Strona 1 z 1

Klekotanie silnika po rozgrzaniu 1.8 Premacy

PostNapisane: 28 kwi 2009, 09:42
przez mati
Witam wszystkich.

Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy Premacy od tygodnia. Wszystko było z Madzią super, do czasu zatankowania na Lukoil. . Póki silnik jest zimny jest wszystko O.K. lecz po rozgrzaniu zaczyna klekotać pod obciążeniem ( najbardziej na niższych biegach ). Sprawa zaczęła mnie niepokoić i udałem sie do mechanika, który po osłuchaniu stwierdził, iż klekotanie jest na spalaniu stukowym i przyczyn może być parę.
1. Zła jakość paliwa ( zbyt mała ilość oktanów )
2. Uszkodzony czujnik spalania stukowego, lecz check się nie pali także odpada
3. Przestawiony zapłon i mogą być takie objawy
Ze względu na pełny zbiornik paliwa nie jestem w stanie dolać benzyny z "lepszej stacji", jedyne co to dolałem uszlachetniacza paliwa do zbiornika – nie pomogło.
Sytuacja jest na tyle skomplikowana, że umówiłem się w niedługim terminie na założenie instalacji LPG i zastanawiam się czy nie odłożyć tego do momentu usunięcia przyczyny klekotania.
Czy ktoś miał podobny problem ? proszę o wypowiedzi.
Dodam, że Mazda ma najechane 123 tyś ( wg. licznika )

Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

PostNapisane: 28 kwi 2009, 10:51
przez say
Skoro stalo sie tak po wlaniu paliwa, przynajmniej tak sie wydaje, nalezaloby je zlac ze zbiornika i nalac innego. Jesli okaze, sie, ze nie tedy droga, zaczniesz szukac dalej.
kontrolka check zapala sie na chwile przed uruchomieniem silnika?

PostNapisane: 28 kwi 2009, 11:16
przez mati
Nie kontrolka check gasnie zaraz po uruchomieniu silnika. Żadne inne niepokojące objawy nie występują, tylko to klekotanie. Właśnie myślałem nad zlaniem paliwa, bądź dolanie '98' przy stanie połowy zbiornika – nie wiem czy to dobry pomysł...

PostNapisane: 28 kwi 2009, 13:14
przez say
Zlac i juz, chcesz w niepewnosci jezdzic pol baku, jesli to to, katowac tyle km silnik? Calosc do jakiejs beczki i inne paliwo zalac, 10l.
Pytalem o kontrolke, bo czesta praktyka jest wyciaganie zarowek przez sprzedajacych. Chcialem wykluczyc brak zapalania sie tej kontrolki spowodowany brakiem zarnika :).

PostNapisane: 28 kwi 2009, 13:40
przez mati
Ok. Thx za info.
Napisze co rozwiązało problem
pozdro.

PostNapisane: 8 maja 2009, 14:10
przez mati
Problem rozwiązany :D

Zgodnie z przypuszczeniami mechanika, winne było paliwo. Niestety nie miałem możliwości zlania benzyny i dolałem 30 litrów 100 oktan Shell v-power racing. Skutek był po przejechaniu 1 km. Cisza i żadnego klekotania :]