Dobra myślę że to dyskusja bez sensu. Lej co chcesz,twoje auto.
Ja cię do niczego przekonywać nie muszę.
Co do różnic między tymi olejami to poczytaj sobie w necie,ale to raczej oczywiste. To tak jakbyś pytał czemu np czemu jack daniels jest lepszy od dark whisky .
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Zmiana lepkosci oleju z 10w40 na 5w30 czy warto ?
Oczywiście że nie musisz, ale jak byś miał jakieś sensowne argumenty to może by się Tobie to udało.
Poradnik DITD nie jest wolny od błędów, nie można ślepo wierzyć we wszystko co jest w internecie.
Rozrządu w DITD nie wymienia sie co 100 tys. km a co 90 tys. km. Oleju nie wymienia się co 15 tys., a co 10 tyś km. Trudne warunki oznaczają nie to co myślisz a intensywne eksploatowanie samochodu, np jako taksówka czy też samochód poruszający się większość przebiegu z niskimi prędkościami (np. patrolowymi ).
Należy zachować zdrowy rozsądek
Pzdr.
______________________
Wysłane z mojego B560.
Poradnik DITD nie jest wolny od błędów, nie można ślepo wierzyć we wszystko co jest w internecie.
Rozrządu w DITD nie wymienia sie co 100 tys. km a co 90 tys. km. Oleju nie wymienia się co 15 tys., a co 10 tyś km. Trudne warunki oznaczają nie to co myślisz a intensywne eksploatowanie samochodu, np jako taksówka czy też samochód poruszający się większość przebiegu z niskimi prędkościami (np. patrolowymi ).
Należy zachować zdrowy rozsądek
Pzdr.
______________________
Wysłane z mojego B560.
Ostatnio edytowano 1 sty 2014, 10:58 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: ort.
Powód: ort.
smile napisał(a):jak byś miał jakieś sensowne argumenty
...a to jest sensowny argument? Może wykaż, że Bo_Lo nie ma racji wskazując gdzie się myli.
smile napisał(a):Oleju nie wymienia się co 15 tys. a co 10 tys. km.
Skąd to wziąłeś? W instrukcji obsługi jest, że co 15 000 km. Tym bardziej jeśli stosujesz syntetyk. On nie ulega tak szybkiej degradacji termicznej jak baza oleju mineralnego.
Yard napisał(a):Może wykaż, że Bo_Lo nie ma racji wskazując gdzie się myli.
Yard napisał(a):Skąd to wziąłeś? W instrukcji obsługi jest, że co 15 000 km
Z instrukcji obsługi mojej BJ-ki, co prawda jest w języku niemieckim, ale umiem odróżnić Benzin-motor od Diesel-motor... Dla benzyny faktycznie wymienia się olej co 15 tys km, w przypadku diesla jest to 10 tyś km!! Wykazałem gdzie się myliliście oboje? To teraz Wy wykażcie gdzie ja się pomyliłem.... bo przyznaje się do błędu ale sami go znajdźcie!
PS. Moja Mazda przez pierwsze 80 tyś km jeździła na oleju 0W-30 zalewanym w niemieckim ASO
smile napisał(a):Z instrukcji obsługi mojej BJ-ki,
Nie mogłeś od tego zacząć zamiast naskakiwać na uważających inaczej.
To jest dział CP i rozmawiamy tu o silniku w CP, a nie BJ
W instrukcji CP po polsku, niemiecku, angielsku i czesku jest, że olej wymienia się co 15 000 km. Silnik w CP jest ten sam co w BJ czy GF ale montowany był później i możliwe, że po wcześniejszych doświadczeniach w BJ i GF doszli do wniosku, że przy oleju syntetycznym można wydłużyć okres wymiany do 15 000 km.
Temat uważam za zamknięty
Dzięki, teraz mogę przyznać Tobie rację
Sądzę, że tyczy się to silnika RF4F, faktycznie wydłużono okres między wymianami oleju, za to skrócono między wymianami paska rozrządu. Ale dalej uważam, że nie ma różnicy czy to CP czy BJ a chodzi natomiast o różnice między RF2A ( 90 KM ) i RF4F (101 KM ).
Pzdr.

Sądzę, że tyczy się to silnika RF4F, faktycznie wydłużono okres między wymianami oleju, za to skrócono między wymianami paska rozrządu. Ale dalej uważam, że nie ma różnicy czy to CP czy BJ a chodzi natomiast o różnice między RF2A ( 90 KM ) i RF4F (101 KM ).
Pzdr.
Szczerze to mam gdzies na czym jeżdzisz
poczytaj troche o olejach,zapytaj w losowo wybranych ASO,warsztatach,sklepach proste pytanie bez wnikania w szczegóły -Jaki olej jest lepszy- Syntetyk czy Półsyntetyk(bez podawania jaki silnik,zasilanie,przebieg itp) i dopiero drąż temat dalej.Najpierw podstawy zagadnienia ,póżniej szczególy 
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
ASO, warsztaty niezależne i sklepy motoryzacyjne kierują się zyskiem więc na ich rzetelność informacji nie ma co liczyć! Podstawy? Ukończone Technikum Samochodowe i studia na Wydziale Mechanicznym: Konstruowanie i eksploatacja pojazdów samochodowych to są solidne podstawy. Badałem oleje, lepkości etc... raz na kwartał spotykam się z przedstawicielami Totala i Castrola. Wiedzę czerpię z życia a nie z internetu!
Gdzie? Zresztą sądzę, że nie powinno Cię to zbyt mocno interesować, większą wagę powinieneś przyłożyć do swoich wypowiedzi...
Bo_Lo napisał(a):Szczerze to mam gdzies na czym jeżdzisz
Gdzie? Zresztą sądzę, że nie powinno Cię to zbyt mocno interesować, większą wagę powinieneś przyłożyć do swoich wypowiedzi...
Nie każdy 5w30 i 5W40 to syntetyk jak i nie każdy 10w40 to półsyntetyk – to po pierwsze.
Po drugie temperatura płynięcia 5w30 na poziomie -50 w porównaniu do 10w40 na poziomie -25 zimą robi znaczna różnicę.
Po trzecie na 5w30 A1B1/A5B5 spalanie będzie niższe.
Smile- podstawy twojej wiedzy wydaja się dość solidne, ale wydaje się że trochę mijają się z rzeczywistością.
Po drugie temperatura płynięcia 5w30 na poziomie -50 w porównaniu do 10w40 na poziomie -25 zimą robi znaczna różnicę.
Po trzecie na 5w30 A1B1/A5B5 spalanie będzie niższe.
Smile- podstawy twojej wiedzy wydaja się dość solidne, ale wydaje się że trochę mijają się z rzeczywistością.
smile napisał(a):ASO, warsztaty niezależne i sklepy motoryzacyjne kierują się zyskiem więc na ich rzetelność informacji nie ma co liczyć! Podstawy? Ukończone Technikum Samochodowe i studia na Wydziale Mechanicznym: Konstruowanie i eksploatacja pojazdów samochodowych to są solidne podstawy. Badałem oleje, lepkości etc... raz na kwartał spotykam się z przedstawicielami Totala i Castrola. Wiedzę czerpię z życia a nie z internetu!Bo_Lo napisał(a):Szczerze to mam gdzies na czym jeżdzisz
Gdzie? Zresztą sądzę, że nie powinno Cię to zbyt mocno interesować, większą wagę powinieneś przyłożyć do swoich wypowiedzi...
Po tym poście to ja się pytam po co Ty wogóle się nas pytasz o zdanie?przecież w porównaniu do większości ludzi tutaj to jesteś ekspertem.i nie pisze tego złośliwie,po prostu tu większość ma wiedzę z netu i życia,a ty masz konkretne wykształcenie i w dodatku kontakt z ludźmi w branży.
Mimo to do mnie takie filmiki przemawiają
Wysłane z mojego WT19i przy użyciu Tapatalka
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
co do oleju juz sie nie wypowiadam, dla mnie temat zamkniety kazdy leje to co uwaza, ale co do bledow w poradniku to podlaczam sie do kolegi smile, no bo jakim cudem na cieplym silniku luzy zaworowe sa wieksze niz na zimnym? dla mnie nie pojete,
Kupując CP 4 lata temu zmieniłem olej na mineralny 15w30 bo taki miałem w garażu. W 2012 roku wymieniałem rozrząd i regenerowałem turbinę, więc konieczna była wymiana oleju i mechanik powiedział, że ten silnik należy zalewać pełnym syntetykiem bo to 16V. Wlany został Castrol EDGE 5w30 – przejechałem na nim 18 kkm bez żadnych dolewek. Jeżeli chodzi i pracę silnika to faktycznie po zmianie w 15w30 na 5w30 DITD zaczął pracować ciszej (jednak, że jest to i tak bardzo głośna jednostka po kilku dniach nie czuć już różnicy w klekotaniu
Teraz zalałem Carlube 5w30 i jeździ tak samo – zobaczymy jak przyjdą mrozy.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 20 sty 2007, 11:41
- Posty: 301
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: 2006-2008 BA '96 (Z5 88 KM)
2008-2010 BG '99 (RF2A 90 KM)
2010-nadal CP '02 (RF3F 101 KM)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości