Strona 1 z 7

Wtryski

PostNapisane: 17 lis 2007, 17:03
przez lukaszp
Jak głośno potrafią sie tłuc wtryski. W mojej Maździe słyszę jakieś metaliczne stukanie, szczególnie na zimnym silniku, ale na ciepłym też daje się słyszeć, tylko ciszej.
Wtryskiwacze wymienia sie w DITD kompletne, czy można zmienić same końcówki??(Czy to coś daje)?
Mam nadzieję że to stukanie nie pochodzi gdzieś z wału korbowego (panewki).

PostNapisane: 17 lis 2007, 21:10
przez xANDy
Umów się z kimś, kto ma DiTD, bo może to normalny dźwięk.
Czy miałeś regulowane zawory (one potrafią mocno i głośno klepać).

Końcówek chyba brak.

PostNapisane: 17 lis 2007, 23:45
przez say
Dzwiek raczej normalny, u mnie tez jest slyszalny zwlaszcza gdy nie ma obciazenia (wolna jazda np. na 3 biegu w okolicach 2000 obrotow). Znika zawsze gdy silnik dostaje obciazenia (kazdy bieg w czasie przespieszania a na 5 prawie w ogole nieslyszalne). Konfrontowalem to z innym uzytkownikiem DiTD, mial tak samo. Glosna ta bestia pod maska :). Widac koniki szczekaja zlotymi zebami :)

PostNapisane: 18 lis 2007, 13:05
przez lukaszp
zawory miałem regulowane. Początkowo właśnie myślałem, że to któryś zawór, ale po regulacji dźwięk pozostał. nie znam nikogo kto ma DITD. kolega ma Audi 80 TDI z 1994r i jest duuuużo ciszej w środku.

PostNapisane: 18 lis 2007, 13:12
przez magicadm
lukaszp napisał(a): kolega ma Audi 80 TDI z 1994r i jest duuuużo ciszej w środku.


To o niczym nie świadczy na niekorzyść DITD

PS
Moje autko w opinii mechaników znających DITD pracuje bardzo przyzwoicie, ale mimo to jak po osiedlu minęła mnie inna BJ-tka w DIESLU, miałem wrażenie, że słyszę CR :|

PostNapisane: 18 lis 2007, 13:18
przez lukaszp
tak cicho pracował????

Tzn, że nie ma sie czym przejmować tylko jeździć???
Czasem mnie wkurza to klekotanie, szczególnie na zimnym silniku.

PostNapisane: 18 lis 2007, 18:51
przez Riki
jak po osiedlu minęła mnie inna BJ-tka w DIESLU, miałem wrażenie, że słyszę CR


Dziś ponownie byłem na giełdzie w Słomczynie :) oblukałem ponad 10szt DiTD (głównie zwracałem uwagę na Premacy...) i każda pracowała inaczej <lol> były takie co cicho klekotały, może jeszcze maja w baku zachodnią ropę? :)


lukaszp napisał(a):Czasem mnie wkurza to klekotanie, szczególnie na zimnym silniku.


Ratunkiem jest zakup diesla z CR (ale prawdę mówiąc to też diesel i na zimnym klekocze ale ma duuuuuuuzo mniejsze wibracje) albo benzynka :P (blee...:P)

PostNapisane: 18 lis 2007, 20:04
przez lukaszp
Riki Ty masz 626 DITD??? Masz w środku wibracje i buczenie?? U mnie w 323 jest buczenie i wibracje.

PostNapisane: 18 lis 2007, 21:46
przez Riki
lukaszp napisał(a):Riki Ty masz 626 DITD


Ano jeszcze mam :)


lukaszp napisał(a):Masz w środku wibracje i buczenie??


Wibracje... jak w każdym DiTD.. buczenie? raczej nie :) zresztą mi to jakoś nie przeszkadza...

PostNapisane: 18 lis 2007, 22:03
przez lukaszp
U mnie wystęuje buczenie (uciążliwe dla ucha) szczególnie w fotelu kierowcy i nasila sie przy 2500obr/min,powyżej oslabia sie.

PostNapisane: 18 lis 2007, 22:39
przez marek cygan
Witam!Ja mam podobnie.To buczenie strasznie mnie wkurza.wydaje mi się że to wina poduszek. Na 90%mam walniętą przy ścianie grodziowej i skrzyni biegów,buczenie jest efektem wpadania rury wydechowej w rezonans. Sprawdziłem doświadczalnie że gdy się przytrzyma rurę ręką
buczenie ustaje

PostNapisane: 18 lis 2007, 22:49
przez lukaszp
Ciekawe obserwacje, ale u mnie wydech jest dobrze zamocowany, sprawdzałem. Co do poduszek nie jestem pewny ale chyba są ok bo auto ma przejechane 164000.

PostNapisane: 18 lis 2007, 23:05
przez marek cygan
U mnie wydech też jest dobrze zamocowany.Walczę z tym zjawiskiem od dnia zakupu. Jadąc do pracy mam odcinek około300m po treblince i czasami to zjawisko ustępuje i madzia jest cichutka że patrze na obrotomierz czy silnik pracuje

PostNapisane: 19 lis 2007, 12:57
przez xANDy
U mnie znacznie wyciszył się (trwale) silnik po zastosowaniu xeramic'a. Poza tym – ten silnik nie należy do cichych, a przy odpaleniu zimą zawsze wali jak młotem (normalne). Pompa daje chyba wyższe ciśnienie i zmienia się proporcja dawki pilotującej i głównej.

PS. zawieszenie motoru (szczególnie w autach pokolizyjnych) potrafi zdrowo nawkurzać człowieka, bo hałasy włażą do kabiny (efekt buczenia).... Popatrzeć na poduszki i albo wymienić albo wyregulować.

PostNapisane: 19 lis 2007, 14:08
przez marek cygan
Przymierzam się do wymiany poduszek i znalazłem zamienniki w firmie "Tedgum".Czytałem że silnik jest zawieszony na 5-ciu poduszkach a ja zlokalizowałem tylko 4. Z opisu wynika że brak mi poduszki przy chłodnicy(jest tylko poduszka skrzyni biegów.Silnik w porównaniu z dniem zakupu i tak pracuje dużo ciszej. Prace wykonane przy niej to:płukanie silnika,regulacja zaworów,wstawienie strumienicy,czyszczenie dolotu(dolot pokazany w foto relacji był tylko zakurzony z tym co ja zastałem efekt 11s na5 biegu) oraz wygłuszenie ściany grodziowej i rynny.

PostNapisane: 19 lis 2007, 15:14
przez xANDy
marek cygan napisał(a):dolot pokazany w foto relacji był tylko zakurzony z tym co ja zastałem
a zrobiłeś zdjęcie?

PostNapisane: 19 lis 2007, 16:36
przez lukaszp
Poduszki silnika mozna regulować??
proszę o jakiś instruktaż.
A ten Xeramic jaki jest dobry, bo jest kilka odmian?

PostNapisane: 19 lis 2007, 21:35
przez Riki
lukaszp napisał(a):ten Xeramic jaki jest dobry, bo jest kilka odmian?


http://www.parys.pl/shop/xeramic/xerami ... sel_2.html?

Ten :)

P.S
Było w innym wątku :D :)

PostNapisane: 20 lis 2007, 10:02
przez marek cygan
xANDy napisał(a):a zrobiłeś zdjęcie?


Niestety nie. Mam zdjęci klucza jaki dorobiłem do odkręcenia sławetnej nakrętki przy pompie wtryskowej ale nie wiem jak je wkleić.Cała praca zajęła mi około 20 godzin. Ale było warto!

PostNapisane: 20 lis 2007, 20:22
przez lukaszp
A czy normalne jest drżenie drazka zmiany biegów na biegu jałowym???