Pokrywa zaworów – jaka jest siła dokrecania ?

Postprzez Steve » 18 lip 2011, 16:54

Jaka jest zalecana wartość dokręcenia pokrywy zaworów dla DiTD ?
Sorki jeśli gdzieś już było, nie mogę się doszukać.
Coś mi się kołacze po głowie, że między 8 a 10 NM, dobrze zgaduję ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Neonixos666 » 18 lip 2011, 18:56

ja nie miałem umiaru i ukręciłem chyba 3 śruby (udało mi się dwie wykręcić) trzeba robić to delikatnie z wyczuciem i miarowo wszystkie na raz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Steve » 18 lip 2011, 22:05

Delikatnie i z wyczuciem to ja podchodze do teściowej. :P <dupa>
Przy tej robocie to ja chciałbym wg podręcznika, zna ktoś te wartości ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Tanku84 » 21 lip 2011, 12:24

Hej, śruby pokrywy zaworów dokręca się z siłą od 7,9 do 10,7 Nm według manuala.
Tak dodatkowo, przewody przelewowe to od 9,8 do 12,7 Nm, mocowanie wtryskiwaczy 52 – 61 Nm, śruby regulacji luzu zaworowego 16 – 20 Nm. Mam nadzieję że pomogłem.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2010, 23:55
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF `00 DITD RF2A

Postprzez Steve » 21 lip 2011, 15:08

Dzięki. :)
Masz jakis Workshop Manual do DiTD ? Gdzie to znalazłeś ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Neonixos666 » 21 lip 2011, 19:53

wydaje mi się że przelewy dokręca się z mniejszą siłą niż śruby od dekla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Tanku84 » 21 lip 2011, 22:51

Śruby od przelewów przez fakt że są w środku wydrążone mogą wydawać się delikatniejsze, jednak przytoczona przeze mnie wartość pochodzi z manuala od DITD, więc wg. producenta taki moment nie powinien ich zerwać. Z resztą, 10 Nm to naprawdę niewiele.
Początkujący
 
Od: 26 cze 2010, 23:55
Posty: 9
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 626 GF `00 DITD RF2A

Postprzez Neonixos666 » 22 lip 2011, 16:22

Ja jedną od przelewów sprytnie urwałem :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9472 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez kierownik » 29 sie 2011, 09:33

Neonixos666 napisał(a):ja nie miałem umiaru i ukręciłem chyba 3 śruby (udało mi się dwie wykręcić) trzeba robić to delikatnie z wyczuciem i miarowo wszystkie na raz.

no nie wszystkie na raz, tylko w kolejności z manuala ;) ale i nawet wg tego też mi czasem jakaś w grzechotce została :/

Neonixos666 napisał(a):Ja jedną od przelewów sprytnie urwałem :P

też mi się zdarzyło, a nawet się nie zbliżyłem do wartości z manuala może jakaś uciągnięta już była.
dobrze, że to niedrogie było...

Tanku84 napisał(a):Śruby od przelewów przez fakt że są w środku wydrążone mogą wydawać się delikatniejsze, jednak przytoczona przeze mnie wartość pochodzi z manuala od DITD, więc wg. producenta taki moment nie powinien ich zerwać. Z resztą, 10 Nm to naprawdę niewiele.

zwłaszcza, że przelewowe mają jeszcze jakby podwójne podkładki miedziane.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy