Pęknięty pasek rozrządu.

Postprzez Neonixos666 » 6 lip 2013, 15:39

mam nadzieję że wymieniłeś komplet a nie sam pasek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Krzysiek_28 » 9 lip 2013, 22:58

No i teraz jeździ tak jak powinna :) co prawda kosztowało to troche pieniędzy i nerwów ale czego sie nie robi dla ulubionego samochodu :)
kpl oryginalny rozrząd – 920zł
dźwigienki zaworów – 380 zł
przy okazji jeszcze łożysko alternatora ( ciężko sie obracał) i jakaś drobnica...
W sumie kosztowało to 1700zł
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 10 lip 2013, 15:21

Widok jeżdżącej mazdy – bezcenne :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Yard » 20 lip 2013, 21:57

Sprawdziłeś ciśnienie w cylindrach?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Krzysiek_28 » 30 lip 2013, 11:36

Czy w serwisie sprawdzili to tego nie wiem, ale przynajmniej dali gwarancje :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 cze 2013, 19:14
Posty: 9
Skąd: Wadowice
Auto: MAZDA PREMACY 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Neonixos666 » 30 lip 2013, 17:33

po takiej akcji powinno się sprawdzić czy żaden z zarodów nie uległ uszkodzeniu i nie przepuszcza kompresji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9470 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez LukaSilesia » 14 gru 2013, 12:33

Obiło mi sie o uszy, że paski GATES'a robi UNITTA. Czy to prawda? Słyszał ktoś coś podobnego?? Jeśli to niewłaściwe miejsce na pytanie to sorki ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 lis 2011, 18:26
Posty: 23
Skąd: Lubliniec
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD rok prod. 2002

Postprzez mario17_1989 » 9 lut 2014, 10:04

Witam! podpinam się bo temat świeży.
Otóż kupiłem druga Mazde Premacy cp 2.0 ditd rf2a w Niemczech od pierwszego właściciela (160tkm) z zerwanym paskiem rozrządu (wymieniony przy 100tkm na continentala) od razu zaopatrzyłem się w drugi silnik za cenę 1000zl kpl (turbo pompa itp) przebieg 300tkm. Po ściągnięciu pokrywy zaworów 5 dzwigienek poszło i nie wiem co dalej przymierzam się do zdjęcia głowicy.
I tu pytanie:
czy przy uszkodzeniu zaworów jednak robić tą głowice czy założyć z drugiego silnika?
czy od razu wymieniać uszczelniacze (nie mam pewności w jakim stanie był silnik przed kolizją rozrządu wiem tyle ze zalany 5w30)
jaki byłby koszt remontu takiej głowicy? tzn zawory dzwigienki uszczelki rozrząd nie licząc planowania głowicy frezowania gniazd. z góry dzięki!

Powiem tak mam drugą MAdzie z przebiegiem grubo ponad 300tkm i olej bierze w granicy rozsądku lecz mieści się przed min na bagnecie przy każdej wymianie olej wymieniam co 8-10tkm ostatnio zdarzyło mi się przy 12tkm;/
Początkujący
 
Od: 29 maja 2013, 22:33
Posty: 13
Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps

Postprzez Yard » 9 lut 2014, 10:09

Jak masz drugi silnik to ja bym przełożył całość, a nad tym zastanawiał się później co robić.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez tadziol » 9 lut 2014, 10:24

a ja bym wymienił dźwigienki,założył ori rozrząd i jestem pewny,że to będzie jeździć.
już kilka takich powstało z martwych u mnie <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario17_1989 » 9 lut 2014, 10:47

auto nie jest mi potrzebne na "gwałt" więc mogę się pobawić z tym tylko czy jest sens wymiany uszczelniaczy ? bo dwa razy nie chcę sciągać głowicy gdyby jednak olej brała ;/

tadziol napisał(a):a ja bym wymienił dźwigienki,założył ori rozrząd i jestem pewny,że to będzie jeździć.
już kilka takich powstało z martwych u mnie <lol>


to czyli nie sprawdzasz głębiej czy zawory nie pokrzywione?
Początkujący
 
Od: 29 maja 2013, 22:33
Posty: 13
Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps

Postprzez tadziol » 9 lut 2014, 16:34

jasne,że sprawdzam :D
po pierwsze:zawory sprawdzisz na szczelność podając ciśnienie do cylindra przez otwory świec żarowych.
po drugie:czy są proste sprawdzisz naciskając każdy po kolei i patrzysz czy wraca do pozycji zamkniętej
po trzecie:uszczelniacze wymienisz bez ściągania głowicy,ale jeśli są ori,to bym nie ruszał.czasami zdarza się,że się zsuną trochę z prowadnic,ale to wszystko.
po czwarte:DITD nie bierze oleju "przez silnik",jeśli już to turbiną.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez mario17_1989 » 9 lut 2014, 18:47

ok dzięki wielkie za wykład! obecnie jestem w Niemczech i nie wiem jaki byłby to koszt tutaj sprawdzenia głowicy na szczelność. ;/ muszę poczytać czy sam mogę to zrobić w jakiś sposób. pozdrawiam


Ps może mnie nakierujesz bądz podpowiesz co będzie mi potrzebne do tej operacji??


po paru godz rozkręcania udało się głowica wyjęta.
i wszystko w porządku z tłokami i zaworami teraz tylko głowica do szlifowania gniazda zaworowe do obróbki nowy wałek rozrządu dzwigienki i powinno wszystko śmigać, a ten drugi silnik pewnie na części. pozdr
Początkujący
 
Od: 29 maja 2013, 22:33
Posty: 13
Auto: Premacy cp 2.0 ditd 101/90ps

Postprzez puding » 21 lut 2014, 21:28

jak jesteś w de. to tylko mogę Ci powiedziec tyle że oryg. rozrzad mazda na e-bay de. kosztuje 100 oiro. po co przepłacać i dawac zarobic cwaniaczkom z polski <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez Yard » 18 mar 2014, 18:15

Ze strony mazdaparts.pl
Załączniki
335685_471627902869275_1938809226_o.jpg
zamiennik paska rozrządu po 20 000 km
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez voltek » 22 maja 2014, 11:46

Podepnę się pod temat. Czy do wymiany dźwigienek trzeba ściągać koło zębate na wałku rozrządu i i z drugiej strony wałka (chyba wacum pompa). Czy uda się to jakoś ominąć ? Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 17:00
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Postprzez tadziol » 22 maja 2014, 21:29

wałek rozrządu zostaje w silniku.będą go trzymać mostki,każdemu zostanie po jednej śrubie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez voltek » 14 lis 2020, 21:33

Minęło kilka lat i w mojej staruszce ponownie pękł pasek po przejechaniu 60 tyś. Niestety podczas wyciągania kawałków połamanych popychaczy kilka wpadło w otwory znajdujące się pod wałkiem rozrządu.
Chciałem wymontować wałek i wyjąć te odłamki niestety nie mogę odkręcić śruby mięcej koło zębate napędzające vacuum pompę. ( to z prawej strony wałka). Moje pytanie czy ta śruba ma zwykły gwint czy lewoskrętny?

Dopisano 15 lis 2020 17:51:

Odkręcone. Gwint był zwykły prawy.
Początkujący
 
Od: 19 cze 2008, 17:00
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Wołomin
Auto: Mazda 6 GY 2.0D 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy