Strona 12 z 24

PostNapisane: 30 paź 2008, 10:04
przez poflek
Riki napisał(a):Auto w tym momencie legitymuje się mocą 121KM i 265NM

Co, gdzie, za ile?:]

PostNapisane: 3 lis 2008, 12:08
przez thy
poflek napisał(a):Co, gdzie, za ile? :]


Również mnie to bardzo interesuje :D

PostNapisane: 3 lis 2008, 13:03
przez Riki
Mam dwa wykresy.... w tym przebieg doładowania. Na pierwszym program drogowy, niestety auto nie odwiedziło jeszcze hamowni na mocniejszym programie (szybka możliwość zmiany)
Nie chcę więc strzelać jaką maksymalną moc uzyskuje ale czuć jeszcze większy przypływ kucyków.. co ciekawe.. nawet wtedy nie dymi nadmiernie.

Na początku modyfikacji takie wartości GFka już uzyskiwała, jednak bez "ruszenia" turbiny auto nadmiernie dymiło więc jeździła tylko trochę lepiej od zdrowej serii ;) W Borsku (kto był ten pamięta) miałem zaledwie 92KM i 199NM (poniższy wykres to pokazuje) także z tamtych czasów jestem zadowolony jak na moc która auto wtedy posiadało.
Nie mierzyłem czasów 0-100km/h (tego raczej nigdy nie zmierzę) i 80-120km/h ale v-max kształtuje się teraz na poziomie 210km/h. Elastyczność na moje oko ok. 11s. Spalanie bez zmian... :)
Proszę zwrócić uwagę na liczbę prób na hamowni.. łącznie ich było 24.. tu wydrukował mi się test 19.. jeden z lepszych. Różnica w stosunku do innych +/– 1-2KM i 4-5NM.

Tak dla porównania.. zaraz po zakupie.. spalała nieznacznie więcej, 80-120km/h ok. 20s, v-max 183km/h.. <zeby>

Obrazek

Kiedyś turbina dmuchała 0,8, obecnie jak widać i na razie na tym zostaje..

Obrazek

PostNapisane: 3 lis 2008, 13:35
przez thy
Wszystko ładnie i pięknie, postępy są naprawde imponujące, ale... pytania poflek pod którymi również ja się podpisuję, pozostają bez odpowiedzi.. :(

PostNapisane: 17 lis 2008, 14:27
przez Riki
thy napisał(a):pytania poflek pod którymi również ja się podpisuję, pozostają bez odpowiedzi.


Przyjedzcie w końcu na jakiś większy Zlot.... to pojeździcie.. obmacacie.. i zobaczycie :)

PostNapisane: 6 gru 2008, 21:57
przez Riki
Panowie... dziś po raz kolejny przekonałem się jak WIELKI wpływ na moc i GŁOŚNOŚĆ ma filtr powietrza.. Zdecydowanie polecam coś takiego:
Obrazek

filtr ten dedykowany jest do Mazdy 6 CiTD (jakby ktoś nie wiedział.. chociaż "wybite" ma na sobie RF4F czyli DiTD po lifcie..)

P.S
Filtr do kupienia u mnie lub w ASO :P ;)

PostNapisane: 13 gru 2008, 21:15
przez Paweł Mo
Jestem świeżo po zaślepieniu zawory EGR. Po kilkudziesięciu przejechanych kilometrach postanowiłem zrobić próbę elastyczności na V biegu. Zrobiłem dwie próby i obydwie wyszły podobnie tj. 12,1s oraz 12,5s. Generalnie pomiar ten traktuje troszkę z przymróżeniem oka bo przecież nie posiadam żadnych specjalistycznych narzędzi pomiarowych ani odpowiedniego do tego toru, ale mówiąc szczerze czuć było, że autko szybciej dobija do tych 120km/h. Mimo początkowych wątpliwości jestem bardzo zadowolony.

Poza tym mam do Was pytanie. Zauważyłem, że z takiego małego otworku w EGR-ze wydobyła się kropla cieczy. Wytarłem ją i po przejechaniu kilkunastu km wszystko było już OK. I teraz zastanawiam się czy ta kropelka cieczy, czy to może być coś niepokojącego czy to normalka w pierwszym okresie po zaślepieniu?

PostNapisane: 16 gru 2008, 22:49
przez Grzechmazda 323fD
Odebrałem dzisiaj moja mazdę od mechanika. Egr wyczyszczony dolot też. Kanały były dosyć mocno pozapychane. Czuć poprawę mazda ni kopci i lepiej przyśpiesza. Dziwi mnie tylko to, dlaczego tak jest w tych silnikach, że tak mocno się zapychają kanały dolotowe.

PostNapisane: 17 gru 2008, 00:01
przez topik
Grzechmazda 323fD napisał(a):Dziwi mnie tylko to, dlaczego tak jest w tych silnikach, że tak mocno się zapychają kanały dolotowe.


Witam! Przez zawór EGR. Niektórzy zaślepiają zawór EGR żeby sadza nie dostawała się do kolektora ssącego. Ja u siebie tego nie zrobiłem ponieważ o środowisko naturalne trzeba dbać a kolektor ssący i okna dolotowe można raz na dwa lata wyczyścić. Pozdrawiam

PostNapisane: 17 gru 2008, 00:57
przez rozo
Odswierze troche temat o zaworze overflow, rozebralem go dzisiaj i tam w srodku byla u mnie tylko sprezynka, zadnej kulki, ani walca!
Czy moglby ktos pomierzyc ten walec (mam RF4F) i podac dokladne rozmiary, zebym mogl go dobrac/dorobic. Dla pewnosci prosilbym rowniez o rozmiary tej sprezynki.
Moze to rozwiaze moj problem z autem? Teoretycznie by pasowalo do objawow (mala moc, nie kopci nawet na wysokich obrotach, pali normalnie, pedal gazu dziala "do polowy", jak nacisne wiecej, to zadnej roznicy nie czuje): brak walca powoduje, ze w pompie stale jest za male cisnienie, bo sobie w miare latwo ucieka zaworem overflow, czyli stale jest wtryskiwana mniejsza dawka paliwa i ma mniejsza moc w calym zakresie obrotow.

PostNapisane: 5 kwi 2009, 23:19
przez YgooR
Witam, nie chcę zakładać nowego tematu więc odświeże ten.
Czy podczas czyszczenia IC w BJ 90 KM trzeba wyjąć czujniki z obudowy IC żeby ich nie uszkodzić np. gorącą wodą?

PostNapisane: 6 kwi 2009, 13:55
przez topik
YgooR napisał(a):Czy podczas czyszczenia IC w BJ 90 KM trzeba wyjąć czujniki z obudowy IC żeby ich nie uszkodzić np. gorącą wodą?


Witam! Nie trzeba ale jak chcesz to możesz wykręcić. Pozdrawiam

PostNapisane: 26 kwi 2009, 17:39
przez elvis_9
Witam kolegów
Jestem nowym użytkownikiem forum i samochodu mazda 626 DiTD 2001r. i mam właśnie problem z zaworem EGR. Próbowałem go jakoś wymontować ale niestety trochę ciężki jest dostęp do tej dużej nakrętki pod spodem, dlatego też proszę o poradę w jaki sposób najłatwiej się do tego zabrać i jakich narzędzi najlepiej użyć? Serdecznie proszę o pomoc.

PostNapisane: 26 kwi 2009, 18:30
przez YgooR
Witam, nie jestem pewny jak jest w 626 ale możesz spróbować na końcu tej stalowej rury na której siedzi EGR przy turbinie i wyjąć całość a pózniej męczyć sie z samym EGR. Ja w swoim do EGR użyłem żabki i jakoś poszło :)

Pozdrawiam

PostNapisane: 26 kwi 2009, 19:33
przez elvis_9
Serdeczne dzięki za podpowiedź YgooR. Mam nadzieję że w końcu coś mi się uda z tym zdziałać.

Pozdrawiam

PostNapisane: 9 maja 2009, 00:21
przez Riki
Ostatnio zauważyłem delikatne zapocenie przy IC. Dziś miałem sporo wolnego czasu :D i wjechałem u znajomka autem na podnośnik... sprawdziliśmy cały dolot i... okazało się że opaski przy "coolerku" są luźne jak... ;)
OK.. dokręcone...... efekt? auto zaczęło jeździć <lol>
W przyszłym tyg. ponownie rozbieram cały dolot i egr-a.. trzeba przejrzeć to padło dokładnie ;)

PostNapisane: 9 maja 2009, 08:25
przez Paweł Mo
Już wkrótce (wyłącznie profilaktycznie) wezmę się za przeczyszczenie całego dolotu. Auto sprawuje się dobrze ale troszkę higieny <lol> nie zaszkodzi.

PostNapisane: 17 maja 2009, 11:32
przez Riki
Wczoraj zabrałem się ponowne czyszczenie dolotu.. EGR-a.. układu wtryskowego (Forte)
Auto w końcu odżyło... :) fotki wrzucę jak zgram z aparatu..

Kilka filmów...tak jeździ obecnie na programie na co dzień.. w kolejce cały czas czeka nowa pompa wtryskowa i pewnie nowe (mocniejsze) sprzęgło :D)


0-100km/h –> http://w696.wrzuta.pl/film/9wlnFUqDD16/0-100kmh
40-100km/h (2 i 3 bieg) –> http://w696.wrzuta.pl/film/aK1Tnx8hwms/40-100kmh
40-120km/h (3 i 4 bieg) –> http://w696.wrzuta.pl/film/0Si0WC0N8YE/40-120kmh

Pozdr.

PostNapisane: 17 maja 2009, 20:35
przez Paweł Mo
Riki czy czyściłeś układ wtryskowy metodą przewód od filtra do butelki z Forte??

PostNapisane: 17 maja 2009, 23:27
przez Riki
Paweł M. za filtrem został zdjęty przewód, który został włożony do butelki z Forte (i ON) a z pompy (powrót) i z dekla (powrót) paliwo wracało do butelki i z powrotem zostało przepalane i tak 60min.

Już nie narzekam na brak mocy... tak przez tydzień <lol> przydałoby się wybrać na hamownie...