Witam,
Mam problem z moją Mazdą. Mianowicie ostatnio zaobserwowałem następujące niepokojące objawy:
1) Brak grzania w kabinie – leci zimne powietrze zarówno po uruchomieniu samochodu jak i po zagrzaniu silnika i dłuższej jeździe (czasami poleci przez chwilę ciepłe ale to tylko przez chwilę i dalej zimne)
2) Bulgotanie w zbiorniczku wyrównawczym po zgaszeniu silnika (wcześniej nigdy to nie występowało)
3) Silnik bardzo szybko osiąga temperaturę (troszeczkę poniżej połowy wskaźnik – taką jak zwykle), temperatura się utrzymuje – nie rośnie
4) Samochód po osiągnięciu temperatury pracy dyni – kolor biały, nie ma kłębu ale jest to zauważalne
Sprawdzone:
1. Zbiornik wyrównawczy – poziom płynu max, przy próbie odpowietrzenia (bez korka na pracującym silniku) nie ubywa
2. Temperatura wężów wychodźca z termostatu po kilku minutach od uruchomienia – nie są ciepłe, wynika że termostat nie cały czas otwarty
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.
Mazda Premacy CP 2.0 DiTD 2002 problem z grzaniem i temperaturą
Strona 1 z 1
Test obecności CO2 w płynie prawdę Ci powie.
To pewnie dopiero w poniedziałek bo muszę zakupić. Wiem, że to nie wyznacznik ale w zbiorniczku płynu chłodniczego i pod korkiem chłodnicy nic niepokojącego nie zaobserwowałem.
Jak robiłem jazdę próbną to po 5 km grzało ale słabo, silnik rozgrzał się szybciej niż zwykle. Jak dojechałem nie gasiłem silnika i zobaczyłem na wentylatory chłodnicy tylko prawy (patrząc na wprost samochodu) pracował. Lewy sprawdziłem podpinając na krótko – działa, bezpiecznik (7) też ok.
Jak robiłem jazdę próbną to po 5 km grzało ale słabo, silnik rozgrzał się szybciej niż zwykle. Jak dojechałem nie gasiłem silnika i zobaczyłem na wentylatory chłodnicy tylko prawy (patrząc na wprost samochodu) pracował. Lewy sprawdziłem podpinając na krótko – działa, bezpiecznik (7) też ok.
- Od: 30 mar 2013, 11:19
- Posty: 3
- Auto: CP Mazda Premacy
2002 r. 2.0 DiTD 100KM 74kW
wszystko wskazuje na zapowietrzającą/zapowietrzoną nagrzewnicę.. to nie dzieje się bez przyczyny.
Na zamkniętych korkach przegazuj na wyższe obroty na jałowy i sprawdź, czy węże obiegu wody pęcznieją i robią się twardsze od wzrastającego ciśnienia w układzie chłodzenia.
Byłoby wskazanie na uszkodzony korek chłodnicy, ale te bąble w zbiorniczku wyrównawczym daje małe pole do pomyłki w diagnozie.
Test CO2 ...
Na zamkniętych korkach przegazuj na wyższe obroty na jałowy i sprawdź, czy węże obiegu wody pęcznieją i robią się twardsze od wzrastającego ciśnienia w układzie chłodzenia.
Byłoby wskazanie na uszkodzony korek chłodnicy, ale te bąble w zbiorniczku wyrównawczym daje małe pole do pomyłki w diagnozie.
Test CO2 ...
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
olej zbiorniczek zawsze patrz co jest w chłodnicy, ja jak miałem wywaloną uszczelkę to bąble były wyraźne i biały dym.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości