Czyszczenie kolektora wlotowego w DiTD
Aha, zapomniałem dodać:
Po czyszczeniu auto chodziło jak przedtem, ale po przejechaniu ok 40 km silnik nie wchodzi na obroty powyżej 3 tyś, nie jedzie szybciej niż 100km/h – normalnie tragedia
Przeżył kiedyś ktoś coś podobnego?
Doradźcie coś, bo już mi dużo nie trzeba, a jak się jeszcze bardziej wku....ię to mazda pójdzie do ludzi.
Dotychczas miałem bardzo dobre zdanie o japońcach i wszystkim polecałem, ale teraz chyba mazda odpadnie z mojego rankingu
Po czyszczeniu auto chodziło jak przedtem, ale po przejechaniu ok 40 km silnik nie wchodzi na obroty powyżej 3 tyś, nie jedzie szybciej niż 100km/h – normalnie tragedia
Przeżył kiedyś ktoś coś podobnego?
Doradźcie coś, bo już mi dużo nie trzeba, a jak się jeszcze bardziej wku....ię to mazda pójdzie do ludzi.
Dotychczas miałem bardzo dobre zdanie o japońcach i wszystkim polecałem, ale teraz chyba mazda odpadnie z mojego rankingu
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
btx napisał(a):silnik nie wchodzi na obroty powyżej 3 tyś, nie jedzie szybciej niż 100km/h
U mnie to było 3,5 tys i około 130 km/h
Zamontowałem używane i nie jestem pewien czy aby nie z 5ma punktami wtrysku zamiast 6sciu, dlatego teraz szukam samych końcówek oryginalnych – może będę mógł sobie na nie pozwolić, bo na całe nowe już niestety nie :/
Zdaje się, że w tym modelu wtryski łatwo jest załatwić jakimś trefnym paliwkiem. Wie ktoś może, czy w DITD można zastosować zamienniki np Bosha i jak one mają się jakościowo w porónaniu Denso?
- Od: 27 maja 2006, 23:02
- Posty: 77
- Skąd: Wrocław
- Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 2002r
no to znalazłem rozwiązanie, piszę bo może się przyda potomnym:
Mianowicie, urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<.
Koszt naprawy żaden, w ruch poszedł poxipol i narazie sprawa załatwiona. Ale podejrzewam że tyo tymczasowo.
Gdzie można dostać taki używany, sprawny czujnik doładowania i jak go sprawdzić na szybkiego?
Mianowicie, urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<.
Koszt naprawy żaden, w ruch poszedł poxipol i narazie sprawa załatwiona. Ale podejrzewam że tyo tymczasowo.
Gdzie można dostać taki używany, sprawny czujnik doładowania i jak go sprawdzić na szybkiego?
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
www.japancar.plbtx napisał(a):Gdzie można dostać taki używany, sprawny czujnik doładowania
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Sens zaślepiania WŁAŚNIE masz przed oczami – czyli czyściutki kolektor!! popatrz sobie na zdjęcia z początku – tak wyglądałby z "przelotowym" EGR.btx napisał(a):2. kolektor był czyściutki (?)
3. EGR był zaślepiony monetą 1 Gulden... Jak łatwo się domyślić – auto z Holandii
4. Nie wiem jaki jest sens zaślepienia EGRa
Nie tak dokladnie – wiesz, że na pewno nie to jest powodem zmulenia madzi.btx napisał(a):cały zabieg nie dał dosłownie nic.
A na koniec
btx napisał(a):no to znalazłem rozwiązanie [...] urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<
Hmm – ostatnie co pada to pompa – najczęściej padają rzeczy "wokoło". Napisz jeszcze jakie masz teraz czasy elastyczności...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):
A na koniecbtx napisał(a):no to znalazłem rozwiązanie [...] urwał się przewód RAZEM Z KRÓĆCEM od czujnika >boost sensor<
Hmm – ostatnie co pada to pompa – najczęściej padają rzeczy "wokoło". Napisz jeszcze jakie masz teraz czasy elastyczności...
Po tych wszystkich zabiegach przyspieszenie do 100 to ok 15s, 80-120 na V: 17,5-18s, prędkość max poniżej 170km/h... Wiem że powinno byc lepiej.
Auto ciągnie jak tdi dopiero od 2500 obr.
Nie wiem co jeszcze mogę sprawdzić.
Dodam jeszcze że auto nie pali jak prawdziwy japoniec – od pół obrotu wałem, tylko musi przynajmniej raz, półtora zakręcić. chociaż nie ma problemu z odpaoeniem nawet przy dużych mrozach.
Spalanie ok 6,5 l w mieście, w trasie do 120: 6-6,2l.
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
- Od: 4 sie 2007, 18:19
- Posty: 15
- Skąd: Jaworzno
- Auto: PREMACY 2.0 diesel
maxymilianus napisał(a):http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.html
No! bardzo ładnie wyjaśnione, ale jak już pisałem wcześniej – u mnie EGR jest już zaślepiony.
Jedno co jeszcze mogę podejrzewać to chyba wtryski. chociaż ni widać żeby jakoś wybitnie lały.
Może mi ktoś powiedzieć czy jest do nich łatwy dostęp i wyjmę bez rozbierania kolektora? Bo jakoś przy zabiegu czyszczenia nie zwróciłem na nie uwagi.
- Od: 2 sty 2007, 16:53
- Posty: 31
- Skąd: Gorzów Wlkp.
- Auto: 626 '99 GW 2.0 DiTD Kombi
Wtryski wykręca się od góry. Kolektora nie dotykasz.
http://motoallegro.pl/item226974449_wtr ... 101km.html
PS. Twoja madzia nie zbiera się prawidłowo – nie dziwię się, że narzekasz

PS. Twoja madzia nie zbiera się prawidłowo – nie dziwię się, że narzekasz
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
btx – teoria wynikająca ze zdjęć to jedno a ponoć instrukcja serwisowa mówi, że jest to niemożliwe (powód nieznany). Prawdopodobnie nie da się skalibrować stopni otwarcia wtrysku. Więcej będzie zapewnie wiedział Tomcio (tomekrvf).
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie mam problem po wyczyszczeniu kolektora.
1. wali dymem na biało, baardzo
2. coś grzechocze w takim okrągłym czymś z żółtą nakrętką z napisem "power steering". Gdy odkręciłem tę nakrętkę w środku nic nie ma. Zdaje się, że wcześniej tam było coś oleistego...
Proszę o pomoc...
1. wali dymem na biało, baardzo
2. coś grzechocze w takim okrągłym czymś z żółtą nakrętką z napisem "power steering". Gdy odkręciłem tę nakrętkę w środku nic nie ma. Zdaje się, że wcześniej tam było coś oleistego...
Proszę o pomoc...
Ostatnio edytowano 7 cze 2009, 17:15 przez Tomszyn, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 sie 2007, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r
Tomszyn napisał(a): "power stering".
Gdzie się podział płyn wspomagania – Dot4 (ew. Dot3)?
Czy ten dym jest tylko chwilę czy non stop?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
dym – im bardziej daję gazu tym więcej go leci, tak jakby się krztusi.
płynu trochę wyciekło gdy kolega odłączył przewody...
OK, biale dymienie ustalo.
xANDy, naprowadził mnie na resztę choć dobrą chwilkę trwało znalezienie odpowiedzi. Dziękuję.
>>Czyli na co........?<<
na to co to za "puszka z żółtą nakrętką", jaki płyn tam nalać, do czego to całe badziewie służy
płynu trochę wyciekło gdy kolega odłączył przewody...
OK, biale dymienie ustalo.
xANDy, naprowadził mnie na resztę choć dobrą chwilkę trwało znalezienie odpowiedzi. Dziękuję.
>>Czyli na co........?<<
na to co to za "puszka z żółtą nakrętką", jaki płyn tam nalać, do czego to całe badziewie służy
Ostatnio edytowano 15 cze 2009, 23:50 przez Tomszyn, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 sie 2007, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 626 GLX, 2.0 DiTD, 1998r
Tomszyn napisał(a):xANDy, naprowadził mnie na resztę choć dobrą chwilkę trwało znalezienie odpowiedzi. Dziękuję
Czyli na co........?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
xANDy napisał(a):Gdzie się podział płyn wspomagania – Dot4 (ew. Dot3)?
Eeee... płyn hamulcowy to jedno a olej do wspomagania to drugie
Tomszyn napisał(a):na to co to za "puszka z żółtą nakrętką", jaki płyn tam nalać, do czego to całe badziewie służy
Zbiorniczek na olej do wspomagania układu kierowniczego (pod nim jest pompa wspomagania).
Na zakrętce masz bagnet, jak poziom za niski to nalej oleju...
Ten olej to olej przekładniowy do skrzyni automatycznych, taki czerwony
Witam.
Przepraszam że odgrzebuje temat.
Mam pytanie odnośnie pierwszego zdjęcia (ze str 1 na samej górze) xANDY’ego. Na tym zdjęciu idąc od góry pierwsze zielone zaznaczenie (metalowe rurki dochodzące do bloku silnika)– to są przewody ciśnieniowe w MZR-CD? Mechanik mi stwierdził że te łączenia (przewód-blok) zaczynają się pocić. Z tego co wyczytałem to nie ma tam dodatkowych uszczelek tylko stożki..
1) więc wystarczy dokręcić czy wymienić przewody?
2) Miedziane podkładki pod wtryskami trzeba dokręcać z siła ok. 55Nm a te stożki?
PS 3) te podkładki miedziane pod wtryski to tylko w serwisie dostanę czy gdzieś indziej mogę szukać?
Pozdrawiam
Gerard
Przepraszam że odgrzebuje temat.
Mam pytanie odnośnie pierwszego zdjęcia (ze str 1 na samej górze) xANDY’ego. Na tym zdjęciu idąc od góry pierwsze zielone zaznaczenie (metalowe rurki dochodzące do bloku silnika)– to są przewody ciśnieniowe w MZR-CD? Mechanik mi stwierdził że te łączenia (przewód-blok) zaczynają się pocić. Z tego co wyczytałem to nie ma tam dodatkowych uszczelek tylko stożki..
1) więc wystarczy dokręcić czy wymienić przewody?
2) Miedziane podkładki pod wtryskami trzeba dokręcać z siła ok. 55Nm a te stożki?
PS 3) te podkładki miedziane pod wtryski to tylko w serwisie dostanę czy gdzieś indziej mogę szukać?
Pozdrawiam
Gerard
- Od: 8 paź 2008, 21:13
- Posty: 13
- Skąd: Suwałki
- Auto: M6, 2.0 dizelinas, 2003/04r
1. to jest zdjęcie silnika DITD a Ty masz MZR – CD gdzie nie masz pompy wtryskowej tylko wspólny zasobnik (common rail) i 4 przewody wysokiego ciśnienia (1800 bar). Jeśli się pocą to je dokręć.
2. Podkładki miedziane pod wtryskami dostaniesz w ASO (ale muszą być ostatniego projektu – zdjęcia w poradniku) albo w MABI. Koszt ten sam (ok 100zł).
Poza tym – jeśli znajdziesz miedziane podkładki o takich samych wymiarach to możesz je zamontować z czystym sumieniem.
Siła dokręcenia? – hmmm wejdź na jakąś "ruską" stronę epc mazdy i tam będziesz miał momenty dokręcania.
2. Podkładki miedziane pod wtryskami dostaniesz w ASO (ale muszą być ostatniego projektu – zdjęcia w poradniku) albo w MABI. Koszt ten sam (ok 100zł).
Poza tym – jeśli znajdziesz miedziane podkładki o takich samych wymiarach to możesz je zamontować z czystym sumieniem.
Siła dokręcenia? – hmmm wejdź na jakąś "ruską" stronę epc mazdy i tam będziesz miał momenty dokręcania.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość