Witam
Kilka dni temu w okolicy pomiędzy akumulatorem a kanałem wentylatora nastąpiło przepalenie 17 przewodów (głównie sterujących) najprawdopodobniej w wyniku przetarcia. Po naprawie wiązki i wymianie dwóch bezpieczników (30 amperowy) w skrzynce pod maską po prawej stronie i 10 amperowy (od kontrolek) w skrzynce bezpiecznikowej pod kierownicą, pojawiają się następujące problemy:
1. Wskaźnik temperatury pokazuje maksymalne wskazanie ( przed samą awarią następowało pływanie wskaźnika, pewnie już było zwarcie pomiędzy przetartymi przewodami.
2. Świeci się kontrolka: sprawdź silnik po prawej stronie.
3. Po włączeniu kluczyka kontrolka świec żarowych gaśnie po wyłączeniu świec a następnie zaczyna rytmicznie migać.
4. Przy próbie odpalenia silnika, na chwilę zapala i następnie gaśnie. Przy odpiętym czujniku temperatury i próbie odpalenia, jednocześnie włącza się wentylator.
Jeśli, ktoś może mi pomóc i coś podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny, szczególnie, że mogły przy tym zwarciu uszkodzić się jeszcze inne podzespoły.
Mazda Premacy DITD, trudności z przepaloną wiązką przewodów.
Strona 1 z 1
Skoro mruga kontrolka świec żarowych to sprawdź błędy. Zacznij od tego, instrukcje znajdziesz na forum.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Dziękuję za poradę. przy pomocy form sprawdziłem błędy. Wskaźnik wykazuje błąd 0115, czli czujnik temperatury. Błąd wykazywany jest zarowno przy podpiętym od i opiętym czujniku. Będę poszukiwał innego czujnika, ale nie wiem jaki to jest rodzaj. Przypominam, że model to silnik DITD 90 KM.
Po prawej stronie zegarów świeci się jeszcze kontrolka od czujnika filta paliwa, to samo dzieje się przy odpiętym czujniku. Pozdrawiam
Po prawej stronie zegarów świeci się jeszcze kontrolka od czujnika filta paliwa, to samo dzieje się przy odpiętym czujniku. Pozdrawiam
- Od: 31 paź 2010, 16:45
- Posty: 7
oczywiście po skasowaniu błędu on nadal wyskakuje? Nie tylko po ściągnięciu wtyczki? Ta kontrolka wskazuje na wodę w filtrze paliwa. pod filtrem jest "kranik". odkręć i spuść trochę . Powinno pomóc.
Dziękuję za okazane wsparcie.
Naprawa dzięki pomocy forum kosztowała 20 zł.
Może to komuś pomoże, piszę więc o tym, jakie czynności i naprawy wykonałem:
1. Naprawiłem wiązkę przewodów, nie było z tym problemu, ważne aby użyć fragmentów odpowiedniego przekroju średnicy przewodów. Przewody są w różnych kolorach i łatwo je połączyć, nawet w sytuacji ich przepalenia. Ja zastosowałem lutowanie i koszulkę termokurczliwą.
2. Sprawdziłem błędy zwierając odpowiednie końcówki w gnieździe diagnostycznym ( wyczytałem na forum, jak to trzeba zrobić). Pojawił się błąd 0115 ( uszkodzony czujnik płynu chłodzącego).
3. Wymieniłem czujnik DENSO 179700 0220.
4. Odprowadziłem wodę pod filtrem paliwa.
5. Samochód sprawuje się właściwe, zniknęło nawet pływanie obrotów około 1200-1500, które pojawiało się przed awarią.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
Naprawa dzięki pomocy forum kosztowała 20 zł.
Może to komuś pomoże, piszę więc o tym, jakie czynności i naprawy wykonałem:
1. Naprawiłem wiązkę przewodów, nie było z tym problemu, ważne aby użyć fragmentów odpowiedniego przekroju średnicy przewodów. Przewody są w różnych kolorach i łatwo je połączyć, nawet w sytuacji ich przepalenia. Ja zastosowałem lutowanie i koszulkę termokurczliwą.
2. Sprawdziłem błędy zwierając odpowiednie końcówki w gnieździe diagnostycznym ( wyczytałem na forum, jak to trzeba zrobić). Pojawił się błąd 0115 ( uszkodzony czujnik płynu chłodzącego).
3. Wymieniłem czujnik DENSO 179700 0220.
4. Odprowadziłem wodę pod filtrem paliwa.
5. Samochód sprawuje się właściwe, zniknęło nawet pływanie obrotów około 1200-1500, które pojawiało się przed awarią.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
- Od: 31 paź 2010, 16:45
- Posty: 7
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość