Przywracanie mocy w DiTD

Postprzez Godleś » 23 kwi 2008, 19:49

Riki gratuluję zapału do wykonania przedstawionych prac
Wracając do czyszczenia IC. Mój mechanik zrobił to bez ściągania zderzaka. Ale może ma znaczenie fakt że moja madzia jest po liftingu.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez xANDy » 25 kwi 2008, 09:15

Godleś napisał(a):Mój mechanik zrobił to bez ściągania zderzaka. Ale może ma znaczenie fakt że moja madzia jest po liftingu.
Jeśli tego naprawdę dokonał – to zapewne jest to jedno z możliwych wytłumaczeń. Inne to takie, że nie zdejmował zderzaka, tylko go poluźnił (brakuje ok 2cm) albo masz coś wyłamane, odgięte czy pokruszone i masz tam troszkę więcej miejsca na manewry.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Godleś » 25 kwi 2008, 12:27

xANDy napisał(a):Jeśli tego naprawdę dokonał – to zapewne jest to jedno z możliwych wytłumaczeń. Inne to takie, że nie zdejmował zderzaka, tylko go poluźnił (brakuje ok 2cm) albo masz coś wyłamane, odgięte czy pokruszone i masz tam troszkę więcej miejsca na manewry.


Nic mi nie wspominał aby ruszał zderzak, jak również o tym żeby tam było coś uszkodzone. Przy najbliższej wizycie dopytam go jak to zrobił.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez Suazi3 » 26 kwi 2008, 22:08

Witajcie

Jestem umówiony na szukanie mocy w mojej Madzi u P.Gawlaka w zakładzie.(8 maja) -EGR i czyszczenie IC,
-wtrysk i sprawdzenie pompy,
-sprawdzenie błędów na kompie,
-regulacja zaworków,
Może jeszcze coś się urodzi.
TO nic, że mam do Zaniemyśla 290km czego się nie robi dla swojej Madzi.

Pozdrawienia dla XAndy, może będę miał szczęście poznać Księdza.

Suazi3
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez xANDy » 28 kwi 2008, 19:22

Suazi3 napisał(a):-wtrysk i sprawdzenie pompy,
Tego Ci nie zrobi – bo nie ma jak...
Suazi3 napisał(a):-sprawdzenie błędów na kompie,
Te, które idzie wybłyskać (postaram się pomóc – jak będę na miejscu)

Suazi3 napisał(a):Pozdrawienia dla XAndy
Mam nadzieję, że zrobisz to osobiście.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez ORSON80 » 28 kwi 2008, 20:25

Witam ponownie!!!
Trochę czasu musiało upłynąć abym zabrał się do pracy, ale już jest po. Ku mojemu miłemu zaskoczeniu :D , nie było tak jak gdzieś na forum czytałem na początku (ktoś straszył :| , że trzeba sporo części porozbierać aby zdjąć sam zawór EGR). Wystarczyło mi dosłownie 5 min, klucz 36, klucz 12, nakrętki M-8 4 szt.(do kontry) i klucz 13 do tych nakrętek. Jak już pisałem ktoś na forum miał rację, wystarczy tylko skontrować po dwie nakrętki na szpilkach, wykręcić owe szpilki i wcześniej odkręcić nakrętkę rozm. 36. Bez żadnego problemu zdejmujemy zawór ;P .
Okazało się jednak, że ktoś mnie ubiegł (poprzedni właściciel teraz mojego autka), i zawór był już zaślepiony. Na chwilę obecną zresetowałem błąd i jak na razie nic się nie dzieje (minęło już kilka dni). A tak ogólnie to na pewno na przyszłość przyda się zdobyte teraz doświadczenie.
Pozdrawiam
ORSON80
 

Postprzez Suazi3 » 29 kwi 2008, 20:53

Witam

Cieszę się bardzo na wyjazd do Zaniemyśla, fotorelacja z przywracania mocy Mazdzie robi wrażenie.
Moim celem nadrzędnym jest naprawa Madzi. Wierzę, że jak ją naprawię odwdzięczy się swoją niezawodnością. Jestem pod wrażeniem tego jak działa forum i jak udzielają się Klubowicze.
Wielkie słowa uznania za nie tak krótki poradnik XAndiego. Będę 8 maja szukał XAndiego na Parafii.
Polityka Mazdy, która na wiele lat opuściła wiernych fanów marki była niesprawiedliwa. Dobrze, że to się zmienia. Główny Dealer Mazdy powinien objąć WAS znaczy Klub i forum patronatem. Ale to już inny temat.
Zdam relację z napraw wstawię parę fotek.

Pozdrawiam suazi3
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez Riki » 29 kwi 2008, 23:16

Suazi3 napisał(a):Zdam relację z napraw wstawię parę fotek.


czekamy :) ...na fotki, relację i co najważniejsze... efekty prac :) powodzenia!
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Marek61 » 30 kwi 2008, 22:12

No i ja sie dzisiaj pokusiłem o próbę elastycznosci silnika DiTD w mojej Premacy(na długiej prostej,ze stoperem sportowym mechanicznym,drugim elektronicznym rowerowym ) ,zaznaczam ,że prosta była naprawdę prosta a ja stosujac techniki nastepujace uzyskałem taki oto czas.....

1. 4 bieg – 80 km/h – zmiana na 5 bieg but do podłogi 10,8-11,2 sek do 120 km/h

2. 5 bieg – 80 km/h – but do podłogi 11,0 – 11,5 sek do 120 km/h

Prób było kilka wiec stad moje rozbieznosci i małe niedokładnosci. Czas łapał pilot.A ja tylko miałem zadanie ..cisssssnać,ile sie da.

To jak ten wynik? W miare dobry ,czy wszystko rozbierac . Jestem po wszystkich wymianach pasków,filtrów olejów,czyszczeniach(nie było co ) egr,ic,regulacja zaworów (nie było co regulowac).
Mój silnik to RF-4. Przebieg 50 tys.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez Riki » 30 kwi 2008, 22:52

Marek61 wynik <spoko> nic nie ruszaj.


Marek61 napisał(a):Mój silnik to RF-4. Przebieg 50 tys.



jak będziesz sprzedawał to daj znać :P :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez say » 30 kwi 2008, 23:05

Marek61, swietne czasy, moja ma niecale 13 sek. od 80 do 120 na 5 biegu, ale 130 tys. przebiegu, pewne.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Marek61 » 30 kwi 2008, 23:07

No pewnie RIKI – tym bardziej ,że my chyba po kuzyństwie :D Nazwisko zdaje sie takie samo i "we" Warszawie jakieś tam korzonki miałem :)
Teraz doczytuje ,że dobry wynik to juz w okolicach 13-14 sek.To mój jak mi powiedzieli po próbach w ASO podobno śmiga fabrycznie ;)
Chociaż ciagle snie o benzynie.... <diabełek>

Say- czyściłeś te EGR-y i inne IC? U mnie tylko otworzyli i stwierdzili,że zbędna zabawa.Ani sadzy ani oleju nie było. Moze to wpływ tego ,ze ciagle jeżdze z dodatkiem Xeramica???
Tego nominalnego w dawce 1/2 zalecanej.Zima normalnie. A 2 razy uzyłem tego do czyszczenia wtrysków i całej reszty.
Panie Boże. Dziękuję Ci za bezpośredni wtrysk podtlenku azotu, chłodnice międzystopniowe, turbosprężarki z łożyskami kuIkowymi i tytanowe sprężyny zaworu.
Amen.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 12:23
Posty: 156 (0/2)
Skąd: Białystok / Fox Mountain
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2002

Postprzez say » 30 kwi 2008, 23:15

Nie czyscilem bo jak zagladali to stwierdzili, ze nie ma co czyscic, jak u Ciebie, sadze, ze u mnie pokutuje 'dziadkowy' styl jazdy, czesto mam 2,5 letniego syna na pokladzie :), o bagazniku na rowery nie wspomne.
Ostatnio edytowano 30 kwi 2008, 23:16 przez say, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Suazi3 » 11 maja 2008, 21:55

Witam

Jestem już po wizycie w zakładzie u Pana Gawlaka w Zaniemyślu. Podróż z Koszalina do Zaniemyśla zajęła mi 5h (mułowata madzia). Z powrotem 4h i mogłem jeszcze bardziej podeptać. XAndy, Pan Gawlak i Mariusz (przeszedłem na TY) to fachowcy.
Zaczęłi od zaworów, intercollera, EGru zaślepiony, sprawdzili kable od dolotu i bingo wężyk gumowy 5mm od boost sensora przetarty. Po złożeniu wszystkiego słychać turbinę i autko ciągnie od 1600 obr/min. Na teście bez dokładnego stopera 14 sek na V 80-120.
Poznałem Kapelana xAndyego chcę mu Serdecznie Podziękować. Jego zaangażowanie i pomoc w przywracaniu mocy zmulonej madzi była niezastąpiona. Naprawdę cieszę się, że miałem to szczęście poznać księdza Andrzeja, Pana Gawlaka i Mariusza. Zawsze będę jeżdził z moją Madzią do Zaniemyśla a może czas się tam przeprowadzić. :) .

Mam fotki zaworów i miski z benzyną po czyszczeniu intercollera nie był bardzo brudny ale czyszczenie na pewno się przydało. fotki zamieszczę w niedalekiej przyszłości.

pozdrawiam Suazi3

[/b]
Mazda cenię to autko
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 19:21
Posty: 40
Skąd: Koszalin-Gdańsk
Auto: 323F BJ 2.0DITD RF4F, Saab 9-5 1.9 TID, Saab 9-3 x 1.9 TTID 180 KM

Postprzez xANDy » 14 maja 2008, 10:40

ORSON80 – czasem po prostu jest tak zapieczona nakrętka 36, że nie ma miejsca na "zamach"...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez thomass » 24 maja 2008, 17:27

ZROBILEM TO.dzis obudzilem w swojej madzi dzika werwe.DZIEKI WAM WSZYSTKIM A SZCZEGOLNIE TWORCA STRONY MAZDA SPEED.Te fotorelacje z czyszczenia IC to kapitalna sprawa.Chyle czolo tym osobom ktore to przygotowaly.W szczegolnosci DZIEKI TEJ STRONIE zrobilem sobie sam czyszczonko IC.Zajelo mi to 4 godz, a efekt wymarzony.Silnik zlapal oddech wchodzi duzo szybciej na obroty.Ciagnie juz od 1400 obrotow.czuje teraz przyspieszenie od 3 biegu [MOCY PRZYBYWAJ] .Idzie jak torpeda 100km /h ma w moment.przod auta az podnosi w gore.predkosc wzrosla do 185 km/h .jestem w glebokim szoku :| .Przedtem gnala tylko 170.a teraz 15 wiecej.jak na Kombi to dobry wynik. <jupi> Teraz wiem ze mam DITD <jupi> .JESZCZE RAZ DZIEKUJE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Riki » 29 maja 2008, 16:07

bello napisał(a):Teraz wiem ze mam DITD


:)

ja też :D ale podobno w pełni poczuję to dopiero gdzieś na jesieni <diabełek>


bello napisał(a):JESZCZE RAZ DZIEKUJE.

<uklon>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Godleś » 30 maja 2008, 08:34

Godleś napisał(a):Wracając do czyszczenia IC. Mój mechanik zrobił to bez ściągania zderzaka


Godleś napisał(a):xANDy napisał:
Jeśli tego naprawdę dokonał – to zapewne jest to jedno z możliwych wytłumaczeń. Inne to takie, że nie zdejmował zderzaka, tylko go poluźnił (brakuje ok 2cm) albo masz coś wyłamane, odgięte czy pokruszone i masz tam troszkę więcej miejsca na manewry.


Nic mi nie wspominał aby ruszał zderzak, jak również o tym żeby tam było coś uszkodzone. Przy najbliższej wizycie dopytam go jak to zrobił.

Byłem i dopytałem. Powiedział mi że na zewnątrz nie wyciągnął IC gdyż faktycznie musiał by ściągnąć zderzak. Wypłukał go po odkręceniu i w miejscu gdzie siedzi, kręcąc nim w miarę możliwości. Więc tak naprawdę nie ma pewności czy został wymyty w 100%. Stwierdził, że nie był zbyt zanieczyszczony. Widziałem benzynę która była użyta do płukania i nie była zbyt czarna.
Pozdrawiam
Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2008, 17:41
Posty: 23
Skąd: Wysokie Mazowieckie
Auto: Była Mazda 626GF 2.0 DITD 2000
Jest Mazda 6 GJ 2,5 i-ELLOP SkyPASSION 2015

Postprzez kierownik » 1 cze 2008, 22:36

Riki już wie i kilka innych osób też.
otóż przy wymianie rozrządu nie trzeba ściągać tej tylnej blachy osłonowej przy rozrządzie i zarazem koła od pompy wtryskowej. wystarczy wypiąć 3 przewody wodne z tyłu pompy i wyjmujemy ją wtedy jakby od tyłu razem z kolankiem od termostatu i duuużo mniej roboty i czasu. a serwisy biorą kupę więcej kasy za wymianę rozrządu z pompą a tu dosłownie pół godziny więcej...

dzięki dla Rikiego za rady :)
Ostatnio edytowano 23 lip 2008, 13:46 przez kierownik, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez lukaszp » 17 cze 2008, 12:05

mam zamiar wyczyścić kolektor w mojej madzi. mam ok 4mm sadzy na ściankach.
Robił to ktos w 323 BJ?? Też jest tyle roboty co w 626??
Trzeba jakiś specjalny zestaw kluczy?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy