Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika

Postprzez Yard » 11 mar 2014, 18:11

Nikt nie wie ponieważ nikt z obecnych tutaj nie stosował tego. Proszę czytać cały wątek.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez 2New » 30 mar 2014, 21:01

Witam

Odkopuję wątek, bo jestem po regeneracji pompki podciśnienia.

Demontaż pompy jest dość prosty pod warunkiem, że robimy to przy wyjętym akumulatorze. Jej demontaż jest również prosty, jednak można napotkać pewne problemy przy wyjmowaniu "spinki" zabezpieczającej łożysko.

Po rozebraniu pompki wyczyściłem wszystkie elementy a stare łożysko zdjąłem z wałka przy użyciu ściągacza do łożysk. Po nabiciu nowego (SKF 6005 2Z/C3) zalałem pompkę odrobiną świeżego oleju silnikowego i złożyłem ją do kupy. I tu ważna informacja – wybrałem wariant regeneracji bez piłowania obudowy ale z zastosowaniem podkładki. Dobór podkładki jest dość prosty – powinna mieć takie wymiary, by wyłożyć się na łożysku, co spowoduje zmianę pozycji pracy elementu, który się wyrabia. Ja zastosowałem podkładkę miedzianą ZTCP o średnicy wewnętrznej 24mm, zewnętrznej 42mm i grubości około 1,5mm. Wymieniłem również wszystkie węże podciśnienia na zewnątrz pompy.

Po zamontowaniu pompy i uruchomieniu silnika nie słychać już stuków, które były mocno słyszalne w okolicach 2200-2600 obr/min. Generalnie praca silnika zrobiła się bardziej kulturalna i cicha w całym zakresie obrotów. Naprawa trudna nie jest i warto ją wykonać.

Pozdrawiam;
Robert
Początkujący
 
Od: 3 lip 2009, 14:15
Posty: 10
Skąd: EPML
Auto: Mazda 6 2.0D

Postprzez Yard » 30 mar 2014, 22:20

No to mamy kolejne rozwiązanie problemu. Masz jakieś zdjęcia?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Vacomay » 6 kwi 2014, 10:29

Na rysunku jest podkładka jaką zastosowałem.
Wymiar fi 35,5 jest orientacyjny i ogranicza go jedynie wymiar bezpieczny: 42 mm (dokładnie nie pamiętam).
Wymiar 2,5 mm – w moim aucie luz jaki wymierzyłem (dokładnie), umożliwiający montaż podkładki to 3,04 mm ale myślę, że wartość ta może nie być taka sama we wszystkich autach (2-2,8 mm powinno być OK, niektórzy z kolegów wczesniej piszą, ze może być jeszcze mniej). Wymiar 0,5 mm to osadzenie wymiaru fi 29,5, który z kolei wynika z wymiaru mniejszego pierścienia łożyska (patrz katalog łożysk tocznych). Tą właśnie stroną montujemy podkładkę w kierunku łożyska.
Wymiar 25 mm to wymiar osadzenia/montażowy na czopie (widać go też na wymiarze łożyska – patrz rysunek strona lub dwie wcześniej tego wątku).
Materiał to stal wyższej jakości.
Nie polecam stosowania zwykłej stali, tworzyw lub miedzi- sprzęgło pracuje dynamicznie i następuje wyklepywanie lipnej podkładki – wiem, bo założyłem najpierw podkładkę ze zwyklej stali o wymiarach 25x29x2 i po dwóch tygodniach z ciekawości rozkręciłem wszytko raz jeszcze – podkładka była już lekko wyklepana. Według mnie wszystkie elementy sprzęgiełka są ulepszane cieplnie więc nie co tam wsadzać byle czego (chodzi o materiał). Ostateczną wersje podkładki (tą wg rysunku) tez sprawdzałem po ok. miesiącu i jest spoko.
Uwaga przy demontażu pompy- do odkręcenia położonej najniżej śruby (są 3) musi być klucz nasadowy 12 o bardzo małej średnicy zewnętrznej -jest tam dość ciasno. W pompie nie wymianiałem łożyska ani oringu. Mój przbieg to 155kkm.
Pozdro
Załączniki
20140331540.jpg
wymiary podkładki
Początkujący
 
Od: 6 paź 2012, 18:31
Posty: 13 (1/0)
Skąd: Małopolska
Auto: MAZDA 6 2.0 CIDT 121 KM 2007 Liftback

Postprzez Kety » 1 maja 2014, 17:46

Witam

Zamierzam zabrac sie za "regeneracje" pompy w 6-tce i takie pytanie. Wymienic to lozysko 6005 i zastosowac podkladke jak kolega Vacomay i bedzie cisza?

Pompy sa podobne w modelach 323/626 i 6 wiec naprawa tez jest podobna? Dobrze mysle? Podpowiedzi i slowa na zachete mile widziane :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Yard » 1 maja 2014, 21:49

Pompy są te same. Może wybrać jedno wielu proponowanych rozwiązań. Różne różnym pompom pomagały.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kety » 2 maja 2014, 07:47

Ok, jakies trudnosci z samym demontazem / montazem pompy sa? Na cos trzeba uwazac albo specjalne narzedzia miec?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Yard » 2 maja 2014, 08:15

Vacomay napisał(a):Uwaga przy demontażu pompy- do odkręcenia położonej najniżej śruby (są 3) musi być klucz nasadowy 12 o bardzo małej średnicy zewnętrznej -jest tam dość ciasno.

