nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez Riki » 25 sty 2010, 03:25

michalwil metoda sprawdzona. Niektórzy dolewają denaturatu :D i też jest OK. Jednakże nie jest to zbyt zdrowe wiadomo dlaczego... pomysł z benzyną lepszy i przemyślę jego zastosowanie. Dalej nie daje mi spokoju fakt, że z diesli które ujeżdżam tylko Mazda ma problemy <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez michalwil » 25 sty 2010, 03:50

dla mnie to może być jakiś błąd kontrukcyjny – złe umieszczenie filtra paliwa – może zła konstrukcja, wszystko metalowe, nieosłonięte. Ja zastanawiam się nad tym podgrzewaczem – jest obok filtra jakaś złączka i kable z jednej części tylko wychodzą z drugiej już nie – jest jakby zaślepiona może to jest przystosowane pod podgrzewacz i tylko pompkę trzeba na taką wersję zmienić.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 21:25
Posty: 7
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 6 CiTD 89kW

Postprzez ZYGZ » 25 sty 2010, 09:27

Jak często można dolewać środek który zapobiega powstawaniu parafiny i rozpuszcza wode w ropie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lis 2009, 19:48
Posty: 22
Skąd: Brzesko/Jadowniki
Auto: MAZDA 6 kombi

Postprzez thy » 25 sty 2010, 10:03

ZYGZ napisał(a):Jak często można dolewać środek który zapobiega powstawaniu parafiny i rozpuszcza wode w ropie

Po każdym tankowaniu proporcjonalnie do ilości zalanego paliwa. Z tym rozpuszczaniem wody to nie do końca prawda – utrudnia wytrącanie raczej :)
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Wincam » 25 sty 2010, 14:03

Dokałdnie, także jak juz sie wytracila parafina to raczej za wiele taki srodek nie pomoze, trzeba zalac go przy tankowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2008, 16:44
Posty: 131 (1/2)
Skąd: Sierpnica
Auto: Mazda CX-5 2.0 AWD 165KM 2022r

Postprzez sebastian79 » 25 sty 2010, 14:38

Wczoraj w mieście gdzie pracuję na jednej stacji nie działał dystrybutor z ON – zamarzło i ciekła parafina . Cuda he he.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2009, 16:06
Posty: 35
Skąd: świętokrzyskie/ostr
Auto: premacy DiTD 00r

Postprzez Waluś » 25 sty 2010, 15:46

a u mnie żadnych problemów. Jednak podstawa to dobre paliwo, tylko pytanie skąd je wziąć <lol> ja zacząłem się tankować na lotosie, który nie ma dobrych opinnii a tu masz. zero problemów :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Riki » 25 sty 2010, 23:19

michalwil napisał(a):jest obok filtra jakaś złączka i kable z jednej części tylko wychodzą z drugiej już nie – jest jakby zaślepiona może to jest przystosowane pod podgrzewacz i tylko pompkę trzeba na taką wersję zmienić.


Dokładnie tak :) zdejmujesz zaślepkę, podpinasz kostkę od nowej podstawy z podgrzewaczem i działa.

DiTD ruszyło! na razie jest OK ale nie chcę zapeszać... zmieniłem filtr paliwa – tym razem od VW 2.5TDI + 3l PB do baku + ON Diesel Gold z Statoil. Napiszę jutro jak rano odpaliła...

Generalnie mógłbym w sumie 626 zostawić na kilka dni aż mrozyyy się skończą ale specjalnie zrobiłem to dziś, bo ta noc będzie (ponoć..) jeszcze zimniejsza niż poprzednia :D GFa zaliczy dobry test <lol>

P.S
Jak to nie pomoże to poleci filtr z el. podgrzewaczem od ciężarowego MB Actrosa <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 25 sty 2010, 23:51

Witam
Wlasnie wrocilem z wojazy 800km dzisiaj w mrozy -26*C na poludnie Polski i spowrotem.
Zero problemu z porannym odpaleniem na temp w aucie bylo -22*C jazda 140 km/h dobre przyspieszenie itp ... malo aut fajna jazda :D
Zadnych dodatkow do ropy tylko Shell i na powrocie BP.
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Yapa » 26 sty 2010, 00:01

thy napisał(a):
ZYGZ napisał(a):Jak często można dolewać środek który zapobiega powstawaniu parafiny i rozpuszcza wode w ropie

Po każdym tankowaniu proporcjonalnie do ilości zalanego paliwa. Z tym rozpuszczaniem wody to nie do końca prawda – utrudnia wytrącanie raczej :)

ja zaleam przed tankowaniem, tylko wtedy jest szansa że się to ładnie wymiesza ;)
inaczej może nie zadziałać :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Riki » 26 sty 2010, 00:01

może Twoja ma podgrzewacz :P
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marcin ( Pycia ) » 26 sty 2010, 00:02

Trzeba Jarka zapytac ..ale raczej nie ... dodam ze aku jest od nowosci <faja>
..... " Mazda " szkoda ze tak pozno ja poznalem ...
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2005, 16:49
Posty: 411
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GY Kombi 2,0 PB 2006

Postprzez Jaksa » 26 sty 2010, 00:07

Riki napisał(a):może Twoja ma podgrzewacz

Michal , co Ci po grzałce w filtrze jak juz w zbiorniku sie wszystko zatyka .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Riki » 26 sty 2010, 00:11

Marcin ( Pycia ) napisał(a):dodam ze aku jest od nowosci


Odważny jesteś :D


Jaksa napisał(a):Michal , co Ci po grzałce w filtrze jak juz w zbiorniku sie wszystko zatyka .


Może i tak... na pewno nie zaszkodzi ;) u mnie winna nie jest ropa tylko ewidentnie sam filtr paliwa. Fabryczny nadaje się ale w słonecznej Italii....
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez malkolm » 26 sty 2010, 00:46

Jaksa ale co ma się zatkać jak w 626 nie ma tam żadnego sitka

Riki napisał(a):winna nie jest ropa tylko ewidentnie sam filtr paliwa. Fabryczny nadaje się ale w słonecznej Italii....

i tutaj w pełni się z tobą zgadza, na zimę zamiennik.
można jeszcze powiedzmy w listopadzie zacząć urzywać jakiegoś dodatku ale chwilę przed wymianą filtra
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez Jasiu19 » 26 sty 2010, 01:10

Ja mam podgrzewacz ale jakoś słabo zdaje egzamin.Może przy temperaturze max -10 to pomaga ale jak jest więcej to kiepsko się sprawdza.Myślę że z racji tego że jak już filtr zamarznie to trzeba go porządnie zagrzać przez ładne parę minut bo inaczej żaden podgrzewacz nie pomoże ;/
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez marlowe » 26 sty 2010, 01:27

michalwil napisał(a):No i miłe zaskoczenie, po całej nocy mrozie – 25C i obecnej – 20 C Madzia odpaliła bez mrugnięcia. Ale jak napisałem miała dolane 3 l benzyny na cały bak ropy. Moja mazda na pewno nie ma podgrzewacza filtra paliwa – niestety. :(
Jak już napisałem dwa dni wcześniej jak odkręciłem filtr paliwa – KNECHT – to był czyściutki... tylko zamarznięty na kamień. Podejrzewam, że w lecie i na wiosnę będzie można go spokojnie użyć.


Czy energia zawarta w benzynie użytej jako dodatek do paliwa jest zużywana na cele jezdne?
Początkujący
 
Od: 30 sie 2009, 22:43
Posty: 27

Postprzez Marek Płock » 26 sty 2010, 08:49

Czy może ktoś używał nafty zamiast benzyny? Tak mi radzi kierowca zawodowy z kilkunastoletnim stażem. Twierdzi, że jest równie skuteczna ale mniej niebezpieczna dla silnika w przypadku wlania zbyt dużej ilości
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Postprzez malkolm » 26 sty 2010, 09:33

Marek Płock napisał(a):Czy może ktoś używał nafty zamiast benzyny? Tak mi radzi kierowca zawodowy z kilkunastoletnim stażem. Twierdzi, że jest równie skuteczna ale mniej niebezpieczna dla silnika w przypadku wlania zbyt dużej ilości

myślę że ten kierowca ma rację. nafta jest składnikiem niektórych dodatków do paliwa na przykład chyba najpopularniejszego DIESEL SKYDD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez rjan » 26 sty 2010, 10:01

Nafta jest składnikiem zimowego paliwa i jeżeli coś lać to właśnie naftę i zimowe dodatki jak skydd.
Początkujący
 
Od: 31 gru 2009, 23:25
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy