Luzy zaworowe RF2A

Postprzez ZeligBB » 23 mar 2011, 18:52

Pojechałem dziś na regulację luzów zaworowych i wszystko byłoby ok gdyby nie to, że mechanik zapomniał (nie wiedział, nie chciało mu się) wymienić podkładek przelewowych. Pytanie – czy ta wymiana może być robiona na ciepłym silniku? Dużo z tym roboty? Pytam bo chciałbym szybko tą sprawę załatwić.
ZeligBB
 

Postprzez Riki » 23 mar 2011, 18:55

Podkładki muszą zostać wymienione. Więc znów dekiel zaworowy zrzucaj i do roboty :P w innym wypadku będzie ropka w oleju pływała.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Neonixos666 » 23 mar 2011, 22:36

Wymień tylko uważaj na śruby przelewowe bo są delikatne i możesz je ukręcić (ja tak zrobiłem <glupek2> ).


Ja to nie mam wyczucia, przy regulacji luzów, wymianie podkładek pod wtryskami (były wadliwe) i wymianie podkładek przelewowych, urwałem śrubę przelewową, oraz dwie śruby od dekla <glupek2> , a jak wymienialiśmy z ojcem te dwie zerwane od dekla to on urwał jeszcze jedną. Tak że ja już mam dość zaglądania pod dekiel, ale za to na pamięć wiem co jest i jak pod deklem bo dziś wszystko wymontowane było <faja>
Rada dla początkujących!!! lepiej zapłacić i mieć z głowy niż potem problemów kupa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Riki » 24 mar 2011, 17:07

OK – to już wiem która – krótka przelewowa... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xxxROMxxx » 26 mar 2011, 23:59

Czy może miał ktoś taki przypadek,że po ustawieniu zaworów silnik brał olej <co?> ,chodzi mi oto,że wcześniej od wymiany do wymiany oleju nic nie ubywało,aż do póki nie zleciłem ustawienia zaworów pewnemu mechanikowi.Teraz bierze ok.0,7 l/10000.
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2010, 12:54
Posty: 75
Skąd: Hajnówka
Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r

Postprzez Erastotenes » 27 mar 2011, 01:51

Nie powinien brać oleju. Wymień podkładki pod wtryski.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez malkolm » 27 mar 2011, 09:40

Erastotenes napisał(a):Nie powinien brać oleju. Wymień podkładki pod wtryski.

tyle że przez podkładki to się paliwo leje do oleju a nie odwrotnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 10:08

paliwo może do oleju dostawać się przez podkładki na przelewach a przy słabych podkładkach pod wtryskami spaliny, co widać przy otwartym korku wlewu oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 27 mar 2011, 10:31

Neonixos666 napisał(a):paliwo może do oleju dostawać się przez podkładki na przelewach a przy słabych podkładkach pod wtryskami spaliny, co widać przy otwartym korku wlewu oleju.


W takm przypadku rozumiem ,ze zwieksza sie stan oleju w silniku...
Ciekaw jestem jak to widac przez korek oleju...
Czy wymiana tych podkładek to skomplikowana operacja ??
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 10:36

Z podkładkami przy przelewach jest prosta sprawa ale pod wtryskami już grubsza. Trzeba zdemontować całą listwę przelewową potem mocowania wtrysków następnie odkręcić przewody do wtrysków i lekko je odciągnąć, potem wtryski wyciągamy a na końcach mamy podkładki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Erastotenes » 27 mar 2011, 18:48

Na ciepłym silniku odkręcasz korek od wlewu oleju i jak dymi to jest już zmartwienie. Podkładki pod wtryskami są dużo ważniejsze niż przelewowe, bo jak się nie zrobi tego na czas to później czeka Cie remont silnika. Dobrze jest przeczyścić smok olejowy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez malkolm » 27 mar 2011, 18:51

i odmę przy okazji :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez tomxl » 27 mar 2011, 21:03

Erastotenes napisał(a):Na ciepłym silniku odkręcasz korek od wlewu oleju i jak dymi to jest już zmartwienie.

Czy wiadomo co ile tyś km wypada wymiana takich wkładek ...? i od czego zależy iz zużycie ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez Erastotenes » 27 mar 2011, 21:32

Mi powiedzieli, ze co 90 tys., ale jak zrobisz wcześniej, to nie zaszkodzi na pewno. Od czego zalezy to nie wiem, bo nie dopytałem podczas wymiany.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2009, 21:04
Posty: 1844
Skąd: Warszawa
Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL

Postprzez malkolm » 27 mar 2011, 21:39

ja mam o wiele więcej i jeszcze ich nie wymieniałem, bez regulacji zaworów też przejechałem już 60 tys i nie widzę różnicy z tym co było na początku,
jak to mówił Wiesiek, jak wszystko chodzi ok to nie ma co szukać dziury w całym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Neonixos666 » 27 mar 2011, 23:34

kolega malkom ma racje i ja to potwierdzam jak jest wszystko ok to nie ma co ruszać, ja ruszyłem i na własne życzenie miałem kłopoty, ale problem rozwiązany. Luzy zmieniają się o tak małe wartości że nawet jak jeździmy to przyzwyczajamy się do zmian zachowania się silnika (dźwiękowe), ja ustawiłem sam luzy pierwszy raz w życiu i za pierwszym razem trochę źle mi to wyszło bo silnik klekotał ale jak poprawiłem to o wiele lepsza praca teraz jest.

A jeśli już coś chcesz zrobić to oddaj auto w dobre ręce i nie kombinuj sam, no chyba że się znasz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9479 (52/237)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez rajtkezjusz » 12 paź 2011, 07:28

znajoma ma i silnik pali i chodzi super,ale troche mocy ubywa,wymieniam na dniach filtr paliwa,bo ona jezdzi z mała ilościa paliwa w baku,ale...chcę zlecić ustawienie zaworów bo cos mi mówi ,że moga byc do regulacji-dlatego auto traci troche mocy i pali więcej -ale...tak czytam forum ,a jestem lajkonikiem w mazdach i..jakie uszczelki kupić (nie ori) i gdzie konkretnie,aby zrobić to raz a dobrze i do tematu nie wracać?chodzi o te uszczelki pod wtryski i przelewowe-szukałem allegro ale...cos mi wyglądaja na ...słabe jakościowo,prosze o doświadczonych o pomoc
rajtkezjusz
 

Postprzez kierownik » 12 paź 2011, 10:10

przyjedź, to Ci ustawię luzy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez rajtkezjusz » 12 paź 2011, 22:50

troche daleko mam do 4u,znad morza do godzilli wawelskiej do kawal drogi
rajtkezjusz
 

Postprzez Miron-Ww » 12 paź 2011, 23:51

Dzwonie dzisiaj do "mojego" mechanika i pytam ile weźmie za regulacje zaworów , ja kupie podkładki i uszczelkę , sama robota a on mi mówi że za sama robotę 400 zł <co?> , myślę , kurde drogo , przecież to nie może być aż tak skomplikowane w poldku sam regulowałem i maks 30 min roboty. Dzwonie do ASO a oni mi mówią że z moimi częściami 380 zł ! ok , ASO ale zwykły warsztat . Obdzwoniłem jeszcze paru magików i od 100 do 150 zł. "Mojemu" mechanikowi podziękowałem za współpracę . Czy to naprawdę aż tak jest w DITD skomplikowane że tak drogo wołają ?
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
Forumowicz
 
Od: 18 lip 2010, 06:16
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy