Pęknięty pasek rozrządu.

Postprzez Tomkilla » 12 lip 2011, 15:50

Podczas jazdy siostrze zapaliła się kontrolka od świec żarowych, później auto zaczęło łapać temperaturę a następnie lekko przyhamowało i już potoczyło się zwalniając coraz bardziej. Okazało się ze pasek rozrządu został przecięty na 2 polówki z czego jedna została na rolkach. Czy istnieje możliwość ze rozrząd nie przeskoczył. Co jeszcze mogło się stać?
Załączniki
24421121.jpg
92831534.jpg
Początkujący
 
Od: 12 lip 2011, 14:21
Posty: 8
Auto: Mazda Premacy Diesel 2.0 2001

Postprzez Neonixos666 » 12 lip 2011, 20:59

musisz popatrzeć na znaki ustawień rozrządu jeśli ustawisz wszystkie koła na znakach to znaczy że jest dobrze jeśli nie to zdejmuj dekiel i sprawdź czy mostki nie połamało a tak w ogóle to zapraszam do DiTD tam są wszelkie informacje i już poruszane tematy rozrządu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 13 lip 2011, 18:16

Tak jak kolega pisze rozrzad nie był wymieniany , wiec wszystko jest mozliwe .
Napinacz pewnie juz nie trzymał i pasek coraz bardziej sie zsuwał ,az prawie sie urwał.
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez nynuch76 » 15 lip 2011, 00:12

tomxl napisał(a):Napinacz pewnie juz nie trzymał i pasek coraz bardziej sie zsuwał ,az prawie sie urwał.
Zużyty hydro napinacz nie zsuwa paska na zewnątrz to bardziej wygląda na złe wyosiowanie jednego z elementów napędu ewentualnie luzy pompy wody rolki prowadzącej lub napinającej ;) Co do zniszczeń ustaw pasek na znaki będzie pewność ;)
Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)Obrazek
Kto wymyślił downsizing ?
Forumowicz
CUP 2011 miejsce 1
 
Od: 31 sie 2005, 12:42
Posty: 632 (24/26)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 sportkombi 2.2 diesel
Mazda wy"Miata" 2.5 benzyna

Postprzez Neonixos666 » 15 lip 2011, 00:20

Neonixos666 napisał(a):jeśli ustawisz wszystkie koła na znakach to znaczy że jest dobrze
nynuch76 napisał(a):ustaw pasek na znaki będzie pewność ;)


Moje słowa można rzucić na wiatr, ale mechanika to już raczej trzeba słuchać <spoko>

Moim zdaniem wysypała się rolka któraś i osiowość poszła papa a w raz z nią pasek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 15 lip 2011, 17:43

Dobrze byłoby wywalic ten pasek i ustawić na znaki to wszystko. Jakbyś chciał pasek na próbę (do ustawienia tego wszystkiego) i ew. przekręcenia wałem – mogę Ci podesłać za free jakiś używany OE – nie biorę odp jak strzeli <lol> ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Tomkilla » 16 lip 2011, 07:30

Dzieki ale znajduje sie obecnie w Holandii wiec wysylka bylaby zbyt droga. Duzo pracy wiec jeszcze nie zdarzylem rozebrac paska klinowego zeby zobaczyc calosc.

Dzis lub jutro rozbiore i napisze co i jak
Początkujący
 
Od: 12 lip 2011, 14:21
Posty: 8
Auto: Mazda Premacy Diesel 2.0 2001

Postprzez Tomkilla » 16 lip 2011, 17:12

Po zdjeciu pokrywy zaworow okazalo sie ze jednak doszlo do kolizji zaworow z tlokami. Wyglada to tak:
20110716002.jpg

20110716005.jpg

20110716004.jpg

20110716003.jpg

Samochod znajduje sie obecnie w holandii. Mam narzedzia ale brakuje mi wiedzy i czesci sa tu horendalnie drogie. Czy ktos moze mi podpowiedziec co w takiej sytuacji jest najbardziej odpowiednie (najtansze). Moze kupno lawety na miejscu i przyciagniecie auta innym autem z hakiem?
Początkujący
 
Od: 12 lip 2011, 14:21
Posty: 8
Auto: Mazda Premacy Diesel 2.0 2001

Postprzez Neonixos666 » 16 lip 2011, 22:22

najtaniej to chyba wyjdzie ściągnąć z polski kompletną głowicę i dać do podmianki tam u Ciebie (jeśli tłoki są ok) i do tego nowy rozrząd z pompą wody
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek_28 » 28 cze 2013, 20:03

Witam, od kilku dni jestem posiadaczem Mazdy Premacy z 2002r silnik 2,0 DiTD 101 KM
Samochód przed kupieniem sprawdziłem bardzo dokładnie ( ponad 2 godz) w serwisie, sprawdzone było wszystko co się tylko da, łącznie ze wszystkimi elementami nadwozia i podwozia. Autko okazało się w bardzo dobrym stanie (nie tak jak poprzednia którą oglądałem, spawana w połowie) przez 2 dni przejechałem nim ok 200 km, a dziś spotkała mnie niemiła niespodzianka... Wracałem z Bielska-Białej do Wadowic, wyjazd z Auchana w B-B i po przejechaniu kilku kilometrów silnik zgasł...tak jakby nagle brakło paliwa lub napięcia na którymś z elementów, nie było przy tym żadnych niepokojących objawów typu dziwnego hałasowania lub szarpania, kręci kręci, kręci i nie może odpalić, Spotkał się ktoś z Was z takim problemem ?? Co może być jego przyczyną??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Postprzez _PITER_ » 29 cze 2013, 00:29

Miałem podobny przypadek.
Sprawdź przekaźniki pod maską B5B4 i jeszcze jeden obok.
_PITER_
 

Postprzez Krzysiek_28 » 1 lip 2013, 10:54

Mazdę zawiozłem na lawecie prosto do mechanika więc nie sprawdzę przekaźników, Ale dziś w drodze do racy podjadę do niego i zasugeruje mu żeby to sprawdził. Jak coś będę więcej wiedział to dam znać :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Krzysiek_28 » 2 lip 2013, 23:23

Dziś rano padła diagnoza... Poszedł pasek rozrządu... jak pech to pech... :( Nie jechałem szybko kiedy auto mi zgasło więc moze straty nie będą duże... (mam nadzieje). Rano jadę do serwisu więc coś więcej mi powiedzą...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Yard » 3 lip 2013, 00:20

Nie usłyszałeś jak pękł pasek? Ciekawe jaki był?
Kolejny raz potwierdza się stara prawda. Kupiłeś- najpierw zmień rozrząd zanim zaczniesz jeździć.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 3 lip 2013, 19:07

Zdejmij dekiel wymieś co się rozsypało, załóż kompletny oryginalny rozrząd i śmigaj dalej :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yard » 3 lip 2013, 21:47

Podaj co się posypało i ile kosztowało. Ku przestrodze.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Krzysiek_28 » 4 lip 2013, 11:19

na pierwszy rzut oka poszły dźwigienki zaworowe, 3 ssące i 1 wydechowa, teraz czekam aż przyjedzie z nimi kurier... założymy je razem z nowym paskiem i będzie próba odpalenia. Jak będzie chodził równo i nie będzie kopcił to znaczy ze jest git. A jak zacznie wariować to znaczy ze zawory też uległy uszkodzeniu i trzeba będzie całą głowicę ściągać. Wtedy koszty będą duużo większe :( rozrząd miąłem wymieniać pod koniec lipca, więc miesiąc jeździć na starym to chyba nie tak dużo... objawów zerwania paska praktycznie nie było, jechałem pod górkę i zgasło, naciskam gaz i nie reagował, więc szybko dałem kierunek i śmig na pobocze. Nic nie stukało, nic nie było słychać, żadnych podejrzanych dźwięków, mechanik w pierwszej kolejności tez powiedział ze to może być jakaś usterka elektryki. Jednak okazało się inaczej :( Jak bede miał jakieś nowe informacje to będę pisał.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Yard » 4 lip 2013, 12:57

Pasek był Mazdy czy inny?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Neonixos666 » 4 lip 2013, 18:14

Myślę że będzie dobrze, jak już będziesz wiedział że wszystko jest ok to wymień wszystkie elementy rozrządu na nowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek_28 » 6 lip 2013, 15:11

pasek był jakiejś dziwnej firmy, nawet nazwy nie potrafie sobie przypomnieć, tylko że był w bdb stanie. Właśnie dostałem telefon od mechanika ze autko już poskładane, ładnie pali i równo chodzi, tylko przy okazji wyszło jeszcze łożysko przy alternatorze do wymiany bo stawiało jakiś opór, nie kręciło się tak lekko jak powinno. W poniedziałek po pracy pojade odebrać Madzie :) mam nadzieje ze wszystko juz bedzie dobrze i na tym się skończy przygoda z mechanikami :) Ciekawe na ile wystawi rachunek... :/ No nic, ważne żeby było dobrze zrobione bo sporo km robie autkiem... Jak już będe dokładnie wiedział co poszło co wymienione i jaki był koszt części i robocizny to będe pisał :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy