Mazda Premacy zapala dopiero po 2-3 minutach.

Postprzez slawek064 » 31 paź 2010, 18:07

Witam.
Moja Mazda Premacy diesel 2.0 przy temperaturze nawet około + 10 stopni zapala dopiero po przekręceniu kluczyka i odczekaniu około 2 do 3 minut. Wtedy po zakręceniu rozrusznikem pali i po rozgrzaniu w czasie jazdy nie ma żadnych problemów z uruchomieniem.
Przy temperaturze około 0 stopni najczęściej wogóle nie odpala. Na mrozie problem będzie się z pewnością powiekszał.
Samochód były poddany badaniu koputerowemu, które nie wykazło żadnych błędów. Według mechaników cały układ elektryczny pracuje prawidłowo, a wina leży po stronie pompy. Zanim podejmę dla mnie wątpliwą decyzję o wydaniu około 3000 zł na regenerację, próbuję powszukać wsparcia w społeczności klubowej.
Pozdrawiam i liczę na wsparcie.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Postprzez tadziol » 31 paź 2010, 19:12

świece żarowe do sprawdzenia (nie podlegają bowiem kontroli przez PCM i kodów nie będzie) oraz przekaźnik SPV RELAY do kontroli (częsta przypadłość nadpalonych styków)
SPV RELAY – w skrzynce bezpieczników w komorze silnika
świece....wiadomo gdzie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez slawek064 » 1 lis 2010, 16:32

Dzięki za podpowiedz. Spróbuję po świętach zajżeć, to napiszę co dalej. Tylko, gdzie ta skrzynka przy silniku?
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Postprzez optinet » 1 lis 2010, 19:33

slawek064 napisał(a):Dzięki za podpowiedz. Spróbuję po świętach zajżeć, to napiszę co dalej. Tylko, gdzie ta skrzynka przy silniku?

glowrelayoo8.jpg

Na rysunku to element 18-821. Zrób tak: jak nie chce Ci odpalić to kilka razy wyciąg i wsadź ten przekażnik, jak auto zapali zaraz po tej czynności to musisz tez przekaźnik "dopieścić" przeczyścić złącza a być może jeszcze styk wewnątrz. Zobacz czy w skrzynce nie masz ropki, jeden przewód z TCV tam się kończy i po nim leci.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez slawek064 » 3 lis 2010, 16:42

Sprawdziłem przekaźnik, wygląda na nieuszkodzony. Styki były nasmarowane jakimś środkiem. Po włożeniu przekaźnika w zaciski i próbie odpalenia rano, samochód od razu zapalił. Ciekawe, czy to zbieg okoliczności, czy może jeszcze dość wysoka temperatura na zewnątrz około + 6 stopni.
Pozdrawiam, będę dalej testował uszkodzenie.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Postprzez optinet » 3 lis 2010, 21:31

slawek064 napisał(a):Styki były nasmarowane jakimś środkiem

Myślę że ten "środek" to parafinka z ropki, sprawdź zawór TCV.

pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez tadziol » 3 lis 2010, 21:46

zalany przekaźnik ropą w środku??? ciekawe,zwłaszcza,że zasila on IDM,nieszczelny TCV powoduje czasami zalanie PCM-u,ale przekaźnika SCV??
ja bym go po prostu wymienił,a jak nie,to porządnie wyczyścił :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez optinet » 3 lis 2010, 22:34

tadziol napisał(a):zalany przekaźnik ropą w środku???

Zawor TCV z jednej strony jest podłączony bezpośrednio do PCM (1C) a z drugiej strony do przekaźnika PCM Control Relay. Ten sam przkaźnik dostarcza +12V do IDM (steruje SPV).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 maja 2009, 19:42
Posty: 62
Skąd: Warszawa
Auto: Premacy DiTD 2000 r.

Postprzez chatcafe » 17 lis 2010, 21:08

Kolego, miałem dość podobne problemy, kilka godzin na forum, własna analiza – wymieniłem przekaźnik B5B4 ( sugerowano Ci to również) i u mnie problem znikł, czego i Tobie życzę.
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 15:41
Posty: 5

Postprzez slawek064 » 29 lis 2010, 13:11

Dziękuję za wszyskie pomocne informacje.
Rzeczywiście od soboty po wymianie ( na razie zamiennika ) przekażnika b5b4, nawet przy temperaturze ujemnej samochód sprawuje się świetnie.
Pozdrawiam S. Grzelak
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Postprzez chatcafe » 4 lut 2011, 13:29

Sławek, a skąd wytrzasnąłeś ten zamiennik B5B4 ?
Początkujący
 
Od: 4 paź 2010, 15:41
Posty: 5

Postprzez PatrykD » 8 wrz 2012, 12:50

Dziękuję całemu forum za info. Dzięki Waszym postom również wyeliminowałem problem z przekaźnikiem B5B4. Na razie powiesiłem na krótkich dorobionych kabelkach krajowy przekaźnik 12V/30A 78ohm ale pewnie zainwestuję w oryginał albo jakoś dostosuję wyprowadzenia aby przekaźnik wlazł do "puszki". Wielkie dzięki <jupi> !!!
PatrykD
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy