Wtryski

Postprzez Sagitari » 8 lut 2008, 23:03

Wtryskiwacze wymienia sie w DITD kompletne, czy można zmienić same końcówki??(Czy to coś daje)?


Jeśli rzeczywiście ten stukot pochodzi z wtryskiwaczy, to wymiana samych końcówek na pewno pomoże. Silnik będzie o wiele przyjemniej pracować i nie będzie tego metalicznego stuku. Oczywiście stan końcówek można zweryfikować tylko na specjalnej maszynie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez Sagitari » 8 lut 2008, 23:12

Jest na allegro komplet 4 sztuk za 600 zł po ok 200 tys km. Chyba nie warto brać, prawda?


Wizyty w warsztacie dieslowym są zbyt drogie, żeby ryzykować używkę i to po takim przebiegu. Ja na twoim miejscu zainwestowałbym tylko w nowe końcówki. Zrobisz to raz i porządnie i będziesz mieć spokój.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2005, 00:43
Posty: 76
Skąd: Pruszków
Auto: Audi 80 B4 1Z '94r.

Postprzez Flisik » 12 lut 2008, 21:16

Witam,

Pan z serwisu Bosh w Gryfinie k. Szczecina napisał mi że jest w stanie wyregulować wtryski do mojej Madzi za cene 36zł za sztukę jeżeli końcówki są jeszcze dobre. Natomiast jeżeli trzeba wymienić końcówkę to koszt wynosi 240zł za sztukę. Myślę że nawet z wymianą końcówek się opłaca patrząc na cenę nowego wtrysku ponad 1000zł...

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 9 lis 2007, 06:42
Posty: 11
Skąd: Szczecin
Auto: 323f BJ 2.0 DITD (RF2A) 2000r

Postprzez lukaszp » 12 lut 2008, 22:13

Oczywiście że sie opłaca, koncówka kosztuje 200 zł (DENSO). A cały wtrysk 1200 zł – sztuka.
Ja tez jade do speca z moimi wtryskami bo sie mi jeden tlucze i trzeba go albo tylko wyregulować, ale chyba wymienic koncówkę.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez Łukasz » 13 lut 2008, 23:19

Czytam ten temat i czytam i dalej nie wiem jak rozpoznać hałas z wtryskiwaczy??? Może ktoś konkretnie napisać??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2004, 21:52
Posty: 734
Skąd: Legionowo
Auto: Mazda 6 GH MZR-CD Wagon

Postprzez lukaszp » 15 lut 2008, 19:45

Dziś zrobiłem test czy to moje stukanie pochodzi od wtrysków i okazało sie że napewno tak. Mianowicie jak silnik pracował popuszczałem kolejno przewody wchodzące do wtryskiwaczy powodując to zeby nie pracowały. I po odręceniu przewodu na drugim cylindrze stukanie umilkło. Dla pewności czy to stukanie nie pochodzi od tłoka zamieniłem ten drugi wtrysk z trzecim. Wówczas stukanie milkło jak popuszczałem przewód na trzecim cylindrze, więc wniosek jest jeden – uszkodzony wtrysk. Mechanik ma mi go wyciągnąc i rozebrać. Zobaczy co jest powodem stukania, może wystarczy przeczyszczenie albo wymiana końcówki.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 4 mar 2008, 21:04

Ja mam preblem wtrysków rozwiązany ( wreszcie!) Wymieniłem jedna koncowke (200Zł) i nie ma stukania.
I wrociła mmoc silnika, teraz ciągnie wyraznie od 1500 obr. Nie badałem jeszcze elastyczności 80 -120 na V, ale mysle ze wynik bedzie niezly. Wcześniej ( na tym złym wtrysku) wychodziło 14,5s, a teraz auto ciągnie duuuzo lepiej. Myśle żepowinno wyjsc ok 11s.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez rexwolf » 6 mar 2008, 19:45

czy wymienial to zaklad specjalistyczny, czy regulowali cokolwiek, czy po prostu stara odkrecono a na jej mniejsce nowa? I jak z ta dynamiką (11 sek?)
Forumowicz
 
Od: 3 sie 2006, 14:55
Posty: 134
Skąd: warszawa
Auto: 323F 2.0 DITD z IV 1999r.

Postprzez lukaszp » 8 mar 2008, 13:41

Robił mi to mechanik który siedzi w dieslach od 20 lat. Nie widziałem czy regulowal czy nie, ale chyba nic nie trzeba robić tylko odkręcić starą końcówke i zakrecic nową. Później sprawdził na próbniku jak pyli wtrysk.
Auto jedzie duzo lepiej, ale jeszcze nie sprawdzałem 80-120na V. Nie mam gdzie narazie.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez xANDy » 24 mar 2008, 23:25

lukaszp napisał(a):Auto jedzie duzo lepiej, ale jeszcze nie sprawdzałem 80-120na V. Nie mam gdzie narazie

Zrób to w końcu.....
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lukaszp » 24 mar 2008, 23:28

80-120 na V biegu wyszło 12s, ale był delikatny wiatr i droga nie była idealnie płaska.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez freshbratek » 6 kwi 2008, 15:28

a ja mam takie pytanie jesli ja sprawdzalem elastycznosc 80-120 V bieg i wyszlo mi prawie 17 sek to oznacza ze mam problem z wtryskami??czy gdzies indziej szukac przyczyny – a moze wszystko oki???
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez lukaszp » 6 kwi 2008, 21:06

troszkę za wolno się rozpędza. tylko jedną z przyczyn mogą byś wtryski, a jest ich kilka. Nieszczelny dolot, zapchany Intercooler, kolektor ssący, turbina, kiepskie paliwo, przestawiony rozrząd (ja tak miałem)...A może tylko ktoś w kapeluszu jeździł tym autem i teraz trzeba go dobrze przegonic, żeby wskazówka obrotów poszła pod czerwone pole.
Powinien się rozpędzac nie dłuzej jak 14 s
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 4 maja 2008, 20:26

Chciałbym wlać do paliwa STP, bo coś mi sie wydaje że silnik za głośno klekocze (może moje złudzenie).
Zastosowałem 3000km temu Xeramic i nie wiem czy teraz juz mogę wlać STP.
I jeszcze jedno pytanie: jaki rodzaj STP zalewaliście, "Formułę do wtryskiwaczy" czy cos innego?
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez xANDy » 11 maja 2008, 20:30

Z tymi chemikaliami nie za często Panowie!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lukaszp » 11 maja 2008, 22:15

Jeszcze pojeżdże z miesiąc (ok 3000km) i potem wleje STP.
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez lukaszp » 16 cze 2008, 12:00

juz wypaliłem cały bak z STP i warto było, gdyż polepszyła sie nieco elastyczności silnika.
Zabieram się w sobotę za czyszczenie kolektora dolotowego bo jak ściągnąłem wąż pomiędzy intercoolerem a kolektorem to sie przestraszyłem (4mm sadzy). EGR juz dawno zaślepiony więc warto to zrobić.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Postprzez MarekW » 17 cze 2008, 20:17

a może ktoś się orientuje/napisze jakie jest dokładnie oznaczenie wtryskiwaczy w DITD i jakie końcówki należy kupić i gdzie?

Ja mam 101KM i chyba są róznice między saochodami przed liftem a po. Nowsze spełniają normę Euro3 i chyba wtryskiwacze mają 5 czy nawet 6 dziurek.
Proszę o informację o wtryskiwaczach stosowanych w naszych DITD zanim temat trafi do kosza.
Wiem, że są mechaniczne dwu-stopniowe (dwie sprężyny) i ponoć ciśnienia otwarcia się nie reguluje jedynie czyści lub wymienia końcówki. czy to jest prawda?/

Pytam o wtryskiwacze bo cały czas jak depnę to kopci i już nie mam pomysłu co spradzić i stawiam na wtryskiwacze... (IC, dolot wyglądają na czyste i szczelne) po jakim przebiegu powinno się je sprawdzić/wyczyścić/wymienić?
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2006, 09:13
Posty: 340
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 323F BJ DITD (2002)

Postprzez xANDy » 18 cze 2008, 10:11

RF2A i pochodne – wtryskiwaczy rozpylają w 5 punktów
RF4 i pochodne (RF3) – rozpylają w 6 punktów.
Czy różnią się tylko końcówkami, czy całością – trudno powiedzieć.

Co do Twego pytania:
MarekW napisał(a):Pytam o wtryskiwacze [...] po jakim przebiegu powinno się je sprawdzić/wyczyścić/wymienić?

Chyba nikt nie udzieli Ci miarodajnej odpowiedzi. Swojego czasu chyba samo mabi podało informację, że końcówek się nie wymienia; potem inni twierdzili, że jednak to jest możliwe; ktoś to zrobił na włąsną rękę, komuś się nie udało... Nie mamy takich doświadczeń, które byłyby pewne i potwierdzalne tysiącami przypadków :|
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez lukaszp » 18 cze 2008, 13:17

Jest możliwa wymiana samych końcówek – jedną zmieniłem. Prosta sprawa, pojechałem tylko do mechanika od diesli z wtryskiwaczem i w ciągu dwóch minut było po robocie. Autko już nie klepie <jupi>
Kiedyś będzie MAZDA 6 – oczywiście diesel
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 21:01
Posty: 243
Skąd: Rzeszów
Auto: Skoda Octavia II TDI,105PS,2008r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy