Czyszczenia zaworu EGR w DiTD

Postprzez seba1177 » 31 lip 2012, 18:35

Witam! Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka silnika i trakcji, rok temu ostatnio czyściłem EGR myślicie ze mógłby znowu sie zapchać czy to może być coś innego? Dodam ze mam coś walnięty wtryskiwacz i czasami mi klepie...? jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Neonixos666 » 31 lip 2012, 21:23

seba1177 napisał(a):Witam! Dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka silnika i trakcji, rok temu ostatnio czyściłem EGR myślicie ze mógłby znowu sie zapchać czy to może być coś innego? Dodam ze mam coś walnięty wtryskiwacz i czasami mi klepie...? jakie jest wasze zdanie w tej sprawie?


myślę że więcej informacji otrzymasz w dziale CiTD :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9510 (52/242)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez globusns » 2 lis 2012, 22:10

Cześć,

dziś przy okazji walki z rudą w mojej madzi postanowiłem przeczyścić EGR. Po pierwsze nie jest to zbyt łatwe jeśli nie ma się "specjalnego" klucza. Jednak po demontażu paru przewodów udało mi się zdemontować EGR. Po demontażu jak każdy chyba zauważyłem dziwną szczelinę. Jednak sprawdziłem na forum i chyba wszyscy tak mają. U mnie szczelina znajdowała się od strony silnika. Stwierdziłem więc, że przeczyszczę trochę i zaślepię na próbę. Do zaślepienia użyłem blaszki zrobionej z puszki ( podobna grubość do standardowej blaszki). Jednak po złożeniu wszystkiego i wykasowaniu błędów, na niskich obrotach wszystko jest ok, jednak gdy przygazuje widzę unoszące się spaliny. Czy wy też tak macie? Może dałem za cienką blaszkę? A może lepiej jest zaślepić EGR z obu stron? Tak aby spaliny nie wchodziły do samego EGR. Napomnę jeszcze że EGR miał od strony łączenia z silnikiem na zewnątrz sporo sadzy na sobie. Tak jakby już wcześniej przepuszczał. Jakieś propozycje?

A przy okazji demontażu filtra i przewodów prowadzących do IC wygrzebałem sporo dziwnej mazi i osadów. Czy to również normalne? Nie znam się zbytnio jestem informatykiem :)
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 16:57
Posty: 19
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Postprzez kierownik » 3 lis 2012, 10:33

Powinieneś więcej poczytać na forum... <serduszka>
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.

Dopisano 3 lis 2012, o 09:34:

Powinieneś więcej poczytać na forum... <serduszka>
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez globusns » 3 lis 2012, 10:51

kierownik napisał(a):Powinieneś więcej poczytać na forum... <serduszka>
Blaszka powinna być grubsza, zaślepia się z obu stron – przy tej wielkiej nakrętce oraz na wejściu do kolektora. W kolektorze jest syf i pasowałoby go wyczyścić ale to więcej roboty.


Na fotorelacji zaślepiali jedną stronę. W całym temacie jedna osoba tylko pisała, że zaślepiła obie strony. Jakiej grubości blaszki polecacie? I czym wyczyścić kolektor? Bo wygrzebałem trochę tego ale tylko przy wylocie w środku pewnie jest tego więcej ... :|

Już wiem jak przeczyścić kolektor. Jednak nie zrobię tego dziś... <płacze> Może uda się chociaż zaślepić ten EGR tak jak trzeba ...

EDIT

Odślepiłem. I dobrze, że odślepiłem bo już było pęknięte. Czyli jakieś tam ciśnienie jednak jest. Póki co zostawiłem odślepione.
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2011, 16:57
Posty: 19
Skąd: Nowy Sącz
Auto: Mazda 323f bj 2.0 diesel 2000 r.

Postprzez Kondzinsan » 13 maja 2013, 12:43

http://allegro.pl/listing/user/listing. ... id=5054958

Sprzedawca oferuje zaślepki do kilku mazd i innych samochodów. Wykonane z kwasówki o grubości 1,5mm
Kondzinsan
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 gru 2011, 00:22
Posty: 16
Skąd: Szczecin, Pyrzyce
Auto: Mazda 6 hatchback2006r
Silnik: 2.0 MZR-CD 143KM

Postprzez Guma88 » 2 cze 2013, 12:13

Mam takie pytanie, czy ktoś wie czy wężyk podciśnieniowy wychodzący z egra jest bardzo potrzebny? odpinał go ktoś z Was ? Bo ostatnio zruciłem go na chcwilę i było ewidentne poleprzenie. Wydaje mi się że steruje on układem zawirowania powietrze w kolektorze ale czy mam rację?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2008, 18:41
Posty: 393 (1/1)
Skąd: Niepołomice
Auto: Honda HRV '03 vtec
Daihatsu Sirion Sport '00
Nismo Sunny B11 '86

Postprzez aderianscur » 13 cze 2013, 19:55

Witam
Chciałem dziś wyczyścić EGR w mojej mazdzie ( Mazda 6 2004 2.0 diesel ) , po piersze mam problem by go ściągnąć ze śrub. Ruszy się trochę jakieś 3mm i dalej nie pujdzie. Wszystko odkręcone i tyle dalej nie da rady. Wygiąć tą rurkę nie pękknie? A po drugie w górnej części EGR-a w "grzybku" jest otwór i widać na około osmolenie. Czy jest to powarzny problem? Wymieniać go czy zostawić?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 19:29
Posty: 20
Skąd: Obecnie UK
Auto: Mazda 6 2.0D 136KM

Postprzez seba626 » 3 lip 2013, 09:20

czy zaslepki z obu stron powinny byc takie same??? jedna mam i nie wiem czy robic druga taka sama
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez seba626 » 12 lip 2013, 15:07

zaslepilem, druga dorobilem-prostra sprawa. efekt-lepiej sie zbiera od dolu. jak narazie zadowolony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez MariuszM » 15 kwi 2014, 11:50

Zaślepiając ten zawór zyskuje się coś na dynamice silnika?
MariuszM
 

Postprzez seba626 » 21 wrz 2014, 13:59

do dzis zaslepiony egr, jedyny minus to dluzej sie silnik nagrzewa szczegolnie w chlodne dni
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez kurator05 » 21 lis 2014, 21:17

u mnie jest szczelina i objaw-mocny czarny dym jak dam kopa,więc go zaślepiłem,ale od dołu i pomogło
/z komentarzy zrozumiałem ,że zaślepiacie EGR z boku/ silnik RF2A
Początkujący
 
Od: 16 cze 2013, 21:55
Posty: 15 (1/0)
Auto: Mazda 323f DITD 2.0 ,90 KM,1998r,typ nadw.BJ,silnik RF2A

Postprzez smile » 21 lis 2014, 22:22

Ja zaślepiłem z dwóch stron, jedna zaślepka między EGR a kolektor ssący, druga zaślepka między kolektorem wydechowym a rurką EGR.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez adasio85 » 5 lis 2016, 22:16

proszę o wrzucenie zdjec jeszcze raz bo juz wygasły :( powiedz jeszcze czy zawór egr masz z czujnikiem elektrycznym czy bez. bo ja mam z czujnikiem i nie wiem czy zaślepiać, bo może się okazać ze trzeba będzie grzebać w komputerze pokładowym aby całkiem wyłączyć EGR.
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2014, 08:16
Posty: 4
Auto: Mazda Premacy 2004 r. 2.0 DiTD 101KM

Postprzez Yard » 5 lis 2016, 23:15

Tak jest jak zdjęcia są wsadzane poza serwerem forum. Hostowanie wygasa i są niedoodzyskania. Zwłaszcza jak właściciele znikają z forum.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy