szarpanie podczas ruszania, szary dym

Postprzez janusz 13 » 24 kwi 2010, 12:44

Witam.
Od 3 lat posiadam Mazdę Premacy DiTD 2001 rok z przebiegiem 195000 km. Na bieżąco wymieniałem płyny, filtry oraz rozrząd. Tankowałem przez przejechane około 50 tys km jedynie w Orlenie.
Od około 6 miesięcy kilkunastokrotnie pojawiał się i znikał bez przyczyny po pozostawieniu auta na parkingu problem z szarpaniem podczas ruszania nim (!odpala bez zarzutu). Objawami szarpania jest czarny dym z rury oraz nie zawsze dzwonienie zaworów. Autem po sporym przegazowaniu da się ruszyć i jechać z prędkością do około 15 km/h przy zachowanym kopceniu jak z komina oraz przerywanym dzwonieniu w silniku. Po wysprzęgleniu i dalszym, sporym gazowaniu można je rozpędzić do dużo większej prędkości, przy tych objawach i słabej mocy. Pomimo, iż mechanik (!podczas przejechania przeze mnie autem ostatnich 3 tys. km) po pojawieniu się usterki wymienił kilkukrotnie filtr paliwa wada znów się pojawiała. Nadmieniam, że nigdy to się nie zdarzyło podczas jazdy, zawsze podczas ruszania na pierwszym lub wstecznym biegu a także podczas szarpnięcia przy pomyłce we wrzuceniu większego zamiast mniejszego biegu. Od około 3 tygodni usterka nie znika i unieruchomiła auto. Mechanik dodonywał napraw poprzez:
1. Sprawdzenie wtrysków – sprawne.
2. Sprawedzenie w autoryzowanym serwisie pompy – sprawna łącznie z czujnikami, choć jakby trochę za mocno pobierała paliwo i w ten sposób zasysała – zaginając przewód doprowadzający (wymieniono go).
3. Sprawdzenie katalizatowa – sprawny.
4. Sprawdzenie rozrządu i wymianę napinacza chydraulicznego, który był wadliwy (podczas pierwszej wymiany rozrządu nie był wymieniany).
5. Sprawdzenie ciśnienia na cylindrach lub tłokach – jest ok (jestem laikiem w sprawach mechaniki, więc mogłem się pomylić co do elementu na którym sprawdzał ciśnienie).
Proszę o podpowiedzi czego szukać, GDYŻ MECHANIK ZREZYGNOWAŁ Z DALSZEJ NAPRAWY POJAZDU !!!!!!!!!!!!
Ps. Czytałem na forum, że przy podobnych objawach można by:
– sprawdzić zbiornik,
– sprawdzić zawór SPV, TCV,
– sprawdzić czujnik przy kole zamachowym,
– sprawdzić nieszczelność między turbo-IC-kolektor dolotowy ?!?,
– sprawdzić zanieczyszczenie dolotu,
– sprawdzić sprężarkę,
– wlać do ropy środek Xeramic (ale autem ciężko było by wyjeździć zbiornik paliwa),
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.
Dodaję, że podpięcie komputera nie wykazało błędów. Z rury wylatuje nie czarny a szary dym.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:26
Posty: 5

Postprzez robertss » 25 kwi 2010, 22:46

witam, czy po wymianie filtra paliwa była chwilowa poprawa?, może faktycznie masz jakiś syf w baku, lub w przewodach z baku do filtra? Takie objawy miałem w zimie na letnim paliwie, szary dym, zduszony, gasnący silnik, nierówna praca.
pzdr
kupię webasto do DITD
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez janusz 13 » 26 kwi 2010, 20:51

Trudno powiedzieć, ponieważ filtr pierwszy raz po pojawieniu się objawów wymieniany był bezpośrednio po szarpaniu i pomogło. Innym razem wymiana była asekutacyjna po tego typu objawach, które jednak same mijały.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:26
Posty: 5

Postprzez say » 26 kwi 2010, 21:36

Proponuje prewencyjne czyszczenie sitka w pompie :), warto też sprawdzić połączenia przewodów/sterowania, może gdzieś któryś nie styka dobrze, może gdzieś się przetarł i przerywa.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez janusz 13 » 27 kwi 2010, 20:30

Mechanik podłączył pompę z pawiwa zewnętrznego i pracowała dalej tak samo, czyli raczej nie ma tu winy zanieczyszczeń ze zbiornika. PYTANIE: Czy sitko można wyczyścić bez demontażu pompy? Przewody sterowania, czyli elektryczne, które łączą się w pompą?
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:26
Posty: 5

Postprzez janusz 13 » 15 maja 2010, 21:37

auto naprawione. Uszkodzony był zawór w pompie. Jeżeli chodzi o woj. podlaskie, to na tych sprawach zna się mechanik w Hryniewiczach koło Białegostoku.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:26
Posty: 5

Postprzez topik » 16 maja 2010, 09:45

janusz 13 napisał(a):Uszkodzony był zawór w pompie.


Witam. Jaki zawór? Pozdrawiam
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez janusz 13 » 3 cze 2010, 19:55

Z góry, pierwszy od prawej strony.
Początkujący
 
Od: 23 kwi 2010, 21:26
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy