Strona 1 z 4

Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

PostNapisane: 7 gru 2012, 14:47
przez adrian8891
Witajcie!

Mam problem z moją Premacy...
Otóż od pewnego czasu ma ona problemy z odpalaniem w temperaturach poniżej +4 stopni.
Objawia się to chęcią odpalenia (czasem jakby zaskakiwało i silnik się "rozpędza") jednak bezskutecznie. Przy temperaturach powyżej 4 stopni trzeba by ją ze 2-3 razy zakręcić zanim odpali. Podczas tego odpalania z rury idzie biało-niebieski dym.

Sprawdzałem ciśnienie na tłokach – jest ok
świecie – ok + wszelka elektronika od świec też ok

Postawiłem furę do serwisu, powiedzieli że niby pompa wtryskowa walnięta (Denso) . Kody błędów:
P0105
P0180
P1189
P0380
P0403

Moje pytanie więc brzmi – czy aby na pewno może to być pompa do robienia, czy może jakiś zaworek wystarczy przeczyścić – wszak nie chce płacić 2000zł za robienie pompy ;) Może to jakiś inny problem jest?

Samochód mam od 2 lat, nie było wcześniej takich problemów. Faktycznie, problem zaczął się pojawiać jak pierwszy raz dopuściłem samochód do jazdy na rezerwie (tak mi się kojarzy). Ach, niedawno wymieniałem filtr paliwa i czyszczony był cały układ paliwowy, gdyż autko strasznie dymiło i "szarpało" gdy chciałem przekroczyć 3tyś obrotów.

Może ktoś zna dobrego fachowca w zach-pom od pomp?

Premacy 2000r 2.0 DiTD (90km) , 195tyś km.

Re: Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

PostNapisane: 7 gru 2012, 23:30
przez Polak Mały
duzo tych kodów... Czy to serwis je wywołał czy samemu ? Polecałbym skasować pamięć kodów. A w jakim była warsztacie ?

PostNapisane: 8 gru 2012, 11:59
przez Neonixos666
Polak Mały napisał(a): Polecałbym skasować pamięć kodów


dokładnie a potem sprawdzić co zostanie bo tylko 2 kody które podałeś dotyczą pompy wtryskowej.

Re: Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

PostNapisane: 8 gru 2012, 12:24
przez adrian8891
Witajcie.

takie kody błedów podał mi serwis Bojarski (Gryfino) specjalizujacy się w naprawach pomp wtryskowych...
Powiedzieli, że jedyne wyjście to Warszawa za co kasują sobie 600 wyjęcie i zamontowanie pompy + 400 Warszawa za przegląd pompy + 800 wyczyszczenie.

Jak skasować owe błędy? Bo Panowie z Bojarskiego twierdzą, że posprawdzali wszystko i wychodzi im, że to pompa. Jak to warsztat – może chcą naciągnąć...

PostNapisane: 8 gru 2012, 17:41
przez niedzwiadek833
adrian8891 napisał(a):Jak skasować owe błędy?

Ściągnąć minusową klemę z akumulatora i na 30 sekund wcisnąć pedał hamulca.

PostNapisane: 8 gru 2012, 18:03
przez adrian8891
A jak potrzymam 40 sekund to nic sie nie stanie? Samochod da jakis znak ze zresetowal komputer? Pozniej co? Odpalic i jezdzic czy od razu do tego serwisu i pod komputer?

Dopisano 8 gru 2012, 17:03:

A jak potrzymam 40 sekund to nic sie nie stanie? Samochod da jakis znak ze zresetowal komputer? Pozniej co? Odpalic i jezdzic czy od razu do tego serwisu i pod komputer?

PostNapisane: 8 gru 2012, 18:56
przez niedzwiadek833
Nic się nie stanie. Po takim wykasowaniu błędów kasują się też ustawienia komputera. Trzeba zrobić koło 100 kilometrów i znowu sprawdzić błędy.
Polecam poczytać Poradnik silników Diesla, można się dużo dowiedzieć. Sam korzystam z tego poradnika i powiem szczerze jest bardzo pomocny.

Re: Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

PostNapisane: 8 gru 2012, 19:30
przez adrian8891
Tak wiem :) tez czytam czesto poradnik, tylko dopiero zalozylem konto na forum :) a jeszcze ktos podsunal mi pomysl, ze moze to byc rozrusznik, bo na "krawat" odpala od razu. Samostartem oczywiscie tez. Nie mam objawow innych niz wyzej napisane :) przepraszam za brak polskich znakow, jedna pisanie z tableta czasem sie z tym wiaze ;)

Czyli co, wycofam go wiec z warsztatu i tak zrobie. Jednak co jesli zadzwonie do nich i uzyskam info, ze skasowali bledy? W sumie to nie mieliby czasu ani mozliwosci (bo ja mam dowod rej.) najezdzic 100km ;)

PostNapisane: 8 gru 2012, 20:39
przez niedzwiadek833
Ja proponował bym jeszcze spróbować dobrze odpowietrzyć układ paliwowy.

PostNapisane: 8 gru 2012, 22:03
przez smile
adrian8891 napisał(a):na "krawat" odpala od razu

A jak to jest "na krawat"? :)
Jeśli to faktycznie pompa, to do tucholi najlepiej...

Re: Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

PostNapisane: 8 gru 2012, 23:09
przez adrian8891
Na krawat tj. Na linke :) tutaj bez problemu, wiec to moze cos od rozrusznika?

Re: Pompa wtryskowa? Proszę o pomoc

PostNapisane: 10 gru 2012, 21:34
przez smile
Rozrusznik nie generuje kodów błędów :)
Szukaj usterki powiązanej z błędami... Rozrusznik sobie odpuść, skoro na samostart odpala :)

1. Skasuj błędy jak opisali koledzy, nic się nie stanie nawet jak położysz cegłę na dwa dni na tym hamulcu.
2. Po kasowaniu podłącz akumulator i uruchom silnik.
3. Odczytaj błędy zgodnie z tą instrukcją
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=65171#10a

PostNapisane: 10 gru 2012, 21:50
przez adrian8891
Ok, dziękuję. Tak też zrobię. Problemem pozostaje kwestia odpalania samochodu. Jak wezmę go z warsztatu i postawie pod domem, to po ostygnięciu silnika nie będzie mowy o odpaleniu go aż do wiosny ;)

PostNapisane: 11 gru 2012, 10:18
przez niedzwiadek833
Tak jak pisałem wcześniej spróbuj porządnie odpowietrzyć układ paliwowy.

PostNapisane: 11 gru 2012, 11:21
przez adrian8891
W jaki sposób? Tą pompką od filtra paliwa (do spuszczania wody)?

PostNapisane: 11 gru 2012, 12:09
przez niedzwiadek833
Najlepiej popuszczając przewody paliwa na wtryskach i zakręcenie rozrusznikiem. Niestety wiąże się to z opryskaniem silnika paliwem, ale to chyba najlepszy sposób. Najlepiej jak by Ci to zrobili w warsztacie.

PostNapisane: 11 gru 2012, 12:43
przez adrian8891
Ok, dziękuję. Dzwoniłem do warsztatu. Powiedzieli, że owe błędy pokazują się PO SKASOWANIU błędów w komputerze. Jednym z błędów jest błąd odnośnie nagrzewania świec. Zleciłem więc sprawdzenie tego "układu". Za sprawdzenie świec i listwy życzą sobie 120zł + VAT. Chciałbym koniecznie wyeliminować "pierdoły", zanim podejmę się płacenia za pompę.

PostNapisane: 11 gru 2012, 13:18
przez niedzwiadek833
A czy po skasowaniu błędów odpalali silnik? Troczę dużo jak za sprawdzenie świec.

PostNapisane: 12 gru 2012, 16:29
przez adrian8891
Czy odpalali, to nie wiem. Ale zadzwonili dziś że sprawdzali te świece i okazało się że:
Jeden z przekazników był walnięty – wymienią
Ogólnie w instalacji zapłonowej było niepełne przejście – zaśniedziałe styki
Przy rozkręcaniu tego wszystkiego zauważyli, że jeden z zaworów na pompie był luzny więc go przykręcili.

Jutro z rana zobaczą czy pali i jak pali...
Oby to było "tylko" to :)

PostNapisane: 11 lut 2013, 17:56
przez adrian8891
Witam wszystkich.

Wiem,że odgrzewam mojego kotleta... ale chce to ładnie zakończyć :)

Warsztat w Gryfinie uporał się z problemem na miesiąc! Czyli przykręcili zaworek i wymienili przekaznik. Po miesiącu zaczęło się dziać dokładnie to samo. Jako zdenerwowany człowiek postawiłem się <dupa> na powyższy serwis :) Mechanik zdemontował pompe i wysłałem ją do MABI (teraz Diesel-Serwis).

Całość naprawy 1500zł,
a wymienili:
Rolki 536
Zawór TCV ND-700
Uszczelka ND-0040
Uszczelki zestaw ND-0561
, regeneracja korpusu , naprawa pompy.

Generalnie najdroższy był zawór – 666,66zł :)

Jutro mechanik montuje pompe – zobaczymy jak będzie śmigać.