Strona 1 z 7

Świece żarowe – różne problemy

PostNapisane: 3 sty 2008, 23:40
przez Remek_S
Witam! Mam zamiar(muszę <lol> wymienić świece żarowe w swojej Madzi. Gość ze sklepu zaproponował mi angielskie CRE GJ1301Ma. Czy ktoś z forumowiczów może mi coś powiedzieć na temat tych świec??? Ewentualnie jakie inne zasosować?

PostNapisane: 5 sty 2008, 22:58
przez Yard
http://ekatalog.intercars.com.pl/
tutaj mają HERTH+BUSS JAKOPARTS
Świeca żarowa

PostNapisane: 5 sty 2008, 23:31
przez magicadm
Remek_S napisał(a):Mam zamiar(muszę wymienić świece żarowe w swojej Madzi.

Czemu???
Auto prawie nowe... :|

PostNapisane: 6 sty 2008, 21:49
przez Remek_S
Witam!!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... :( – więc – nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!

PostNapisane: 17 lut 2008, 20:54
przez Marek podlaskie
Oryginaly w ASO 250 szt,zamienniki tansze 60-80 zl ale co z jakoscia nie wiem :) Droga ta Premacy hahaha

PostNapisane: 18 lut 2008, 21:48
przez lukaszp
Marek podlaskie napisał(a):Droga ta Premacy

323 DITD również. Ja kupiłem zamienniki japońskie. Narazie 3 mies ok.

PostNapisane: 19 lut 2008, 00:38
przez Kety
Remek_S napisał(a):Witam!! Profilaktycznie przed zimą, znajomy mechanior co to wszycho mi robi w Madzi, sprawdził świece i .....okazało się, że 2 są do kitu..... smutny – więc – nie ma innego wyjścia. Pozdrawiam!

Hmm, a jak to sprawdził!?!
Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,

PostNapisane: 19 lut 2008, 12:51
przez Marek podlaskie
http://www.allegro.pl/item306462602_swi ... _ditd.html

Nie wiem co to za swiece ale do Mazdy :)

PostNapisane: 19 lut 2008, 17:10
przez siegu
Kety napisał(a):Bo to dziwne. Auto młode, silnik odpala a dwie świece niby do kitu...hmmm,

Też mnie to ciekawi, chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego ?? :(
Pozdrawiam

PostNapisane: 22 lut 2008, 18:16
przez xANDy
siegu napisał(a):chyba ze madzia ma sporo większy faktyczny przebieg od licznikowego
Albo bardzo często jeździła na krótkich dystansach, gdzie działały dogrzewając.

PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!

PostNapisane: 22 lut 2008, 18:57
przez Kety
xANDy napisał(a):PS. walnięte świece powinny być sygnalizowane przez komputer!!

No właśnie. Czyli albo świece są dobre i mechanik sie nie zna...albo ktoś majstrował przy lampce świec żarowych/check engine, że tego nie miga...?

PostNapisane: 22 lut 2008, 20:20
przez nick555
u mnie też były dwie zepsute a nie mryało a check się zapalał

PostNapisane: 24 lut 2008, 21:49
przez januszek
Przy dodatniej temperaturze będzie zapalać bez dobrych świec.

PostNapisane: 24 lut 2008, 21:53
przez xANDy
U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy ;P

PostNapisane: 24 lut 2008, 23:10
przez Kety
xANDy napisał(a):U mnie zapalał bez świec (przekaźnik wyłączony) przy -21 i nawet nie zauważyłem, że świece mam odłączone przez pierwsze 9 miesięcy

Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?
Niech ktoś podpowie, bo to ciekawe i ważne dla mnie :–)

PostNapisane: 24 lut 2008, 23:17
przez topik
Kety napisał(a):Jak w takim razie samemu sprawdzić czy świece działają?


Witam!Odkręcasz przewody od świec,bieżesz inny kawałek przewodu i jeden koniec przykładasz do świecy a drugi do plusa akumulatora i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra.

PostNapisane: 25 lut 2008, 22:59
przez xANDy
topik napisał(a):i jak się za iskrzy przy świecy to znaczy że jest dobra

No tak mniej więcej. Czasem może być problem, że grzeje ale tylko jakaś część i wtedy też iskrzy ale grzeje słabo.

PostNapisane: 27 lut 2008, 00:48
przez davebee
Odpuść sobie kowalskie metody. Odkręć kapę silnika, zdemontuj listwę łączącą świece i zaopatrzony w miernik za 20PLN zmierz rezystancję każdej z nich. Według serwisówki powinno być ok. 0.6 oma każda względem masy, czyli prawie zwarcie (coś musi rozpraszać słuszną moc). Wymień uszkodzone. Cała operacja trwa około godziny.
Nie wierz w legendy, według których MIL ("check engine") świeci w przypadku uszkodzenia przynajmniej jednej świecy.
Sygnał 3W przychodzący z PCM aktywuje cewkę przekaźnika świec żarowych. PCM wykryje brak napięcia na wyjściu F przekaźnika spowodowany:
a)uszkodzeniem przekaźnika,
b)przepaleniem bezpiecznika świec żarowych,
c)przerwą w obwodzie roboczym od akumulatora do styku F. Dwa wcześniejsze punkty się w tym zawierają.
Oznacza to, że PCM nie jest w stanie wykryć uszkodzonej świecy żarowej, ponieważ jak napisałem wcześniej, „interesuje” go tylko obecność owego napięcia po stronie roboczej na wyjściu przekażnika. Do wykrycia obniżonego prądu potrzebny jest wzorcowany rezystor o skrajnie małej rezystancji i odpowiedniej mocy włączony szeregowo w obwód roboczy świec żarowych, którego tutaj nie ma. Mój rydwan u handlarza palił od pierwszego strzału. Powód – auto było rozgrzane. Kiedy następnego dnia miałem problemy z zapaleniem (odpalał za drugim razem a była zima), zmierzyłem rezystancję świec. Efekt – 10k (czyli nieskończoność) a MIL („check engine” czyli sławna kontrolka świec żarowych) nie zaświecił a jego praca nie jest symulowana. Zamienniki oryginalnych świec spisują się świetnie.

Poprawcie, jeżeli się mylę
Pozdrowienia

PostNapisane: 27 lut 2008, 12:05
przez xANDy
Ehe – niby masz rację – ale mówisz o modelu PO lifcie i tam tak może być.
W przypadku wersji przed liftem często kontrolka świec dawała znaki życia z okazji śmierci świecy.

PostNapisane: 27 lut 2008, 16:12
przez Kety
davebee

Bardzo cenne uwagi :D
Ale mój pali zawsze za pierwszym razem, nawet w dni bardzo mrozne, wiec na razie nie bede nic z nimi grzebal. Ale warto wiedziec jak je sprawdzac gdy zajdzie taka potrzeba. Jeszcze raz dzieki.