Luzy zaworowe RF2A

Postprzez maybach » 14 kwi 2010, 20:42

Witam serdecznie. Mam takie pytanie czy podczas regulacji luzów zaworowych w silniku DiTD RF2A jest konieczna wymiana także podkładek pod wtryskiwaczami i odkręcenie przewodów wysokiego ciśnienia.
Z góry dziękuje za odpowiedź ! Pozdrawiam !
maybach
 

Postprzez patbaj » 15 kwi 2010, 22:59

TAk jak w poradniku napisano, dobrze jest je wymienic, ja nie moglem ich dostać nigdzie poza ASO w ASO jedna sztuka kosztuje 75 zł!!!
Mechanik po 40 000 km sprawdził luzy zaworowe i stan podkładek i... luzy byly takich parametrów jak nakazuje poradnik, a podkładki w ogóle nie zużyte...
Fakt ze w silinku RF4F, bo taki posiadam.
Także zastanawiam się nad sensem tej operacji w przyszłości...
pozdrawiam
Patryk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 08:01
Posty: 113 (1/1)
Skąd: ...
Auto: Mazda 5 2007 CR 2.0 143 KM
Superb 2011 2.0 TDI DSG
323f BJ 2001r 2.0 DiTD

Postprzez Mako » 16 kwi 2010, 01:46

Ja zastanawiam sie nad sensem umieszczania tego tematu tutaj jak jest obszerny dzial diesel gdzie na pewno dostaniesz odpowiedz na nurtujace Ciebie pytania od fachowcow znajacych sie na tych silnikach. Przenosze.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez AmadeosFather » 16 kwi 2010, 08:42

Witam
Panowie da się wyregulować zawory bez ściągania przelewów . Jest to truniejsze i trzeba wygiąć z dwa śrubokręty .
Należy jeszcze pamiętać że podkładki jeśli nie mają wyraźnych rys wgniotów można wyżarzyć i zamontować ( nawet nowe pwinno się wyżarzać ) ( orginalne są już po tym procesie ) .
Pracuję w fabryce smochdów na śląsku ( przedtem prcowałem w innej ) i bardzo często inżynierowie projekrują części w taki sposób aby umożliwić prosty montaż części w fabryce . Taki przewód przlewowy musi być zamontowany w ciągu np.w 90 s . Gdyby były zastosowano dwie zwykłe podkładki to montaż takiego przewodu trwałby z z 360s i wystąpiła by możliwość wpadnięcia podkładki do wnętrza silnika .
Choć nie sprawdziłem tego w praktyce to jestem przekonany że można zastosować zwykłe miedziane podkładki i należało by tylko bardzo uważać w trakcie montażu .
Początkujący
 
Od: 28 mar 2004, 08:39
Posty: 18
Auto: 626 DITD

Postprzez AmadeosFather » 16 kwi 2010, 08:50

Jeszcze jedno nie dokładnie chyba zostało zadane pytanie . Wiec odpowiem tak .
Wtryskiwaczy nie trzeba wyjmować ani wymieniać pod nimi podkładek .
W teorii trzeba odkręcić PRZELEWY i wymienić podkładki .
Początkujący
 
Od: 28 mar 2004, 08:39
Posty: 18
Auto: 626 DITD

Postprzez Łukasz » 18 kwi 2010, 21:54

Żeby dokonać ustawienia luzu odkręcamy przelewy.Podkładki są jednorazowe.Koszt jednej (orginał Mazda) to ok.20zł.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez Riki » 18 kwi 2010, 23:12

Dokładnie tak jak napisał kolega powyżej. Tutaj nie ma innej kombinacji. Warto wymienić także podkładki pod wtryskami, auta nie są już młode, mają swoje przebiegi a koszt nieduży.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez TomaszP1 » 21 kwi 2010, 23:03

Witam mam pytanko?
Mimo podanych wartości luzów na zaworach i sporych informacji mam dylemat, na której śrubie regulacyjnej ustawić właściwą wartość czy na samej dziwigni czy na śrubie poniżej też? O znalazłem fotorelacie jak wyregulować zawory . Sorki za zamieszanie pozdrawiam wszystkich :)
Początkujący
 
Od: 21 kwi 2010, 21:44
Posty: 7
Skąd: Siemianowice Śl
Auto: Mazda Premacy

Postprzez kwinto » 10 lut 2011, 19:03

Witam,
Panowie przymierzam się do regulacji zaworów w moim autku może dysponujecie wiedzą co do wymiarów podkładek pod przelewy, zamierzam zastosować pojedyncze miedziane. A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 21:00
Posty: 5
Skąd: MIĘDZYRZEC PODLASKI
Auto: 323F DITD

