O czym świadczy niebieski kolor spalin
Strona 1 z 1
Witam, czy niebieski kolor spalin świadczy o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą i ile taka naprawa może kosztować w 2.0 DiTD. Jeżeli miał ktoś coś podobnego proszę o radę.
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 16:21 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Powód: temat
- Od: 1 cze 2014, 21:55
- Posty: 6
- Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.
Niebieski dym to raczej spalanie oleju.
Walnięta uszczelka daje biały dym bo auto "spala" wtedy płyn chłodniczy.
Walnięta uszczelka daje biały dym bo auto "spala" wtedy płyn chłodniczy.
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 16:20 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."
Stirling Moss
Stirling Moss
Od kilku dni co rano gdy chce jechać do pracy mam coraz większy problem z odpaleniem mazdy premacy. Z dnia na dzień muszę dłużnej chechłać rozrusznikiem aż załapie.
Do tego dziś zauważyłem,ze jak już odpali to poleci z rury wydechowej jasno niebieski dymek, tak niewiele ...a potem podczas jazdy nic już złego się nie dzieje.
proszę o podpowiedzi co to możne być za usterka?
Do tego dziś zauważyłem,ze jak już odpali to poleci z rury wydechowej jasno niebieski dymek, tak niewiele ...a potem podczas jazdy nic już złego się nie dzieje.
proszę o podpowiedzi co to możne być za usterka?
Ostatnio edytowano 31 sie 2014, 11:24 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wykasowanie OT i poprawienie pisowni (polskie litery)
Powód: wykasowanie OT i poprawienie pisowni (polskie litery)
- Od: 25 sie 2014, 20:49
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
Niebieski dym w benzynie to co innego niż w dieslu lecz moment pojawienia się jest ten sam. Nie wiem kto Ci podpowiedział o zapowietrzającym się układzie paliwowym ale jest to słuszny trop i ja bym za nim podążył a szczególnie wypatrywał wycieków z pompy wtryskowej (dół pompy) czy na zasilaniu jej paliwem (filtr-pompa).
Ostatnio edytowano 31 sie 2014, 11:30 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: aktualizacja po scaleniu wątków
Powód: aktualizacja po scaleniu wątków


Dziękuje.
Dopisano 31 sie 2014, 11:05:
A co jeśli wymieniłem filtr paliwa (problem był jeszcze przed wymianą) i nadal jest tak samo ?
Z tym,że zauważyłem iż po kilkukrotnym naciśnięciu tego grzybka u góry filtra robi sie twardy i wtedy madzia łapie na styk.Czy tzn,że problem jest jeszcze przed pompą wtryskową?
- Od: 25 sie 2014, 20:49
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
jarekpolak1 napisał(a):<zawstydzony>O taką odpowiedź mi chodziło
![]()
Dziękuje.
Dopisano 31 sie 2014, 11:05:
A co jeśli wymieniłem filtr paliwa (problem był jeszcze przed wymianą) i nadal jest tak samo ?
Z tym,że zauważyłem iż po kilkukrotnym naciśnięciu tego grzybka u góry filtra robi sie twardy i wtedy madzia łapie na styk.Czy tzn,że problem jest jeszcze przed pompą wtryskową?
jeśli grzybek jest mekki znaczy że dochodzi do zapowietrzenia się układu, pierwsze co trzeba zrobić to wykluczyć nieszczelność podstawy filtra (to w co wkręcasz filtr) najlepiej połączyć oba przewody rurką i zacisnąć opaskami. Jeśli samochód po jakimś czasie postoju dalej ciężko odpala szukamy dalej po przewodach czy nie ma nieszczelności do samej pompy. Pompę wtryskową oglądamy przede wszystkim z dołu czy nie wycieka z zaworu TCV (z pomarańczową wtyczką) jak również wyglądamy innych miejsc gdzie powietrze może się dostawać.
Witam ponownie.
Więc byłem u mechanika i pierwsze co zrobił to zabrał sie za wykręcanie świec zarowych ,po czym stwierdził ,że są do wymiany KOSZT ŁĄCZNY 350 ZŁ.
Oczywiście po wymianie nic to nie zmieniło ,autko ma doży problem z odpalaniem .
poczyscił jakieś kostki od świec żarowych.
nic.
poszukał latarką jakiś wycieków z przewodów paliwowych.
nic.
W końcu poluzował wtryski po kolei i zakręcił spowrotem ..... i to dało taki efekt ,że po poluzowaniu wtryków i spowrotem dokręceniu silnik nadal odpalał po dłuższym kręceniu ,ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu odpalał na styk .dawno tak nie mialem poniewaz po kazdorazowym zgaszeniu silnika im dluzej stał tym dluzej musialem krecic rozruchem, a tu po drugim uruchamianiu pali odrazu , za trzecim tez
......tylko jak dluzej postoi zgaszony ...trzeba krecic.
teraz mechanik stwierdził (po wykonaniu telefonu do kolegi po fachu) ze to na 100 % zawór zwrotny pomopy wtryskowej. podobno jest do wymiany.
aha ,zapomnialbym ze mechanik powiedzial ze grzybek miekki na filtrze paliwa to normalne i tak powinno byc
poprosze o podpowiedzi bo nie chce wydac milionów na naprawe , gdzie okazac moze sie np.ze mechanik podchodzi do tego metoda prob i doswiadczen.
poprosze podajcie mi naprawde mechanika z warszawy lub okolic bemowa ,ktory sie zna na rzeczy i pomoze z tym autkiem, bo mam juz wszystkie siwe włosy z nerwow przez to. bo kupilem autko w grudniu
i zaczeły sie juz kłopoty.
Więc byłem u mechanika i pierwsze co zrobił to zabrał sie za wykręcanie świec zarowych ,po czym stwierdził ,że są do wymiany KOSZT ŁĄCZNY 350 ZŁ.
Oczywiście po wymianie nic to nie zmieniło ,autko ma doży problem z odpalaniem .
poczyscił jakieś kostki od świec żarowych.
nic.
poszukał latarką jakiś wycieków z przewodów paliwowych.
nic.
W końcu poluzował wtryski po kolei i zakręcił spowrotem ..... i to dało taki efekt ,że po poluzowaniu wtryków i spowrotem dokręceniu silnik nadal odpalał po dłuższym kręceniu ,ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu odpalał na styk .dawno tak nie mialem poniewaz po kazdorazowym zgaszeniu silnika im dluzej stał tym dluzej musialem krecic rozruchem, a tu po drugim uruchamianiu pali odrazu , za trzecim tez
......tylko jak dluzej postoi zgaszony ...trzeba krecic.
teraz mechanik stwierdził (po wykonaniu telefonu do kolegi po fachu) ze to na 100 % zawór zwrotny pomopy wtryskowej. podobno jest do wymiany.
aha ,zapomnialbym ze mechanik powiedzial ze grzybek miekki na filtrze paliwa to normalne i tak powinno byc
poprosze o podpowiedzi bo nie chce wydac milionów na naprawe , gdzie okazac moze sie np.ze mechanik podchodzi do tego metoda prob i doswiadczen.
poprosze podajcie mi naprawde mechanika z warszawy lub okolic bemowa ,ktory sie zna na rzeczy i pomoze z tym autkiem, bo mam juz wszystkie siwe włosy z nerwow przez to. bo kupilem autko w grudniu
i zaczeły sie juz kłopoty.
- Od: 25 sie 2014, 20:49
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
nie ,nikt nie sprawdził,niestety ,a wiem ze mam jakis wyciek oleju z boku silnika tam gdzie jest rozrzad.
- Od: 25 sie 2014, 20:49
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
Ja dalej twierdze że to ostre zapowietrzenie się układu, grzybek jest miękki, nie musi być widać wycieku ale łapie po prostu powietrze i tyle
to znaczy ze mechanik dobrze powiedział , ze to zawór zwrotny w pompie wtryskowej?
- Od: 25 sie 2014, 20:49
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
Niech ominie filtr paliwa i da przewód od baku do pompy by wyeliminować nieszczelność bak-pompa.
ok,dziekuje za podpowiedz.
- Od: 25 sie 2014, 20:49
- Posty: 4
- Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004
Jarekpolak 1, problem rozwiązany? Jeżeli tak to jaka była przyczyna i rozwiązanie?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość