Strona 1 z 1

zapiekanie się pierścieni

PostNapisane: 10 cze 2008, 18:24
przez ram
Czy silnika 1.8 z Premacy równiez dotyczy problem zapiekania sie pierścieni olejowych znany z silników FS i FP z modeli GE i GF?
Widziałem dziś takie auto z roku 2000, sprowadzone z Włoch, z załozonym tam gazem (BRC): Silnik chodzi bardzo ładnie, klimatyzacja również, lepiej chłodzi niż w mojej GW. Zwróciłem jednak uwagę na okopconą na czarno rurę wydechową – ok. 5 mm obwódka na zewnątrz.

PostNapisane: 10 cze 2008, 23:13
przez Hugo
ram napisał(a):Zwróciłem jednak uwagę na okopconą na czarno rurę wydechową – ok. 5 mm obwódka na zewnątrz
Nie wiem czy to odosobniony przypadek, ale ten konkretny egzemplarz pali olej napewno.

PostNapisane: 11 cze 2008, 07:09
przez ziggy_powrot_gwiazdy
problem moze i dotyczy tego silnika ale nie powinien wystepowac przy przebiegu 97 tys km tylko blizej 200 tys

ja mam w swojej mazdzie 1,8 – zasadniczo odradzam ten silnik bo jest za slaby to tego samochodu. oszczednosci paliwa nie bedzie bo byc nie moze, a oplaty takie jak za 2.0 wiec lepsze jest 2.0 (jakiekolwiek)

zobacz w ksiazke jezeli ma i sprawdz od kiedy chodzi na gazie – kluczowy jest dla ciebie przebieg auta ( i serwis) jezeli jest prawdziwy a gazowana była w miare niedawno to bym sie oo pierscienie nie martwił

rt

[Usunięte]

PostNapisane: 11 cze 2008, 07:10
przez ziggy_powrot_gwiazdy
PostTen post został usunięty przez Yard 9 gru 2012, 22:07.
Powód: porządki

PostNapisane: 11 cze 2008, 07:39
przez Lukano
ziggy_powrot_gwiazdy napisał(a):przy przebiegu 97 tys km tylko blizej 200 tys

Raczej nawet prze 200kkm przebiegu prawidłowo serwisowany nie powinien mieć problemu z pierścieniami.

PostNapisane: 11 cze 2008, 09:11
przez ram
ziggy_powrot_gwiazdy napisał(a):problem moze i dotyczy tego silnika ale nie powinien wystepowac przy przebiegu 97 tys km tylko blizej 200 tys
To fakt znany mi z autopsji.
ja mam w swojej mazdzie 1,8 – zasadniczo odradzam ten silnik bo jest za slaby to tego samochodu. oszczednosci paliwa nie bedzie bo byc nie moze, a oplaty takie jak za 2.0 wiec lepsze jest 2.0 (jakiekolwiek)
Mam GW z silnikiem 1.8, słabszym (90 KM) niz ten w Premacy. Rakieta to nie jest ale w zupełności mi wystarcza (odbywałem długie trasy po autostradach w Niemczech). Więc nie jest to dla mnie sprawa kluczowa.
zobacz w ksiazke jezeli ma i sprawdz od kiedy chodzi na gazie – kluczowy jest dla ciebie przebieg auta ( i serwis) jezeli jest prawdziwy a gazowana była w miare niedawno to bym sie oo pierscienie nie martwił.
Ja jednak bym się martwił. Z doświadczenia wielu użytkowników tego forum (łącznie z moim) wynika, że wymienione wyżej silniki miewają przy przebiegu 150-200 tys. problem z zapiekaniem sie pierścieni olejowych. Dlatego istotne jest czy w silniku Premacy to się zdarza.
Co do przebiegu, to nie wygląda na wiarygodny ale jeszcze sprawy nie drążyłem. Co prawda wnętrze nie wygląda na zużyte, ale ja swoja GW kupiłem przy przebiegu 170 tys. i w środku była niemal jak nowa.

PostNapisane: 11 cze 2008, 09:14
przez ram
Lukano napisał(a):
ziggy_powrot_gwiazdy napisał(a):przy przebiegu 97 tys km tylko blizej 200 tys

Raczej nawet prze 200kkm przebiegu prawidłowo serwisowany nie powinien mieć problemu z pierścieniami.
Tyle, że kupujac auto z drugiej ręki, nigdy tego w 100% nie bedziesz pewien. A jeśli ten silnik ma podobne skłonności co FP i FS to trzeba dmuchać na zimne.

PostNapisane: 13 wrz 2008, 00:15
przez sp1808
Hugo napisał(a):
ram napisał(a):Zwróciłem jednak uwagę na okopconą na czarno rurę wydechową – ok. 5 mm obwódka na zewnątrz
Nie wiem czy to odosobniony przypadek, ale ten konkretny egzemplarz pali olej napewno.



a dlaczego tak myślisz że pali olej? bo ma obwódke na 5mm? bzduuuuura! ja mam na 1 cm i nie pali oleju nawet nie doleam ani kropli :)