Regulacja zaworów

Postprzez maly_slawek » 2 lip 2012, 22:58

Myślałem nad tym co napisał kolega Neonixos666 czyżby coś nie tak było z rozrządem? nie dawało mi to spokoju i dziś wpadłem na to co zrobiłem źle <glupek2> , wiem czemu pasek mi przeskoczył przy kręceniu wałkiem rozrządu, nie kręciłem w jedną stronę tylko ustawiałem tak jak mi wygodnie było raz kręcąc do przodu raz do tyłu, tak aby krzywki były ustawione jak należy, wykonując takie ruchy rozrządem ogłupiłem hydronapinacz ( gdzieś w poradniku DITD to pisze) a że osłona rozrządu, która ma ząbki zabezpieczające była zdjęta pasek się poluzował i przeskoczył, myślę że to było tą faką którą odwaliłem, wałem kręciłem w jedną więc nic się już nie stało, chyba hydronapinacz mam w porządku skoro nie cieknie i napina pasek? żal by mi było trochę na niego wydałem.
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2012, 22:04
Posty: 37 (4/0)
Skąd: GB
Auto: bmw

Postprzez barszczu » 16 lis 2013, 01:27

Witam. Ponowię pytanie kolegi Maly_slawek z poprzedniej strony: Jak po zdjęciu mostków tych które trzymają wtryski, obracać wałem by nie wypchało wtrysków? Bo z tego co wiem żeby był dostęp do regulacji luzu zaworowego trzeba je zdemontować gdyż są nad śrubami regulacyjnymi.
Forumowicz
 
Od: 3 gru 2011, 21:12
Posty: 78
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 2000r. TDVI

Postprzez Neonixos666 » 16 lis 2013, 13:03

Wrzucasz 5 bieg i delikatnie pchasz auto. Nic z wtryskami nie powinno się stać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez darek74 » 30 maja 2014, 21:34

Będąc przy regulacji zaworów zamierzam w czerwcu ponownie je ustawić, z tym że teraz chcę wymienić od razu podkładki pod wtryski i przelewy smok oleju też będzie czyszczony. Mam trzy rodzaje na oku i jest problem. Znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/podkladki-pod-wtryski ... 03759.html
http://allegro.pl/podkladki-pod-wtryski ... 37240.html
http://allegro.pl/bosch-podkladki-pod-w ... 19847.html
ceny maja rozpiętość dość dużą.
Pytanie czy ktoś już wymieniał podkładki i czy warto zapłacić 4 x 22 zł tylko dlatego że na kartoniku jest napisane Mazda?
4 x 4,99 zł Bosch też są dydykowane dla RF2A-13-H51B
Zaś firma Erling sprzedaje to samo co Bosch za 8 zł/1szt.

PS. Kolega zatarł w tym tygodniu silnik w MPV DITD zapchał się smok. Kontrolka oleju nawet się nie zapaliła. Dlatego wole u siebie od razu wyczyścić smok po wymianie podkładek i regulacji zaworów ale przed wymianą oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez smile » 31 maja 2014, 18:21

darek74 napisał(a):PS. Kolega zatarł w tym tygodniu silnik w MPV DITD zapchał się smok.
PS. MPV ma MZR-CD a nie DITD :) DITD się nie zaciera jak MZR-CD :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez darek74 » 1 cze 2014, 09:37

No tak MZR-CD inny układ paliwowy, wtryski, turbo... ale czy podkładki pod wtryskami są takie same?
Mam przez to rozumieć że w DITD nie ma tej wady wypalania się podkładek, bo nie wiem co robić. Odkręcać dodatkowo michę oleju to nie jest 5min. ale chciałbym zobaczyć czy aby na pewno nie zbiera się żaden syf. Taki większy przegląd przed wyjazdem do HR.
Po obejrzeniu filmiku z MZR-CD jestem pod wrażeniem dlaczego te silniki się zacierają.
http://www.youtube.com/watch?v=wrkoAP0Vfgc
Z drugiej strony co zaniedbał właściciel?
Ale wracając do DITD jakie wybrać podkładki pod te wtryski post wyżej. <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2010, 10:19
Posty: 62
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Premacy 2004r. DITD

Postprzez smile » 1 cze 2014, 09:41

Najtańsze. Ale nie zapomnij wymienić uszczelnień na przelewy z wtrysków. A jeśli złożysz na starych, sprawdź dobrze szczelność :) Regulacja luzów w DITD to wyższa szkoła jazdy :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kierownik » 2 cze 2014, 10:10

smile napisał(a):Regulacja luzów w DITD to wyższa szkoła jazdy :)

nawet nie żartuj...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez puding » 2 cze 2014, 17:38

no jak nie jak tak hahaha tyle śrubek, kontry, umiejętność posługiwania się kluczem płasko-oczkowym i śrubokrętem to nie są proste rzeczy, a ten szczelinomierz gdzie wsadzić? i kiedy tłok jest w gmp ? może trzeba dziure w głowicy wywiercić? wyższa szkoła jazdy hahaha
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez smile » 2 cze 2014, 19:23

W ilu seriach ustawiasz kierownik luzy zaworowe? Ja ustawiam wał w jednym punkcie, ustawiam pierwszą część, później przekręcam wał w drugie położenie i ustawiam resztę. Luz ustawiacie tylko na 8 śrubkach czy kręcicie wszystkimi 16-stoma? Proszę podzielcie się swoimi sposobami, może robicie to po prostu źle?! :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez puding » 2 cze 2014, 20:01

a może dobrze? ja robię wszystko dobrze a inni zle, oj narcyzmem czuć. prosta zasada pierwszy z czwartym drugi z trzecim jak choć troche liznołes mechaniki to powinienes wiedziec ze sie w cyklach nie ustawia. chyba ze chcesz tatą zostac hahaha. a jeśli chodzi o luz miedzy blizniaczymi zaworami to juz chyba tylko pomyśleć trochę wystarczy. dzisiaj bez złosliwości <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez mazda koln » 2 cze 2014, 20:22

smile napisał(a):
darek74 napisał(a):PS. Kolega zatarł w tym tygodniu silnik w MPV DITD zapchał się smok.
PS. MPV ma MZR-CD a nie DITD :) DITD się nie zaciera jak MZR-CD :)


Kolego Smile czy to mzr-cd czy DITD wszystkie silniki mazdy maja ta dolegliwosc szczegolnie Diesle bez roznicy ktory po prostu zapycha sie smok a jak zgadniesz dlaczego to postawie Ci duza flache

Dopisano 2 cze 2014, 20:24:

puding napisał(a):a może dobrze? ja robię wszystko dobrze a inni zle, oj narcyzmem czuć. prosta zasada pierwszy z czwartym drugi z trzecim jak choć troche liznołes mechaniki to powinienes wiedziec ze sie w cyklach nie ustawia. chyba ze chcesz tatą zostac hahaha. a jeśli chodzi o luz miedzy blizniaczymi zaworami to juz chyba tylko pomyśleć trochę wystarczy. dzisiaj bez złosliwości <spoko>


Puding nie denerwuj sie tak przeciez tu piekarze siedza mechanikow rzadko sie spotyka na forach taka przykra rzeczywistosc
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2014, 19:34
Posty: 4 (1/0)
Auto: mazda rx5

Postprzez tadziol » 2 cze 2014, 20:29

mazda koln napisał(a):mzr-cd czy DITD wszystkie silniki mazdy maja ta dolegliwosc szczegolnie Diesle bez roznicy ktory po prostu zapycha sie smok

oto przemówił głos prawdy.
i nie zazna smarowania pełnego ten,kto nie uwierzy w słowa jego.
albowiem łatwiej wielbłądowi pisać na forum,niż w ditd smok zatkać nagarem.
hahaha
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

PostTen post został usunięty przez mazda koln 2 cze 2014, 20:41.

Postprzez mazda koln » 2 cze 2014, 20:42

tadziol napisał(a):
mazda koln napisał(a):mzr-cd czy DITD wszystkie silniki mazdy maja ta dolegliwosc szczegolnie Diesle bez roznicy ktory po prostu zapycha sie smok

oto przemówił głos prawdy.
i nie zazna smarowania pełnego ten,kto nie uwierzy w słowa jego.
albowiem łatwiej wielbłądowi pisać na forum,niż w ditd smok zatkać nagarem.
hahaha

dziurki powierciles kolego od DITD? hahaha
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2014, 19:34
Posty: 4 (1/0)
Auto: mazda rx5

Postprzez puding » 2 cze 2014, 20:43

i znowu te niepotrzebne złosliwości <peace> a było juz tak fajnie. Smile przemówił ludzkim głosem i mogliśmy sobie pogawedzić o tych dziwnych srubkach pod deklem klawiatury ditd i cały czar prysł <płacze>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez tadziol » 2 cze 2014, 20:52

puding napisał(a):a było juz tak fajnie

no właśnie...aż tu nagle pojawił się ktoś z wanklem w cabrio <lol>
to taki nowy wyrób mazdy <lol>
puding napisał(a):Smile przemówił ludzkim głosem

a Ty nadal wyjesz.....ehhh te hie......
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez puding » 2 cze 2014, 20:56

no nie wyje taki mam juz charakter :* może kiedys dorosne i sie zmienię <nauka> obiecuje <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Postprzez mazda koln » 2 cze 2014, 21:00

puding napisał(a):i znowu te niepotrzebne złosliwości <peace> a było juz tak fajnie. Smile przemówił ludzkim głosem i mogliśmy sobie pogawedzić o tych dziwnych srubkach pod deklem klawiatury ditd i cały czar prysł <płacze>


kolego Puding to tam pod deklem klawiatury sa srubki?
Pytam bo tutaj chyba nie wszyscy o nich wiedza
Jak mozesz zamiesc zdjecie ktora do czego
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2014, 19:34
Posty: 4 (1/0)
Auto: mazda rx5

Postprzez puding » 2 cze 2014, 21:03

na ten temat juz wiele jest zdjęć porobionych na forum. moje w niczym tu nie pomogą.
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy