Strona 1 z 2

Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 20 lut 2011, 23:42
przez Boss429
Wczoraj wymieniłem u siebie filtr paliwa. W naszych mazdach znajduje się on za silnikiem na ścianie grodziowej.
Aby się tam dostać wykorzystałem:
– klucz 10
– klucz 12
– małe kombinerki
– imadło
– narzędzie do odkręcania filtrów

1.Zdejmujemy osłonę silnika
2.Widzimy nasz filtr w metalowej osłonie.
Obrazek
3.Odpinamy czujniki (2)
Obrazek
4.Odkręcamy nakrętki od metalowej obudowy(1)
Obrazek
5.Za pomocą kombinerek ściągamy wężyki(3) z filtra
6.Poluzowujemy śrubki od obudowy filtra przy ścianie grodziowej
7.Wyciągamy filtr do góry uważając żeby nie wyleciała z niego ropa
Obrazek
8.Mamy gotowy filtr do wymiany
Obrazek
9.Nad pojemnikiem odkręcamy odstojnik i wylewamy ropę z filtra
Obrazek
10. Korzystając z imadła odkręcamy górna część obudowy filtra.
Obrazek
11.Widok starego filtra
Obrazek
i nowego Knechta
Obrazek
12. Za pomocą imadła i/lub urządzenia do odkręcania filtrów montujemy nowy filtr i dokręcamy odstojnik.
Obrazek
Obrazek
13.Do nowego filtra wlewamy czystej ropy żebyśmy później nie musieli dużo pompować ze zbiornika.
14. Montujemy filtr na swoim miejscu.

I na następne 45tyś km mamy spokój.

Powodzenia

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 21 lut 2011, 21:49
przez Yard
Nie stosujemy żadnych siłowych rozwiązań typu imadło. Wszystko skręcamy i rozkręcamy ręcznie.

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 21 lut 2011, 22:06
przez Boss429
No mi się jakoś nie udało ręką odkręcić tego odstojnika dlatego delikatnie go złapałem w imadełko.
:)

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 1 mar 2011, 16:42
przez shamoth
Super sprawa z wymianą filtra :D A zaczęło się od tego, że Mazda odpaliła z rańca w niezły mróz (poniżej -20) i zgasła na skrzyżowaniu. Jakoś udało się odpalić ale o wrzuceniu 2 biegu nie było mowy. Na jedynce bez żadnej mocy z powrotem na parking. Po południu niepotrzebne kręcenie rozrusznikiem. Kwach padł.
No to wymontowanie i pal licho, że być może radio zakodowane. Wieczorkiem próba. Udana ale na chwilę Mazda zamieniła się w niezły parowóz (biały dym, że ho ho). Zajechałem do marketu i z powrotem. Ale pomyślałem, że zrobię mały wypad jakieś 5 km. Jak rozpędziłem moje cudo do 110 km/h to zauważalne były nagłe spowolnienia, szarpania. Przerażony zdecydowałem sie na powrót do domu. Na 4 biegu tez zaczynało się szarpanie. :| Dalej do domu. Acha radio działa ;) .
Następnie naczytałem się lektury na temat zmiany filtra paliwa <nauka>.
I postanowiłem pojechać do mechanika na wymianę filtra. Robocizna 20 zł więc sobie podarowałem kupę nerwów, bo widziałem ile to kosztowało fachowca. Zobaczyłem cudactwo wykręcone. Okazało się, że Oryginał MAZDA na filtrze, fachowiec pokręcił głową <diabełek> . Po wylaniu zawartości myślałem, że się <nie powiem>. Masakra. A spód zaklejony jakby ciekłym białym miodem. Masakra raz jeszcze. Ale póki co teraz jest wszystko OK.
Pozdrawiam.

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 1 mar 2011, 22:32
przez Yard
shamoth napisał(a): Po wylaniu zawartości myślałem, że się <nie powiem>. Masakra. A spód zaklejony jakby ciekłym białym miodem. Masakra raz jeszcze.

To parafiny. Zatankowałeś letnie paliwo.

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 1 mar 2011, 22:56
przez shamoth
No tak. Ostatnio było tankowanie na ORLENIE. Pytałem dokładnie o temperaturę. Do -30 stopni C. <lol>

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 12 maja 2011, 11:40
przez sebastian223
Przydatna dla mnie fotorelacja. Brawo !

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 12 maja 2011, 11:50
przez Szifers
kolega zapomniał dodać, że po zamontowaniu filtra warto podpompować ręcznie. Aby nie zapowietrzać niepotrzebnie układu.

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 12 maja 2011, 12:09
przez sebastian223
OK. Gdzie jest pompka, przy filtrze?

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 12 maja 2011, 12:24
przez say
Osobiście nie pompuję, po skręceniu, przed wsadzeniem do auta, zalewam paliwem do pełna.

Re: Wymiana Filtra paliwa DiTD [fotorelacja]

PostNapisane: 12 maja 2011, 12:43
przez Riki
sebastian223 napisał(a):Gdzie jest pompka, przy filtrze?


Na górze, ten czarny grzybek – pompujesz aż do momentu kiedy będzie twardy. :)

Re: Fotorelacja: Wymiana Filtra paliwa DiTD

PostNapisane: 12 maja 2011, 13:00
przez Yard
Ja nic nie robię i nie miałem jeszcze problemu.

PostNapisane: 7 lut 2012, 11:18
przez inz_mamon
Bardzo fajna i przydatna fotorelacja. Właśnie skończyłem wymianę filtra. W starym było tyle parafiny wymieszanej z wodą, że dziwię się, że w ogóle puszczał paliwo.

Re: Fotorelacja: Wymiana Filtra paliwa DiTD

PostNapisane: 13 lut 2012, 10:38
przez Boss429
Chłopaki dodam jedną wiadomość. Mi przy większych mrozach np-15 wytrąciła się parafina z paliwa. w Ubiegłym roku było to samo. Dolanie depresatora do baku przy -20 niewiele pomogło. Mam wersję filtra bez podgrzewacza. Z zaciągnietych opini wychodzi że nawet w toyotach w których stosowano KC100 z obudowa bez podgrzewacza wystepuje blokada filtra przy duzych mrozach. U mnie sprawę załatwiła dopiero wymiana filtra na taki z niższej półki – Hart. A na lato z powrotem założę KC100. Ale u osób które maja wersję obudowy z podgrzewaczem filtr się nie blokuje z tego co mi wiadomo. Może warto poszukać na allegro i wymienić na taki z podgrzewaczem.

Re: Fotorelacja: Wymiana Filtra paliwa DiTD

PostNapisane: 13 lut 2012, 11:01
przez Enzoo
Jak mi zeszłej zimy zatkało Knechta, to wymieniłem na Filtrona i nie miałem problemów. Tylko, że ta "podróba" Filtrona kosztuje więcej niż Knecht. Nie widzę jednak innego wyjścia, na Knechcie moja nie jedzie jak się robi poniżej -20 C – pomimo, że w mrozy zawsze stosuje Skyddla i podgrzewanie silnika przed startem grzałką Defa.

PostNapisane: 13 lut 2012, 17:51
przez Yard
Podgrzewanie silnika powoduje podgrzanie oleju, a nie paliwa.
Zamontowanie filtra, który się nie zapycha przy mrozach nie powoduje, że parafina się nie wytrąca. Wytrąca się tak samo tylko idzie na tryski. W lepszym filtrze ten syf zostaje w filtrze. Lepiej wymienić filtr niż wtrysk.
Właśnie wróciłem z gór. Mróz był – 36 st. U mnie na zapychający się filtr pomógł depresator Xeramic – 40 st. U kolegi nie zapychał się filtr ale zapchał wtrysk i ma do wymiany.

Re: Fotorelacja: Wymiana Filtra paliwa DiTD

PostNapisane: 13 lut 2012, 22:39
przez Enzoo
Co racja, to racja. Ale kolega, jak mniemam, raczej nie miał DiTD tylko TDI albo dCi?

PostNapisane: 13 lut 2012, 23:18
przez Marian Maździoch
Witam! Chociaż nie posiadam mazdy to byłem świadkiem jak po tygodniu mordęgi mego kolegi z mazdą 323F ditd 2002r. po wymianie filtra paliwa z KNECHT na ASHIKA mazda po prostu przy -20 odpaliła bez problemu "od kopa".Wniosek jest taki że knecht kc100 jest dobry na sezon od wiosny do jesieni.Za knechta zapłacił 48 PLN ,ASHIKA kosztowała 35 PLN.Auto odpala teraz bez problemu nawet poniżej -20 st.

PostNapisane: 17 paź 2012, 23:38
przez 4fly
dzieki Boss429 za fotorelację <spoko>
akurat mi się przyda, jutro planuję wymianę...
szlag mnie tylko trafił bo dzisiaj kurier przywiózł filtr paliwa Knecht 100 hahaha
czy ktos jeszcze miał z nim problemy zimą?
moze oleję temat i wymienię wiosną..??? ;)

czy ktos ostatnio samodzielnie kombinował z podgrzewaczem filtra?
znalazłem takie cudo za śmieszny grosz, cos takiego sie nada do np: owinięcia filtra ?<co?>

Re: Wymiana filtra paliwa

PostNapisane: 20 lip 2014, 03:03
przez ProF
Jest szansa przywrócenia tych zdjęć bo już nie działają??