Strona 1 z 1

Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 3 kwi 2014, 21:56
przez m.malina
Witam.
Przy wymianie rozrządu nie zauważyłem że przeskoczył mi wał korbowy o 1 ząbek. Pin z hydronapinacza juz wyjełem więc pasek jest już naciągnięty. Po wyjęciu pina dopiero zauważyłem ze jest przestawiony. Silnik nie odpalany jeszcze. Jak najprościej skorygować rozrząd aby nic z napinaczem się nie stało? Oczywiście bez demontażu napinacza.

Re: korekta rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 3 kwi 2014, 22:23
przez tadziol
lecisz po piwo,opróżniasz puszkę,wycinasz pasek blaszki i podkładasz pod zęby paska rozrządu na kole wału korbowego.kluczem powoli obracasz wał,aż blaszka wsunie się/wciągnie ją pomiędzy zęby paska a zęby koła pasowego.korygujesz położenie zębów paska względem zębów koła pasowego i delikatnie wyciągasz pasek blaszki.
papa

Re: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 3 kwi 2014, 23:17
przez m.malina
Dzięki tadziol a nie ma innego sposobu? Bo boje się że pasek jeszcze się pokaleczy. Robiłeś już tak? Co z napinaczem skoro przy takim sposobie się rozciągnie troszkę i schowa a instruckja mówi 1mm na minutę.

Re: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 08:31
przez tadziol
m.malina napisał(a):a nie ma innego sposobu?

owszem,jest:
zdemontować napinacz,ustawić poprawnie pasek,zamontować napinacz.
m.malina napisał(a):Co z napinaczem skoro przy takim sposobie się rozciągnie troszkę i schowa a instruckja mówi 1mm na minutę.

a co ma być ?? zachowa się tak samo jak w czasie pozostawienia samochodu na wzniesieniu,tyłem do zjazdu,na pierwszym biegu.
a ta sama instrukcja mówi,żeby sprawdzić ustawienie paska przed zwolnieniem napinacza ;P
m.malina napisał(a):Bo boje się że pasek jeszcze się pokaleczy.

trochę czułości i nic mu nie będzie.
m.malina napisał(a):Robiłeś już tak?

mam kilka sposobów,ale to lata praktyki więc <cisza>

PostNapisane: 4 kwi 2014, 09:56
przez m.malina
tadziol napisał(a):mam kilka sposobów


To pochwal się Tadziol <rotfl>

A co myślisz o sposobie o takim:
Zdjąć koło pompy – wtedy mam możliwość korekty na wałku rozrządu czyli zakręcić o 1 ząb na wałku i spowrotem nałożyć pasek na wałek i jeden ząbek na pompie zakręcić, przyłożyć wałek pompy do paska i przykręcić oczywiście pasek będę trzymać w naciągu aby nie poluzował się na wale korbowym . Czy napinacz wtedy za mocno się rozciągnie i będzie go wtedy trzeba demontować?

Re: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 19:53
przez m.malina
Pasek został prawidłowo ustawiony. Metoda z blaszką od piwa podziałała. Dlatego ukłony dla tadziola , i gorące podziękowania dla ciebie. Pozdrawiam

PostNapisane: 4 kwi 2014, 20:20
przez puding
a potem płaczecie że wam pasek zerwało hahaha pasek rozrządu to nie gumka od majtek że można go wyciągać w nieskończoność.

Re: Odp: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 20:59
przez m.malina
puding napisał(a):a potem płaczecie że wam pasek zerwało hahaha pasek rozrządu to nie gumka od majtek że można go wyciągać w nieskończoność.


Tutaj za to zadanie odpowiada napinacz to on sie chowa i pasek staje się luźny na tyle aby przeskoczył ząbek

PostNapisane: 4 kwi 2014, 21:22
przez tadziol
puding napisał(a):a potem płaczecie że wam pasek zerwało hahaha pasek rozrządu to nie gumka od majtek że można go wyciągać w nieskończoność.

a Tobie zerwało ?? bo też posługiwałeś się moją metodą.nawet ją chwaliłeś.... :>

Re: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 4 kwi 2014, 22:33
przez Neonixos666
każda skuteczna metoda jest dobra, a jak się siedzi w temacie to są różne sposoby. Obecnie uczę się na warsztacie u kumpla mechaniki i wiem że można sobie ułatwić życie takimi sposobami. O pasek nie ma się co martwić wytrzyma sporo.

Re: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 5 kwi 2014, 12:25
przez m.malina
Chciałbym dodać że pasek z puszki wyciełem na szerokość paska rozrządu czyli 26-27mm a długość to około 20cm.

PostNapisane: 5 kwi 2014, 15:52
przez puding
tak stosowałem ale wypić piwo wyciąć pasek wsadzić go w rozrząd, to chyba szybciej napinacz zdemontować. <oczko> śpi się spokojniej. może kiedyś mazda zacznie stosować aluminiowe puszki zamiast napinacza,było by to nawet bardzo ekonomiczne ale na razie pozostają tradycyjne metody wymiany paska papa

PostNapisane: 5 kwi 2014, 15:56
przez smile
puding napisał(a): wypić piwo wyciąć pasek wsadzić go w rozrząd, to chyba szybciej napinacz zdemontować

Wypicie piwa 30 sekund, nożyczki i wycięcie to kolejne 30 sekund, zamontowanie blaszki, kilka ruchów i maks po 10 minutach masz ustawione :)

Przyznam tadziol, że metoda zmyślna. Na szczęście przed odpuszczeniem napinacza zawsze dwa razy sprawdzałem znaki i nie musiałem się głowić jak to poprawić :)

Re: Odp: Korekta paska rozrządu – jak to zrobić?

PostNapisane: 6 kwi 2014, 12:53
przez m.malina
smile napisał(a): Na szczęście przed odpuszczeniem napinacza zawsze dwa razy sprawdzałem znaki


Ja raz sprawdziłem przed zakręceniem , i po zakręceniu wyjełem odrazu pin zamiast sprawdzić drugi raz , pewnie wtedy przeskoczył.

PostNapisane: 7 kwi 2014, 20:17
przez puding
no własnie lepiej dwa razy sprawdzić niż potem do gs-u po piwo latać a potem drugie i trzecie góra sześć hahaha . a tak na przyszłość jak już wymieniasz pasek to przed zwolnieniem napinacza naciąg wał kluczem w prawo,nie ma szans nic przeskoczyć.