Strona 1 z 1

Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 07:14
przez Wiking1904
Witam

Bardzo prosze osoby doświadczone o podanie siły jakiej trzeba użyć do dokręcenia uszczelki pod głowicą w silniku RF2A. Oczywiści chodzi o dokręcanie kluczem dynanometrycznym :)
Bardzo byłbym wdzięczny o jak najszybszą odpowiedź.
Aha i jeszcze pytanie z innej beczki czy układ chłodzenia, smarowania, paliwa trzeba odpowietrzać po motażu rozbebeszonego silnika?
Jak tak proszę o podanie sposobu odpowietrzania


Pozdrawiam i dziękuję za sugestie

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 10:44
przez optinet
Obrazek

Co było powodem zrzucania głowicy ?

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 17:45
przez Yard
Skąd to masz? To jest do Premacy?

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 21:09
przez optinet
Ogólnie dostępny Workshop Manual Mazda 626 z silnikiem RFT 66KW/74KW

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 21:21
przez Yard
A już myślałem ....

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 22:39
przez optinet
No niestety tak dobrze jeszcze nie ma ale ciągle szukamy i znajdziemy :)

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 23:07
przez Wiking1904
powód był prosty pęk pasek rozrzadu. Dobrze ze tylko dźwigienki popekały. Proszę o podpowieċ jak sie odpowietrz układ chłodzenia i jaki płynem zalewacie

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 23:15
przez Yard
Popatrzyłem u mnie na stronę i tam jest żeby dokręcić głowicę z siłą 29Nm, a potem dwa razy o 95 stopni.

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 23:18
przez optinet
To dokładnie tak samo jak na rysunku :). Zalej układ napelnij wyrównawczy i samo się odpowietrzy :).

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 21 sie 2010, 23:21
przez Yard
Na rysunku są bardziej ludzcy. Dają 15 stopni tolerancji.

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 23 sie 2010, 23:50
przez Wiking1904
a wiec juz wszystko wiem przykrecenie głowicy wygląda nastęłująco:
1.doktecamy sruby siłą 15 Nm
2.dokrecamy siłą 29 Nm
3. Przekrecamy jeszcze srube o 90-105 stopni
4. Powtarzamy czyność numer 3
Dzięki za wszystkie sugestie

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 15 maja 2013, 16:22
przez rekib1
Witam. Zmieniałem uszczelkę pod głowicą. Głowicę dokręcałem zgodnie z danymi w manualu (kolejnośc i siła) pożyczonym kluczem dynamometrycznym. Śruby pomierzyłem w normie. Nie udało się dokręcać zgodnie z instrukcją bo jak śruby dostały opór to nie dało się ich obrócić jeszcze o 90 stopni bo klucz pykał na ustawionej sile. Po odpaleniu okazało się spaliny dostają się do płynu chłodniczego. Dokręciłem śruby głowicy zwykłym kluczem o 90 stopni i na razie pomogło. Na postoju węże układy chłodzenia nie twardnieją i nie ma spalin w płynie. Czy ktoś ma jakieś rady w w dokręcaniu głowicy?

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 15 maja 2013, 19:55
przez Andi_79
Witaj
Ja też zmieniałem uszczelkę pod głowicą tylko w Premacy.
Zrobiłem jak w manualu.
Najpierw wszystkie wg kolejności i momentu kluczem dynamometrycznym.
Następnie z powodu braku zwykłego klucza klucz dynamometryczny skręciłem na max czyli 135Nm i kręciłem raz 90 st wszystkie wg kolejności i ponownie wszystkie po 90st.
Przy drugim dokręcaniu na dwóch śrubach też klucz już przeskoczył więc wziąłem zwykły i rurę.
Morał z tego taki moment dokręcenia śrub w Premacy to ok 135Mn w kilku etapach.
U mnie jak na razie nic się nie dzieje więc wygląda na to że ok.

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 16 maja 2013, 10:52
przez rekib1
Dzięki za rady. Zadziwia mnie twój moment dokręcenia 135 Nm. W moim manualu jest 17,2 -22 Nm. Dziś dokręciłem o 90 stopni oczywiście dużo większą siła niż w instrukcji. Dalej przedmuchuje. Zastanawiam się czy poluzować śruby i jeszcze raz precyzyjnie dokręcać. Ale po tych momentach z instrukcji to chyba można zapomnieć. Jak nie pomoże to chyba znowu muszę zmieniać uszczelkę <nie> . Trochę tracę nadzieje czy sobie sam poradzę <płacze> .

Re: Przykręcenie głowicy

PostNapisane: 16 maja 2013, 22:13
przez Andi_79
Jak przepaliłeś uszczelkę to nie ma co dokręcać. <płacze>
Siłę z jaką dokręca się głowicę to jak pisałeś ok 17÷22 Nm. Ale to jest tylko pierwszy etap dokręcania.
Następnie dokręcasz o ok 90° kątowych co zwiększa moment dokręcenia bo są coraz większe opory ruchu. Trzeci etap dokręcania o kolejne 90° kątowych wywołuje kolejne opory co powoduje zwiększenie momentu.
Ja to dokręcenie robiłem kluczem dynamometrycznym ustawionym na maksa czyli 135Nm i jak pisałem na dwóch śrubach moment był na tyle duży że klucz "zadziałał".
Moment który piszą w instrukcji jest właściwy oraz kolejne etapy dokręcania i tylko tak należy dokręcać głowicę. <ok>
Jak pisałem wcześniej jak przedmuchało uszczelkę to najprawdopodobniej ją wypaliło i nie ma co dalej dokręcać. <nie> Jeżeli dalej tak będziesz jeździł to wypalisz płaszczyznę w głowicy która przylega do uszczelki i bloku. <nie> Żeby to dobrze zrobić polecam planowanie głowicy bo za parę tysięcy kilometrów przedmuch może wrócić. Płaszczyzna głowicy musi być płaska. <spoko>
Jak potrzebujesz jakichś rad to zadzwoń tel. jest w moich danych jako GG.
<czytaj>