Dużo wyższe spalanie, spadek mocy, falujące obroty, drgania na biegu jałowym

Postprzez Kanonier » 1 wrz 2013, 21:30

Witam!
Na wiosnę sprawdzałem spalanie madzi i w mieście wszyło 8,5l. Jeżdżę dosyć dynamicznie (kręcę do 3500 czasami do 4000). Ostatnio dopadło mnie wrażenie że pali dużo więcej. Mierzę spalanie (tak samo jak na wiosnę) i wychodzi.... 12,3 :|

Minęło trochę czasu i... zaraz się popłaczę <nie>
Dzisiaj rano wsiadam w samochód i.... szok. Przyśpieszenie to jakiś koszmar- jedynka,2000, 2500, 3000 żółw.... wcześniej to szła spod świateł aż miło tutaj piłowanie do 4000 tys i nic. Do tego obroty:
Na biegu jałowym czasami trzęsie (wiem, może być winna poduszka) obroty wcześniej były ustawione na ok 900, teraz jest 800.
Ponadto start wygląda tak. Jedynka-gaz, obroty idą do 1000-1100 spadają do 900-950 i potem znowu rosną (idzie to szybko , to znaczy cały cykl trwa kilka sekund).
Proszę o pomoc, podejrzewam regulację zaworów ale kto wie,,,, <płacze>

przez Kanonier » 16 września 2013, o 20:20

Aktualizuję. po dwóch tygodniach osiągi spadły, obroty wariują <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez seba626 » 16 wrz 2013, 23:06

moze spv??? jak sie zagrzeje jest roznica???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Kanonier » 17 wrz 2013, 10:11

Różnica jest na 3 biegu na ok. 3000 tys- wtedy idzie do przodu jak dawniej. Czy jest rozgrzany czy nie- różnicy nie ma. Dodatkowo dzisiaj rano zakopciła na czarno przy ruszaniu (wcześniej kopciła tylko na wysokich obrotach podczas przyśpieszania).
Odpala normalnie, na strzała. Zawsze tankuję BP-Ultimate, innego syfu nie wlewam.
Z powodu pracy do mechanika pojadę dopiero w przyszłym tygodniu.
Może to coś z wtryskami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 18 wrz 2013, 09:49

1. Kup jakiś preparat do czyszczenia wtrysków i układu paliwowego i zalej na połowę objętości paliwa w stosunku do tego co podają.
2. Wyjeździj, i to najlepiej na jakiejś autostradzie lub obwodnicy.
3. Czy nastąpiła zmiana przy czystym układzie zasilania?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kanonier » 18 wrz 2013, 14:38

Kupił bym ten środek forte bo podobno dobry, u Nas na forum wyczytałem ale nie dostępny.
Innego boję się wlać żeby nie zaszkodzić, chyba że znacie jakiś inny dobry środek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 18 wrz 2013, 15:37

Ja stosuję STP lub Liqui Moly
Załączniki
180920132103.jpg
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kanonier » 1 paź 2013, 14:57

Wracam od mechanika. Przejechał się, stwierdził że wszystko jest ok :| Przeczyścili filtr paliwa.
Według nich albo było zalane złe paliwo (zawsze tankuję na tej samej stacji, zawsze wszystko było ok), albo trzeba podjechać gdzieś gdzie dadzą radę podłączyć pod komputer i stwierdzić czy to wtryski <nie>
Uważam że nie jest ok, samochód teraz spala co prawda normalnie (w granicach 8 litrów w cyklu miejskim), ale osiągi i czasami "wariujące" obroty ( na biegu jałowym potrafi wskazówka zejść na chwilkę w dół i potem się cofa z powrotem). Nie wiem co sądzić o tym wszystkim.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 1 paź 2013, 15:44

Kanonier napisał(a):wskazówka zejść na chwilkę w dół

Gaśnie czy jak?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kanonier » 1 paź 2013, 20:39

Gasnąć nie gaśnie ale załóżmy że obroty na biegu jałowym wynoszą ok 850, wskazówka bunie się na 750-700 i cofnie z powrotem na 850.
Dodatkowo przeczyścili mi filtr paliwa, sprawdzili olej (czy ropa się nie dostaje), zrobili ogólny przegląd i nic nie znaleźli. Mechanik się przejechał i stwierdził że chodzi jak marzenie :|
Może faktycznie paliwo jakieś kijowe? Nie wiem, pojeżdżę- zobaczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez seba626 » 1 paź 2013, 22:28

zajrzyj do zbiornika paliwa, moze tam jest syf
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Yard » 1 paź 2013, 23:42

Kanonier napisał(a):wskazówka bunie się na 750-700 i cofnie z powrotem na 850.

To normalne, wystarczy, że włączy się kompresor.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kanonier » 3 paź 2013, 15:13

Yard napisał(a):To normalne, wystarczy, że włączy się kompresor.

Nie wiem, wcześniej tego nie widziałem.
Na razie jest ok, jednak pewne jest to że w tamtych dniach z autem coś się działo :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2013, 21:13
Posty: 52
Auto: Mazda Premacy rok 2003, silnik 2.0 DiTD 101 KM

Postprzez Yard » 3 paź 2013, 17:03

U mnie czasami pogoda przeszkadza i pokaprysi trochę, a potem jej przechodzi. :)
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez puding » 27 gru 2013, 22:16

a przepraszam bardzo jaki kompresor sie włacza czy wyłacza? moze o turbo chodzi no ale jak kto nie wie to ono cały czas jest włąąąąąączone
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Riki » 31 gru 2013, 13:55

a solenoidy i sterowanie turbo/gruszka jest ok? jak widzę motor po lifcie a tam ma to znaczenie.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy