Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD
Witam
Rowniez i ja zabralem sie za czyszczenie dolotu.
Wszystkie czynnosci jak w Instrukcji.
U mnie dolot mial na sciankach osad grubosci 2-3 mm. – Przebieg 170 tys km.
Napewno nie bylo tak jak na zdjeciach z pierwszej strony.
Dzis postaram sie wszystko zlozyc w 1 calosc i pojechac na jazde probna.
Wyniki opisze jutro.
Pozdr
Adrian
Rowniez i ja zabralem sie za czyszczenie dolotu.
Wszystkie czynnosci jak w Instrukcji.
U mnie dolot mial na sciankach osad grubosci 2-3 mm. – Przebieg 170 tys km.
Napewno nie bylo tak jak na zdjeciach z pierwszej strony.
Dzis postaram sie wszystko zlozyc w 1 calosc i pojechac na jazde probna.
Wyniki opisze jutro.
Pozdr
Adrian
- Od: 14 sty 2009, 04:48
- Posty: 18
- Skąd: UK / Southampton
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km
Witam
Dolot wyczyszczony. Umylem rowniez intercooler. Teraz mam pewnosc ze dolot jest czysty.
Tak jak wczesniej pisalem dolot nie byl strasznie brudny:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4df ... 4f144.html
Wszystko zlozone i jazda probna wykonana.
Wstepne wnioski.
– auto zbiera sie podobnie jak wczesniej.
– 17 s na V biegu – 80-120 km/h
– turbina odczuwalna od 2300 obr/min
Dodane: 22/5/10
Wymienilem paski klinowe, zrobilo sie o wiele ciszej i teraz slychac turbine od 1600 obr/min na biegu jalowym. ( paski skutecznie zagluszaly turbo przy niskich obrotach ) Mam mazde od 2 lat i te paski od zawsze halasowaly. Wkoncu mam milutki dla ucha odglos diesla. Wychodzi na to ze turbina dziala dobrze a ja moze zbyt wiele wczesniej oczekiwalem od 90KM i szukalem dziury w calym.
Rozruszalem rowniez zawor westgate – mysle ze nie byl zblokowany gdyz latwo bylo go ruszyc ( kombinerki ).
Tak jak pisalem na V biegu 80 – 120 km/h okolo 17 sekund – podejrzewam ze moze byc winne paliwo z Tesco UK. Wyjezdze, zatankuje cos lepszego i sie okaze bo kiedys bylo 15s na brudnym dolocie i intercoolerze.
Pompa raczej dobra bo przebieg orginalny 170 tys/km i auto tankowane tylko w UK wiec ropka nie najgorsza. Chodzi mi po glowie wyczyscic ten filterek w pompie ale wstepnie dostep wydawal mi sie trudny albo klucz nieodpowiedni.
pozdr
Adrian
Dolot wyczyszczony. Umylem rowniez intercooler. Teraz mam pewnosc ze dolot jest czysty.
Tak jak wczesniej pisalem dolot nie byl strasznie brudny:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4df ... 4f144.html
Wszystko zlozone i jazda probna wykonana.
Wstepne wnioski.
– auto zbiera sie podobnie jak wczesniej.
– 17 s na V biegu – 80-120 km/h
– turbina odczuwalna od 2300 obr/min
Dodane: 22/5/10
Wymienilem paski klinowe, zrobilo sie o wiele ciszej i teraz slychac turbine od 1600 obr/min na biegu jalowym. ( paski skutecznie zagluszaly turbo przy niskich obrotach ) Mam mazde od 2 lat i te paski od zawsze halasowaly. Wkoncu mam milutki dla ucha odglos diesla. Wychodzi na to ze turbina dziala dobrze a ja moze zbyt wiele wczesniej oczekiwalem od 90KM i szukalem dziury w calym.
Rozruszalem rowniez zawor westgate – mysle ze nie byl zblokowany gdyz latwo bylo go ruszyc ( kombinerki ).
Tak jak pisalem na V biegu 80 – 120 km/h okolo 17 sekund – podejrzewam ze moze byc winne paliwo z Tesco UK. Wyjezdze, zatankuje cos lepszego i sie okaze bo kiedys bylo 15s na brudnym dolocie i intercoolerze.
Pompa raczej dobra bo przebieg orginalny 170 tys/km i auto tankowane tylko w UK wiec ropka nie najgorsza. Chodzi mi po glowie wyczyscic ten filterek w pompie ale wstepnie dostep wydawal mi sie trudny albo klucz nieodpowiedni.
pozdr
Adrian
- Od: 14 sty 2009, 04:48
- Posty: 18
- Skąd: UK / Southampton
- Auto: Mazda 323F BJ 2.0 DITD 2000r.
Przebieg 210 tys km
Numer aktualny, a o cenę zapytasz jak zadzwonisz 
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
To zależy na ile zabrudzony jest układ, jak mocno to odzyska sporo jak śladowo to efekt będzie mniejszy.
Przy okazji niech Ci wtryski przeczyszczą i wymień podkładki
u mnie po wyczyszczeniu kolektora i wtrysków (dziękuję Krzysiu), bo też bardzo już zasyfiałe były, elastyczność zeszła z 20s do 13s (V bieg 80 – 120 km/h) więc pełen sukces 

You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
witam
wczoraj zabrałem sie za czyszczenie dolotu w mojej madzi, przeraziło mnie to co zobaczyłem.
ogulnie silnik nie wydawał sie zamulony, zbierał sie dobrze, elastyczności na V biegu nie sprawdzałem. dzisiaj jak sie wyśpie bede składał wszysto i zaślepie EGR bo się nie domyka i ogulnie robi syf w kolektorze.
po testach napisze czy jest jakas różnica w jezdzie.
pozdrawiam
wczoraj zabrałem sie za czyszczenie dolotu w mojej madzi, przeraziło mnie to co zobaczyłem.



ogulnie silnik nie wydawał sie zamulony, zbierał sie dobrze, elastyczności na V biegu nie sprawdzałem. dzisiaj jak sie wyśpie bede składał wszysto i zaślepie EGR bo się nie domyka i ogulnie robi syf w kolektorze.
po testach napisze czy jest jakas różnica w jezdzie.
pozdrawiam
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
Tak się zastanawiam po jakim czasie od czyszczenia kolektor wróci do normy
U mnie wyglądało tak samo 
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
silnik juz poskładadny, EGR zaślepiony i jezdzi troszke lepiej niz wcześniej, chociaż wcześniej też dobrze jezdziła.
operacja zakończona powodzeniem
operacja zakończona powodzeniem
- Od: 25 lip 2010, 10:53
- Posty: 140
- Skąd: Kutno
- Auto: Mazda 323f BJ '98 2.0ditd 90KM +
panowie mam ogromny problem
bardzo chcialem wyczyscic kolektor z zaslepis egr. ale problem w tym ze zaden mechanik w sosnowcu niechce sie tego podjac
sprawa tego typu ze dostep jest ciezki i wiekszosc zastanawiala sie nawet nad wykreceniem pompy ale pozniejsze jej zamontowanie mogloby byc problemem bo nie maja steroskopu czy jakos tak do ustawienia kąta wtrysku wiec nici z mojego czyszczenia
jedyne co to zostaje mijechac kolo poznania to moze oni to zrobia. i mam pytanie czy samo zaslepienie egr cos poprawi
i czy po zaslepieniu egr bedzie tak ze nagar powoli sam sie jakos wypali 
edit:
probowalem odkrecic egr zeby zaslepic a tu zonk
nieidzie sie do niego dostac
klucz chyba 35 czy 36 ale za dlugi i niemam dostepu
chyba pierwsza nieudana proba na forum czyszczenia kolektora i zaslepiania egr
wstyd pisac.
edit:
probowalem odkrecic egr zeby zaslepic a tu zonk
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Jak chcesz wyczyścić bez rozbierania, zastosuj to:http://www.maxautoczesci.pl/index.php?route=product/product&product_id=197
Ja stosowałem, a potem i tak rozkręcałem kolektor i były tylko minimalne nagary, tak więc zakładam, że pomogło. Co do EGR zaślep blaszką stalową, żadnym aluminium, bo przepali(sprawdzone). Nie wiem jak w 323 ale myślę, że podobnie jest umiejscowiony, dolna śrubę możesz odkręcić np dorobionym kluczem lub jak ja tzw żabką hydrauliczną, górne 2 śruby przy EGRe to 12-stka, bez problemu schodzą, można też spróbować odkręcić od strony turbiny 2 śruby 12-stki.
pzdr
Ja stosowałem, a potem i tak rozkręcałem kolektor i były tylko minimalne nagary, tak więc zakładam, że pomogło. Co do EGR zaślep blaszką stalową, żadnym aluminium, bo przepali(sprawdzone). Nie wiem jak w 323 ale myślę, że podobnie jest umiejscowiony, dolna śrubę możesz odkręcić np dorobionym kluczem lub jak ja tzw żabką hydrauliczną, górne 2 śruby przy EGRe to 12-stka, bez problemu schodzą, można też spróbować odkręcić od strony turbiny 2 śruby 12-stki.
pzdr
kupię webasto do DITD
- Od: 24 paź 2008, 13:41
- Posty: 155
- Skąd: Lublin
- Auto: 626 DITD
Z tego co wiem to po zdejmowaniu i zakładaniu pompy nie trzeba nic regulować
Podjedź do mazvagtech w Mysłowicach i porozmaiaj czy się poświęcą (bo to brudna robota), a jak nie to zostaje Zaniemyśl.
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Można sciągnąć kolektor bez ruszania pompy. Trzeba się trochę pogimnastykowac ale jest to wykonalne. Trochę pomyślunku i wszystko da się zrobić.
Kąta nie trzeba ustawiać przy zdjemowaniu pompy ale ilość dodatkowej roboty jest zbyt duża i wcześniej odkręcisz tą problematyczną śrubę niż sciągniesz rozrząd a później pompe... a jeszcze niech przed założeniem ścisną hydronapinacz w imadle i dopiero się narobi kłopotu.
Kąta nie trzeba ustawiać przy zdjemowaniu pompy ale ilość dodatkowej roboty jest zbyt duża i wcześniej odkręcisz tą problematyczną śrubę niż sciągniesz rozrząd a później pompe... a jeszcze niech przed założeniem ścisną hydronapinacz w imadle i dopiero się narobi kłopotu.
dzieki bandit
nawet niewiedzialem ze tak blisko mnie jest taki serwis
jutro tam pojade bo zaraz mam obiad a pozniej na myjnie jade bo dzis mamy spota to niech madzia jakos wyglada
bandit za twoje wszystkie rady to juz ci 4-pack wisze 
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość