O czym świadczy niebieski kolor spalin

Postprzez Mario64 » 14 cze 2014, 16:16

Witam, czy niebieski kolor spalin świadczy o konieczności wymiany uszczelki pod głowicą i ile taka naprawa może kosztować w 2.0 DiTD. Jeżeli miał ktoś coś podobnego proszę o radę.
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 16:21 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Początkujący
 
Od: 1 cze 2014, 21:55
Posty: 6
Auto: Mazda Premacy 2.0 TDVi, 2002 r.

Postprzez Maniekvip » 14 cze 2014, 16:24

Niebieski dym to raczej spalanie oleju.
Walnięta uszczelka daje biały dym bo auto "spala" wtedy płyn chłodniczy.
Ostatnio edytowano 15 cze 2014, 16:20 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
"Pierwszego samochodu i pierwszej kobiety nigdy nie zapomnisz."

Stirling Moss
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez jarekpolak1 » 31 sie 2014, 10:10

Od kilku dni co rano gdy chce jechać do pracy mam coraz większy problem z odpaleniem mazdy premacy. Z dnia na dzień muszę dłużnej chechłać rozrusznikiem aż załapie.
Do tego dziś zauważyłem,ze jak już odpali to poleci z rury wydechowej jasno niebieski dymek, tak niewiele ...a potem podczas jazdy nic już złego się nie dzieje.
proszę o podpowiedzi co to możne być za usterka?
Ostatnio edytowano 31 sie 2014, 11:24 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: wykasowanie OT i poprawienie pisowni (polskie litery)
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:49
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2014, 10:32

Niebieski dym w benzynie to co innego niż w dieslu lecz moment pojawienia się jest ten sam. Nie wiem kto Ci podpowiedział o zapowietrzającym się układzie paliwowym ale jest to słuszny trop i ja bym za nim podążył a szczególnie wypatrywał wycieków z pompy wtryskowej (dół pompy) czy na zasilaniu jej paliwem (filtr-pompa).
Ostatnio edytowano 31 sie 2014, 11:30 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: aktualizacja po scaleniu wątków
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarekpolak1 » 31 sie 2014, 10:43

<zawstydzony>

<spoko> O taką odpowiedź mi chodziło <spoko>
Dziękuje.

Dopisano 31 sie 2014, 11:05:

A co jeśli wymieniłem filtr paliwa (problem był jeszcze przed wymianą) i nadal jest tak samo ?
Z tym,że zauważyłem iż po kilkukrotnym naciśnięciu tego grzybka u góry filtra robi sie twardy i wtedy madzia łapie na styk.Czy tzn,że problem jest jeszcze przed pompą wtryskową?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:49
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004

Postprzez Neonixos666 » 31 sie 2014, 12:32

jarekpolak1 napisał(a):<zawstydzony>

<spoko> O taką odpowiedź mi chodziło <spoko>
Dziękuje.

Dopisano 31 sie 2014, 11:05:

A co jeśli wymieniłem filtr paliwa (problem był jeszcze przed wymianą) i nadal jest tak samo ?
Z tym,że zauważyłem iż po kilkukrotnym naciśnięciu tego grzybka u góry filtra robi sie twardy i wtedy madzia łapie na styk.Czy tzn,że problem jest jeszcze przed pompą wtryskową?


jeśli grzybek jest mekki znaczy że dochodzi do zapowietrzenia się układu, pierwsze co trzeba zrobić to wykluczyć nieszczelność podstawy filtra (to w co wkręcasz filtr) najlepiej połączyć oba przewody rurką i zacisnąć opaskami. Jeśli samochód po jakimś czasie postoju dalej ciężko odpala szukamy dalej po przewodach czy nie ma nieszczelności do samej pompy. Pompę wtryskową oglądamy przede wszystkim z dołu czy nie wycieka z zaworu TCV (z pomarańczową wtyczką) jak również wyglądamy innych miejsc gdzie powietrze może się dostawać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarekpolak1 » 20 wrz 2014, 17:19

Witam ponownie.
Więc byłem u mechanika i pierwsze co zrobił to zabrał sie za wykręcanie świec zarowych ,po czym stwierdził ,że są do wymiany KOSZT ŁĄCZNY 350 ZŁ.
Oczywiście po wymianie nic to nie zmieniło ,autko ma doży problem z odpalaniem .
poczyscił jakieś kostki od świec żarowych.
nic.
poszukał latarką jakiś wycieków z przewodów paliwowych.
nic.
W końcu poluzował wtryski po kolei i zakręcił spowrotem ..... i to dało taki efekt ,że po poluzowaniu wtryków i spowrotem dokręceniu silnik nadal odpalał po dłuższym kręceniu ,ale po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu odpalał na styk .dawno tak nie mialem poniewaz po kazdorazowym zgaszeniu silnika im dluzej stał tym dluzej musialem krecic rozruchem, a tu po drugim uruchamianiu pali odrazu , za trzecim tez
......tylko jak dluzej postoi zgaszony ...trzeba krecic.
teraz mechanik stwierdził (po wykonaniu telefonu do kolegi po fachu) ze to na 100 % zawór zwrotny pomopy wtryskowej. podobno jest do wymiany.
aha ,zapomnialbym ze mechanik powiedzial ze grzybek miekki na filtrze paliwa to normalne i tak powinno byc :)
poprosze o podpowiedzi bo nie chce wydac milionów na naprawe , gdzie okazac moze sie np.ze mechanik podchodzi do tego metoda prob i doswiadczen.
poprosze podajcie mi naprawde mechanika z warszawy lub okolic bemowa ,ktory sie zna na rzeczy i pomoze z tym autkiem, bo mam juz wszystkie siwe włosy z nerwow przez to. bo kupilem autko w grudniu
i zaczeły sie juz kłopoty.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:49
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004

Postprzez tadziol » 21 wrz 2014, 17:49

a sprawdził ktoś ustawienie rozrządu czy jest poprawne ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez jarekpolak1 » 21 wrz 2014, 18:38

nie ,nikt nie sprawdził,niestety ,a wiem ze mam jakis wyciek oleju z boku silnika tam gdzie jest rozrzad.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:49
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004

Postprzez tadziol » 21 wrz 2014, 19:25

wyciek może być spowodowany słabą już uszczelką pod pokrywą,ale nie jest to przyczyna zapalania czy też koloru spalin.
skontroluj rozrząd,to zaledwie parę śrub.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2014, 19:35

Ja dalej twierdze że to ostre zapowietrzenie się układu, grzybek jest miękki, nie musi być widać wycieku ale łapie po prostu powietrze i tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarekpolak1 » 21 wrz 2014, 23:00

to znaczy ze mechanik dobrze powiedział , ze to zawór zwrotny w pompie wtryskowej?
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:49
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004

Postprzez Neonixos666 » 21 wrz 2014, 23:05

Niech ominie filtr paliwa i da przewód od baku do pompy by wyeliminować nieszczelność bak-pompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez jarekpolak1 » 21 wrz 2014, 23:09

ok,dziekuje za podpowiedz.
Początkujący
 
Od: 25 sie 2014, 20:49
Posty: 4
Auto: MAZDA PREMACY DITD 2.0 2004

Postprzez Marek Płock » 18 paź 2014, 23:25

Jarekpolak 1, problem rozwiązany? Jeżeli tak to jaka była przyczyna i rozwiązanie?
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2009, 21:45
Posty: 59
Skąd: Płock
Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy