Witam!
Czy w celu wymiany termostatu, trzeba demontować pompę wody i ruszać rozrząd?
Miałam 2 tygodnie temu wymieniany rozrząd, a teraz prawdopodobnie uszkodził się termostat – silnik zaczął się dużo wolniej nagrzewać podczas jazdy.
Rychu
Wymiana termostatu
Strona 1 z 1
Mi w Carspeed zaproponowali termostat Tama?
Nie wiesz ile kosztuje oryginał?
Sytuacja wygląda tak, że po wymianie rozrządu i pompy wody zauważyłem wolniejsze nagrzewanie się silnika. Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej. Oczywiście przy temperaturach minimalnych ok. 1-2 stopnie na plusie.
Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła nawet a rura górna dochodząca do chłodnicy stawała się już lekko ciepła. Podejrzewam, że termostat jest cały czas otwarty i pompa tłoczy płyn w dużym obiegu przez chłodnicę. Stąd wydłużony czas osiągania właściwej temperatury przez silnik.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie właściwego działania termostatu bez jego demontażu?
Nie wiesz ile kosztuje oryginał?
Sytuacja wygląda tak, że po wymianie rozrządu i pompy wody zauważyłem wolniejsze nagrzewanie się silnika. Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej. Oczywiście przy temperaturach minimalnych ok. 1-2 stopnie na plusie.
Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła nawet a rura górna dochodząca do chłodnicy stawała się już lekko ciepła. Podejrzewam, że termostat jest cały czas otwarty i pompa tłoczy płyn w dużym obiegu przez chłodnicę. Stąd wydłużony czas osiągania właściwej temperatury przez silnik.
Jest jeszcze jakiś inny sposób na sprawdzenie właściwego działania termostatu bez jego demontażu?
- Od: 11 lip 2006, 12:01
- Posty: 102
- Skąd: Węgrów/Miedzna
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07
Rychu napisał(a):Dopiero po jakichś 7-8 km osiąga właściwą temperaturę. Wcześniej było co najmniej o połowę szybciej.
Zdaje się tobie. U mnie też tak jest od zawsze.
Rychu napisał(a):po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła
Podstawowy błąd. Nie nagrzewa się silnika na postoju. Tak to będzie trwać i trwać.
Możesz kontrolować węże od chłodnicy. Czy robią się ciepłe od początku czy dopiero po otworzeniu się termostatu.
Rychu napisał(a):Dziś po odpaleniu zimnego samochodu po ok. 3-4 min pracy silnika (na postoju) wskazówka wskaźnika temperatury nie drgnęła
przy -20 zaczekał byś się na śmierć
Dla wyjaśnienia – praca silnika na postoju była tylko po to aby zaobserwować zachowanie górnego przewodu od chłodnicy. Tak jak napisałem w swoim 2 poście – po 3.-4 min (gdy wskazówka wskaźnika nawet jeszcze nie drgnęła) górna rura od chłodnicy zaczęła się robić delikatnie ciepła. Stąd moje przypuszczenia o uszkodzonym termostacie – ciągle otwartym dużym obiegu...
- Od: 11 lip 2006, 12:01
- Posty: 102
- Skąd: Węgrów/Miedzna
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07
jak rozgrzewasz silnik? bo jest np różnica czy od razu masz ustawione ogrzewanie na max czy kompletnie bez niego.
Dziś ustawiłem ogrzewanie na zimne, dmuchawa na I biegu.
Właściwą temperaturę silnik złapał po 5-6 km.
Tylko dziwi mnie ten ciepły przewód górny od chłodnicy praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika , aha i po odkręceniu korka chłodnicy lekko rozbryzguje płyn – kolejny dowód że pompa tłoczy w duży obieg...
Właściwą temperaturę silnik złapał po 5-6 km.
Tylko dziwi mnie ten ciepły przewód górny od chłodnicy praktycznie zaraz po uruchomieniu silnika , aha i po odkręceniu korka chłodnicy lekko rozbryzguje płyn – kolejny dowód że pompa tłoczy w duży obieg...
- Od: 11 lip 2006, 12:01
- Posty: 102
- Skąd: Węgrów/Miedzna
- Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości