Mazda bardzo zamulona
witam, pomiar robiłem na postoju, elektrozawór od sterowania turbin wymieniłem i bez zmian. Ten zawór nad turbiną działa po odpaleniu, pręt idzie do góry, ręcznie też nim ruszałem. Jak mam sprawdzić poprawność działania tego elektrozaworu? Co chodzi o dymienie, to jest ok, ona prawie nie dymi, chyba że w deszczową pogodę -rano trochę.
- Od: 10 paź 2009, 20:58
- Posty: 70
- Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001
sprawdź jakie masz ciśnienia podczas jazdy np na 3 biegu przy wysokich obrotach.
Zrób tak jak napisał kolega wyżej, na postoju turbina zawsze mniej pompuje bo silnik nie jest obciążony.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Wtam. Na 3 biegu przy obrotach ok. 3000 mam ciśnienie 1,2 bara. Przy dodawaniu gazu ciśnienie rośniem, ale gdy zatrzymam się na 3000 obr/min ciśnienie dochodzi do 1,2 bara i natychmiast spada do 0,3 bara. Czy to jest normalne?
- Od: 10 paź 2009, 20:58
- Posty: 70
- Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001
121 napisał(a):dochodzi do 1,2 bara i natychmiast spada do 0,3 bara.
powinno spaść ale do mniej więcej 0,85 a nie do 0,3
W tamtym roku szukałem nieszczelności dolotu, myłem intelculer nic niepokojącego nie zauważyłem. Dziś oglądałem przewody tak od góry i na zaślepce od kolektora, a także na zaworze, który jest na nim widać zaroszenie olejem. Może te klapki w kolektorze nie otwierają się poprawnie, czy jest jakiś sposób na otwarcie ich na stałe, a przynajmniej na próbę dla sprawdzenia? Ostatnio trochę jeździłem na wyższych obrotach i na całym zbiorniku zrobiłem niestety tylko 700 kilometrów.
- Od: 10 paź 2009, 20:58
- Posty: 70
- Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001
W tamtym roku szukałem nieszczelności dolotu, myłem intelculer nic niepokojącego nie zauważyłem. Dziś oglądałem przewody tak od góry i na zaślepce od kolektora, a także na zaworze, który jest na nim widać zaroszenie olejem. Może te klapki w kolektorze nie otwierają się poprawnie, czy jest jakiś sposób na otwarcie ich na stałe, a przynajmniej na próbę dla sprawdzenia? Ostatnio trochę jeździłem na wyższych obrotach i na całym zbiorniku zrobiłem niestety tylko 700 kilometrów.
- Od: 10 paź 2009, 20:58
- Posty: 70
- Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001
121 napisał(a):czy jest jakiś sposób na otwarcie ich na stałe, a przynajmniej na próbę dla sprawdzenia?
stałe podanie podciśnienia na ten zawór spowoduje stałe otwarcie klapek, ale nie wydaje mi się aby one były problemem.
Witam, dzisiaj przeglądałem układ dolotowy. Przewody są ok intelkuler też cały przepłukałem go benzyną, był trochę zaolejony, nie ruszałem tylko kolektora. Natomias są zawilgocone olejem oba zawory na kolektorze sterowane podciśnieniem – jeden otwiera wlot do kolektora, a drugi otwiera klapki, oba ruszają się ręcznie.Teraz niewiem, czy może uciekać mi ciśnienie z kolektora koło nich? Czy mam kupić drugi kolektor?
- Od: 10 paź 2009, 20:58
- Posty: 70
- Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001
tymi klapkami się nie przejmuj u mnie też się pocą lekko.
regulowałeś zawory?
regulowałeś zawory?
Neonixos666 napisał(a):121 napisał(a):dochodzi do 1,2 bara i natychmiast spada do 0,3 bara.
powinno spaść ale do mniej więcej 0,85 a nie do 0,3
trzeba by sprawdzić wydajność podciśnienia z vaccumpompy....
możliwe,że metalowa rurka skąd jest podawane podciśnienie do sterowania turbiną jest po prostu przytkana częściowo....
przetkać igłą,drutem itp.
Witam jestem tu nowy na forum i jak większość zadających pytania jestem laikiem w mechanice pojazdowej . Chcę dołączyć mój problem z " madzią ", może ktoś pomoże lub skieruje mnie na właściwy tor . Premacy 2,0 diesel 2001 przed liftem 101 KM . Zakupiony egzemplarz jest mułem na niskim zakresie obrotów .
– odpala na zimnym i na ciepłym bez kłopotów i bez dymienia
– na wolnych i na szybkich obrotach nie dymi i na postoju i w momencie dodawania gazu w trakcie jazdy
– nie szarpie na drodze , obroty zdają się być równe
minusy
– w trakcie ruszania i przyśpieszania do 2500 obr. to jest żółw , przekraczając magiczną barierę dostaje skrzydeł , za szybkie wrzucenie kolejnego biegu wiąże się z odrabianiem strat w obrotach i szybkości .
Dociskam gaz w podłogę a ona i tak robi swoje czyli muli, dociskanie w podłogę nic nie daje wręcz trzeba ujmować . 150 km/h to max i każda górka to redukcja . Odpalając zauważam , że przez 2-3 sek. chodzi na 600-700 obr. potem wskakuje na 900 i po rozgrzaniu chodzi stabilnie bez falowania . Mieszkam w okolicach Płocka może wie ktoś gdzie najbliżej można podpiąć się pod konkretny komp i to zdiagnozować ? Dodam że " garażowi mechanicy " i ci troszkę lepsi przejżeli turbinę przepatrzyli przepływomierz , zawór spalin EGR , dłubali przy pompie paliwa gdzie była troszkę zjechana " fala " i nic nie stwierdzili by poprawić stan rzeczy. Dodam że wymieniłem filtr powietrza i paliwa dzięki fotorelacją z tego forum . pozdrawiam
– odpala na zimnym i na ciepłym bez kłopotów i bez dymienia
– na wolnych i na szybkich obrotach nie dymi i na postoju i w momencie dodawania gazu w trakcie jazdy
– nie szarpie na drodze , obroty zdają się być równe
minusy
– w trakcie ruszania i przyśpieszania do 2500 obr. to jest żółw , przekraczając magiczną barierę dostaje skrzydeł , za szybkie wrzucenie kolejnego biegu wiąże się z odrabianiem strat w obrotach i szybkości .
Dociskam gaz w podłogę a ona i tak robi swoje czyli muli, dociskanie w podłogę nic nie daje wręcz trzeba ujmować . 150 km/h to max i każda górka to redukcja . Odpalając zauważam , że przez 2-3 sek. chodzi na 600-700 obr. potem wskakuje na 900 i po rozgrzaniu chodzi stabilnie bez falowania . Mieszkam w okolicach Płocka może wie ktoś gdzie najbliżej można podpiąć się pod konkretny komp i to zdiagnozować ? Dodam że " garażowi mechanicy " i ci troszkę lepsi przejżeli turbinę przepatrzyli przepływomierz , zawór spalin EGR , dłubali przy pompie paliwa gdzie była troszkę zjechana " fala " i nic nie stwierdzili by poprawić stan rzeczy. Dodam że wymieniłem filtr powietrza i paliwa dzięki fotorelacją z tego forum . pozdrawiam
- Od: 24 paź 2011, 21:46
- Posty: 18
- Skąd: GOSTYNIN
- Auto: PREMACY 2,0 TD 101 KM
2001R RF2A
sprawdź boost sensor
WITAM Neonixos666 mam pytanie do ciebie czy ten sensor jest tylko jeden i czy to ustrojstwo może byc zainstalowane do przedniej grodzi przy chłodnicy po prawej ? Bo zdaje mi się że w mojej prymusce tak jest ?
- Od: 24 paź 2011, 21:46
- Posty: 18
- Skąd: GOSTYNIN
- Auto: PREMACY 2,0 TD 101 KM
2001R RF2A
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość