Szarpanie silnika gdy się rozgrzeje

Postprzez tadziol » 27 lut 2012, 22:03

wiesz oczywiście o tym,że hoffman bywa na tym forum.
może poczytał to i owo co ja pisałem i pewne mity zostały podważone..... ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez przemo12345 » 27 lut 2012, 22:14

mechanicy też muszą się uczyć. lepiej niech biorą wiedzę z neta niż mają się uczyć na naszych samochodach.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez laminator » 27 lut 2012, 22:17

przemo12345 napisał(a):mechanicy też muszą się uczyć. lepiej niech biorą wiedzę z neta niż mają się uczyć na naszych samochodach.

Raczej ucza sie na naszych samochodach hahaha
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez przemo12345 » 27 lut 2012, 22:26

dlatego wolę więcej zapłacić i jechać do kogoś konkretnego.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez laminator » 27 lut 2012, 22:31

przemo12345 napisał(a):dlatego wolę więcej zapłacić i jechać do kogoś konkretnego

Tez tak myslalem jak mnie skasowali.I teraz kuzyn robi
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 21:32
Posty: 147
Auto: mazda 323f 2.0 TDVI sydney

Postprzez przemo12345 » 27 lut 2012, 22:53

"kupując tanio kupujesz dwa razy" więc czasem lepiej dołożyć i zrobić raz a porządnie niż jeździć od mechanika do mechanika.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez Neonixos666 » 27 lut 2012, 23:11

a mnie interesuje zależność zabrudzenia pompy do nie palenia na ciepłym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez agent07 » 28 lut 2012, 08:14

Neonixos666 napisał(a):
agent07 napisał(a):moja ma juz 175 tys


dotarła się :P nie przesadzaj z tym zasyfieniem, jak by miała 275 to ok ale przy takim jeśli nie ma żadnego problemu to ja bym nie tykał. Lać od czasu do czasu odpowiednie dodatki i przeganiać z klapsem <lol>


Chyba ma 175 tys, mam taka nadzieje :D Daltego tez sie zdziwilem ze mam problemy bo myslalem ze zacza sie po 200 tys, jak juz Madzia bedzie zmieniala wlascicela :) Jak narazie nie narzekam ale dobrze przeczytac bardziej doswiadcznych uzytkownikow.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez smile » 28 lut 2012, 21:02

Przecież nie od dziś wiadomo, że większość usterek silnika powodowana jest przez zanieczyszczenia. Czy to układ paliwowy, czy powietrzny czy olejowy... Oczywiście normalne zużycie tez powoduje niesprawności. Inna kategorią usterek są te powstałe np. na skutek wypadku.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Znicz_sc » 5 cze 2012, 21:27

Witam, mam od jakiegoś czasu problem z moją mazdą.
Mianowicie chodzi o to, że po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu go i ponownym odpaleniu (obojętne czy to będzie za 30 sek czy 10 min) auto dosłownie nie ma mocy. Gdy przekracza 2 tys obr. zaczyna nim przerywać aż dojdzie do 2,5 i później w miarę tę moc odzyskuje aczkolwiek nadal jest słabo.Silnik pracuje głośniej i bardziej ociężale. Dodatkowo w tym przedziale obrotów zaczyna z rury wydobywać się biały dym. Spalanie utrzymuje się cały czas na takim samym poziomie (6-6,5l), nie ma problemów z odpalaniem na zimnym silniku. Nie tak dawno wymieniony został filt paliwa a miesiąc temu egr. Nie wiem czy ma to związek ale w tym czasie również słychać dźwięk trzaskania w okolicach pompy vacum. Może mieć to jakiś związek? Nie posiadam zbyt dużej wiedzy na ten temat stąd moja prośba do was o jakieś sugestie. W przyszłym tyg mam zamiar odwiedzić mechanika.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 21:55
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BJ Ditd 2,0 2001r,
Mazda 6 GH PB 2,0 2008r

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2012, 21:44

Uwaga strzelam :D
obstawiam problem z kątem wtrysku
Tadziol co obstawiasz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 5 cze 2012, 21:58

całkiem logicznie,ale dlaczego:
Znicz_sc napisał(a): po rozgrzaniu silnika, zgaszeniu go i ponownym odpaleniu (obojętne czy to będzie za 30 sek czy 10 min) auto dosłownie nie ma mocy.

czyli co ?
problem powstaje dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2012, 22:02

Może po rozgrzaniu i zgaszeniu przestawiacz się zacina przez syf w pompie a po ostygnięciu wraca do normy bo inne jest spasowanie? Nie znam się :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 5 cze 2012, 22:06

ja też się nie znam,ale.....
przekaźnik na pierwszy rzut,a stan wiązki pod rurą powietrza na drugi rzut.
najtaniej,najmniej inwazyjnie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2012, 22:14

mnie naprowadził ten dym wskazujący że kąt wtrysku jest tak zły że wywala część paliwa w wydech. Zacina się w pozycji bardzo przyśpieszonego wtrysku przez co wiarę zwiększania obrotów objawy łagodnieją.

ale to tylko moja chora wyobraźnia <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 5 cze 2012, 22:22

nie,no dlaczego.....
całkiem słuszny tok rozumowania.
a problem czujnika położenia wału wziąłeś pod uwagę ? da całkiem podobne objawy,zwłaszcza klekot.
Znicz_sc napisał(a):Silnik pracuje głośniej
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2012, 22:26

w sumie to on też uczestniczy wraz z czujnikiem na pompie w dobraniu kąta wtrysku – racja też możliwe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 5 cze 2012, 22:31

Panie Moderatorze,czy nie powinien Pan nieco skarcić autora kierując go na:
viewtopic.php?f=89&t=131843&p=2220471&hilit=p0216#p2220471
bo my tu gadu,gadu....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 5 cze 2012, 23:03

tadziol napisał(a):Panie Moderatorze,czy nie powinien Pan nieco skarcić autora kierując go na:
viewtopic.php?f=89&t=131843&p=2220471&hilit=p0216#p2220471
bo my tu gadu,gadu....


słuszna uwaga ale myślałem że uda się od razu rozwiązać i usunąć :P. połączone :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Znicz_sc » 22 cze 2012, 20:52

Auto wróciło z diagnozy. Niestety z tego co mówią mechanicy, pompa wtrysków na skraju wyczerpania. Przeczyszczony został cały układ paliwowy, gdzie niestety znajdywały się już opiłki metalu z pompy. Auto póki co chodzi znacznie lepiej zwłaszcza po ponownym uruchomieniu silnika lecz nie zmienia to faktu, że trzeba myśleć o nowej-używanej pompie i tutaj jest właśnie pytanie. Co z własnego doświadczenia radzicie? Szukać używanej pompy choć nie ma gwarancji ze będzie ona w lepszym stanie niż ta co jest teraz czy może próbować z regeneracją? Koszty większe przy regeneracji aczkolwiek mam chociaż na to jakąś gwarancję. Może ma ktoś jakieś namiary na ludzi, którzy specjalizują się w regeneracji lub sprzedaży pomp?
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 21:55
Posty: 31 (2/0)
Skąd: Sosnowiec
Auto: 323F BJ Ditd 2,0 2001r,
Mazda 6 GH PB 2,0 2008r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy