Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika

Postprzez Matilm » 29 lip 2009, 16:13

tak czytam i sie sam zastanawiam czy to co jest u mnie to to samo ?

generalnie słycze takie jakieś dzwonienie (nie wiem jak to dokładnie nazwać) w okolicach 1500 -2300 a potem cisza ale tylko jak silnik jest obciązony, gdy stoję i podnosze gaz to tego nie słychać, słychać tylko w czasie jazdy jak dodaje gazu.

Czy myślicie że to też pompa ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 09:46
Posty: 14
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana

Postprzez adas » 29 lip 2009, 20:07

U mnie słychać zarówno jak dodaje gazu, jak puszcze gaz i nawet jak hamuje silnikiem i też się zastanawiam czy to to.Tak czy tak chyba nie długo się za to zabiore, zaczne od obrócenia łopatek,jak nie pomoże to przeszlifuje tak jak tu w fotorelacji, a jak nie przestanie to dalej będę nie zadowolony...:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Matilm » 30 lip 2009, 07:05

hmmm co to tego szlifowania to mam troche sceptyczne podejście :( coś mi się wydaje że jak by łożysko trzymające oś tej pompy robiło co do niego należy to by ta oś nie miała takiego luzu i nie obcierała by ścianek ;)

a jak już wojowniczek (Dr. HOUSE ;) ) nadmienił to jak teraz ma lekkie luzy i obciera a jak my mu podszlifujemy troche to z czasem dostanie jeszcze większych luzów, takie jest moje zdanie – ale oczywiście moge się mylic ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 cze 2009, 09:46
Posty: 14
Skąd: Żary
Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana

Postprzez adas » 30 lip 2009, 19:21

No i jestem po akcji rozbierania vacuum pompy. Samemu rozebrałem i złożyłem to w około 1 h, więc jak się okazuje nie jest to wielką filozofią. Co zrobiłem? Obróciłem łopatki tylko.Efekt: myślę, że trochę ustało to brzęczenie, przynajmniej jest mniej niż było. Może jak się troszkę ułożą to będzie lepiej,ale w sumie nie ma czego żałować. Kolejne doświadczenie i kolejna rozebrana i złożona własnoręczne część w mojej Madzi:)
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez krzych » 30 lip 2009, 19:54

Dobra, grzechotanie grzechotaniem, ale czy ktos ma patent na "dzwonienie" ? A dzwonia nie lopatki a to smieszne sprzegielko (numery 2 oraz 3) – jedna czesc o druga – po wymianie na inna uzywana (czesc nr 2), przestalo, ale powoli znow zaczyna (chwilowo dosc cicho, ale skoro zaczyna, znaczy ze dojdzie tez do momentu irytacji). Niestety z ludzi mi znanych wszyscy doradzaja tylko wymiane na kolejne i wszyscy mowia, ze to chwilowe rozwiazanie....

Pomysly?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wiesiek3d » 31 lip 2009, 06:28

Cały czas zastanawia mnie dlaczego to sprzęgieło tak się tłucze.
Przypuszczam że jest ono po to aby odciążyć łożysko (nie osiowość pompy z wałkiem rozrządu), ale dlaczego dostaje zbędne luzy, nie wiem.
Jak dla mnie to jest to japoński bubel, skoro ciągnie się to od poprzednich modeli po teraźniejsze.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez Rychu » 31 lip 2009, 11:41

Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementy w Vacum i problem znika.....
Podobno trenowali to na jakiejś 6, ale szczegółów nie znam.
Rychu
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2006, 12:01
Posty: 102
Skąd: Węgrów/Miedzna
Auto: Premacy 2.0 DiTD '99
5 2.0 B '07

Postprzez wojowniczek » 31 lip 2009, 11:45

Rychu a dałbyś radę się dowiedzieć? :)
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2006, 11:44
Posty: 179 (0/1)
Skąd: wrocław (trzebnica)
Auto: GW '99 DiTD 101KM RF2A

Postprzez krzych » 31 lip 2009, 11:51

Rychu napisał(a):Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementy w Vacum i problem znika.....

Nie jakis tylko wlasnie sprzegielko i nie tylko Jaksa o tym wie (i nie pisze o sobie) :)

wiesiek3d napisał(a):Przypuszczam że jest ono po to aby odciążyć łożysko (nie osiowość pompy z wałkiem rozrządu), ale dlaczego dostaje zbędne luzy, nie wiem.
Jak dla mnie to jest to japoński bubel, skoro ciągnie się to od poprzednich modeli po teraźniejsze.

Z tego co slyszalem, z podejrzen, bo to tez tylko podejrzenia, poniewaz siedzi na walku rozrzadu to jest tez przy okazji zabezpieczeniem na wypadek awarii pompy (zaciecia sie, zablokowania np lopatek). W takim przypadku miekka stal "puszcza" (zrywa te dwa wypusty) i silnik nie jest blokowany. A jak wiadomo, miekka stal sie szybko wyrabia... Ale nie ryzykowalbym wymiana na twardsza :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez wiesiek3d » 31 lip 2009, 13:25

krzych napisał(a):Z tego co slyszalem, z podejrzen, bo to tez tylko podejrzenia, poniewaz siedzi na walku rozrzadu to jest tez przy okazji zabezpieczeniem na wypadek awarii pompy (zaciecia sie, zablokowania np lopatek). W takim przypadku miekka stal "puszcza" (zrywa te dwa wypusty) i silnik nie jest blokowany. A jak wiadomo, miekka stal sie szybko wyrabia... Ale nie ryzykowalbym wymiana na twardsza :D


Nie sądzę żeby to miało się zerwać, ale kto to wie.
W każdym razie jest to wnerwiające.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez emarks72 » 13 sie 2009, 13:53

Witam,
też rozbierałem omawianą pompę i w likwidacji tzw. grzechotania pomogło wymienienie łożyska (Z6005). Problemem hałasu jest jak najbardziej ruchome sprzegiełko, które wystarczyło zrobić wyższe i problem byłby rozwiązany. Osobiście pod sprzegiełko dołożyłem dystans i hałas ucichł.
Jednakże podczas rozkręcania pompy okazało się, że ktoś już coś kombinował przy pompie, gdyż 2 łopatki z tworzywa sztucznego są niepełne (komuś sie widocznie ułamały przy skręcaniu).
Poszukuję 2 łopatek do vacumpompy (RF5C-15G00) Mazda 6 2.0 diesel (121 km) PRZED LIFTEM, bądź popsutej pompy byle miała całe łopatki.
Pozdrawiam,
Marek
emarks72
 

Postprzez wiesiek3d » 13 sie 2009, 14:47

Ok rozumiem , a jakiej grubości podkładkę założyłeś ?? bo to ważne.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez emarks72 » 13 sie 2009, 15:09

Po zwymiarowaniu mamy 5 mm luzu, ja dałem dystans 2-3 mm
emarks72
 

Postprzez wiesiek3d » 13 sie 2009, 17:06

A i jeszcze zapomniałem, podkładka jest stalowa czy z aluminium.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez Jaksa » 18 sie 2009, 10:21

Rychu napisał(a):Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementy


krzych napisał(a):nie tylko Jaksa o tym wie
Wiadomosci szybko się rozchodzą <lol> Z moich doswiadczen wynika ze po wymianie łącznika napedowego nastaje cisza , trzy szostki jezdza po wymianie tych podzespołów – jest ok.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez emarks72 » 19 sie 2009, 14:48

ja dałem stalowy dystans.
Pzdr
emarks72
 

Postprzez wiesiek3d » 31 sie 2009, 18:05

Jaksa napisał(a):
Rychu napisał(a):Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementy


krzych napisał(a):nie tylko Jaksa o tym wie
Wiadomosci szybko się rozchodzą <lol> Z moich doswiadczen wynika ze po wymianie łącznika napedowego nastaje cisza , trzy szostki jezdza po wymianie tych podzespołów – jest ok.


Jaksa napisz jaka jest różnica pomiędzy nowym a starym, czy ciasno wchodzi na wałek pompy czy jest jeszcze coś innego ?
No i dlaczego nowy jest cicho a stary tłucze ?
Jaka jest cena nowego łącznika ?
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 09:43
Posty: 99 (0/1)
Skąd: Rybnik woj.śląskie
Auto: VW JETTA

Postprzez skiba31 » 1 wrz 2009, 17:20

Witam.
Miałem grzechotanie przy obrotach 2200 -2800/min.
Rozebrałem pompe i wymieniłem łożysko.
Wszystko wyczysciłem, nasmarowałem i złożyłem.
Pomogło, teraz jest cisza.

Pozdrawiam Paweł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2009, 09:52
Posty: 40
Skąd: WROCŁAW
Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM

Postprzez animar1 » 2 wrz 2009, 15:59

Witam
A czy z tym grzechotaniem można jezdzić bez obaw.....

pozdrawiam Marek
animar1
 

Postprzez adas » 8 wrz 2009, 09:48

Witam
skiba31, co mam rozumieć,że wszystko nasmarowałeś?Czym smarowałeś?Olejem silnikowym czy jakimś specjalnym smarem?Które części smarowałeś?Też zabieram się za wymianę łożyska,bo mi to strasznie brzęczy i wkurza.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy