Pozdrawiam
spalanie wysokie
Wiecie co ja jestem przerazony, tak patrze na wskaznik poziomu paliwa i mnie zimny pot oblewa, doslownie widac jak opada przy normalnej jezdzie (nie szaleje). Po przejechaniu 100km od zalania madzia polknela mniej okolo 1/8 baku (wiec nienajgorzej) ale teraz ma niecale 200 i prawie pol baku tylko
(( rany przeciez to 10litrow na setke :O mam faktem 195 felgi ale od poczatku, wiec nic nie powinno sie zmienic. Kupilem autko niedawno, wiec moze jest zapaprane sadza, ale nie wiem czy to jedyny problem. Dzis na przyklad wymienilem filtr powietrza i niemal nie zauwazylem roznicy (a stary byl mocno zabrudzony). Nie wiem gdzie jest problem? Kolektor? IC? a moze katalizator? czy tez uklad wydechowy sasmolony? az sie boje pomyslec o kosztach napraw
Panowie pomocy...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Wskaźnik nie musi być liniowy – przejedź 3/4 baku, zalej znów do pełna, i będziesz wiedział ile Ci spalił od ostatniego tankowania (o ile możesz wyznaczyć kilometry).
więc mało jeszcze wiesz jakie jest realne spalanie.lou_cypher napisał(a):Kupilem autko niedawno
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
do wymainy jest tez filtr oleju i oczywiscie on sam, poza tym nie wiem jak z rozrzadem, pewnie tylko pasek wymieniony a reszta nie
A propos spalania to badam je od samego poczatku. Zalalem do pelna i pilnie badam prporcje ilosci kilometrow do wypitej ropki. Mysle ze 10l na setke to troche duzo
A propos spalania to badam je od samego poczatku. Zalalem do pelna i pilnie badam prporcje ilosci kilometrow do wypitej ropki. Mysle ze 10l na setke to troche duzo
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
lou_cypher napisał(a):Mysle ze 10l na setke to troche duzo
A ten silnik potrafi tyle w ogóle spalić
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
powaznie co do spalania to robi sie strasznie, nie wiem ile pompa jest w stanie podac paliwa, ale mam troche ponad pol baku i 195km przejechanych od zalania :O
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Nie tylko zbiornik – może na przykład być "dziurawy" przelew – i w czasie jazdy gdzieś wężykami paliwo ucieka na asfalt. Przy normalnym jeżdżeniu (nawet przy butowaniu) nie da się wycisnąć tyle z takiego diesla. Chyba, że ląduje w misce olejowej... miałeś może regulowane zawory? Sprawdź poziom oleju w silniku...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
regulowania zaworow nie robilem, a olej chyba w normie, tylko czarny jak smola, a za autkiem nie ma zadnych sladow paliwka i nic nie dymi
moze wskaznik zuzycia paliwa szwankuje, zaleje do pelna i sprawdze ile polknela :O
moze wskaznik zuzycia paliwa szwankuje, zaleje do pelna i sprawdze ile polknela :O
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Tak jest w dieslu zawsze. Wystarczy zrobić na oleju 10km a już masz czarny jak smoła.lou_cypher napisał(a):olej chyba w normie, tylko czarny jak smola
PS. polecam shell helix diesel ultra (syntetyk) lub super (półsyntetyk). Jeśli masz czysty silnik (bez widocznych wycieków) to bierz syntetyk. Ino filtr oleju nie z JC...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):polecam shell helix diesel ultra
Ja rowniez
Ino filtr oleju nie z JC...
Dokladnie.... kup Knechta (kosztuje ok 24zl np. u kolegi Smirnoffa)
xANDy napisał(a):PS. polecam shell helix diesel ultra (syntetyk) lub super (półsyntetyk).
Shell:
Ultra – szara butla – syntetyk
Plus – niebieska butla – półsyntetyk (na bazie syntetycznej)
Super – zółta butla – mineralny
a niedawno pojawił się Ultra Extra – szara butla – syntetyk 5W-30
Najpewniej xAndy'iemu chodziło o dwa pierwsze.
Ja leję Shell Helix Diesel Plus 10W-40 przy nakulanych 162 kkm.
- Od: 10 sty 2006, 15:20
- Posty: 46
- Skąd: Poznań
- Auto: Skoda Octavia II TDI 77kW
Moja jak ją kupiłem to palila 10,5l lub troche więcej po mieście ..ale po poczytaniu forum i dostosowaniu stylu jazdy do DITD (zakres obrotów do 2500tyś) teraz pali 7,2-7,8 po mieście.
Zmieniłem tylko styl jazdy ..bardziej dieseli niż Pb.... :–)
Pozdrawiam
Marek
ps. też się dziwiłem, że oszczędny diesel może tak dużo wypić .. a jednak nie jestem pierwszy któremu palila 10l:–).
Podejrzewam, że może elektronika (sterowanie) tej pompy tak działa, że przy ostrej jeździe pali dużo a przy spokojnej .. płynnej .. pali mało ...
Zmieniłem tylko styl jazdy ..bardziej dieseli niż Pb.... :–)
Pozdrawiam
Marek
ps. też się dziwiłem, że oszczędny diesel może tak dużo wypić .. a jednak nie jestem pierwszy któremu palila 10l:–).
Podejrzewam, że może elektronika (sterowanie) tej pompy tak działa, że przy ostrej jeździe pali dużo a przy spokojnej .. płynnej .. pali mało ...
- Od: 4 wrz 2006, 09:13
- Posty: 340
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)
rany, moze i innym sie rowniez takie wyniki powtarzaly, ale to nie jest normalne
Intercooler wyczyszcze choc rozni sie od tego w 626, z tego co widzialem bez odkrecania srubek to jest mniejszy, ale to jeszcze sprawdze. W kazdym badz razie to nie poprawi spalania pewnie, musze dojsc do tego co jest winne, moze i moja noga rowniez, wiec jak poprawi sie dynamika, turbinka zacznie szybcie wkrecac autko , to i moja noga troche zelzeje. Ale i tak ne musze krecic go powyzej 3tys obrotow, wiec nie wiem skad tak kosmiczny wynik spalania
pozdrawiam i czekam na porady chlopaki, bo jak narazie bije mnie moja madzia po kieszeni
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Jaksa jeździ tylko tak a wypala max 7,5/100... i to 626!lou_cypher napisał(a):Ale i tak ne musze krecic go powyzej 3tys obrotow
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
sboard – nie zapomnij, że okrojenie silnika ze 101 do 90 koni także wpływa na spalanie (niestety zamiast spadać to rośnie).
Kolega poza tym mówi, że słyszy turbinę od 2500 – pamiętasz jak jechałeś moim (a przedtem swoim)? Od razu zauważyłeś, że turbina "jest" w zupełnie innym miejscu!
Dlatego uważam, że i tak ma zapchany dolot, ale to jest raczej dodatkowy element.
Kolega poza tym mówi, że słyszy turbinę od 2500 – pamiętasz jak jechałeś moim (a przedtem swoim)? Od razu zauważyłeś, że turbina "jest" w zupełnie innym miejscu!
Dlatego uważam, że i tak ma zapchany dolot, ale to jest raczej dodatkowy element.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie rozmawialem z mechanikiem od pomp, myslicie ze warto dac madzie dzies indziej niz do mabi? :O
boje sie kosztow bo mnie na to nie stac, skoro diagnostyka pompy i ewentualna naprawa moze siegac kilku tysiecy
A tak wogole to co do pompy, to ona jest sterowana elektrycznie u mnie? bo nie wiem jaki to rodzaj
bo pewien mechanik powiedzial ze naprawa i diagnostyka kosztowalaby mnie 450zl, ale nie wiem jak u niego z kwalifikacjami, a mowi ze ma komputer do mojej madzi, czy to mozliwe.
Rany!! ja zglupialem juz do konca, 10litrow na setke, mulowatosc silnika i koszty szacowane nawet na kilka tysiecy zlotych. To dla mnie kleska
boje sie kosztow bo mnie na to nie stac, skoro diagnostyka pompy i ewentualna naprawa moze siegac kilku tysiecy
A tak wogole to co do pompy, to ona jest sterowana elektrycznie u mnie? bo nie wiem jaki to rodzaj
bo pewien mechanik powiedzial ze naprawa i diagnostyka kosztowalaby mnie 450zl, ale nie wiem jak u niego z kwalifikacjami, a mowi ze ma komputer do mojej madzi, czy to mozliwe.
Rany!! ja zglupialem juz do konca, 10litrow na setke, mulowatosc silnika i koszty szacowane nawet na kilka tysiecy zlotych. To dla mnie kleska
Limitless
- Od: 27 kwi 2007, 09:40
- Posty: 46
- Skąd: Płock / Warszawa
- Auto: Volvo C70 T5 italia (B5204T3)
Mułowatość silnika – to pierwsza rzecz do sprawdzenia – filtry, oczyszczenie dolotu. Dopiero potem cokolwiek w kwestii naprawy pompy. Właściwie ruszanie pompy to ostateczność. Sprawdź okablowanie, odłącz jakiś czujnik i sprawdź czy mruga Ci błąd kontrolką świec żarowych. Sprawdź błędy komputera (instrukcja na stronie klubowej w dziale warsztat – odczyt kodów błędów OBD-I) – zamiast próbnika siada się za kierownicą i wyczytuje kody mrugającą kontrolką żarową.
Pompa denso to praktycznie ostatnia rzecz, która padnie w tym silniku.
Jakie masz paliwo, co z turbiną (sprawdziłeś czy dmucha czy nie?!?!)
Zacznij sprawdzać to, co napisaliśmy przez te 4 strony...
Pompa denso to praktycznie ostatnia rzecz, która padnie w tym silniku.
Jakie masz paliwo, co z turbiną (sprawdziłeś czy dmucha czy nie?!?!)
Zacznij sprawdzać to, co napisaliśmy przez te 4 strony...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):pamiętasz jak jechałeś moim (a przedtem swoim)? Od razu zauważyłeś, że turbina "jest" w zupełnie innym miejscu
xANDy to powiedz....
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość