darek74 napisał(a): Jak wiadomo te silniki są 16-to zaworowe więc moje pytanie brzmi po co dodatkowy luz na drugim zaworze ssącym czy też wydechowym skoro mają otwierać się i zamykać w tym samym czasie. Robiąc przerwę dodatkową na drugim zaworze zwiększamy luz dwukrotnie i doprowadzamy do otwarcia względem pierwszego z opóźnieniem.
Masz rację Darek, to sa silniki 16V, ze nie ma sensu dodatkowa przerwa na drugim zaworze.
Ale ja nic nie napisalem o dodatkowej przerwie na drugim zaworze.
Zastanawia mnie dlaczego manual pisze o ustawianiu tego samego luzu i w tym samym punkcie pomiaru
raz na zluzowananej śrubie na dzwigni nad drugim zaworem i przeprowadzenie regulacji ponownie (tego samego luzu i w tym samym punkcie pomiaru) na skreconej.
Poświęc 2 minuty na zajrzenie do manuala i zrozumiesz o co mi chodzi.

Bo wygląda na to, że dopiero w ten sposób przeprowadzona regulacja (tak jak pisze manual) zapewnia, że dźwignia zaworów otwiera oba zawory rówcześnie w tym samym czasie.