nagły brak mocy...zamarzła ropa ?

Postprzez thy » 19 gru 2009, 18:59

rubi wymień filtr paliwa (+1000 razy guzikiem), podładuj aku i odpalaj!! szybko zalej świeżej ropki z pewnej stacji, wedle uznania dolej skydda czy czegos innego na "nie_zamarzanie_ropy" i ciesz się jazdą. Wczoraj przerabiałem u siebie identyczny przypadek.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez mike82 » 19 gru 2009, 19:02

Jak wylać paliwo ze zbiornika? Klasyczne zassanie rurką nic nie daje. Mam podobne problemy z autem i stawiam na paliwo orlenu. Troszeczkę udało mi się spuścić paliwa (verva z dodatkiem) i zostawiłem to w słoiku na noc na dworku. Jakieś -15 w nocy było a z rana w słoiku zupa jakaś. Oddzieliły się składniki paliwa. Dodatek nie wiele pomógł a było go dużo dolane. Stąd pytanko jak spuścić paliwo ze zbiornika bo nie mam pomysłu a mam full bak.
mike82
 

Postprzez mikoZ » 19 gru 2009, 19:20

Witam!!
Miałem dziś podobną sytuacje jak koledzy wyżej. Odpaliła bez problemu przejechałem z 10 km. i auto zaczeło szarpać, dławić się a w końcu zgasła. Za drugim razem udało się odpalć i na 3 biegu przy 1100 obr/min. dotoczyłem się do kumpla, na większym biegu i przy wyższych obrotach od razu szarpało i gasła. U kolegi wzieliśmy suszarkę podgrzali filtr paliwka i wszystko wróciło do normy, przejechałem jeszcze ze 150km i sytuacja się nie powtórzyła. Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy.
Pozdro
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 18:46
Posty: 8
Auto: 626 GF 2,0 ditd(74kW), 1998r.

Postprzez Waluś » 19 gru 2009, 20:20

mikoZ napisał(a):Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy

nie zdziw się jak sytuacja się powtórzy <lol> jak raz zamarzło to i nie omieszka ponownie :P
ja dziś znów wróciłem na sznurku <lol> w poniedziałek wymiana filtra spuszczam ropę zatankowaną na pewnej renomowanej stacji ORLEN hahaha i zalewam świeżej a to to zaleje sia na wiosnę hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez thy » 19 gru 2009, 20:22

mike82 napisał(a):Jak wylać paliwo ze zbiornika?

Być może się mylę, ale wydaje mi się, że podpowiedź znajdziesz w tym wątku (z podziękowaniem za foty dla xAndy'iego)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=74624
a konkretnie na tym foto
Obrazek
Dokładnie zajrzyj pod srebrna klapke pod tylną kanapą.


mikoZ napisał(a):Zobczymy jak o 22 wyruszę do pracy.

Jedno jest pewne – weź ze sobą przedłużacz i ... suszarkę :D
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez zWiech » 19 gru 2009, 20:54

Dzień dobry.
Mam dokładnie te same objawy, co Wy i także tankuję vervę na orlenie. Być może z Płocka wyszła ostatnio kiepska "partia" ON, co Wy na to? A może zawsze było kiepskie... Dziwna sprawa, że chyba w większości przypadków dzieją się te rzeczy po wymianie filtra paliwa (ja wymieniałem w październiku). Zeszłej zimy, jeszcze na starym filtrze paliwa, nie miałem takich problemów.
Chyba nadszedł czas na zmianę upodobanego koncernu naftowego...
zWiech
 

Postprzez Prezzi » 19 gru 2009, 21:02

indesign napisał(a):Zadzwoniłem sobie na tą felerną stację i tak jak się spodziewałem – "niemożliwe, nie u nas, nikt inny nie zgłaszał". Właściciel ma być dopiero w poniedziałek. Oczywiście infolinii Shella brak. Tankuję u nich zawsze do pełna i mam potwierdzoną każdy zakup na karcie, dowód zakupu filtra też się znajdzie (to w końcu dobry tydzień temu było). Nie wiem czy nie powinienem zostawić ropy w baku, może będą chcieli próbki wziąć i sprawdzić czy to na pewno od nich. Jak będzie trzeba, to i do rzeczoznawcy pójdę i powiadomię UOKiK, na ich stronie można takie sprawy zgłaszać.


szczerze watpie ze cos wskórasz bez tego paliwa w baku, z reszta jezeli nawet mialbys cos wskórac, bedzie to trwalo do przyszlej zimy. To Ty musisz im udowodnic, ze to wina ich paliwa (wczesniej musza sprawdzic czy to ich paliwo) a nie oni ze to wina nie ich paliwa ;) mozesz co najwyzej wystawic im opinie lokalna przyczyniajac sie do mniejszego popytu na ich paliwo .. ale szczerze to nawet watpie, bo kto przed zatankowaniem szuka jakichs opini o danej stacji :D

Nie ma 100% stacji / marki, zarowno na shellu, bp czy orlenie mozna trafic na shit
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie :D

M6 09 2.0 143 KM DPF :)
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2009, 12:39
Posty: 48
Skąd: Poznań
Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM

Postprzez radekko » 19 gru 2009, 21:35

WOW, orlen w Olsztynie tez sie nie spisal. Tez verva i podobnie jak inni, maly postoj technologiczny...
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez zWiech » 19 gru 2009, 21:53

Ja również lałem tą vervę w Olsztynie.
zWiech
 

Postprzez radekko » 19 gru 2009, 22:46

Przy wyjezdzie z Wojska Polskiego?
Jak Madzia to i Ew(f)ka

Moja Magdalena
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2008, 17:52
Posty: 93
Skąd: Olsztyn
Auto: 323F 2.0 DITD 101KM

Postprzez zWiech » 19 gru 2009, 23:02

Nie, przy wylocie do Olsztynka. Ale pewnie paliwo to samo.
zWiech
 

Postprzez frud » 20 gru 2009, 01:02

cały czas Shell w Gdyni/Gdańsku – jak wyzej... za zimno dla Madzi.. i za zimno i ciemno dla mnie, jutro demontaz/czyszczenie/montaz filtra + spacerek na stacje po jakies lekarstwo..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2007, 21:32
Posty: 103
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 626 2.0 DITD, 2001

Postprzez cacek626 » 20 gru 2009, 01:45

Powiem Wam Panowie tak... na każdej stacji zdaża się to samo. U mnie w piotrkowie tankowałem droższą ropę na BP i Shellu... rok temu była jeszcze Petrochemia w Gomulinie... na paliwie z każdej z tych stacji ten sam problem. Kolega ma identyczną mazde 626 jak ja... z tą różnicą, że ma fabrycznie zamontowany podgrzewacz paliwa...rezultat- brak tego naszego problemu. Zeszłej zimy po "czkawce" silnika wymieniłem filtr paliwa i do każdego tankowania dolewałem "Xeramic-Dodatek do Diesla"... tej zimy zauważyłem, że tylko dolanie Xeramica nic nie da, bo filtr już zapchany;) Wymieniłem go i zobaczymy co będzie.
Tak sobie myślę, że jakiś mądry elektryk(może z tego forum) mógłby pomyśleć nad jakimś takim podgrzewaczem filtra paliwa na 12V. Możnaby to zrealizować na przykład za pomocą jakiegoś drucika zawiniętego w koło filtra, który to by go podgrzewał.Podejrzewam, że wystarczyłaby niewielka temperatura...jakieś 20-30stC. Może rozwiązałoby to nasz problem. Może elektryk mógłby zamieścić schemacik lub instrukcje jak takie coś samemu skonstruować.
To samo tyczy się podgrzewania płynu do spryskiwaczy...szlak człowieka trafia jak płyn zamarza i szyba brudna. I ta sama zasada... drucik podgrzewający wsadzony do zbiorniczka i już. Słyszałem, że w akwarystyce stosuje się jakiś taki wynalazek do podgrzewania wody w akwarium...że grzałka jest w rurce szklanej umieszczona czy jakoś tak. (problem kratki we wlewie płynu by sie jakoś rozwiązało;);) )
Początkujący
 
Od: 13 paź 2008, 23:26
Posty: 27
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 99' 170kkm

Postprzez mike82 » 20 gru 2009, 07:32

Wymieniłem filtr knechta na bosha. Na razie śmiga jak trzeba. Wczoraj auto stało z 8h na -15 odpalił bez problemu i normalnie śmigał. Może knecht robi za dobre filtry na nasze "zimowe" paliwko :). Od środy cieplej ma być :P. Pozdro
mike82
 

Postprzez robertss » 20 gru 2009, 11:32

taki patent na zamarznięty filtr paliwa, jak ktoś ma samochód z dala od gniazdka, 1 lub 2 chemiczne ogrzewacze, takie foliowe małe torebki, co po naciśnięciu zachodzi reakcja chemiczna i grzeją pięknie. Przyłóżyć i potrzymać, przy okazji ręce ogrzeje :D
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2008, 13:41
Posty: 155
Skąd: Lublin
Auto: 626 DITD

Postprzez Prem(J)aca » 20 gru 2009, 11:43

Hej
Wymieniłem filtr paliwa i dzisiaj (noc -18)dzień-12 Madzia odpaliła i jeżdziła.
Zastanawiam się nad podgrzewaczem . Przy filtrze są jakieś zaślepione kable(wychodzą trzy wtyczki- jedna z nich ma zaślepione piny) czy ktoś wymieniał taki filtr na filtr z podgrzewaczem?
Podejrzewam że owe zaślepione piny są właśnie do owego podgrzewacza.
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 11:52
Posty: 29
Auto: Premacy 2002 2.0 DiTD

Postprzez endless » 20 gru 2009, 13:29

Ja mam jeszcze jedno pytanie a propos tego typu problemów a mianowicie jak odpaliłem moją madzie z tego typu dolegliwościami i przegazowałem to zaczynała co jakiś czas migać kontrolka od świec żarowych czy to normalne? Nie jestem ekspertem zapytam również o pewną kwestie, chciałem sprawdzić co jest w baku i włożyłem węża jak wyjąłem wydawało mi się, że na końcu są kryształki lodu czy to możliwe czy to złudzenie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2009, 08:55
Posty: 99
Skąd: Zawiercie
Auto: Mazda 626 2.0 DITD 2000 r.

Postprzez Waluś » 20 gru 2009, 21:58

podgrzewacz można kupić gotowy na allegro – w postaci mat grzewczych do podgrzewania lusterek <lol> prosty patent bo element jest samoprzylepny. Obklejamy tym filtr i mamy podgrzewanie :D koszt o ile pamiętam cos koło 15 zł sztuka, tylko trzeba 12V doprowadzić i jakiś wyłącznik na ciepłe dni :)
A i co do fotek:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/240 ... 15cdf.html

wiecie co. Przedchwilą byłem po piątkę ropy na orlenie na jutro, bo na czymś muszę dojechać do stacji i to co przywiozłem wygląda podobnie. też nieklarowne i mlekowate, ale płynne. A to co mam w zbiorniku jest czyste i klarowne. Już sam nie wiem co ma z tym zrobić :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez vqsoft » 20 gru 2009, 22:05

walus taką mata to sobie możesz ogrzać ----

ile to ma W ? 15 ?

to musi mieć gdzieś ok 80 -100w żeby podgrzać filtr i przepływające w nim paliwo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 19:11
Posty: 779 (0/1)
Skąd: Wawa
Auto: była srebrna M3 1.6 CITD Y6 2004
jest Ix35 & i20

Postprzez Waluś » 20 gru 2009, 22:08

ale zawsze to ratunek jak juz złapie. Po kilkunastu minutach się rozpuści <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy