Silnik dusi się przy ruszaniu

Postprzez slon2004 » 8 lut 2011, 22:43

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne objawy w swojej Premacy (2.0 TD, 101 KM, 2003 r). Mianowicie jak autko trochę postoi to po odpaleniu zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Na wolnych obrotach silnik pracuje równo, chociaż raz zdarzyło mi się, że widziałem minimalne wahania obrotów, po dodaniu gazu też jest ok, ale po wrzuceniu biegu i dodaniu gazu przy ruszaniu silnik się "dusi" do tego stopnia, że czasami nawet gaśnie. Taki "duszący" się stan trwa zazwyczaj krótko bo ok. 2-4 minuty – jak już ruszę i pojadę to później nie widzę takich efektów, nawet przy ruszaniu. Zdarzyło mi się dwa razy tak, że jak mi samochód się "udusił" to nie mogłem go uruchomić – rozrusznik kręcił, ale nie chciał odpalić. Innym razem zdarzyło się tak, że po przejechaniu ok 1 km zatrzymałem się na parkingu przed sklepem i zauważyłem, że na wolnych obrotach z rury wydechowej wydobywa się jasny gęsty dym. Po zrobieniu zakupów i ponownym uruchomieniu silnika już nie było dymu. Także przy takim "podduszeniu" rura wyrzuca kłąb dymu. Inną rzeczą, którą zauważyłem to większe zużycie paliwa. Normalnie w okresie letnio-jesiennym na zbiorniku robiłem ok. 800 km, teraz robię ok. 600 km. Wiem, że teraz jest zima (moja pierwsza z Premacy) i są niskie temperatury, a ja raczej robię krótkie trasy więc może to mieć związek, ale nie wydaje mi się, żeby to była aż taka różnica. Byłem u mechanika, żeby sprawdził komputer, ale nie było żadnych błędów. Zasugerował też, że może po dłuższym postoju ze względu na jakieś nieszczelności paliwo się cofa do zbiornika i dostaje się odrobina powietrza, ale po sprawdzeniu stwierdził, że to niby nie to. Nie ma pomysłu co z tym zrobić a mam już dość twierdzeń mechaników, że wszystko jest dobrze – samochód stoi co chwila u innego mechanika i żaden nie wie co jest grane – może tacy mechanicy ;) Proszę o pomoc, może ktoś wie co może być przyczyną? Dzięki za każdą pomoc :)


UAKTUALNIENIE:
Udało mi się znaleźć rozwiązanie. Okazało się, że pomimo dziwnego charakteru nieprawidłowej pracy silnika, usterka okazała się dosyć typowa dla tego modelu – przetarta wiązka przewodów na silniku. Po naprawie przewodów jak ręką odjął. Można wnioskować, że w większości przypadków kiedy silnik dziwnie pracuje i nie jest to uszkodzenie mechaniczne to warto zacząć szukać problemu właśnie w okablowaniu.
slon2004
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy