Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika
co do pompy to próba wyszlifowania dała marny efekt ale raczej to ja za mało wyszlifowałem i dlatego, wałem sobie z tym spokój.
trzeba było przetoczyć sprzęgiełko a nie obudowę, ja tak zrobiłem (około 1,5mm je przetoczyłem i jest gitara) już nie ma prawa o nic ocierać
-
thomeq
thomeq napisał(a):trzeba było przetoczyć sprzęgiełko a nie obudowę, ja tak zrobiłem (około 1,5mm je przetoczyłem i jest gitara) już nie ma prawa o nic ocierać
i pewnie tak powinienem zrobić

Witam. Pozwolę sobie dołączyć się do tematu. Otóż w mojej Mazdzie też grzechocze pompa vacum ale co dziwne to słychać to dopiero jak silnik jest nagrzany do normalnej pracy. Natomiast jak silnik nie jest nagrzany to tego dźwięku niema i jakby nieco lepiej auto ciągnęło. Nie wiem czy to nie będzie może wina oleju. Obecnie mam wlany Castrola 10W40, niestety o tym że powinien być wlany Dexelia 5W30 dowiedziałem się już po wymianie. W serwisie mazdy twierdzą że olej niema na to wpływu więc nie wiem co z tym fantem robić. Spotkał się ktoś z Was z takimi objawami??
-
maleer
olej ma znaczenie bo to on doszczelnia pompę i smaruję ją. Nie musi być Dexelia, byle nie castrol.
uu – też się szykuję do ściągania pompy w BJ – grzechotanie jest od 2100-3000 obrotów na luzie.
na razie zmienię łożysko – jak nie pomoże, to chyba przetoczę
na razie zmienię łożysko – jak nie pomoże, to chyba przetoczę
najpierw sprawdź czy nie ma luzu łożysko a jak jest ok to koniecznie przetocz sprzęgiełko i będzie spokój. Ja niestety tak nie zrobiłem i dalej brzęczy ale jakoś się powoli przyzwyczajam 

Jeżeli chodzi o grzechotanie z okolicy pompy Vacum, zwłaszcza w okolicy 2500 – 3000 obr/min to pochodzi ze sprzęgiełka. Ciągle współpracuje z drugim elementem i się wyklepuje poprostu. Wymieniłem na nowe i po problemie
Wymontowana część na foto poniżej. Jeśli ktoś wykręci Vacum, niech sprawdzi jak u niego wygląda ten łącznik.
To jeszcze mam pytanie czy tą śrubę co wchodzi w wałek rozrządu też się zmienia bo nie dokońca to zrozumiałem. Jeżeli tak to podpowiedźcie jak to zrobić i gdzie to kupić najtaniej i najlepiej.
-
risorius
risorius napisał(a):To jeszcze mam pytanie czy tą śrubę co wchodzi w wałek rozrządu też się zmienia bo nie dokońca to zrozumiałem. Jeżeli tak to podpowiedźcie jak to zrobić i gdzie to kupić najtaniej i najlepiej.
tam nic nie ruszasz, odkręcasz Vacum i nic więcej.
marek-t napisał(a):aż miło posłuchać jak pracuje DITD
fanatyk z Ciebie.... ale rozumiem

Fajnie, że działa jak należy – oby długo......
Od pewnego czasu tylko na ciepłym silniku słychać grzechotanie/rzęcholenie w tempie raz na sekundę.Oraz w zakresie obrotów 1700 do 2200(tylko podczas jazdy).Czy to może być vacu pompa ?

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
terkotanie w tym zakresie to prawie zawsze egr 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):terkotanie w tym zakresie to prawie zawsze egr
to znaczy to nie jest terkotanie tylko bardziej takie buczenie,bo na postoju buczy mi pompa wspomagania..

- Od: 27 sty 2011, 21:57
- Posty: 179
- Skąd: Wrocław
- Auto: Była:
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C 136KM ;
Jest:
Mazda 6 '08 GY
2.0 LF 147KM AT
Mazda 6 '03 GY
2.0 RF5C CITD 121KM ;
RF2A-18-V50 – 309PLN / 3 dni robocze, na zamówienie
9YA02-1242 – 159PLN / 3 dni robocze na zamówienie
Cennik z mazdaparts.pl
9YA02-1242 – 159PLN / 3 dni robocze na zamówienie
Cennik z mazdaparts.pl
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości