Wymiana filtra paliwa

Postprzez Boss429 » 20 lut 2011, 23:42

Wczoraj wymieniłem u siebie filtr paliwa. W naszych mazdach znajduje się on za silnikiem na ścianie grodziowej.
Aby się tam dostać wykorzystałem:
– klucz 10
– klucz 12
– małe kombinerki
– imadło
– narzędzie do odkręcania filtrów

1.Zdejmujemy osłonę silnika
2.Widzimy nasz filtr w metalowej osłonie.
Obrazek
3.Odpinamy czujniki (2)
Obrazek
4.Odkręcamy nakrętki od metalowej obudowy(1)
Obrazek
5.Za pomocą kombinerek ściągamy wężyki(3) z filtra
6.Poluzowujemy śrubki od obudowy filtra przy ścianie grodziowej
7.Wyciągamy filtr do góry uważając żeby nie wyleciała z niego ropa
Obrazek
8.Mamy gotowy filtr do wymiany
Obrazek
9.Nad pojemnikiem odkręcamy odstojnik i wylewamy ropę z filtra
Obrazek
10. Korzystając z imadła odkręcamy górna część obudowy filtra.
Obrazek
11.Widok starego filtra
Obrazek
i nowego Knechta
Obrazek
12. Za pomocą imadła i/lub urządzenia do odkręcania filtrów montujemy nowy filtr i dokręcamy odstojnik.
Obrazek
Obrazek
13.Do nowego filtra wlewamy czystej ropy żebyśmy później nie musieli dużo pompować ze zbiornika.
14. Montujemy filtr na swoim miejscu.

I na następne 45tyś km mamy spokój.

Powodzenia
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Yard » 21 lut 2011, 21:49

Nie stosujemy żadnych siłowych rozwiązań typu imadło. Wszystko skręcamy i rozkręcamy ręcznie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Boss429 » 21 lut 2011, 22:06

No mi się jakoś nie udało ręką odkręcić tego odstojnika dlatego delikatnie go złapałem w imadełko.
:)
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez shamoth » 1 mar 2011, 16:42

Super sprawa z wymianą filtra :D A zaczęło się od tego, że Mazda odpaliła z rańca w niezły mróz (poniżej -20) i zgasła na skrzyżowaniu. Jakoś udało się odpalić ale o wrzuceniu 2 biegu nie było mowy. Na jedynce bez żadnej mocy z powrotem na parking. Po południu niepotrzebne kręcenie rozrusznikiem. Kwach padł.
No to wymontowanie i pal licho, że być może radio zakodowane. Wieczorkiem próba. Udana ale na chwilę Mazda zamieniła się w niezły parowóz (biały dym, że ho ho). Zajechałem do marketu i z powrotem. Ale pomyślałem, że zrobię mały wypad jakieś 5 km. Jak rozpędziłem moje cudo do 110 km/h to zauważalne były nagłe spowolnienia, szarpania. Przerażony zdecydowałem sie na powrót do domu. Na 4 biegu tez zaczynało się szarpanie. :| Dalej do domu. Acha radio działa ;) .
Następnie naczytałem się lektury na temat zmiany filtra paliwa <nauka>.
I postanowiłem pojechać do mechanika na wymianę filtra. Robocizna 20 zł więc sobie podarowałem kupę nerwów, bo widziałem ile to kosztowało fachowca. Zobaczyłem cudactwo wykręcone. Okazało się, że Oryginał MAZDA na filtrze, fachowiec pokręcił głową <diabełek> . Po wylaniu zawartości myślałem, że się <nie powiem>. Masakra. A spód zaklejony jakby ciekłym białym miodem. Masakra raz jeszcze. Ale póki co teraz jest wszystko OK.
Pozdrawiam.
shamoth
 

Postprzez Yard » 1 mar 2011, 22:32

shamoth napisał(a): Po wylaniu zawartości myślałem, że się <nie powiem>. Masakra. A spód zaklejony jakby ciekłym białym miodem. Masakra raz jeszcze.

To parafiny. Zatankowałeś letnie paliwo.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez shamoth » 1 mar 2011, 22:56

No tak. Ostatnio było tankowanie na ORLENIE. Pytałem dokładnie o temperaturę. Do -30 stopni C. <lol>
shamoth
 

Postprzez sebastian223 » 12 maja 2011, 11:40

Przydatna dla mnie fotorelacja. Brawo !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez Szifers » 12 maja 2011, 11:50

kolega zapomniał dodać, że po zamontowaniu filtra warto podpompować ręcznie. Aby nie zapowietrzać niepotrzebnie układu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2008, 12:01
Posty: 92
Skąd: Wrocław, Psie Pole
Auto: Mazda Premacy 2,0 DiTD 2000r

Postprzez sebastian223 » 12 maja 2011, 12:09

OK. Gdzie jest pompka, przy filtrze?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez say » 12 maja 2011, 12:24

Osobiście nie pompuję, po skręceniu, przed wsadzeniem do auta, zalewam paliwem do pełna.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Riki » 12 maja 2011, 12:43

sebastian223 napisał(a):Gdzie jest pompka, przy filtrze?


Na górze, ten czarny grzybek – pompujesz aż do momentu kiedy będzie twardy. :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Yard » 12 maja 2011, 13:00

Ja nic nie robię i nie miałem jeszcze problemu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez inz_mamon » 7 lut 2012, 11:18

Bardzo fajna i przydatna fotorelacja. Właśnie skończyłem wymianę filtra. W starym było tyle parafiny wymieszanej z wodą, że dziwię się, że w ogóle puszczał paliwo.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 paź 2011, 16:29
Posty: 4
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: Mazda Premacy 2.0 DiTD 2000 r.

Postprzez Boss429 » 13 lut 2012, 10:38

Chłopaki dodam jedną wiadomość. Mi przy większych mrozach np-15 wytrąciła się parafina z paliwa. w Ubiegłym roku było to samo. Dolanie depresatora do baku przy -20 niewiele pomogło. Mam wersję filtra bez podgrzewacza. Z zaciągnietych opini wychodzi że nawet w toyotach w których stosowano KC100 z obudowa bez podgrzewacza wystepuje blokada filtra przy duzych mrozach. U mnie sprawę załatwiła dopiero wymiana filtra na taki z niższej półki – Hart. A na lato z powrotem założę KC100. Ale u osób które maja wersję obudowy z podgrzewaczem filtr się nie blokuje z tego co mi wiadomo. Może warto poszukać na allegro i wymienić na taki z podgrzewaczem.
Kiedy Pan Bóg zamyka drzwi to otwiera okno.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 wrz 2010, 14:40
Posty: 132 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Premacy RF3F 2001r 101KM

Postprzez Enzoo » 13 lut 2012, 11:01

Jak mi zeszłej zimy zatkało Knechta, to wymieniłem na Filtrona i nie miałem problemów. Tylko, że ta "podróba" Filtrona kosztuje więcej niż Knecht. Nie widzę jednak innego wyjścia, na Knechcie moja nie jedzie jak się robi poniżej -20 C – pomimo, że w mrozy zawsze stosuje Skyddla i podgrzewanie silnika przed startem grzałką Defa.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Yard » 13 lut 2012, 17:51

Podgrzewanie silnika powoduje podgrzanie oleju, a nie paliwa.
Zamontowanie filtra, który się nie zapycha przy mrozach nie powoduje, że parafina się nie wytrąca. Wytrąca się tak samo tylko idzie na tryski. W lepszym filtrze ten syf zostaje w filtrze. Lepiej wymienić filtr niż wtrysk.
Właśnie wróciłem z gór. Mróz był – 36 st. U mnie na zapychający się filtr pomógł depresator Xeramic – 40 st. U kolegi nie zapychał się filtr ale zapchał wtrysk i ma do wymiany.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Enzoo » 13 lut 2012, 22:39

Co racja, to racja. Ale kolega, jak mniemam, raczej nie miał DiTD tylko TDI albo dCi?
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 cze 2010, 14:06
Posty: 153 (4/0)
Skąd: Północna Wielkopolska
Auto: Premacy '00 RF2A 90 KM sprzedana :(
Premacy '05 FP 100 KM

Postprzez Marian Maździoch » 13 lut 2012, 23:18

Witam! Chociaż nie posiadam mazdy to byłem świadkiem jak po tygodniu mordęgi mego kolegi z mazdą 323F ditd 2002r. po wymianie filtra paliwa z KNECHT na ASHIKA mazda po prostu przy -20 odpaliła bez problemu "od kopa".Wniosek jest taki że knecht kc100 jest dobry na sezon od wiosny do jesieni.Za knechta zapłacił 48 PLN ,ASHIKA kosztowała 35 PLN.Auto odpala teraz bez problemu nawet poniżej -20 st.
NE , NE UBIJAJTE ME PANE MODERATORE !!!!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 cze 2011, 22:32
Posty: 8
Skąd: Otwock
Auto: Lexus gs300 jzs147 626 DiTD 110 KM GW

Postprzez 4fly » 17 paź 2012, 23:38

dzieki Boss429 za fotorelację <spoko>
akurat mi się przyda, jutro planuję wymianę...
szlag mnie tylko trafił bo dzisiaj kurier przywiózł filtr paliwa Knecht 100 hahaha
czy ktos jeszcze miał z nim problemy zimą?
moze oleję temat i wymienię wiosną..??? ;)

czy ktos ostatnio samodzielnie kombinował z podgrzewaczem filtra?
znalazłem takie cudo za śmieszny grosz, cos takiego sie nada do np: owinięcia filtra ?<co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez ProF » 20 lip 2014, 03:03

Jest szansa przywrócenia tych zdjęć bo już nie działają??
Ostatnio edytowano 20 lip 2014, 08:47 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: literówka
ProF
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy