Strona 1 z 1

Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 30 lip 2010, 16:32
przez Enzoo
Witam,

krótkie pytanko: czy poniższa grzałka będzie pasowała do Premacy 2000 Diesel

http://allegro.pl/show_item.php?item=1153521477

Jak napisał sprzedawca: Średnica grzałki to 38 mm, przy samym koncu jest nieco poniezej 35mm (tam na samym końcu, koło uszczelki)

Trudno coś wyczytać ze strony DEFA, gdyż takie auto jak Premacy z 2000 r. w ogóle u nich nie występuje (a mają grzałki do różnych dziwolągów).

Ta grzałka jest zapakowana w karton z ok. 2004 r. (tak podaje sprzedawca) i producent podaje w opisie, że jest do silników BPE, B6, BP.

Jeśli ktoś będzie łaskaw, to z góry dziękuję.

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 11 sie 2010, 13:02
przez Enzoo
Kupiłem..

Obrazek

Podłączyłem.. (właściwie to kolega Jarek)

Obrazek

i działa :)

Obrazek

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 11 sie 2010, 14:26
przez say
Dzięki za odpowiedź i fotorelację, powiedz jeszcze, co Cię skłoniło by to instalować?

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 11 sie 2010, 14:58
przez Enzoo
Sam musiałem sobie odpowiedzieć :)

Powód zakładania grzałki silnika:

1. Znalazłem oryginała za 200 zł na Allegro (PWSurma). W Intercarsie to ok 500 zł. Te grzałki z Allegro to starszy model, ale poza kolorem kabla niczym się nie różnią.
2. Wożę ok 1 km dzieciaki do przedszkola (również zimą), a to za mało żeby ogrzać kabinę (zimy silnik),
3. Chcę pojeździć moją Premacy 2000 r. kilka lat, a odpalanie diesla zimą na ciepło przedłuża żywotność silnika.
4. Zmniejsza zużycie paliwa przy jeździe na krótkich odcinkach.
5. Palisz zimą na ciepło – mniej zanieczyszczasz środowisko

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 8 paź 2010, 19:26
przez vqsoft
podziel sie jak się jeździ z defa? zadowolony jesteś?

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 9 paź 2010, 10:55
przez Enzoo
Dopiero październik, był tylko test czy grzałka grzeje. Grzeje. Widziałem, że PWSurma ma je jeszcze na Allegro – oznaczenie 381ST. Sprzedawca nie powie Ci czy pasuje do Madzi RF-T, bo po prostu tego nie wie. A ja już wiem i mogę polecić.

Dodano: 30.11.2010

Sprawdziłem grzanie dzisiaj rano przy -5 C. Załączyłem grzałkę na 45 min i stwierdzam, że silnik grzany jest bardzo delikatne. Pokrywa od zaworów była letnia, a strzałka na zegarze od temperatury nawet nie drgnęła. Nie ma szans na zagotowanie silnika, jeśli zdarzy się zapomnieć wyłączyć grzałkę.

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 9 paź 2010, 11:31
przez presto4
Do Premacy poliftowej też będzie pasować?
Ile czasu grzałka musi działać?
Na ile płyn jest ogrzany? (ile jest na wskaźniku temperatury silnika)

Montował ktoś ogrzewacz wnętrza lub ładowarkę akumulatora lub programator DEFA?

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 9 paź 2010, 11:45
przez Enzoo
Po lifcie ma zdaje się ten sam blok więc nie powinno być problemów. Ile czasu? Zobaczymy zimą. Grzałki po minucie od włączenia nie można dotknąć, taka franca jest gorąca :]

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 9 paź 2010, 11:55
przez presto4
Świetna sprawa. Muszę sobie sprawić na zimę – wożę często pociechę.

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 9 paź 2010, 16:05
przez Yard
Dużo informacji jest na stronie firmy DEFA i ich przedstawiciela – Inter Cars
http://www.kompletacje.intercars.com.pl ... 695&kod_s=
http://www.intercars.com.pl/?id=321&lang=PL&

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 11 paź 2010, 08:45
przez zmyslo
Do Enzoo

Czy możesz opisać jak to dokładnie zamontowałeś w silniku?
W jaki sposób ogrzewasz silnik gdy nie ma w pobliżu gniazda prądu 230V ? (czy UPSem zamiast prądem z sieci da radę?)

Czy według Ciebie zamontowanie farelki samochodowej na 12V nie jest dobrą alternatywą?

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 11 paź 2010, 09:23
przez Enzoo
Dotyczy grzałki o oznaczeniu 381ST (taką zamontowałem):

1. Czytasz instrukcję montażu,

2. Zdejmujesz pokrywę silnika,

3. Jeśli nie masz fachowego ściągacza to próbujesz długim prętem ostrożnie wybić zaślepkę z bloku – tzw. brok (UWAGA żeby nie wpadła do środka bloku). Nie należy uderzać w środek zaślepki tylko np. w dół. Jeśli będziemy uderzać w dół górna krawędź zaślepki będzie wysuwała się do przodu. Dobrze jeśli druga osoba długimi cęgami trzyma wysuwającą się u góry zaślepkę.
Gdy brok mamy w ręce to już z górki.

4. Wstawiasz grzałkę i ustawiasz na godzinę trzecią (premacy przed liftem). Dokręcasz zdaje się na 4 Nm (patrz instr.)

5. Przeprowadzasz przewód zasilający w dowolne miejsce na zderzaku, robisz otwór i montujesz gniazdo Defa 220 V (rys. 3). Przed osadzeniem zrobiłem jeszcze malutki otwór (wiertło np. 3mm) na dole gniazda, tam gdzie są trzy bolce, tak aby mogła odchodzić nagromadzona woda. Trzeba to zrobić ostrożnie, aby nie uszkodzić bolców w gniazdu. Gniazdko zamontowałem tak, że jest skierowane lekko w dół – odprowadzanie wody.

6. Podłączasz masę.

7. Zalewasz płyn, odpowietrzasz układ i sprawdzasz czy grzeje.

Powodzenia.

Grzałka ma 600 W. Sam jestem ciekaw czy Ups da radę. Jeszcze tego nie testowałem.

Farelka na 12 V według mnie nie ma sensu. Załóżmy, że jest środek zimy, -25 C, a ktoś podłącza farelkę pod aku, żeby rozgrzać silnik. Niedorzeczność.

Re: Grzałka silnika DEFA

PostNapisane: 13 sty 2014, 23:55
przez Gradus
Witam wszystkich!
Grzałka silnika fajna sprawa. Zamontowałem w miejsce przeznaczenia czyli brok silnika ten mniejszy 35[mm] poranna godzinka czasu pracy grzałki i załatwia sprawę miękkiego rozruchu. A jak ktoś ma dostęp do podłączenia jej w pracy to hoho! w każdym razie polecam!
Pzdr

PostNapisane: 25 lis 2015, 23:50
przez Enzoo
A ja po przeprowadzce do szeregowca straciłem łatwy dostęp do wtyczki 230V. W razie dużego mrozu zostaje mi tylko możliwość wystawienia przedłużacza przez okno. Trzeba będzie jednak wybudować dom dla Madzi.