Luzy zaworowe RF2A
Pojechałem dziś na regulację luzów zaworowych i wszystko byłoby ok gdyby nie to, że mechanik zapomniał (nie wiedział, nie chciało mu się) wymienić podkładek przelewowych. Pytanie – czy ta wymiana może być robiona na ciepłym silniku? Dużo z tym roboty? Pytam bo chciałbym szybko tą sprawę załatwić.
-
ZeligBB
Wymień tylko uważaj na śruby przelewowe bo są delikatne i możesz je ukręcić (ja tak zrobiłem ).
Ja to nie mam wyczucia, przy regulacji luzów, wymianie podkładek pod wtryskami (były wadliwe) i wymianie podkładek przelewowych, urwałem śrubę przelewową, oraz dwie śruby od dekla , a jak wymienialiśmy z ojcem te dwie zerwane od dekla to on urwał jeszcze jedną. Tak że ja już mam dość zaglądania pod dekiel, ale za to na pamięć wiem co jest i jak pod deklem bo dziś wszystko wymontowane było
Rada dla początkujących!!! lepiej zapłacić i mieć z głowy niż potem problemów kupa.
Ja to nie mam wyczucia, przy regulacji luzów, wymianie podkładek pod wtryskami (były wadliwe) i wymianie podkładek przelewowych, urwałem śrubę przelewową, oraz dwie śruby od dekla , a jak wymienialiśmy z ojcem te dwie zerwane od dekla to on urwał jeszcze jedną. Tak że ja już mam dość zaglądania pod dekiel, ale za to na pamięć wiem co jest i jak pod deklem bo dziś wszystko wymontowane było
Rada dla początkujących!!! lepiej zapłacić i mieć z głowy niż potem problemów kupa.
Czy może miał ktoś taki przypadek,że po ustawieniu zaworów silnik brał olej ,chodzi mi oto,że wcześniej od wymiany do wymiany oleju nic nie ubywało,aż do póki nie zleciłem ustawienia zaworów pewnemu mechanikowi.Teraz bierze ok.0,7 l/10000.
- Od: 18 sty 2010, 12:54
- Posty: 75
- Skąd: Hajnówka
- Auto: 626 GF DITD GLX 101KM 1999r
Nie powinien brać oleju. Wymień podkładki pod wtryski.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
paliwo może do oleju dostawać się przez podkładki na przelewach a przy słabych podkładkach pod wtryskami spaliny, co widać przy otwartym korku wlewu oleju.
Neonixos666 napisał(a):paliwo może do oleju dostawać się przez podkładki na przelewach a przy słabych podkładkach pod wtryskami spaliny, co widać przy otwartym korku wlewu oleju.
W takm przypadku rozumiem ,ze zwieksza sie stan oleju w silniku...
Ciekaw jestem jak to widac przez korek oleju...
Czy wymiana tych podkładek to skomplikowana operacja
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Z podkładkami przy przelewach jest prosta sprawa ale pod wtryskami już grubsza. Trzeba zdemontować całą listwę przelewową potem mocowania wtrysków następnie odkręcić przewody do wtrysków i lekko je odciągnąć, potem wtryski wyciągamy a na końcach mamy podkładki.
Na ciepłym silniku odkręcasz korek od wlewu oleju i jak dymi to jest już zmartwienie. Podkładki pod wtryskami są dużo ważniejsze niż przelewowe, bo jak się nie zrobi tego na czas to później czeka Cie remont silnika. Dobrze jest przeczyścić smok olejowy.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
Erastotenes napisał(a):Na ciepłym silniku odkręcasz korek od wlewu oleju i jak dymi to jest już zmartwienie.
Czy wiadomo co ile tyś km wypada wymiana takich wkładek ...? i od czego zależy iz zużycie ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
Mi powiedzieli, ze co 90 tys., ale jak zrobisz wcześniej, to nie zaszkodzi na pewno. Od czego zalezy to nie wiem, bo nie dopytałem podczas wymiany.
- Od: 16 paź 2009, 21:04
- Posty: 1844
- Skąd: Warszawa
- Auto: ex BJ TDVI RF4F '02 101PS
obecnie Kia QL
ja mam o wiele więcej i jeszcze ich nie wymieniałem, bez regulacji zaworów też przejechałem już 60 tys i nie widzę różnicy z tym co było na początku,
jak to mówił Wiesiek, jak wszystko chodzi ok to nie ma co szukać dziury w całym
jak to mówił Wiesiek, jak wszystko chodzi ok to nie ma co szukać dziury w całym
kolega malkom ma racje i ja to potwierdzam jak jest wszystko ok to nie ma co ruszać, ja ruszyłem i na własne życzenie miałem kłopoty, ale problem rozwiązany. Luzy zmieniają się o tak małe wartości że nawet jak jeździmy to przyzwyczajamy się do zmian zachowania się silnika (dźwiękowe), ja ustawiłem sam luzy pierwszy raz w życiu i za pierwszym razem trochę źle mi to wyszło bo silnik klekotał ale jak poprawiłem to o wiele lepsza praca teraz jest.
A jeśli już coś chcesz zrobić to oddaj auto w dobre ręce i nie kombinuj sam, no chyba że się znasz.
A jeśli już coś chcesz zrobić to oddaj auto w dobre ręce i nie kombinuj sam, no chyba że się znasz.
znajoma ma i silnik pali i chodzi super,ale troche mocy ubywa,wymieniam na dniach filtr paliwa,bo ona jezdzi z mała ilościa paliwa w baku,ale...chcę zlecić ustawienie zaworów bo cos mi mówi ,że moga byc do regulacji-dlatego auto traci troche mocy i pali więcej -ale...tak czytam forum ,a jestem lajkonikiem w mazdach i..jakie uszczelki kupić (nie ori) i gdzie konkretnie,aby zrobić to raz a dobrze i do tematu nie wracać?chodzi o te uszczelki pod wtryski i przelewowe-szukałem allegro ale...cos mi wyglądaja na ...słabe jakościowo,prosze o doświadczonych o pomoc
-
rajtkezjusz
Dzwonie dzisiaj do "mojego" mechanika i pytam ile weźmie za regulacje zaworów , ja kupie podkładki i uszczelkę , sama robota a on mi mówi że za sama robotę 400 zł , myślę , kurde drogo , przecież to nie może być aż tak skomplikowane w poldku sam regulowałem i maks 30 min roboty. Dzwonie do ASO a oni mi mówią że z moimi częściami 380 zł ! ok , ASO ale zwykły warsztat . Obdzwoniłem jeszcze paru magików i od 100 do 150 zł. "Mojemu" mechanikowi podziękowałem za współpracę . Czy to naprawdę aż tak jest w DITD skomplikowane że tak drogo wołają ?
Żyję po to aby jeździć , jeżdżę po to aby żyć
- Od: 18 lip 2010, 06:16
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 , 2.3 Benzyna
2007r Lift
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości