Mazda bardzo zamulona

Postprzez 121 » 25 wrz 2011, 11:12

witam, pomiar robiłem na postoju, elektrozawór od sterowania turbin wymieniłem i bez zmian. Ten zawór nad turbiną działa po odpaleniu, pręt idzie do góry, ręcznie też nim ruszałem. Jak mam sprawdzić poprawność działania tego elektrozaworu? Co chodzi o dymienie, to jest ok, ona prawie nie dymi, chyba że w deszczową pogodę -rano trochę.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 25 wrz 2011, 11:16

sprawdź jakie masz ciśnienia podczas jazdy np na 3 biegu przy wysokich obrotach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 25 wrz 2011, 13:45

Zrób tak jak napisał kolega wyżej, na postoju turbina zawsze mniej pompuje bo silnik nie jest obciążony.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez 121 » 30 wrz 2011, 18:40

Wtam. Na 3 biegu przy obrotach ok. 3000 mam ciśnienie 1,2 bara. Przy dodawaniu gazu ciśnienie rośniem, ale gdy zatrzymam się na 3000 obr/min ciśnienie dochodzi do 1,2 bara i natychmiast spada do 0,3 bara. Czy to jest normalne?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez say » 30 wrz 2011, 19:30

Obudowę filtra wymieniłeś?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez 121 » 2 paź 2011, 21:57

Wymieniłem. Teraz niewiem, czy mam szukać nieszczelności w dolocie, a może ktoś miał taki problem?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 3 paź 2011, 01:14

121 napisał(a):dochodzi do 1,2 bara i natychmiast spada do 0,3 bara.

powinno spaść ale do mniej więcej 0,85 a nie do 0,3
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 3 paź 2011, 09:21

Czyli nieszczelność dolotu jest ciągle niezdiagnozowana.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez 121 » 3 paź 2011, 18:06

W tamtym roku szukałem nieszczelności dolotu, myłem intelculer nic niepokojącego nie zauważyłem. Dziś oglądałem przewody tak od góry i na zaślepce od kolektora, a także na zaworze, który jest na nim widać zaroszenie olejem. Może te klapki w kolektorze nie otwierają się poprawnie, czy jest jakiś sposób na otwarcie ich na stałe, a przynajmniej na próbę dla sprawdzenia? Ostatnio trochę jeździłem na wyższych obrotach i na całym zbiorniku zrobiłem niestety tylko 700 kilometrów.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez 121 » 3 paź 2011, 18:07

W tamtym roku szukałem nieszczelności dolotu, myłem intelculer nic niepokojącego nie zauważyłem. Dziś oglądałem przewody tak od góry i na zaślepce od kolektora, a także na zaworze, który jest na nim widać zaroszenie olejem. Może te klapki w kolektorze nie otwierają się poprawnie, czy jest jakiś sposób na otwarcie ich na stałe, a przynajmniej na próbę dla sprawdzenia? Ostatnio trochę jeździłem na wyższych obrotach i na całym zbiorniku zrobiłem niestety tylko 700 kilometrów.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 3 paź 2011, 19:23

121 napisał(a):czy jest jakiś sposób na otwarcie ich na stałe, a przynajmniej na próbę dla sprawdzenia?

stałe podanie podciśnienia na ten zawór spowoduje stałe otwarcie klapek, ale nie wydaje mi się aby one były problemem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez 121 » 19 paź 2011, 17:37

Witam, dzisiaj przeglądałem układ dolotowy. Przewody są ok intelkuler też cały przepłukałem go benzyną, był trochę zaolejony, nie ruszałem tylko kolektora. Natomias są zawilgocone olejem oba zawory na kolektorze sterowane podciśnieniem – jeden otwiera wlot do kolektora, a drugi otwiera klapki, oba ruszają się ręcznie.Teraz niewiem, czy może uciekać mi ciśnienie z kolektora koło nich? Czy mam kupić drugi kolektor?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 19 paź 2011, 18:44

tymi klapkami się nie przejmuj u mnie też się pocą lekko.

regulowałeś zawory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez 121 » 20 paź 2011, 18:53

Zawory ustawiał mi mechanik 2 miesiące temu a czemu pytasz?
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez tadziol » 20 paź 2011, 19:15

Neonixos666 napisał(a):
121 napisał(a):dochodzi do 1,2 bara i natychmiast spada do 0,3 bara.

powinno spaść ale do mniej więcej 0,85 a nie do 0,3

trzeba by sprawdzić wydajność podciśnienia z vaccumpompy....
możliwe,że metalowa rurka skąd jest podawane podciśnienie do sterowania turbiną jest po prostu przytkana częściowo....
przetkać igłą,drutem itp.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez 121 » 21 paź 2011, 16:34

Mogę sprawdzić podcisnienie powiedz jakie powinno być i na którym przewodzie,a ta rurka do przepchania to która bo mogę ją zdemontować i przepchać spreżonym powietrzem.Dzieki za podpowiedzi.POZDRAWIAM.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez tadziol » 23 paź 2011, 21:53

chodzi mi o rurkę metalową na vaccumpompie,tą gdzie jest podłączony wężyk idący do elektrozaworu sterowania turbo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez artib » 25 paź 2011, 16:23

Witam jestem tu nowy na forum i jak większość zadających pytania jestem laikiem w mechanice pojazdowej . Chcę dołączyć mój problem z " madzią ", może ktoś pomoże lub skieruje mnie na właściwy tor . Premacy 2,0 diesel 2001 przed liftem 101 KM . Zakupiony egzemplarz jest mułem na niskim zakresie obrotów .
– odpala na zimnym i na ciepłym bez kłopotów i bez dymienia
– na wolnych i na szybkich obrotach nie dymi i na postoju i w momencie dodawania gazu w trakcie jazdy
– nie szarpie na drodze , obroty zdają się być równe
minusy
– w trakcie ruszania i przyśpieszania do 2500 obr. to jest żółw , przekraczając magiczną barierę dostaje skrzydeł , za szybkie wrzucenie kolejnego biegu wiąże się z odrabianiem strat w obrotach i szybkości .
Dociskam gaz w podłogę a ona i tak robi swoje czyli muli, dociskanie w podłogę nic nie daje wręcz trzeba ujmować . 150 km/h to max i każda górka to redukcja . Odpalając zauważam , że przez 2-3 sek. chodzi na 600-700 obr. potem wskakuje na 900 i po rozgrzaniu chodzi stabilnie bez falowania . Mieszkam w okolicach Płocka może wie ktoś gdzie najbliżej można podpiąć się pod konkretny komp i to zdiagnozować ? Dodam że " garażowi mechanicy " i ci troszkę lepsi przejżeli turbinę przepatrzyli przepływomierz , zawór spalin EGR , dłubali przy pompie paliwa gdzie była troszkę zjechana " fala " i nic nie stwierdzili by poprawić stan rzeczy. Dodam że wymieniłem filtr powietrza i paliwa dzięki fotorelacją z tego forum . pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 21:46
Posty: 18
Skąd: GOSTYNIN
Auto: PREMACY 2,0 TD 101 KM
2001R RF2A

Postprzez Neonixos666 » 25 paź 2011, 17:39

sprawdź boost sensor
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez artib » 26 paź 2011, 17:46

WITAM Neonixos666 mam pytanie do ciebie czy ten sensor jest tylko jeden i czy to ustrojstwo może byc zainstalowane do przedniej grodzi przy chłodnicy po prawej ? Bo zdaje mi się że w mojej prymusce tak jest ?
Początkujący
 
Od: 24 paź 2011, 21:46
Posty: 18
Skąd: GOSTYNIN
Auto: PREMACY 2,0 TD 101 KM
2001R RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy