Dziwne grzechotanie w środkowym zakresie obrotów silnika
tak czytam i sie sam zastanawiam czy to co jest u mnie to to samo ?
generalnie słycze takie jakieś dzwonienie (nie wiem jak to dokładnie nazwać) w okolicach 1500 -2300 a potem cisza ale tylko jak silnik jest obciązony, gdy stoję i podnosze gaz to tego nie słychać, słychać tylko w czasie jazdy jak dodaje gazu.
Czy myślicie że to też pompa ?
generalnie słycze takie jakieś dzwonienie (nie wiem jak to dokładnie nazwać) w okolicach 1500 -2300 a potem cisza ale tylko jak silnik jest obciązony, gdy stoję i podnosze gaz to tego nie słychać, słychać tylko w czasie jazdy jak dodaje gazu.
Czy myślicie że to też pompa ?
- Od: 3 cze 2009, 09:46
- Posty: 14
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana
U mnie słychać zarówno jak dodaje gazu, jak puszcze gaz i nawet jak hamuje silnikiem i też się zastanawiam czy to to.Tak czy tak chyba nie długo się za to zabiore, zaczne od obrócenia łopatek,jak nie pomoże to przeszlifuje tak jak tu w fotorelacji, a jak nie przestanie to dalej będę nie zadowolony...
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
hmmm co to tego szlifowania to mam troche sceptyczne podejście
coś mi się wydaje że jak by łożysko trzymające oś tej pompy robiło co do niego należy to by ta oś nie miała takiego luzu i nie obcierała by ścianek
a jak już wojowniczek (Dr. HOUSE
) nadmienił to jak teraz ma lekkie luzy i obciera a jak my mu podszlifujemy troche to z czasem dostanie jeszcze większych luzów, takie jest moje zdanie – ale oczywiście moge się mylic 
a jak już wojowniczek (Dr. HOUSE
- Od: 3 cze 2009, 09:46
- Posty: 14
- Skąd: Żary
- Auto: Mazda 6 Hatchback GG 2.0 CITD (136KM) 2002r – Sprzedana
No i jestem po akcji rozbierania vacuum pompy. Samemu rozebrałem i złożyłem to w około 1 h, więc jak się okazuje nie jest to wielką filozofią. Co zrobiłem? Obróciłem łopatki tylko.Efekt: myślę, że trochę ustało to brzęczenie, przynajmniej jest mniej niż było. Może jak się troszkę ułożą to będzie lepiej,ale w sumie nie ma czego żałować. Kolejne doświadczenie i kolejna rozebrana i złożona własnoręczne część w mojej Madzi:)
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
Dobra, grzechotanie grzechotaniem, ale czy ktos ma patent na "dzwonienie" ? A dzwonia nie lopatki a to smieszne sprzegielko (numery 2 oraz 3) – jedna czesc o druga – po wymianie na inna uzywana (czesc nr 2), przestalo, ale powoli znow zaczyna (chwilowo dosc cicho, ale skoro zaczyna, znaczy ze dojdzie tez do momentu irytacji). Niestety z ludzi mi znanych wszyscy doradzaja tylko wymiane na kolejne i wszyscy mowia, ze to chwilowe rozwiazanie....
Pomysly?
Pomysly?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Cały czas zastanawia mnie dlaczego to sprzęgieło tak się tłucze.
Przypuszczam że jest ono po to aby odciążyć łożysko (nie osiowość pompy z wałkiem rozrządu), ale dlaczego dostaje zbędne luzy, nie wiem.
Jak dla mnie to jest to japoński bubel, skoro ciągnie się to od poprzednich modeli po teraźniejsze.
Przypuszczam że jest ono po to aby odciążyć łożysko (nie osiowość pompy z wałkiem rozrządu), ale dlaczego dostaje zbędne luzy, nie wiem.
Jak dla mnie to jest to japoński bubel, skoro ciągnie się to od poprzednich modeli po teraźniejsze.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Rychu a dałbyś radę się dowiedzieć? 
lubię tą swoją babcię, ale GD lepsiejsza :)
Rychu napisał(a):Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementy w Vacum i problem znika.....
Nie jakis tylko wlasnie sprzegielko i nie tylko Jaksa o tym wie (i nie pisze o sobie)
wiesiek3d napisał(a):Przypuszczam że jest ono po to aby odciążyć łożysko (nie osiowość pompy z wałkiem rozrządu), ale dlaczego dostaje zbędne luzy, nie wiem.
Jak dla mnie to jest to japoński bubel, skoro ciągnie się to od poprzednich modeli po teraźniejsze.
Z tego co slyszalem, z podejrzen, bo to tez tylko podejrzenia, poniewaz siedzi na walku rozrzadu to jest tez przy okazji zabezpieczeniem na wypadek awarii pompy (zaciecia sie, zablokowania np lopatek). W takim przypadku miekka stal "puszcza" (zrywa te dwa wypusty) i silnik nie jest blokowany. A jak wiadomo, miekka stal sie szybko wyrabia... Ale nie ryzykowalbym wymiana na twardsza
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Z tego co slyszalem, z podejrzen, bo to tez tylko podejrzenia, poniewaz siedzi na walku rozrzadu to jest tez przy okazji zabezpieczeniem na wypadek awarii pompy (zaciecia sie, zablokowania np lopatek). W takim przypadku miekka stal "puszcza" (zrywa te dwa wypusty) i silnik nie jest blokowany. A jak wiadomo, miekka stal sie szybko wyrabia... Ale nie ryzykowalbym wymiana na twardsza![]()
Nie sądzę żeby to miało się zerwać, ale kto to wie.
W każdym razie jest to wnerwiające.
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Witam,
też rozbierałem omawianą pompę i w likwidacji tzw. grzechotania pomogło wymienienie łożyska (Z6005). Problemem hałasu jest jak najbardziej ruchome sprzegiełko, które wystarczyło zrobić wyższe i problem byłby rozwiązany. Osobiście pod sprzegiełko dołożyłem dystans i hałas ucichł.
Jednakże podczas rozkręcania pompy okazało się, że ktoś już coś kombinował przy pompie, gdyż 2 łopatki z tworzywa sztucznego są niepełne (komuś sie widocznie ułamały przy skręcaniu).
Poszukuję 2 łopatek do vacumpompy (RF5C-15G00) Mazda 6 2.0 diesel (121 km) PRZED LIFTEM, bądź popsutej pompy byle miała całe łopatki.
Pozdrawiam,
Marek
też rozbierałem omawianą pompę i w likwidacji tzw. grzechotania pomogło wymienienie łożyska (Z6005). Problemem hałasu jest jak najbardziej ruchome sprzegiełko, które wystarczyło zrobić wyższe i problem byłby rozwiązany. Osobiście pod sprzegiełko dołożyłem dystans i hałas ucichł.
Jednakże podczas rozkręcania pompy okazało się, że ktoś już coś kombinował przy pompie, gdyż 2 łopatki z tworzywa sztucznego są niepełne (komuś sie widocznie ułamały przy skręcaniu).
Poszukuję 2 łopatek do vacumpompy (RF5C-15G00) Mazda 6 2.0 diesel (121 km) PRZED LIFTEM, bądź popsutej pompy byle miała całe łopatki.
Pozdrawiam,
Marek
-
emarks72
Rychu napisał(a):Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementy
Wiadomosci szybko się rozchodząkrzych napisał(a):nie tylko Jaksa o tym wie

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Rychu napisał(a):Ostatnio chyba Jaksa wspominał, że można wymienić jakieś elementyWiadomosci szybko się rozchodząkrzych napisał(a):nie tylko Jaksa o tym wieZ moich doswiadczen wynika ze po wymianie łącznika napedowego nastaje cisza , trzy szostki jezdza po wymianie tych podzespołów – jest ok.
Jaksa napisz jaka jest różnica pomiędzy nowym a starym, czy ciasno wchodzi na wałek pompy czy jest jeszcze coś innego ?
No i dlaczego nowy jest cicho a stary tłucze ?
Jaka jest cena nowego łącznika ?
Pozdrawiam Wiesiek.
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
VW JETTA
HONDA SEVEN FIFTY
Witam.
Miałem grzechotanie przy obrotach 2200 -2800/min.
Rozebrałem pompe i wymieniłem łożysko.
Wszystko wyczysciłem, nasmarowałem i złożyłem.
Pomogło, teraz jest cisza.
Pozdrawiam Paweł.
Miałem grzechotanie przy obrotach 2200 -2800/min.
Rozebrałem pompe i wymieniłem łożysko.
Wszystko wyczysciłem, nasmarowałem i złożyłem.
Pomogło, teraz jest cisza.
Pozdrawiam Paweł.
- Od: 8 sie 2009, 09:52
- Posty: 40
- Skąd: WROCŁAW
- Auto: MAZDA 6 '03 MZR-CD GY 121KM
Witam
skiba31, co mam rozumieć,że wszystko nasmarowałeś?Czym smarowałeś?Olejem silnikowym czy jakimś specjalnym smarem?Które części smarowałeś?Też zabieram się za wymianę łożyska,bo mi to strasznie brzęczy i wkurza.
Pozdrawiam
skiba31, co mam rozumieć,że wszystko nasmarowałeś?Czym smarowałeś?Olejem silnikowym czy jakimś specjalnym smarem?Które części smarowałeś?Też zabieram się za wymianę łożyska,bo mi to strasznie brzęczy i wkurza.
Pozdrawiam
- Od: 24 sty 2009, 14:16
- Posty: 74
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 '03 136 MZR-GY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość