Strona 1 z 1

"Sposób" na reset kodów błędów EGR

PostNapisane: 16 lip 2006, 23:57
przez sowa
Cześć,
Mam pytanie skierowane do tych, którzy wiedzą co nieco o 626/DiTD r.2000. Pytanie muszę wpierw poprzedzić opisem historii:
Pewnego dnia (po wymianie alternatora) zaczęła mrugać lampka świec żarowych. Kody błędu pomyślałem, więc szybko zrobiłem diagnozę komputerową. Dowiedziałem się, że:
  • Obwód EGR źle działa, bo
  • W obwodzie EGR coś jest zwarte lub rozwarte
  • Z sygnałem korekcyjnym ROM nie jest dobrze. W odniesieniu do tego błędu DTC Codebank poinformował mnie (o zgrozo!), że jest problem z pompą wtryskową.
Lampka mrugała, ale Madzia jeździła bez zarzutu, więc odwlekałem naprawę. Po jakimś czasie zdało mi się, że Madzia tak jakby trochę mniej pali, choć chyba ma trochę mniej mocy. Właściwie nic, czym powinienem się przejmować, a jednak to mruganie na desce mnie irytowało.

Postanowiłem więc coś z tym zrobić, choć oprócz woli niezłomnej nie miałem żadnego innego wsparcia :). Wpierw spróbowałem zresetować pamięć przez odłączenie akumulatora, wciśnięcie hamulca i odczekanie. Bez rezultatu niestety..

Zdesperowany tym, że tak szybko skończyły mi się pomysły przypomniałem sobie, w których to okolicach silnika jest obwód recykulacji spalin. Przyjąłem hipotezę (za DTCCodebank), że lampka mruga z powodów, ogólnie rzecz biorąc, elektrycznych. W domniemanych okolicach cewki sterującej EGR znalazłem tylko jeden kabelek ze złączem. Niewiele myśląc, a licząc za to na łut szczęścia, włączyłem silnik po rozłączeniu kabelka z poniższego zdjęcia i..
Obrazek
lampka świec żarowych przestała mrugać!

Po złączeniu kabelka i ponownym uruchomieniu silnika komputer nadal milczał. Pogazowałem trochę i poszedłem obejrzeć tył samochodu. Na ziemi w okolicach rury wydechowej zostały czarne ślady. Czyżby przez trzy tygodnie odłożyło się trochę oleju w (zamkniętym?) EGR? Niemniej, uważna inspekcja spalin za pomocą teściowej dowiodła, że z rury właściwie nie wylatuje nic, co dałoby się zobaczyć. W czasie jazdy próbnej odniosłem też wrażenie, że silnik jest trochę bardziej dynamiczny, choć być może radość z wyłączenia lampki zaburzyła moje zdolności oceny :)

I teraz pytania:
  • Czy kabelek, który odłączyłem ma rzeczywiście coś wspólnego z obwodem EGR?
  • Dlaczego komputer po moich magicznych zabiegach przestał zgłaszać kody błędów?
  • Właściwie dlaczego w ogóle pojawiły się te kody błędów?

PostNapisane: 17 lip 2006, 00:01
przez tomekrvf
To co jest na zdjęciu to czujnik połozenia zaworu EGR.

PostNapisane: 17 lip 2006, 00:04
przez sowa
Trafiony, zatopiony! Dzięki :) A co właściwie mogło się stać po tej mojej "naprawie" ?

PostNapisane: 17 lip 2006, 00:07
przez andrew1982
Być może połączenie było lekko zaśniedziałe i po ponownym włożeniu wtyczki połączenie oczyściło się.

PostNapisane: 17 lip 2006, 00:13
przez sowa
Całkiem możliwe, będę musiał jutro obejrzeć dokładnie te styki. Czy pompka wtryskowa mogła zgłaszać błąd "Sygnał korekcyjny ROM" dlatego, że z powodu rozwarcia w EGR nie otrzymywała informacji o ilości spalin zawracanych do silnika? A jeśli tak, to dlaczego po rozwarciu tego połączenia pompa nadal nie zgłaszała tego błędu?

PostNapisane: 18 lip 2006, 17:50
przez xANDy
Dlaczego, dlaczego itp.
W DiTD nikt dokładnie nie wie dlaczego, bo nikt nie wie wszystkiego tak, jakby chciał.
Często ilość zgłaszanych błędów nie odpowiada rzeczywistości (ciekawe, nie?)
Ten samochód to często chodząca (jeżdżąca raczej) zagadka – więc wszystko jest OK :]
A czujnik EGR, który właśnie "przeczyszczałeś" potrafi często zdenerwować ludzi. Zresztą nie tylko w DiTD (inne marki też mają z tym problem – to jedna z czulszych części silnika bogatego w sadze).

PostNapisane: 18 lip 2006, 19:09
przez Jaksa
sowa napisał(a): będę musiał jutro obejrzeć dokładnie te styki
Na Twoim miejscu wymontował bym ten zawor i dokładnie oczyscił ...... tam w srodku zawsze jest kupa sadzy , oczyszczenie poprawi dynamikę no i oczywiscie satysfakcję własciciela ;)

PostNapisane: 19 lip 2006, 08:31
przez Xionc
Jaksa napisał(a):oczyszczenie poprawi dynamikę no i oczywiscie satysfakcję własciciela


A co wyczyścic w Xedosie zeby poprawiła siędynamika i spalanie :D ?

PostNapisane: 19 lip 2006, 09:24
przez xANDy
Jaksa – czy wymontowanie tego w DiTD 74 jest trudne? (jakieś "knyfy") bo też chyba powinienem to zrobić u siebie. Przy moim przebiegu i szczęściu powinno "paść" właśnie za tydzień... ;)

PostNapisane: 19 lip 2006, 22:03
przez Jaksa
Xionc napisał(a):A co wyczyścic w Xedosie zeby poprawiła siędynamika i spalanie
Juz cos zepsułeś?
<lol>
xANDy napisał(a):Jaksa – czy wymontowanie tego w DiTD 74 jest trudne
Wymieniłes ostatnio srubę regulacyjną zaworu tak ? EGR przy tym jest małym wypryskiem <lol>

PostNapisane: 19 lip 2006, 22:28
przez xANDy
Jaksa napisał(a):Wymieniłes ostatnio srubę regulacyjną zaworu

i w dodatku nie zdejmowałem rozrządu! Ponoć to niemożliwe ale całkowicie realne <lol>
To może zadam pytanie inaczej – czy przeczyszczanie tego jest skomplikowane (co można uszkodzić)?

PostNapisane: 19 lip 2006, 22:40
przez Jaksa
xANDy napisał(a):i w dodatku nie zdejmowałem rozrządu

xANDy napisał(a):Ponoć to niemożliwe
Wszystko zalezy od punktu widzenia.....
xANDy napisał(a):czy przeczyszczanie tego jest skomplikowane
Nie,dasz radę.....

PostNapisane: 22 lip 2006, 16:58
przez sowa
Dziękuję wszystkim za udzielone mi informacje. Minął już tydzień od czasu "naprawy" a lampka nadal nie mruga. Z duża pewnością były to więc zaśniedziałe styki. A czujnik zaworu EGR i tak przeczyszczę, jak będę miał trochę wolnego czasu. Wpierw muszę jednak dostać gdzieś Workshop Manual dla 626 DiTD, żeby nie robić nic na wariata.

PostNapisane: 25 lip 2006, 18:02
przez zgrzes
Jaksa napisał(a):xANDy napisał:
czy przeczyszczanie tego jest skomplikowane
Nie,dasz radę.....

Dobra to może tak po kolei co się odkręca, luzuje itp.
Ja też chcę spróbować coś sobie wyczyścić :D
1. xxxx
2. xxxx
3. ....

PostNapisane: 25 lip 2006, 21:06
przez xANDy
1. jeszcze tego nie robiłem
2. nie mam zamiaru teraz tego rozgrzebywać – a nuż coś walnie w środku (albo ja zepsuję, nie daj Boże) i mam zablokowane autko (w pewnym sensie)
3. poczekam aż ktoś inny zrobi instrukcję obsługi
4. sowa jak znajdziesz jakiś manual do DiTD to się podziel, bo tego nie ma chyba nikt w Europie....
5. Na razie skończyłem częściowo robić wygłuszenie komory pasażerskiej w mojej Mućce... – mam dość grzebania na dziś.

PS. warto wygłuszyć Madzię – a zaczynać od komory bagażnika – piorunująca różnica. Przynajmniej w dieslu.

PostNapisane: 14 lut 2007, 11:27
przez xANDy
sowa – tak odgrzebując temat – mam nadzieję, że już znalazłeś manual do DiTD... jest już na forum.

PostNapisane: 14 lut 2007, 21:35
przez Barthez
dzieki za odswierzenie tematu!! w moim przypadku bardzo na czasie :D

PostNapisane: 14 lut 2007, 22:31
przez xANDy
bartezm napisał(a):dzieki za odswierzenie tematu!! w moim przypadku bardzo na czasie
To znaczy, co masz na myśli – kody EGR czy manual?

PostNapisane: 14 lut 2007, 23:34
przez Barthez
mam na mysli to:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 5&start=60
migajaca kontrolka swiec zarowych – aby mnie nie draznila wyjalem zarowke a po podlaczeniu do komputera okazolo sie ze jest blad czujnika recylkulacji spalin – zalecono czyszczenie
mimi wszystko dzieki – opatrznosc czuwa :D