Witam,
mam problem z moją Premacy 2003 r DiDT, 305 tyś przebiegu. W lutym ubiegłego roku po miesięcznym nie użytkowaniu Mazdy podczas odpalania silnika zaczęła migać kontrolka świec żarowych i miga do momentu aż nie przejadę pewnego dystansu, potem mogę zgasić silnik i jak zapalam ponownie kontrolka już się nie świeci. I tak było do niedawna do momentu aż raz na jakiś czas silnik dławił się i gaśnie, palą się kontrolki jak gdybyśmy szykowali się do odpalenia. Sytuacja ostatnimi czasy na tyle się nasiliła iż nie mogę jeździć auto gaśnie co chwilę. Z rana Madzia odpala od razu, przejadę z 3 km i potrafi zgasnąć, odpalam bez problemu jadę dalej znowu gaśnie i już jest problem z odpaleniem, po odpaleniu obroty falują.
Wymieniłem wszystkie filtry, bezpiecznik świec żarowych sprawny.
Mechanik twierdzi że na 99% to pompa. Poniżej zamieszczam filmik na którym nagrałem błędy z kontrolki świec żarowych, prosił bym o pomoc w interpretacji.
https://youtu.be/zzGr6Ljl_h4
Mechanik twierdzi iż przy wymianie pompy trzeba od razu zmienić rozrząd bo dostanie luzów? (który wymieniałem przy 265 tyś) czy to konieczność?
Jak odkręcam korek oleju to na bloku jest napis RF2A, na sterowniku pompy również jest naklejka RF2A 18 701 A 131000 -1022 12v DENSO. Czyli jeśli miałbym szukać pompy na allegro to tylko o oznaczeniu RF2A
Silnik gaśnie podczas jazdy
Strona 1 z 1
Dziękuje za pomoc, w weekend będę miał czas to wtedy się za niego zabiorę. Nówkę mogę kupić za 170 zł Czy ważne jest oznaczenie na przekaźniku 3f 12, czy wystarczy sugerować się B5B4 DC12V N.O IMASEN ?
- Od: 13 kwi 2010, 15:39
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Premacy 2.0 diesel 2003r, 305 tyś
Ten numer chyba nie ma znaczenia , ja mam dwa przekaźniki o innych numerach , i silnik pracuje normalnie.
Zanim kupisz spróbuj stary wyczyścić . Są tematy na forum na ten temat. A za 170 to chyba zamiennik jest , bo orginalny coś koło 400 kosztował .
Zanim kupisz spróbuj stary wyczyścić . Są tematy na forum na ten temat. A za 170 to chyba zamiennik jest , bo orginalny coś koło 400 kosztował .
- Od: 3 lip 2011, 18:14
- Posty: 74
- Skąd: Gorlice
- Auto: Premacy 2.0 ditd, 2000r, RF2A 90 km
Ja też mam zamiennik przekaźnika (założyłem po konsultacji telefonicznej z Tadziolem). U mnie był problem z odpalaniem przy mrozie. Na razie przekaźnik działa – zobaczymy w duże mrozy. Czyszczenie oryginalnego przekaźnika w moim przypadku pomogło tylko 0,5 roku.
- Od: 20 kwi 2009, 20:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Styki też przeszlifowałem ale to chyba nadszedł jego czas
- Od: 20 kwi 2009, 20:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Witam,
styki przeszlifowane (miałem kłopot z odkręceniem tej śrubki, od spodu jest chyba zanitowana? Wyciąłem kilka pasków z cienkiego papieru typ 500 i szlifowałem) Przejechałem z 130 km i na razie jest ok.
Jeśli chodzi o błąd p0380 to mam zamiar: sprawdzić świecę (na razie sprawdziłem tylko czy jest iskra na każdej ze świec), przekaźnik świec (czytałem na forum, iż po przekręceniu zapłonu powinienem usłyszeć pyknięcie w tym przekaźniku). Z informacji na forum wiem że do RF2A pasuje od KIA/Hyundai – na allegro po 40zł nowy.
Dzięki za pomoc.
styki przeszlifowane (miałem kłopot z odkręceniem tej śrubki, od spodu jest chyba zanitowana? Wyciąłem kilka pasków z cienkiego papieru typ 500 i szlifowałem) Przejechałem z 130 km i na razie jest ok.
Jeśli chodzi o błąd p0380 to mam zamiar: sprawdzić świecę (na razie sprawdziłem tylko czy jest iskra na każdej ze świec), przekaźnik świec (czytałem na forum, iż po przekręceniu zapłonu powinienem usłyszeć pyknięcie w tym przekaźniku). Z informacji na forum wiem że do RF2A pasuje od KIA/Hyundai – na allegro po 40zł nowy.
Dzięki za pomoc.
- Od: 13 kwi 2010, 15:39
- Posty: 11
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Premacy 2.0 diesel 2003r, 305 tyś
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości