Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?
Witam
Posiadam premacy ditd 01, jezdze na oleju shell 10w40 , moj znajomy posiada mazde 626 ditd 00 gdzie ma wlany olej elf 5w30 zauważyłem ze jego silnik pracuje ciszej wiec mam pytanie czy zmiana oleju u mnie z 10w40 shell na elf 5w30 jest mozliwa iczy ma sens przebieg auta z licznika to160000
pozdrawiam
krzych
Posiadam premacy ditd 01, jezdze na oleju shell 10w40 , moj znajomy posiada mazde 626 ditd 00 gdzie ma wlany olej elf 5w30 zauważyłem ze jego silnik pracuje ciszej wiec mam pytanie czy zmiana oleju u mnie z 10w40 shell na elf 5w30 jest mozliwa iczy ma sens przebieg auta z licznika to160000
pozdrawiam
krzych
- Od: 9 kwi 2009, 19:02
- Posty: 11
- Skąd: Radom
- Auto: Premacy 2003 1,8 lpg
robertss napisał(a):Lepkość 5W30 jest dobra na zimę
Coś w tym racji jest, w instrukcji jest napisane że 10w30 (40) to odpowiedni olej na nasze temperatury.
Krzychsola napisał(a):zauważyłem ze jego silnik pracuje ciszej
Na inną pracę mają wpływ wiele innych czynników i możesz się zdziwić że po zmianie oleju silnik pracuje tak samo.
To zależy dlaczego zmieniono z zalecanych przez producenta 5w30 na 10w40 bo jeśli przebieg jest realny to powinien jeszcze śmigać na syntetyku a dopiero gdy już zaczyna trochę łykać to zmiana na półsyntetyk jest dobra. Mazda do tych silników zaleca 5w30 i 10w40 klasy CD, ja bym racze nie bawił się w zmianę, mój wujek jeździ na 10w40 i w zimę nie ma problemu, a może okazać się że załatwisz sobie wymianę uszczelniaczy przez takie coś. U mojego szwagra w audi a4 przy takiej zmianie wypłukało uszczelnienie miski olejowej, ale to przy większych przebiegach. Ogólnie nie powinno nic się stać ale to zależy od silnika, może wyjść mu to na dobre a może zaszkodzić.
Każdy przypadek jest inny, jak silnik masz zdrowy żadnych wycieków i nie bierze oleju to ja bym zaryzykował. Kiedyś w rodzinie zmienialiśmy w TDI które miało 300kkm z minerału na półsyntetyk i wsio ok. Ale silnik był bez zarzutu. To jest Twoja decyzja 10w40 jest ok, jak coś pójdzie nie tak to Ty będziesz płacił. Ale większość wypowiedzi na forach osób które dokonywały takich zmian były pozytywne w 90%, natomiast Ci którzy mieli zastrzeżenia to w niewielkim procencie dotyczyły ich samochodu a przeważającej większości słyszeli od kolegi żony przyjaciela itd. Nie piszę o Tobie Neonixos666 
YgooR- ja tam nigdy nie miałem problemu z olejem. Ja leje 5w30 bo taki był, jest zalecany i był lany tylko że poprzedni właściciel wlał castrola a to podobno nie najlepszy olej dla tego silnika więc zmieniłem na mobil 3000 super i już 2 zmiany i bez zastrzeżeń, ani grama ubytku od zalania do wymiany trzyma stan. Przy takim przebiegu (jeśli jest realny) nic z tej zmiany nie powinno wyjść na gorsze oprócz tego że 5w30 jest droższy niż 10w40 
A zastanawiałeś się czy ta głośniejsza praca nie jest spowodowana czymś innym?
A zastanawiałeś się czy ta głośniejsza praca nie jest spowodowana czymś innym?
temat o oleju do ditd juz istnieje, ale skoro juz o tym mowa to ja leje 5w30 Elf srx i jest good
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Neonixos666 napisał(a):YgooR- ja tam nigdy nie miałem problemu z olejem.
Nie mówię o problemie, chodziło mi o moją wpowiedź
YgooR napisał(a):natomiast Ci którzy mieli zastrzeżenia to w niewielkim procencie dotyczyły ich samochodu a przeważającej większości słyszeli od kolegi żony przyjaciela itd.
i Twoją
Neonixos666 napisał(a):U mojego szwagra w audi a4 przy takiej zmianie wypłukało
A może masz nie wyregulowane zawory albo poduszka silnika któraś trochę siadła, dlaczego obstawiłeś olej za przyczynę innej pracy silnika? Prawdopodobnie po zmianie praca silnika nie polepszy się na tyle byś to zauważył.
Pojadę na ustawienie zaworów (wycieczka do Jaksy) poduszki wyglądają na dobre choć lekko drży drążek zmiany biegów
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 9 kwi 2009, 19:02
- Posty: 11
- Skąd: Radom
- Auto: Premacy 2003 1,8 lpg
Krzychsola napisał(a):lekko drży drążek zmiany biegów
I będzie drgał, ten typ tak ma
Witam
Jestem od nie dawna posiadaczem madzi 323F 2.0 TIDT 2000r. Planuję zmienić olej,sporo naczytałem się na ten temat, nie znalazłem jaka powinna być spełniona specyfikacja oleju.Tu moja prośba z góry dzięki.
Jestem od nie dawna posiadaczem madzi 323F 2.0 TIDT 2000r. Planuję zmienić olej,sporo naczytałem się na ten temat, nie znalazłem jaka powinna być spełniona specyfikacja oleju.Tu moja prośba z góry dzięki.
- Od: 22 sie 2010, 21:43
- Posty: 10
- Auto: 323F 2.0 90KM 2000r.
W-wa
a przeczytałeś ten temat?
Do tych silników według książki 5w30 lub 10w40, nie ma filtra PDF, na forum oczywiście polecany jest olej rekomendowany przez mazdę czyli dexelia, ale polecane są też elf, mobil czy shell. Dużo natomiast jest złych opinii o castrolu, ale to tylko od ciebie zależy co zalewasz. Nie oszczędzaj na filtrze oleju a powietrza bierz tylko od diesla a nie od benzyny i radze wymieniać co wymiana oleju czyli co 10 tys.
Do tych silników według książki 5w30 lub 10w40, nie ma filtra PDF, na forum oczywiście polecany jest olej rekomendowany przez mazdę czyli dexelia, ale polecane są też elf, mobil czy shell. Dużo natomiast jest złych opinii o castrolu, ale to tylko od ciebie zależy co zalewasz. Nie oszczędzaj na filtrze oleju a powietrza bierz tylko od diesla a nie od benzyny i radze wymieniać co wymiana oleju czyli co 10 tys.
Z tego co wiem to dexelia 5w30 jest stosowany do silników z filtrem cząsteczek stałych.Z tego co wiem to mam zwykły.Pozdrawiam
- Od: 22 sie 2010, 21:43
- Posty: 10
- Auto: 323F 2.0 90KM 2000r.
W-wa
są 5w30 przeznaczony do silników z filtrem cząstek i jest osobny 5w30 dla silników bez tego filtra tam chyba kolorami jest inny na opakowaniu żółty i czerwony czy jakoś tak.
Czerwona Dexelia Ultra 5W30 jest do TD bez filtra cząstek stałych

- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
a żółta pewnie do silników z tym filtrem
Ludzie czy kolor ma znaczenie ? Oba są nazwane "ULTRA" i "DPF" po za tym nie widzę potrzeby powtażania każdemu po raz setny jaki lać olej. Po coś stworzono tą (...) wyszukiwarkę i na pewno nie po to by z niej nie korzystać i śmiecić w wątkach odpowiadając każdemu leniowi, który nie ma ochoty nawet tego (...) poradnika przeczytać

P.S.
Każdy kto ma jakiekolwiek tendencyjne pytanie, niech najpierw kliknie na napis "wyszukiwarka" w mojej sygnaturce i się nad sobą zastanowi pozdrawiam





P.S.
Każdy kto ma jakiekolwiek tendencyjne pytanie, niech najpierw kliknie na napis "wyszukiwarka" w mojej sygnaturce i się nad sobą zastanowi pozdrawiam
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
W związku z tematem wypowiem się i ja
(bo coś ucichło po moim ostatnim poście
)
Gdy kupiłem auto w styczniu, na pierwszy ogień poszła wymiana oleju. Nie wiedziałem jakim olejem silnik był wcześniej zalewany, ale po lekturze poradnika by xANDy zdecydowałem się na lepkość 5w30. W warsztacie w którym pojechałem mieli tylko Castrol EDGE o tej specyfikacji więc taki mi wlano. Po 10 tyś km nie ubyło ani kropli, a silnik pracował poprawnie cicho i równo. W międzyczasie natomiast wyczytałem, że DiTD (a nawet ogólnie mazdy) nie lubi Castrola więc w maju wymieniłem na ELF sxr 5w30 i na dzień dzisiejszy już 10 tyś zrobione i w tym tyg wymiana. Oleju jednak ubyło jakieś 2-3 mm na bagnecie ale tragedii nie ma i do poziomu min. jeszcze sporo. Właśnie usiadłem do allegro i zastanawiam się jaki olej kupić. Czy znowu zalać ELF czy (znowu) zmienić tym razem na Dexelię. Myślę, że względy finansowe wezmą górę i kupię jednak ELFa i zobaczę co się będzie działo przez kolejne 10 tyś km (około 5 m-cy).
Gdy kupiłem auto w styczniu, na pierwszy ogień poszła wymiana oleju. Nie wiedziałem jakim olejem silnik był wcześniej zalewany, ale po lekturze poradnika by xANDy zdecydowałem się na lepkość 5w30. W warsztacie w którym pojechałem mieli tylko Castrol EDGE o tej specyfikacji więc taki mi wlano. Po 10 tyś km nie ubyło ani kropli, a silnik pracował poprawnie cicho i równo. W międzyczasie natomiast wyczytałem, że DiTD (a nawet ogólnie mazdy) nie lubi Castrola więc w maju wymieniłem na ELF sxr 5w30 i na dzień dzisiejszy już 10 tyś zrobione i w tym tyg wymiana. Oleju jednak ubyło jakieś 2-3 mm na bagnecie ale tragedii nie ma i do poziomu min. jeszcze sporo. Właśnie usiadłem do allegro i zastanawiam się jaki olej kupić. Czy znowu zalać ELF czy (znowu) zmienić tym razem na Dexelię. Myślę, że względy finansowe wezmą górę i kupię jednak ELFa i zobaczę co się będzie działo przez kolejne 10 tyś km (około 5 m-cy).
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość