Mazda Premacy 2.0 ditd – nie odpala po postoju i ładowaniu akumulatora

Postprzez michalmical » 5 sie 2019, 22:28

Witam wszystkich w pierwszym poście,

Mam problem z odpaleniem mojej Mazdy Premacy (silnik 2.0 ditd RF4F). Samochód przejechał ok. 15km na rezerwie, a następnie przód został podniesieny (na wysokość "tak żeby można było kołem zakręcić") i przez 2 tygodnie bawiłem się w usuwanie rdzy (nadkola, belka z przodu itp.).

W sobotę przyszedł czas żeby złożyć auto i się przejechać. Niestety po przekręceniu kluczyka nic się nie stało (rozrusznik nie kręcił) więc postanowiłem podładować akumulator wyjmując go przy tym z auta. Po jego naładowaniu okazało się że rozrusznik dział, ale auto wcale nie chce odpalić. Na plaku silnik próbuje chodzić dopóki nie skończę psikać. Dziś jeszcze dolałem trochę paliwa żeby się tej rezerwy pozbyć, odpowietrzyłem układ pompką przy filtrze paliwa ale dalej nic.

Co do tej pory udało mi się sprawdzić:
– przekaźnik b5b4 i przekaźnik "Main" zwierają się po włączeniu zapłonu
– wszystkie bezpieczniki (tzn. o których wiem – pod kierownicą i w skrzynce koło lewego błotnika) są sprawne
– czujnik temperatury w bloku, ten do oszukiwania pompy, jest, ma wszystkie kable, a po jego odłączeniu zwiększa się znacznie czas grzania świec, więc wnioskuję że sprawny
– po kręceniu rozrusznikiem ściągnąłem ten taki czarny "kondom" z przewodu paliwowego od pompy i wytrysnęła ropa
– zawór przy pompie wtryskowej "cyka" po włączeniu zapłonu

I tu mam do Was 3 pytania:

Czy to normalne, że akumulator rozładował się przez te 2 tygodnie codziennego używania zamka centralnego i może 15 minut używania radia? Teraz po wielu próbach uruchomienia silnika wydaje się tym niezruszony. Może gdzieś było zwarcie?

Czy możliwe jest że przez próbę odpalenia z podniesionym przodem i na rezerwie zapowietrzył się układ? Jeśli tak to czy molestowanie pompki przy filtrze paliwa te jedyny sposób na jego odpowietrzenie?

Czy w Mazdach jest wstrząsowy wyłącznik pompy paliwa (w Fordzie Escorcie miałem takie coś)?
Piszę o wyłączniku bo mój tato w trakcie tego postoju postanowił za pomocą jedynego słusznego narzędzia (młotka) naprostować przygięty taki jakby odbój przykręcony do przedniej belki na dole, przed podłużnicą co spowodowało dość duże drgania.

Z góry dzięki za wskazówki.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 21:20
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 2005

Postprzez Yard » 6 sie 2019, 16:02

3 x tak
Jeśli dobrze pamiętam to już był taki problem opisany
konduktor w autobusie
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 21:32
Posty: 2989 (58/35)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323 BG 1992 1,3 16V 73 KM
Premacy Active 2003 2,0 DiTD 101 KM

Postprzez michalmical » 6 sie 2019, 16:06

No właśnie a propos tego wyłącznika – szukałem i nie znalazłem żadnej dokładnej informacji o miejscu gdzie on może być.
Początkujący
 
Od: 5 sie 2019, 21:20
Posty: 2
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda Premacy 2.0 ditd 2005

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy