Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD

Postprzez btx » 24 lip 2007, 18:25

Aha, zapomniałem dodać:
Po czyszczeniu auto chodziło jak przedtem, ale po przejechaniu ok 40 km silnik nie wchodzi na obroty powyżej 3 tyś, nie jedzie szybciej niż 100km/h – normalnie tragedia

Przeżył kiedyś ktoś coś podobnego?

Doradźcie coś, bo już mi dużo nie trzeba, a jak się jeszcze bardziej wku....ię to mazda pójdzie do ludzi.
Dotychczas miałem bardzo dobre zdanie o japońcach i wszystkim polecałem, ale teraz chyba mazda odpadnie z mojego rankingu
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez Styniu » 24 lip 2007, 18:42

btx napisał(a):silnik nie wchodzi na obroty powyżej 3 tyś, nie jedzie szybciej niż 100km/h


U mnie to było 3,5 tys i około 130 km/h ;) Po przesterowaniu czujnika ciśnienia doładowania nieco lepiej a duużo lepiej po wymianie wtryskiwaczy. Wtryskiwacze wyglądały ok, testowano je w specjalnej komorze i też nie mieli zastrzeżeń, a jednak jak je wymieniłem, to różnica była kolosalna.
Zamontowałem używane i nie jestem pewien czy aby nie z 5ma punktami wtrysku zamiast 6sciu, dlatego teraz szukam samych końcówek oryginalnych – może będę mógł sobie na nie pozwolić, bo na całe nowe już niestety nie :/
Zdaje się, że w tym modelu wtryski łatwo jest załatwić jakimś trefnym paliwkiem. Wie ktoś może, czy w DITD można zastosować zamienniki np Bosha i jak one mają się jakościowo w porónaniu Denso?
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2006, 23:02
Posty: 77
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r

Postprzez wolny » 24 lip 2007, 20:22

btx napisał(a):silnik nie wchodzi na obroty powyżej 3 tyś, nie jedzie szybciej niż 100km/h – normalnie tragedia

Przeżył kiedyś ktoś coś podobnego?


No, i kosztowało to też parę złoty :| . Pompa. Z resztą twojej wypowiedzi też się generalnie zgadzam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez btx » 26 lip 2007, 11:50

no to znalazłem rozwiązanie, piszę bo może się przyda potomnym:
Mianowicie, urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<.
Koszt naprawy żaden, w ruch poszedł poxipol i narazie sprawa załatwiona. Ale podejrzewam że tyo tymczasowo.
Gdzie można dostać taki używany, sprawny czujnik doładowania i jak go sprawdzić na szybkiego?
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez wolny » 26 lip 2007, 15:52

No to masz bracie szczęście – to nasze Ditd to jak rosyjska ruletka <lol> <lol> , daje adrenaliny... nie trzeba uprawiać sportów ekstremalnych, wystarczy Ditd :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2005, 19:26
Posty: 45

Postprzez Jaksa » 27 lip 2007, 23:35

btx napisał(a):Gdzie można dostać taki używany, sprawny czujnik doładowania
www.japancar.pl
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez xANDy » 10 sie 2007, 14:52

btx napisał(a):2. kolektor był czyściutki (?)
3. EGR był zaślepiony monetą 1 Gulden... Jak łatwo się domyślić – auto z Holandii
4. Nie wiem jaki jest sens zaślepienia EGRa
Sens zaślepiania WŁAŚNIE masz przed oczami – czyli czyściutki kolektor!! popatrz sobie na zdjęcia z początku – tak wyglądałby z "przelotowym" EGR.

btx napisał(a):cały zabieg nie dał dosłownie nic.
Nie tak dokladnie – wiesz, że na pewno nie to jest powodem zmulenia madzi.

A na koniec
btx napisał(a):no to znalazłem rozwiązanie [...] urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<

Hmm – ostatnie co pada to pompa – najczęściej padają rzeczy "wokoło". Napisz jeszcze jakie masz teraz czasy elastyczności...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez btx » 12 sie 2007, 11:15

xANDy napisał(a):
A na koniec
btx napisał(a):no to znalazłem rozwiązanie [...] urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<

Hmm – ostatnie co pada to pompa – najczęściej padają rzeczy "wokoło". Napisz jeszcze jakie masz teraz czasy elastyczności...


Po tych wszystkich zabiegach przyspieszenie do 100 to ok 15s, 80-120 na V: 17,5-18s, prędkość max poniżej 170km/h... Wiem że powinno byc lepiej.
Auto ciągnie jak tdi dopiero od 2500 obr.

Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić.
Dodam jeszcze że auto nie pali jak prawdziwy japoniec – od pół obrotu wałem, tylko musi przynajmniej raz, półtora zakręcić. chociaż nie ma problemu z odpaoeniem nawet przy dużych mrozach.
Spalanie ok 6,5 l w mieście, w trasie do 120: 6-6,2l.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez maxymilianus » 21 sie 2007, 12:19

Początkujący
 
Od: 4 sie 2007, 18:19
Posty: 15
Skąd: Jaworzno
Auto: PREMACY 2.0 diesel

Postprzez btx » 21 sie 2007, 18:35

maxymilianus napisał(a):http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html <czytaj>


No! bardzo ładnie wyjaśnione, ale jak już pisałem wcześniej – u mnie EGR jest już zaślepiony.

Jedno co jeszcze mogę podejrzewać to chyba wtryski. chociaż ni widać żeby jakoś wybitnie lały.
Może mi ktoś powiedzieć czy jest do nich łatwy dostęp i wyjmę bez rozbierania kolektora? Bo jakoś przy zabiegu czyszczenia nie zwróciłem na nie uwagi.
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez xANDy » 21 sie 2007, 19:58

Wtryski wykręca się od góry. Kolektora nie dotykasz.
http://motoallegro.pl/item226974449_wtr ... 101km.html

PS. Twoja madzia nie zbiera się prawidłowo – nie dziwię się, że narzekasz :(
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez btx » 22 sie 2007, 15:59

Dzięki xANDy, za informację.
Ze zdjęcia wynika że ejst możliwość wykręcenia/wymiany samych końcówek, czy dobrze rozumiem?
Wtedy byłoby taniej
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2007, 16:53
Posty: 31
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi

Postprzez xANDy » 22 sie 2007, 20:38

btx – teoria wynikająca ze zdjęć to jedno a ponoć instrukcja serwisowa mówi, że jest to niemożliwe (powód nieznany). Prawdopodobnie nie da się skalibrować stopni otwarcia wtrysku. Więcej będzie zapewnie wiedział Tomcio (tomekrvf).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Tomszyn » 7 cze 2009, 17:03

Panowie mam problem po wyczyszczeniu kolektora.
1. wali dymem na biało, baardzo
2. coś grzechocze w takim okrągłym czymś z żółtą nakrętką z napisem "power steering". Gdy odkręciłem tę nakrętkę w środku nic nie ma. Zdaje się, że wcześniej tam było coś oleistego...
Proszę o pomoc...
Ostatnio edytowano 7 cze 2009, 17:15 przez Tomszyn, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 11:58
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r

Postprzez xANDy » 7 cze 2009, 17:08

Tomszyn napisał(a): "power stering".

Gdzie się podział płyn wspomagania – Dot4 (ew. Dot3)?

Czy ten dym jest tylko chwilę czy non stop?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Tomszyn » 7 cze 2009, 17:13

dym – im bardziej daję gazu tym więcej go leci, tak jakby się krztusi.
płynu trochę wyciekło gdy kolega odłączył przewody...


OK, biale dymienie ustalo.
xANDy, naprowadził mnie na resztę choć dobrą chwilkę trwało znalezienie odpowiedzi. Dziękuję.

>>Czyli na co........?<<
na to co to za "puszka z żółtą nakrętką", jaki płyn tam nalać, do czego to całe badziewie służy :)
Ostatnio edytowano 15 cze 2009, 23:50 przez Tomszyn, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 sie 2007, 11:58
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r

Postprzez xANDy » 13 cze 2009, 14:28

Tomszyn napisał(a):xANDy, naprowadził mnie na resztę choć dobrą chwilkę trwało znalezienie odpowiedzi. Dziękuję

Czyli na co........?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez poflek » 5 sie 2009, 07:33

xANDy napisał(a):Gdzie się podział płyn wspomagania – Dot4 (ew. Dot3)?

Eeee... płyn hamulcowy to jedno a olej do wspomagania to drugie ;)


Tomszyn napisał(a):na to co to za "puszka z żółtą nakrętką", jaki płyn tam nalać, do czego to całe badziewie służy

Zbiorniczek na olej do wspomagania układu kierowniczego (pod nim jest pompa wspomagania).
Na zakrętce masz bagnet, jak poziom za niski to nalej oleju...
Ten olej to olej przekładniowy do skrzyni automatycznych, taki czerwony ;)
GF RF2A Obrazek
GH LF Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 15:14
Posty: 225 (1/0)
Skąd: Tarnów / Kraków
Auto: GH LF '08
było:
GF RF2A '99
BG B6E '90

Postprzez gerard_w » 19 sty 2010, 09:33

Witam.
Przepraszam że odgrzebuje temat.
Mam pytanie odnośnie pierwszego zdjęcia (ze str 1 na samej górze) xANDY’ego. Na tym zdjęciu idąc od góry pierwsze zielone zaznaczenie (metalowe rurki dochodzące do bloku silnika)– to są przewody ciśnieniowe w MZR-CD? Mechanik mi stwierdził że te łączenia (przewód-blok) zaczynają się pocić. Z tego co wyczytałem to nie ma tam dodatkowych uszczelek tylko stożki..
1) więc wystarczy dokręcić czy wymienić przewody?
2) Miedziane podkładki pod wtryskami trzeba dokręcać z siła ok. 55Nm a te stożki?

PS 3) te podkładki miedziane pod wtryski to tylko w serwisie dostanę czy gdzieś indziej mogę szukać?

Pozdrawiam
Gerard
Początkujący
 
Od: 8 paź 2008, 21:13
Posty: 13
Skąd: Suwałki
Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r

Postprzez xANDy » 16 mar 2010, 17:51

1. to jest zdjęcie silnika DITD a Ty masz MZR – CD gdzie nie masz pompy wtryskowej tylko wspólny zasobnik (common rail) i 4 przewody wysokiego ciśnienia (1800 bar). Jeśli się pocą to je dokręć.
2. Podkładki miedziane pod wtryskami dostaniesz w ASO (ale muszą być ostatniego projektu – zdjęcia w poradniku) albo w MABI. Koszt ten sam (ok 100zł).
Poza tym – jeśli znajdziesz miedziane podkładki o takich samych wymiarach to możesz je zamontować z czystym sumieniem.

Siła dokręcenia? – hmmm wejdź na jakąś "ruską" stronę epc mazdy i tam będziesz miał momenty dokręcania.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy