Strona 1 z 1

Nowy zawór EGR

PostNapisane: 30 gru 2013, 20:49
przez Kazik55
Witam-Panowie mam pytanie mianowicie jaki jest koszt zakupu nowego zaworu EGR do Mazdy Premacy 2.0 TDI z 2000 r-objawy jakie się pokazują to miganie od czasu do czasu kontrolki świec żarowych,czyszczenie 2 razy tego zaworu nic nie dało,po 3-5 dniach objaw taki sam czyli mignięcie 5-6 razy kontrolki po przejechaniu ok 20 kilometrów-czy pozostaje tylko wymiana tego zaworu? dodam że Madzia zbiera się dobrze i nie czuć "zamulenia"– może jakieś podpowiedzi w tym temacie mi poradzicie-pozdrawiam Kazik

Edit-dodam że nie chciałbym zaślepiać tego zaworu

PostNapisane: 30 gru 2013, 20:59
przez Yard
Dlaczego chcesz go wymienić?

PostNapisane: 30 gru 2013, 21:08
przez Kazik55
Dwa razy go zdemontowałem i czyściłem zgodnie z opisem znalezionym tu na Forum i dalej takie same objawy czyli od czasu do czasu zaświecenie się kontrolki świec żarowych-jak popatrzeć od tyłu to grzybek jest z krzywiony i nie zamyka szczelnie wlotu spalin do tego zaworu,wygląda jakby prowadnica tego grzybka była wyrobiona-nie jestem pewien czy go mam wymienić czy dać sobie spokój i jeździć,tylko zastanawia mnie ta kontrolka dlaczego świeci (mignie) czasem

PostNapisane: 30 gru 2013, 21:16
przez Yard
Sprawdź co miga, sprawdź kody błędów?

PostNapisane: 30 gru 2013, 21:26
przez Kazik55
Sam raczej nie poradzę sobie z odczytem kodu błędów,muszę podjechać pod kompa podpiąć-stawiasz na jakąś inną usterkę

Kol.Yard -spróbuję jutro odczytać te kody według twojego opisu i napiszę co mi to wyjdzie

PostNapisane: 30 gru 2013, 21:38
przez Yard

PostNapisane: 31 gru 2013, 13:53
przez Riki
a masz EGR z kostka? moze to problem po stronie sterowania zaworem (z komputera silnika) a nie samego zaworu EGR,

sprawdź błędy.

PostNapisane: 31 gru 2013, 17:01
przez puding
no wlasnie a co bedzie jak sie zaslepi egr (zaciety) czyli otwarty i komp czyta w pelnym zakresie obrotow ze jest otwarty to czy prawidlowo parametry podaje?

Re: Nowy zawór EGR

PostNapisane: 31 gru 2013, 19:01
przez Kazik55
Panowie więc taka obecnie jest sytuacja-wymigałem te błędy i według mnie wyszedł błąd 0180 a drugi 0403,wydaje mi się że dobrze je odczytałem,potwierdziło mi się to przez 3 razy
-wziąłem wykasowałem te błędy poprzez odpięcie przewodu od akumulatora,następnie przez pół minuty wciśnięty pedał hamulca,poskładałem wszystko ,odpaliłem i po pół minuty dalej kontrolka świec żarowych zaczęła migać więc pojechałem przegonić Madzię wokół Rzeszowa 2-3 bieg pedał gazu na max i tak z 8 km,niby przestała migać ale czy to na pewno pomogło?a może mi jeszcze coś podpowiecie,jak temu zaradzić

Kol.Riki -na zaworze jest gniazdo z 3-ma pinami i do niego podpięta jest wtyczka z kablem (nie wiem czy oto pytałeś)

Kol.puding -ja nie chcę zaślepiać tego EGR bo różne wypowiedzi czytałem,jedni zalecają inni nie
---------------------------------------------------------------------------
Może dla wyjaśnienia kodu 0403- to miałem matę siedzenia pasażera zwaloną i cały czas migała kontrolka maty, więc zrobiłem zabieg chirurgiczny przecinając czarny kabel w kostce obok nóg kierowcy i teraz spokój z kontrolką, widocznie teraz go wymigało

Re: Nowy zawór EGR

PostNapisane: 31 gru 2013, 19:37
przez smile
Jeśli masz RF2a to masz 90 KM – EGR do zaślepienia,
Jeśli masz RF4F to masz 101 KM – zaślepienie EGR spowoduje błąd.

Re: Nowy zawór EGR

PostNapisane: 31 gru 2013, 19:42
przez Kazik55
Kol. smile-Wydaje mi się że mam 101KM ale czy to jest RF-2a czy RF-4F to już sam nie wiem-masakra z tego czytania-w dowodzie mam 66.KW a w numerze WIN na 8-j pozycji literkę R czyli motor silniejszy 101,jak to rozumieć nie mam pojęcia
-----------------------------------
Znalazłem taki opis ale nie kumam o co chodzi-
P0180 Fuel Temperature Sensor A Circuit Malfunction (chodzi o czujnik temperatury? a nie zawór EGR?) sam już głupi jestem

Read more at: http://www.obd-codes.com/trouble_codes/index.php
Copyright © OBD-Codes.com

Re: Nowy zawór EGR

PostNapisane: 31 gru 2013, 22:18
przez tadziol
zostaw w spokoju te moce silnika.
zajmij się zaworem sterującym EGR VENT.
wyglądają tak:
http://www.justanswer.com/uploads/westr ... 0044_4.gif
a znajdują się pod filtrem powietrza.niezależnie od tego w pierwszej kolejności rurki podciśnieniowe do sprawdzenia.pęknięte też narobią kłopotów.

Re: Nowy zawór EGR

PostNapisane: 31 gru 2013, 22:21
przez Arkadius 73
Stary re-spect szkoda że nie ma nikogo tak ogarniętego z silnikiem durateca 3.0

PostNapisane: 31 gru 2013, 22:42
przez Kazik55
tadziol napisał(a):zostaw w spokoju te moce silnika.
zajmij się zaworem sterującym EGR VENT.
wyglądają tak:
http://www.justanswer.com/uploads/westr ... 0044_4.gif
a znajdują się pod filtrem powietrza.niezależnie od tego w pierwszej kolejności rurki podciśnieniowe do sprawdzenia.pęknięte też narobią kłopotów.

Bardzo dziękuję za odpowiedź i wyjaśnienie,popatrzę na to ustrojstwo może sobie poradzę z naprawą/wymianą-napiszę o wyniku mojej pracy może komuś się przyda
--------------------------------------------------------------------------------------
Dopiszę ciąg dalszy-więc tak,pojechałem do Rzeszowa zorientować się w cenach tego ustrojstwa co kol.tadziol mi podał,powiedzieli mi 800 zł za 1 szt-(na EBAY znalazłem 47$ za komplet)masakra,więc po przyjeździe wziąłem poskracałem wężyki,założyłem od nowa,wszystkie wtyczki i gniazda elektroniczne związane z tymi czujnikami przemyłem WD 40,przedmuchałem,wykasowałem błędy (odpinając klemę) odpaliłem Madzie nic nie mrugała więc wziąłem zgasiłem,zmostkowałem odpowiednie piny w celu wymigania błędów i jak sie okazało nic nie wymigała,przejeździłem 5 dni i nadal spokój,nie wiem czy przemycie wtyczek i gniazd czy na nowo założenie wężyków podciśnienia pomogło ale wartało to zrobić
Dzisiaj sprawdziłem jej osiągi na 5 biegu 80-120 no i zachwytu nie ma, zeszło jej w granicach 18-20 sekund czuć ze niezbyt żywo się zbiera z 80-ki Panowie może jakieś podpowiedzi? z tym związane czy dać sobie spokój i nic nie grzebać? tylko jeździć?

Re: Nowy zawór EGR

PostNapisane: 10 cze 2016, 12:05
przez Kazik55
Witam-Szanowni koledzy,potrzebuje podpowiedzi odnośnie przyczyny rozładowywania akumulatora w Mazdzie Premacy,mianowicie Madzia stoi nie odpalana przez 2 dni i już jej nie odpalę,dodam że tak miałem z poprzednim akumulatorem,kupiłem nówkę miesiąc temu i dalej to samo,jakieś podpowiedzi w tym temacie,bardzo bym prosił,czy to może być problem z ładowaniem?-pozdrawiam
Edit-piszę w tym temacie aby nie zakładać nowego,jeśli coś źle to przepraszam