Strona 1 z 1
Starta krzywka na wałku rozrządu – zregenerowana

Napisane:
30 wrz 2013, 14:02
przez m.malina
Ostatnio zdemontowałem pokrywę zaworów w celu regulacji zaworów i zauważyłem że na wałku rozrządu jest już starta krzywka i trochę starta rolka dźwignienki. Jak myślicie czemu tak mogło się stać? czy to wina zapchanego jakiegoś kanału i olej nie trafia na krzywkę? na zdjęciu wyraźnie widać jak z lewej strony inna krzywka jest zaolejona , a ta starta nie ma ani grama oleju , ale możliwe że poprostu jest tak starta i na tym starciu olej spływa odrazu i nie utrzymuje się tak jak na dobrej krzywce , czy mam rację? Wszystkie pozostałe krzywki są w stanie bardzo dobrym , dlatego dziwię się że akurat jedna się starła i to porządnie. Chciałbym oddać wałek do regeneracji , za regeneracje jednej krzywki wołają 70zł, wiec uważam że tak zrobię plus do tego dochodzi nowa dźwignienka zaworu ssąca, bo to jest ostatnia dźwignienka po prawej stronie patrząc na silnik od przodu. I jeszcze mam takie pytanie , czy demontując wałek rozrządu muszę zdemontować pasek rozrządu , czy można zrobić tak jak kiedyś na forum pisał ktoś o demontażu pompy wtryskowej bez rozbierania rozrzadu przykrecając dwie śruby o koł zębate pompy do bloku silnika.

Napisane:
30 wrz 2013, 14:18
przez Yard

Napisane:
30 wrz 2013, 14:23
przez m.malina
Czytałem to.
Jak kupiłem auto to niewiem jaki był lany , ale odrazu po kupnie wymieniłem na MOBIL 10W40.
A tak pozatym to krzywka wyrabia się tylko od tego zakazanego oleju do tego silnika? czemu akurat tylko jedna?

Napisane:
30 wrz 2013, 14:30
przez Yard
Chyba mało dokładnie czytałeś. Przyczyną jest sposób eksploatacji.
Re: Starta krzywka na wałku rozrządu

Napisane:
30 wrz 2013, 15:43
przez m.malina
Dzięki Yard teraz przeczytałem bardzo dokładnie , wina leżyz po stronie poprzedniego właściciela. A czy warto regenerować wałek? Czy szukać dobrej używki? Jak z wymianą ?

Napisane:
30 wrz 2013, 20:51
przez Yard
m.malina napisał(a):teraz przeczytałem bardzo dokładnie
Napewno
"Wałek rozrządu w tym przypadku należy wymienić na nowy"

Napisane:
2 paź 2013, 11:06
przez m.malina
Prosze o informację czy przy wymianie wałka rozrządu potrzeba demontować rozrząd, czy jest możliwość zawieszenia wałka rozrządu na 2 śrubach , tak jak to miało miejsce w przypadku demontażu pompy wtryskowej, gdzie nie trzeba było demontować rozrządu.
Re: Starta krzywka na wałku rozrządu

Napisane:
12 kwi 2014, 23:35
przez m.malina
Witam
Krzywka została zregenerowana. Koszt zregenerowania krzywki to 70zł. Przy większych ilościach cena spada do 50zł za krzywkę. Właściciel zakładu który regeneruje krzywki twierdzi że wytrzyma dłużej niż oryginał, zaproponował mi nawet abym sprawdził sobie pilnikiem – kawałek boku krzywki spiłować nieregenerowanej i regenerowanej , zapewniał że zregenerowaną ciężej spiłować. Ale ten test sobie odpuściłem.
Re: Starta krzywka na wałku rozrządu – zregenerowana

Napisane:
1 cze 2014, 16:19
przez gladiator_86
Możesz podać zakład gdzie regenerowałeś? Jeśli nie tu to chociaż na PW gdyż będę potrzebował dla 2 krzywek.
Re: Starta krzywka na wałku rozrządu – zregenerowana

Napisane:
3 cze 2014, 23:50
przez m.malina
Witam.
Tutaj regenerowałem:
Heinrich Tuning
Rybnicka 31, Wrocław
Wysłane z mojego Lenovo A3000-H przy użyciu Tapatalka