Postprzez Neonixos666 » 10 lut 2011, 19:17

Nie kombinuj tylko daj na przelewy dedykowane podkładki bo potem cyrki się dzieją. Pod wtryskami jest zalecane ale nie jest koniecznie, skoro masz na wierzchu to warto o tym pomyśleć a nie zdejmować za każdym razem klapę tylko za jednym zamachem zrobić wszystko zamknąć i nie martwić się i nie zaglądać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Bandit » 10 lut 2011, 19:22

kwinto napisał(a): A co do wymiany podkładek pod wtryskami czy to jest konieczne przy tej operacji?

Przeczytaj sobie w poradniku :P
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez kwinto » 10 lut 2011, 19:39

no fakt wszystko napisane czarno na białym <jupi> , dzięki i pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 25 lip 2010, 21:00
Posty: 5
Skąd: MIĘDZYRZEC PODLASKI
Auto: 323F DITD

Postprzez Enzoo » 14 lut 2011, 00:05

Co do podkładek przelewowych, to AmadeosFather ma prawdopodobnie rację. Takie rozwiązanie zaproponował mi mechanik z LB Japan Serwis w Poznaniu (zwykłe miedziane podkładki zamiast przelewowych) i auto się buja. Argumentacja była taka jaka podaje AmadeosFather, więc coś jest na rzeczy. Gdzie trzeba ładować oryginalne części tam trzeba, ale czasami "nadgorliwość jest gorsza niż faszyzm".

Przyjemności

PS. Zobaczymy ile wytrzymają podkładki pod wtryski od Rikiego? :)
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Wrobcio » 14 lut 2011, 15:14

Miedziane podkładki pod przelewy na wzór oryginalnych można spokojnie kupić w dieselcentrum i pod wtryski pewnie też i to w normalnej cenie. Ja za komplet przelewowych z przesyłką nie zapłaciłem więcej niż 20zł. Wszystkie wymiary w poradniku.
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 15:55
Posty: 105
Skąd: Lębork / Gdańsk
Auto: 626 GF 2.0 DiTD 02'

Postprzez pioczel » 14 lut 2011, 16:36

Wrobcio napisał(a):Miedziane podkładki pod przelewy na wzór oryginalnych można spokojnie kupić w dieselcentrum i pod wtryski pewnie też i to w normalnej cenie. Ja za komplet przelewowych z przesyłką nie zapłaciłem więcej niż 20zł. Wszystkie wymiary w poradniku.


dokładnie ja tak samo zrobiłem 20 zl z wysyłką i to wiecej zamówilem niz potrzeba

Wymiary podkładki pod wtryskiwacze.
•Cu 7,4x15x2
przelewy od mana -oni doskonale wiedzą jakie

podaję namiary na gościa z dieselcentrum,

Romuald Klimkiewicz
+48694033678
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Riki » 15 lut 2011, 00:22

Enzoo napisał(a): Zobaczymy ile wytrzymają podkładki pod wtryski od Rikiego?


Tyle samo co oryginalne..... :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez CreaLive » 15 lut 2011, 16:00

Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski, jeden udało się wyciągnąć, drugi się zapiekł. Kręci się lewo – prawo i nie idzie go wyciągnąć. Nie wiem jak reszta, zaraz sprawdzę. Jak go wyciągnąć <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2010, 14:10
Posty: 43
Skąd: Bytom
Auto: 323F BJ DiTD 00

Postprzez Bandit » 15 lut 2011, 16:30

CreaLive napisał(a):Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski,

Nic nowego, próbuj ;)
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez malkolm » 17 lut 2011, 20:01

CreaLive napisał(a):Panowie i Panie, mam problem
Zapieczone wtryski, jeden udało się wyciągnąć, drugi się zapiekł. Kręci się lewo – prawo i nie idzie go wyciągnąć. Nie wiem jak reszta, zaraz sprawdzę. Jak go wyciągnąć <co?>

wyciągnąłeś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Erastotenes » 18 lut 2011, 19:30

patbaj napisał(a):,

A to zdziercy! Ostatnio płaciłem 100 zl za komplet czyli za 4 szt. w Fox Rzeszów. a przelewowe ostały mi się po 25 zl. Koszt robocizny w ASO w LUB ok. 364 zl <jupi> <jupi>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy