Mazda Premacy DITD, trudności z przepaloną wiązką przewodów.

Postprzez slawek064 » 2 mar 2013, 12:14

Witam
Kilka dni temu w okolicy pomiędzy akumulatorem a kanałem wentylatora nastąpiło przepalenie 17 przewodów (głównie sterujących) najprawdopodobniej w wyniku przetarcia. Po naprawie wiązki i wymianie dwóch bezpieczników (30 amperowy) w skrzynce pod maską po prawej stronie i 10 amperowy (od kontrolek) w skrzynce bezpiecznikowej pod kierownicą, pojawiają się następujące problemy:
1. Wskaźnik temperatury pokazuje maksymalne wskazanie ( przed samą awarią następowało pływanie wskaźnika, pewnie już było zwarcie pomiędzy przetartymi przewodami.
2. Świeci się kontrolka: sprawdź silnik po prawej stronie.
3. Po włączeniu kluczyka kontrolka świec żarowych gaśnie po wyłączeniu świec a następnie zaczyna rytmicznie migać.
4. Przy próbie odpalenia silnika, na chwilę zapala i następnie gaśnie. Przy odpiętym czujniku temperatury i próbie odpalenia, jednocześnie włącza się wentylator.
Jeśli, ktoś może mi pomóc i coś podpowiedzieć będę bardzo wdzięczny, szczególnie, że mogły przy tym zwarciu uszkodzić się jeszcze inne podzespoły.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Postprzez ewemarkam » 3 mar 2013, 11:25

Skoro mruga kontrolka świec żarowych to sprawdź błędy. Zacznij od tego, instrukcje znajdziesz na forum.
Pogotowie Komputerowe
Alarmy samochodowe, centralne zamki, blokady zapłonu, czujniki cofania, światla dzienne itp.
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2011, 09:19
Posty: 615 (2/4)
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: 323F BJ DiTD '99

Postprzez slawek064 » 8 mar 2013, 15:28

Dziękuję za poradę. przy pomocy form sprawdziłem błędy. Wskaźnik wykazuje błąd 0115, czli czujnik temperatury. Błąd wykazywany jest zarowno przy podpiętym od i opiętym czujniku. Będę poszukiwał innego czujnika, ale nie wiem jaki to jest rodzaj. Przypominam, że model to silnik DITD 90 KM.
Po prawej stronie zegarów świeci się jeszcze kontrolka od czujnika filta paliwa, to samo dzieje się przy odpiętym czujniku. Pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Postprzez przemo12345 » 8 mar 2013, 16:49

oczywiście po skasowaniu błędu on nadal wyskakuje? Nie tylko po ściągnięciu wtyczki? Ta kontrolka wskazuje na wodę w filtrze paliwa. pod filtrem jest "kranik". odkręć i spuść trochę . Powinno pomóc.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez slawek064 » 10 mar 2013, 13:06

Dziękuję za okazane wsparcie.
Naprawa dzięki pomocy forum kosztowała 20 zł.
Może to komuś pomoże, piszę więc o tym, jakie czynności i naprawy wykonałem:
1. Naprawiłem wiązkę przewodów, nie było z tym problemu, ważne aby użyć fragmentów odpowiedniego przekroju średnicy przewodów. Przewody są w różnych kolorach i łatwo je połączyć, nawet w sytuacji ich przepalenia. Ja zastosowałem lutowanie i koszulkę termokurczliwą.
2. Sprawdziłem błędy zwierając odpowiednie końcówki w gnieździe diagnostycznym ( wyczytałem na forum, jak to trzeba zrobić). Pojawił się błąd 0115 ( uszkodzony czujnik płynu chłodzącego).
3. Wymieniłem czujnik DENSO 179700 0220.
4. Odprowadziłem wodę pod filtrem paliwa.
5. Samochód sprawuje się właściwe, zniknęło nawet pływanie obrotów około 1200-1500, które pojawiało się przed awarią.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników forum.
Początkujący
 
Od: 31 paź 2010, 16:45
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy