Strona 1 z 1

Temperatura chłodziwa na minusie i szarpanie autem

PostNapisane: 16 wrz 2013, 08:50
przez sly2002
Witam. Wczoraj założyłem taki wątek w złym dziale, przez co moderator go zablokował. Teraz wrzucam tutaj i mam nadzieję ze jest ok. Ten stary jest do wyrzucenia.
Regulamin

Mimo, że przeczytałem wiele wątków o padających pompach i ich regeneracji, to nie znalazłem rozwiązania mojego problemu z 2.0 DITD, a mianowicie: w czasie jazdy po dodaniu obrotów wskazówka temperatury opada na dół, a auto zaczyna szarpać, do tego zaczęła mrugać mi kontrolka świec. Metodą znalezioną na forum sprawdziłem czemu i wymrugało mi błąd P1649 czyli moduł pompy. Ale pojechałem jeszcze do elektronika, który podłączył pod CARMANA i stwierdził ten sam błąd i dodał, że temperatura płynu chłodzącego to – 18, a paliwa – 32. Czujnik temperatury na bloku i moduł eprom na pompie został wymieniony, a dalej jest to samo. Czy pozostaje wymiana/regeneracja pompy, czy może coś innego?
Mazda odpala bezproblemu, ale czasami odrazu wskakuje na 1600 obrotów. Proszę o pomoc.

Re: Temperatura chłodziwa na minusie i szarpanie autem

PostNapisane: 16 wrz 2013, 23:12
przez seba626
moze czujnik temp masz zwarty???? zbadaj jego kable

Re: Temperatura chłodziwa na minusie i szarpanie autem

PostNapisane: 18 wrz 2013, 08:42
przez sly2002
Tak zrobię. Posprawdzam kable. A czy może ktoś dysponuje schematem, lub zdjęciem silnika z zaznaczonym przebiegiem kabli między czujnikami, a pompą i sterownikiem?

Re: Temperatura chłodziwa na minusie i szarpanie autem

PostNapisane: 18 wrz 2013, 22:15
przez tadziol
zacznij od tego miejsca,co w tym wątku:
viewtopic.php?f=89&t=150761

PostNapisane: 23 wrz 2013, 08:46
przez sly2002
Problem rozwiązany. Okazało się, że przetarł się brązowy kabelek (chyba masa) który dochodzi do epromu i czujników temperatury. Przetarcie było na zagięciu, między blokiem a akumulatorem. Po zlutowaniu auto odzyskało moc, przestało kopcić i szarpać, a wskazówka temperatury działa jak należy. Dziękuję wszystkim za pomoc.

Przy okazji znalazłem manuala do M626 GF_GW, ale silnik ten sam, więc może się przydać, tymbardziej że na 179 stronie jest schemat elektryki silnika. http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Mazda/626 ... fter99.pdf Na tej stronie jest dużo więcej takich materiałów – może komuś się przyda.