Trzy posty wyżej napisane. Ale z ciebie leniuch.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kety » 7 maja 2014, 11:48

Mam problem z doborem tego lozyska.

Nie mam takiego jak opisales czyli 25x29x2mm
Mam dostep do innych np 28x15x2, 32x13x2.
Ktory wymiar jest wazny aby sie zmiescilo/odegralo swoja role?

Sa jekies wymiary graniczne, np zew. pierscien od – do.
wew. pierscien od – do
grubosc od – do?

Troche nie rozumiem tego i mysle ze takie lopatoligczne wytlumaczenie przyda sie potomnym na przyszlosc. :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Yard » 7 maja 2014, 13:40

Tak to powinno pasować, podkładkę dajesz odwrotną stroną do łożyska. Ja tak złożyłem żeby było widać wymiary.
Załączniki
Bez_tytułu_1.jpg
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Kety » 7 maja 2014, 14:15

A ten rant (fi 29,5) musi byc? Ma to uzasadnienie?

PS, dzieki za wytlumaczenie :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Yard » 7 maja 2014, 14:25

Idzie o to żeby podkładka dotykała tylko wewnętrzną bieżnie, a nie zewnętrzną. Sprzęgiełko musi mieć się na czym opierać.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kliza777 » 29 maja 2014, 20:45

Witam

Chciałbym w mojej " szóstce " również zrobić 'regeneracje', tylko aktualnie nie stać mnie, żeby kupić to sprzęgiełko i śrubę za 500zł i tu moje pytanie, czytałem kilka stron wcześniej coś o szlifie (toczeniu) tego sprzęgiełka, wymianie łożyska i daniu podkładki, czy to pomoże chociaż na jakiś czas czy tylko mogę tymi pół środkami zaszkodzić tej pompie ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 19:58
Posty: 20
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r

Postprzez Yard » 29 maja 2014, 21:41

Nie zaszkodzisz, chociaż ja osobiście nie szlifowałbym obudowy.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kliza777 » 29 maja 2014, 21:47

Yard napisał(a):Nie zaszkodzisz, chociaż ja osobiście nie szlifowałbym obudowy.


Nie chodzi mi o szlif obudowy, a sprzęgiełka tak aby wyrównać powierzchnie tam gdzie jest wyrobione, a sądzę, że skoro brzęczy to na pewno jest.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 19:58
Posty: 20
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r

Postprzez Yard » 29 maja 2014, 21:50

Brzęczy ponieważ jest za cienkie w miejscu styku ze śrubą, szlifem zrobisz jeszcze gorzej.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez kliza777 » 2 cze 2014, 19:07

Jestem w trakcie "regeneracji" pompy w tańszej opcji, gdy dałem podkładke pod sprzęgiełko to wychodzi ona ponad ten czpień na który ona nachodzi, czy przez nie będzie ona o coś haczyć ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 19:58
Posty: 20
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r

Postprzez kliza777 » 5 cze 2014, 12:08

Sorry za odświeżenie,ale potrzebuje jak najszybszej odpowiedzi.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 19:58
Posty: 20
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 Hatchback
Diesel 2.0 136 km
2002r

Postprzez daann » 14 sie 2014, 21:05

Dzisiaj otrzymałem podkładkę łożyskową – grubość 3mm którą zamontowałem zgodnie z zaleceniami. Musiałem trochę przeszlifować zewnątrz i wewnątrz aby luźno weszła na łożysko. Efekt zadowalający ;) – w końcu nie brzęczy ..
oto podkładka – http://allegro.pl/show_item.php?item=4464624500


Pozdrawiam
dz
http://multirenowacja.pl/category/avel-skora
http://www.avel.pl
Profesjonalne środki do konserwacji, pielęgnacji i renowacji skóry oraz tekstyliów.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 lut 2008, 11:59
Posty: 23
Skąd: Stargard Szczeciński
Auto: Premacy 2.0 DiTD '03

Postprzez sVider51 » 28 paź 2014, 19:07

Witam.
Nigdy nie sądziłem, że to powiem, ale żałuję, że trafiłem na ten wątek :/
Szukałem co może być przyczyną grzechotania w moim silniku przy obrotach powyżej 2000. Wyczytałem w tym wątku, że to może być właśnie ta pompa i że można z tym trochę pojeździć. Otóż po kilku dniach okazało się, że to nie była pompa, tylko turbina. W efekcie silnik mi się rozbiegł ( nawet wcześniej nie wiedziałem, że coś takiego istnieje i może się wydarzyć ) i czeka mnie remont, który nieźle mnie pociągnie po kieszeni. Ogólnie samochód stoi już u mechanika i nie wygląda to kolorowo. Silnik do remontu, turbo do regeneracji, poszła chłodnica wody i postrzelały gumowe węże oraz jeden wtrysk jest upalony i jeszcze nie wiadomo co z resztą.
Ten post piszę ku przestrodze, żeby przy takich objawach grzechotania sprawdzić, czy to nie turbina. Bo koszt samej turbiny znikomy w porównaniu z remontem silnika.
Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 21:51
Posty: 22
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM 2003r.
Mazda 6 2.0 CiTD 143 KM 2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy