Szarpanie silnika gdy się rozgrzeje

Postprzez agent07 » 16 lut 2012, 09:32

Witam. Mam Mazde Premacy DiTD 2.0 z 2005 roku. Mam dziwne objawy gdyż jak się rozgrzeje silnik to spadają obroty oraz moc silnika. Samochód praktycznie nie chce jechać, dławi się, gaz w podłodze a tam brak obrotów, przerywa tak jakby nie dostawał paliwa. Na początku myślałem, że to filtr paliwa, ale na zimnym nic się nie dzieje, samochód ciągnie jak zawsze. Gdy tylko silnik dostanie odpowiedniej temperatury zaczynają się problemy. Podejrzewam, że to wtryski, ale nie jestem pewien może ktoś z was miał takie problemy. Chcę na dniach umówić się na odczyt błędów może coś wykaże, ale jeśli ktoś z was miał coś takiego to niech napisze. Dzięki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez kamil_111 » 16 lut 2012, 14:41

Witam. Miałem dokładnie odwrotny problem. Gdy silnik był zimny, auto się dławiło, zupełny brak mocy, wolne obroty były bardzo niskie. Popsuty okazał się zawór SPV. Po jego wymianie auto odzyskało moc i wszystko wróciło do normy. Możliwe, że u ciebie jest ten sam problem.
Początkujący
 
Od: 2 mar 2008, 11:21
Posty: 9
Skąd: Częstochowa
Auto: 323f ditd 2002r.

Postprzez agent07 » 17 lut 2012, 11:22

Zrobiłem odczyt bledów i okazało się że są dwa będy: P0216-Injection timing Control Circuit Malfunction (Układ Kontroli Czasu Wtrysku) oraz P1189 Pump Speed Signal Fault (Prędkość pompy sygnał błędu) Czytam teraz co to moze oznaczać ale moze ktoś miał już takie bełedy i sobie poradził.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez tadziol » 17 lut 2012, 16:15

P1189 może być spowodowany usterką samego czujnika w pompie lub wiązek/instalacji.
raczej skłaniam się do tego drugiego....na początek polecam dokładnie sprawdzić wiązki przewodów pod kątem przetarć lub przerw.
P0216 jest następstwem tego pierwszego kodu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez say » 17 lut 2012, 20:17

tadziol napisał(a):na początek polecam dokładnie sprawdzić wiązki przewodów pod kątem przetarć lub przerw.
O tak, zwłaszcza miejsca zagięte, blisko bloku/głowicy (po stronie pompy vacum). U mnie były dwa przetarcia objawiające się błędami czujnika temp. paliwa i cieczy.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez agent07 » 24 lut 2012, 08:09

Wczoraj wymieniłem na wszelki wypadek filtr paliwa, sprawdziłem także wszystkie przewody i wizualnie wyglądają OK, nic się z nimi nie dzieje. Podjadę jeszcze do mechanika, aby sprawdził czy są nie tylko na oko OK. Po zmianie filtra zrobiłem jazdę próbna, przejechałem jakieś 25 km silnik się rozgrzał i ku mojemu zaskoczeniu idzie jak dawniej, nic się nie działo. Mam nadzieje, że tak zostanie. Jednak zauważyłem, że po włączeniu zapłonu cos strzela w pompie wtryskowej. Jest to jednostajny dźwięk jakby "cykanie", równomierne i zastanawiam się czy jest to normalne. Myślałem, że to w którymś zaworów, ale odłączyłem wszystkie i dalej tak było wiec to pompa. Chciałbym wiedzieć czy to normalne czy jednak wskazuje na to, że coś jest nie tak i musze zacząć się martwić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez przemo12345 » 24 lut 2012, 12:26

odłączyłeś też TCV (od spodu) bo on tak "cyka"
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez agent07 » 24 lut 2012, 15:23

Nie, od spodu nie odłączałem, rzeczywiście jest tam podłączenie. Ale czy to cykanie jest normalne czy może to świadczyć o tym, że zawór ma już dość i trzeba go wymienić.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez przemo12345 » 24 lut 2012, 16:34

normalne że cyka. jakby nie cykał to znaczy że nie sprawny jest.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez agent07 » 24 lut 2012, 18:45

To mnie pocieszyłeś:) Wczesniej tego nie słyszałem, dopiero teraz przy robocie. Mam nadzieje ze Madzia bedzie jezdzic bez problemu. Zatanawiam się czy warto dolac preparatu do czyszczenia wtryskow. Czytalem na formum ze niektorzy leja i sie to podobno sprawdza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez przemo12345 » 24 lut 2012, 20:51

też wcześniej tego nie słyszałem. dopiero jak przeczytałem na forum że takie coś występuje to usłyszałem. może jakieś Forte czy coś w tym przedziale cenowym pomaga ale jakieś preparaty za 20zł to nie niestety nie ma cudów. wczoraj byłem w hoffmanie na czyszczeniu pompy (nie odpalał mi na ciepłym). więc bardziej polecam rozebranie i wyczyszczenie raz na jakiś czas niż lać coś co nie wiadomo czy w ogóle pomaga.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez agent07 » 26 lut 2012, 22:03

Mam pytanie a ile za takie czyszczenie pompy trzeba zapłacić. Tak jak sobie myśle że warto by było to zrobić, bo jak pompa padnie to bedzie pewnie to wiekszy wydatek. Jabys mial namiary jeszcze na ten warsztat co sie w to bawi bylbym wdzieczny.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez tadziol » 27 lut 2012, 20:11

przemo12345 napisał(a):wczoraj byłem w hoffmanie na czyszczeniu pompy (nie odpalał mi na ciepłym).

a teraz odpala na ciepłym ???
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez przemo12345 » 27 lut 2012, 20:52

jak ręką odjął (ogólnie wina była zabrudzonego tcv). zanim jeszcze przestał odpalać to zaraz po odpaleniu delikatnie obr spadały na 500 i po chwili szły w górę a teraz nie ma żadnych spadków obr. Na 1 i 2 biegu i obr. 1300 i więcej to czuć że auto jedzie a wcześniej przyspieszenie było od 2tyś obr.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez tadziol » 27 lut 2012, 21:03

Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez agent07 » 27 lut 2012, 21:16

Idzie wiosna wiec bede musial wiechac na warsztat i rozmontowac cala pompe i ja wyczyscic razem z wszystkimi zaworami. Bedzie duzo pracy ale mysle ze bedzie warto, moja ma juz 175 tys wiec juz pewnie swoje syfu nabrala.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2010, 13:21
Posty: 12
Skąd: Kępice
Auto: Mazda Premacy DiTD 2005, 101 KM

Postprzez przemo12345 » 27 lut 2012, 21:16

potwierdzam w 100%. jak mi naprawili to nie mogłem uwierzyć że brud ma wpływ na nie odpalanie tylko na ciepłym. powiedzieli mi jeszcze żeby tankować na "lepszych" i "sprawdzonych" stacjach i lać 200ml mixolu (podobno lepiej się miesza z ON niż półsyntetyk 2T) na zbiornik paliwa.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez tadziol » 27 lut 2012, 21:18

przemo12345 napisał(a):potwierdzam w 100%. jak mi naprawili to nie mogłem uwierzyć że brud ma wpływ na nie odpalanie tylko na ciepłym. powiedzieli mi jeszcze żeby tankować na "lepszych" i "sprawdzonych" stacjach i lać 200ml mixolu (podobno lepiej się miesza z ON niż półsyntetyk 2T) na zbiornik paliwa.

no więc gdzie te złowrogie przepowiednie o zużytych głowiczkach i tłokorozdzielaczach ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 27 lut 2012, 21:20

agent07 napisał(a):moja ma juz 175 tys


dotarła się :P nie przesadzaj z tym zasyfieniem, jak by miała 275 to ok ale przy takim jeśli nie ma żadnego problemu to ja bym nie tykał. Lać od czasu do czasu odpowiednie dodatki i przeganiać z klapsem <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez przemo12345 » 27 lut 2012, 21:54

no więc gdzie te złowrogie przepowiednie o zużytych głowiczkach i tłokorozdzielaczach ??

dobrze że w tym hoffmanie mnie nie posłuchali bo zasugerowałem im regeneracje głowiczki. jakby chcieli mnie naciągnąć to by kazali przyjechać za 3 dni. Wyczyścili by tcv a zapłacił bym jak za regeneracje. może niektóre firmy rzeczywiście regenerują a tak naprawdę wystarczy wyczyścić.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy