Czyszczenia zaworu EGR w DiTD
Witam! Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka silnika i trakcji, rok temu ostatnio czyściłem EGR myślicie ze mógłby znowu sie zapchać czy to może być coś innego? Dodam ze mam coś walnięty wtryskiwacz i czasami mi klepie...? jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
seba1177 napisał(a):Witam! Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka silnika i trakcji, rok temu ostatnio czyściłem EGR myślicie ze mógłby znowu sie zapchać czy to może być coś innego? Dodam ze mam coś walnięty wtryskiwacz i czasami mi klepie...? jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?
myślę że więcej informacji otrzymasz w dziale CiTD
Cześć,
dziś przy okazji walki z rudą w mojej madzi postanowiłem przeczyścić EGR. Po pierwsze nie jest to zbyt łatwe jeśli nie ma się "specjalnego" klucza. Jednak po demontażu paru przewodów udało mi się zdemontować EGR. Po demontażu jak każdy chyba zauważyłem dziwną szczelinę. Jednak sprawdziłem na forum i chyba wszyscy tak mają. U mnie szczelina znajdowała się od strony silnika. Stwierdziłem więc, że przeczyszczę trochę i zaślepię na próbę. Do zaślepienia użyłem blaszki zrobionej z puszki ( podobna grubość do standardowej blaszki). Jednak po złożeniu wszystkiego i wykasowaniu błędów, na niskich obrotach wszystko jest ok, jednak gdy przygazuje widzę unoszące się spaliny. Czy wy też tak macie? Może dałem za cienką blaszkę? A może lepiej jest zaślepić EGR z obu stron? Tak aby spaliny nie wchodziły do samego EGR. Napomnę jeszcze że EGR miał od strony łączenia z silnikiem na zewnątrz sporo sadzy na sobie. Tak jakby już wcześniej przepuszczał. Jakieś propozycje?
A przy okazji demontażu filtra i przewodów prowadzących do IC wygrzebałem sporo dziwnej mazi i osadów. Czy to również normalne? Nie znam się zbytnio jestem informatykiem
dziś przy okazji walki z rudą w mojej madzi postanowiłem przeczyścić EGR. Po pierwsze nie jest to zbyt łatwe jeśli nie ma się "specjalnego" klucza. Jednak po demontażu paru przewodów udało mi się zdemontować EGR. Po demontażu jak każdy chyba zauważyłem dziwną szczelinę. Jednak sprawdziłem na forum i chyba wszyscy tak mają. U mnie szczelina znajdowała się od strony silnika. Stwierdziłem więc, że przeczyszczę trochę i zaślepię na próbę. Do zaślepienia użyłem blaszki zrobionej z puszki ( podobna grubość do standardowej blaszki). Jednak po złożeniu wszystkiego i wykasowaniu błędów, na niskich obrotach wszystko jest ok, jednak gdy przygazuje widzę unoszące się spaliny. Czy wy też tak macie? Może dałem za cienką blaszkę? A może lepiej jest zaślepić EGR z obu stron? Tak aby spaliny nie wchodziły do samego EGR. Napomnę jeszcze że EGR miał od strony łączenia z silnikiem na zewnątrz sporo sadzy na sobie. Tak jakby już wcześniej przepuszczał. Jakieś propozycje?
A przy okazji demontażu filtra i przewodów prowadzących do IC wygrzebałem sporo dziwnej mazi i osadów. Czy to również normalne? Nie znam się zbytnio jestem informatykiem
- Od: 27 kwi 2011, 16:57
- Posty: 19
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.
Powinieneś więcej poczytać na forum...
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.
Dopisano 3 lis 2012, o 09:34:
Powinieneś więcej poczytać na forum...
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.

Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.
Dopisano 3 lis 2012, o 09:34:
Powinieneś więcej poczytać na forum...

Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.
kierownik napisał(a):Powinieneś więcej poczytać na forum...![]()
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.
Na fotorelacji zaślepiali jedną stronę. W całym temacie jedna osoba tylko pisała, że zaślepiła obie strony. Jakiej grubości blaszki polecacie? I czym wyczyścić kolektor? Bo wygrzebałem trochę tego ale tylko przy wylocie w środku pewnie jest tego więcej ...
Już wiem jak przeczyścić kolektor. Jednak nie zrobię tego dziś...
EDIT
Odślepiłem. I dobrze, że odślepiłem bo już było pęknięte. Czyli jakieś tam ciśnienie jednak jest. Póki co zostawiłem odślepione.
- Od: 27 kwi 2011, 16:57
- Posty: 19
- Skąd: Nowy Sącz
- Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
Kondzinsan
- Od: 7 gru 2011, 00:22
- Posty: 16
- Skąd: Szczecin, Pyrzyce
- Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM
Mam takie pytanie, czy ktoś wie czy wężyk podciśnieniowy wychodzący z egra jest bardzo potrzebny? odpinał go ktoś z Was ? Bo ostatnio zruciłem go na chcwilę i było ewidentne poleprzenie. Wydaje mi się że steruje on układem zawirowania powietrze w kolektorze ale czy mam rację?
Witam
Chciałem dziś wyczyścić EGR w mojej mazdzie ( Mazda 6 2004 2.0 diesel ) , po piersze mam problem by go ściągnąć ze śrub. Ruszy się trochę jakieś 3mm i dalej nie pujdzie. Wszystko odkręcone i tyle dalej nie da rady. Wygiąć tą rurkę nie pękknie? A po drugie w górnej części EGR-a w "grzybku" jest otwór i widać na około osmolenie. Czy jest to powarzny problem? Wymieniać go czy zostawić?
Chciałem dziś wyczyścić EGR w mojej mazdzie ( Mazda 6 2004 2.0 diesel ) , po piersze mam problem by go ściągnąć ze śrub. Ruszy się trochę jakieś 3mm i dalej nie pujdzie. Wszystko odkręcone i tyle dalej nie da rady. Wygiąć tą rurkę nie pękknie? A po drugie w górnej części EGR-a w "grzybku" jest otwór i widać na około osmolenie. Czy jest to powarzny problem? Wymieniać go czy zostawić?
- Od: 29 mar 2011, 19:29
- Posty: 20
- Skąd: Obecnie UK
- Auto: Mazda 6 2.0D 136KM
proszę o wrzucenie zdjec jeszcze raz bo juz wygasły
powiedz jeszcze czy zawór egr masz z czujnikiem elektrycznym czy bez. bo ja mam z czujnikiem i nie wiem czy zaślepiać, bo może się okazać ze trzeba będzie grzebać w komputerze pokładowym aby całkiem wyłączyć EGR.
- Od: 29 wrz 2014, 08:16
- Posty: 4
- Auto: Mazda Premacy 2004 r. 2.0 DiTD 101KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość