Mazda bardzo zamulona

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 13:14

zrubas76 napisał(a):wyskoczyła mi metalowa zaślepka z dolotu

Jaka zaślepka z dolotu? Masz na myśli srebrną zaślepkę w kolektorze ssącym?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez kierownik » 29 sie 2011, 13:30

Neonixos666 napisał(a):
zrubas76 napisał(a):albo będę szukać kogoś żeby mi pożyczył na chwilę.


Spróbuj odłączyć go całkowicie i przejechać się, jeśli przy spokojnej jeździe na niskich obrotach nie ma różnicy to zapewne coś jest z nim.

W sprawnym samochodzie po odłączeniu boost sensora powinien załapać muła na niskich, na wysokich sprawa ma się trochę inaczej bo komp już nie patrzy na czujniki tylko leci z mapy twardo.

oj patrzy na czujniki – odłącz sobie tą gumową rureczkę z czujnika doładowania i spróbuj rozpędzić pow. 100 niezależnie na jakim biegu ;) muł straszny wtedy jest.

zrubas76 napisał(a):jaka była przyczyna wyskoczenia tej zaślepki?

której zaślepki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez zrubas76 » 29 sie 2011, 16:14

zrubas76 napisał(a):jaka była przyczyna wyskoczenia tej zaślepki?

której zaślepki?[/quote]

to jest metalowa zaślepka na kolektorze dolotowym
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez zrubas76 » 29 sie 2011, 16:15

YgooR napisał(a):
zrubas76 napisał(a):wyskoczyła mi metalowa zaślepka z dolotu

Jaka zaślepka z dolotu? Masz na myśli srebrną zaślepkę w kolektorze ssącym?

dokładnie
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez YgooR » 29 sie 2011, 19:29

Komuś już wyskoczyła, pisał o tym na forum, ale nie pamiętam jak to się skończyło. Wsadź ją dobrze, musi przylegać żeby nie uciekało ciśnienie z układu. Może warto posmarować ją silikonem wysokotemperaturowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 19:38

zrubas76 napisał(a):mazda uzdrowiona ma kopa czuć siłę


to gratuluję <spoko>

też pamiętam że komuś wypadła, nie wiem dlaczego, ale należy ją porządnie uszczelnić. Płynem posmaruj i zobacz czy nie ma przedmuchów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 29 sie 2011, 22:57

[/quote]

to gratuluję <spoko>

też pamiętam że komuś wypadła, nie wiem dlaczego, ale należy ją porządnie uszczelnić. Płynem posmaruj i zobacz czy nie ma przedmuchów.[/quote]

dzięki wszystkim za pomoc szczególnie Neonixos jak widać nie zawsze komp pokarze błąd a mazda nie chce hulać jeszcze profilaktycznie wyczyszczę dolot cały egr i może coś z tej mojej madzi będzie, odnośnie tej zaślepki to wbiłem ją młoteczkiem a krawędzie dookoła delikatnie rozklepałem, dziwi mnie że to wyskoczyło stawiałbym szybciej na rozerwanie gumowych przewodów a tu odwrotnie, obawiam się że to moze być jakaś dolegliwość skoro wydmuchało zaślepkę
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 23:05

zrubas76 napisał(a):dzięki wszystkim za pomoc szczególnie Neonixos


spoko <spoko>
mam nadzieję że mazda będzie śmigać bez problemów.
Ciekawe ile by zgarną mechanik jak by się oddało auto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez zrubas76 » 29 sie 2011, 23:12

Neonixos666 napisał(a):spoko <spoko>
mam nadzieję że mazda będzie śmigać bez problemów.
Ciekawe ile by zgarną mechanik jak by się oddało auto?


jak znam życie to ten co mi ją popsuł to by powiedział że siadła przyczłapka od bulgulatora i skasowałby jak za zboże, jak będę przelatywać kiedyś przez Szczytno to wezmę dobrą flaszeczkę. A odnośnie tej zaślepki to chyba jutro zadzwonię do serwisu i tak z ciekawości zapytam co to może być wiem wiem powiedzą proszę przyjechać bo bez auta na telefon nic się nie da stwierdzić.
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2011, 08:48
Posty: 20
Skąd: Gołdap
Auto: mazda 626 2.0 TD GF 74 kW 99 r
RF2A

Postprzez Neonixos666 » 29 sie 2011, 23:31

zrubas76 napisał(a):A odnośnie tej zaślepki to chyba jutro zadzwonię do serwisu i tak z ciekawości zapytam co to może być wiem wiem powiedzą proszę przyjechać bo bez auta na telefon nic się nie da stwierdzić.


nie dzwoń zaklep dobrze zasmaruj silikonem i sprawdź czy jest szczelnie i nie przejmuj się tym. Tylko dobrze to zrób żebyś nie zgubił zaślepki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez borcioinc » 10 wrz 2011, 10:18

O tej nieszczęsnej zaślepce ja kiedyś pisałem. Wyskoczyła gdzieś na drodze i jej nie znalazłem. Próbowałem zatkać dziurę na różne sposoby ale ciągle wyskakiwało. W końcu wkręciłem w dolot stalową zaślepkę do rur wodociągowych 1/2" (tylko to miałem pod ręką a byłem w trasie) – musiałem nagwintować lekko kolektor bo była za duża, uszczelniłem i póki co się trzyma. Od pół roku bez problemu <oczko>
borcioinc
 

Postprzez 121 » 11 wrz 2011, 18:13

Witam .Ostatnio wymieniłem obudowę filtra powietrza, bo moja była pęknięta oraz zawór, który steruje turbiną, zrobiłem porządek z wężykami od podciśnienia, wymieniłem też boss sensor i dalej nic jak była muł tak jest, sprawdziłem dolot wygląda ok, wykruszyłem krzemionkę żeby wykluczyć zapchanie katalizatorów, byłem na komputerze – zero błędów, jedynie egr, bo mam zaślepiony. Ma ktoś może jeszcze jakiś pomysł. Chcę jeszcze sprawdzić ciśnienie doładowania – co mi potrzeba i jak mam to zrobić domowym sposobem. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez YgooR » 12 wrz 2011, 13:18

121 napisał(a):co mi potrzeba i jak mam to zrobić domowym sposobem

Musisz podłączyć podłączyć wskaźnik ciśnienia doładowania (manometr) wyskalowany do 1.5 lub 2 bar.
Podłącz przez trójnik do boost sensor.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez 121 » 23 wrz 2011, 18:33

Witam.YgooR zrobiłem tak jak powiedziałeś i przy 1600 obr/min mam cisnienie 0,1bar 2000obr/min 0,2bara 3000obr/min 0,3bara no może prawie 0,4 ,co powinienem zrobić żeby było lepiej? Pzdrawiam .
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2011, 19:54

121 napisał(a):Witam.YgooR zrobiłem tak jak powiedziałeś i przy 1600 obr/min mam cisnienie 0,1bar 2000obr/min 0,2bara 3000obr/min 0,3bara no może prawie 0,4 ,co powinienem zrobić żeby było lepiej? Pzdrawiam .


baardzo słabo dwa razy więcej powinno być
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez 121 » 23 wrz 2011, 22:22

Co i gdzie szukać .Czy to może być nieszczelnosć dolotu,raz sprawdzałem ale może nie dokładnie sam już niewiem.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Postprzez Neonixos666 » 23 wrz 2011, 22:29

ja raczej bym szukał przyczyny w turbo albo w nieszczelności dolotu.

Dymi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez YgooR » 24 wrz 2011, 01:49

121 napisał(a):co powinienem zrobić żeby było lepiej?

Profilaktycznie zapytam czy pomiar robiłeś na postoju czy podczas jazdy? i czy bieg był wyższy niż 1?
Jeżeli tak to tak jak napisał Neonixos666 możesz mieć nieszczelny dolot, musisz posprawdzać wszystkie rury, a jak nic to nie da obejrzeć intercooler czy nie jest zapocony.
Przyczyna może też tkwić w sterowaniu turbo, czyli taka gruszka nad nim, pręt powinien się poruszyć po odpaleniu samochodu i ręcznie też powinno się dać nim poruszać.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 mar 2009, 23:15
Posty: 827 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: 323F BJ 2.0 DiTD '99

Postprzez Neonixos666 » 24 wrz 2011, 11:13

sprawdzić też trzeba układ sterowania kierownicami turbo, sprawdź podłączenia i działanie elektrozaworu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9513 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez 121 » 25 wrz 2011, 11:11

witam, pomiar robiłem na postoju, elektrozawór od sterowania turbin wymieniłem i bez zmian. Ten zawór nad turbiną działa po odpaleniu, pręt idzie do góry, ręcznie też nim ruszałem. Jak mam sprawdzić poprawność działania tego elektrozaworu? Co chodzi o dymienie, to jest ok, ona prawie nie dymi, chyba że w deszczową pogodę -rano trochę.
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:58
Posty: 70
Auto: Premacy DITD2.0 101KM 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy