Problem wolnych obrotów

Postprzez Tutor » 18 lis 2010, 19:52

Warsztat znalazłem na tutejszym forum. Były pozytywne i "takie sobie" opinie. Ja jednak nie mam powodów do narzekania. To warsztat na Smutnej 16. tel.501714505.
Zwykle wiedzą o co chodzi i maja dobry dostęp do sensownych części.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 18:29
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 1,8 benzyna 2003

Postprzez szczurek326 » 18 lis 2010, 19:54

Dzięki za namiary
Forumowicz
 
Od: 22 cze 2010, 11:20
Posty: 35
Skąd: Łódź
Auto: Mazda Premacy 1.8 benz. 2001 r. 100 KM

Postprzez rrafal82 » 18 lis 2010, 22:32

szkoda ze u mnie nie ma takich warsztatów :(
jednakże niedługo jade na komputer i moze cos mi to powie, pożyjemy zobaczymy :>
Być moze tak jak kolega mówi czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego załatwi sprawe, oby mial rację.
ewentualnie podniose obroty do 850 bo wtedy juz nic mi nie drży. chyba ze ktoś ma jeszcze inne sugestie?
ps. byłem u mechanika i zostala stwierdzona taka diagnoza: poduszka przednia ta koło chłodnicy jest sparciała i delikatnie naderwana, moze tu leży problem? Patrzyłem juz na allegro takich poduszek brak! do benzyny, o orginalnych nie wspomne...cena...,
słyszłem o tedgumie, ale sa opinie ze te poduchy sa zbyt twarde i moze jeszcze bardziej telepać niz na zurzytej orginalnej!?
Kupiłem nawet orginalne kable WN jeszcze nie wymieniałem ale watpie zeby zrobiło różnice...
Pojade na kompa to zobaczymy co pokaże?
rrafal82
 

Postprzez m323m » 18 lis 2010, 23:39

u mnie tak samo sparciała i lekko naderwana :(
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez kobgyver » 28 sie 2011, 09:32

Witam wszystkich forumowiczów

Mam podobny problem jak miał AGGIO, który założył wątek, ale u mnie pojawił się on po wyczyszczeniu przepustnicy. Nie ruszałem żadnych śrub regulacyjnych. Nie odkręcałem TPSa. Efekt jest taki, że auto pracuje jak jest ciepły silnik normalnie, wolne obroty (750) są stabilne.
Jak silnik jest zimny, to muszę go odpalać trzymając nogę na gazie. Po kilkunastu sekundach auto utrzymuje już obroty około 500 i później chodzi coraz lepiej. Jak się rozgrzeje, to już normalnie.
Generalnie samochód zachowuje się jak np. maluch, któremu nie włączyło się ssania. Gdzie i czy wogóle ssanie się reguluje?

Dodam, że przed czyszczeniem przepustnicy obroty falowały na ciepłym silniku od 600 do 950.

Pozdrawiam
kobgyver
 

Postprzez malez4 » 29 sie 2011, 18:32

Sprawny układ zapłonowy ,szczelny układ ssący i wydechowy ,właściwy luz zaworów,właściwe ciśnienie w układzie paliwowym,brak w błędów ECU np: czujnik temperatury silnika.Reguluje się wstępnym uchyleniem przepustnicy (wkręt na korpusie) i obrotami biegu jałowego (wkręt na korpusie).
Początkujący
 
Od: 25 cze 2011, 17:03
Posty: 18

Postprzez kobgyver » 11 wrz 2011, 18:55

Sorki za dosyć długą nieobecność. Dzięki.

Jeszcze raz rozebrałem elektrozawór i go złożyłem. Mały kawałek jakiegoś brudu przyblokowywał tłoczek zaworu. Teraz jest ok. Dzięki za okazane zainteresowanie.

Pozdrawiam.
kobgyver
 

Postprzez m323m » 8 paź 2011, 11:35

witam, niewiem czy to komuś pomoże , ale dziś po długiej walce z szarpaniem , przygasaniem na zimnym silniku, i problemem z obrotami na biegu jałowym, okazało się że uszczelka pod kolektorem zasysającym jest FABRYCZNIE zle założona,tzn na 2 i 3 cylindrze jest ściągnięta i daje minimalną przerwę przez którą dostawało się lewe powietrze systematycznie z biegiem kilometrów przerwa robiła sie większa, co za tym szło problemy z wolnymi obrotami ,przygasanie na zimnym a czasami nawet potrafił szarpać,po wymienianie uszczelki wszystko jest ok.
BYŁA 323 SEDANIK 96R,PREMACY 99R, OBECNIE 626GF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 01:10
Posty: 155 (1/1)
Skąd: Warka
Auto: MAZDA 626 GF, 1.8 90KM,

Postprzez toldi88 » 31 sty 2013, 19:43

Witam mam problem Mazda Premacy 1.8 benzyna chodzi oto gdy auto na wolnych obrotach lata a w zasadzie gasnie nawet jesli nie zgasnie to obroty sa na poziomie 500-400obr.Wymienilem silniczek krokowy wraz z przepustnica tak mi doradzano ale niestety jest tak samo jak wyzej opisalem a powiedzial bym ze gdy mi tam mechanik nakrecil to nawet jest gorzej bo gdy odpale auto potrafi po chwili zgasnac chyba ze przytrzymam gaz. Ogolnie na wolnych obrotach szarpie autem czuc. prosze o jakas porade sugestie POZDRAWIAM
toldi88
 

Postprzez seven9 » 24 maja 2013, 07:43

Witam!
Podepnę się pod temat, bo również mam problemy z wolnymi obrotami. Konkretnie to:
– silnik pracuje nierówno na wolnych obrotach,
– kiepsko odpala jak się już nagrzeje,
– szarpie przy niższych obrotach podczas jazdy.
Ale:
+ nic mu nie dolega przy wyższych obrotach i chyba ma pełną moc,
+ dobrze odpala na zimnym.

Autko ma założoną instalację gazową firmy STAG i przez rok nie było żadnych problemów. Problem pojawił się niedawno i raczej tak nagle. Objawy są takie same na gazie i na benzynie. Byłem oczywiście u tych co mi zakładali gaz, ale powiedzieli, że z gazem wszystko OK. Potem byłem w serwisie, zrobili diagnostykę, która nie wykazała żadnych błędów ECU. Zaproponowali sprawdzenie luzów zaworowych. Potem byłem u swojego zaufanego mechanika, który:
– sprawdził luzy zaworowe i były OK,
– przeczyścił przepływomierz i przepustnicę,
– wykluczył problem z lewym powietrzem.

Po tej wizycie zniknąl dodatkowy problem, który był, a mianowicie falowanie obrotów, ale nierówna praca pozostała. Odwiedziłem więc kolejny autoryzowany serwis Mazdy i również nic to nie pomogło, polecili mi tylko wymianę świec, bo były okopcone strasznie (chociaż wymieniane niedawno) i sprawdzenie cewek.
Wymieniłem więc te świece na Brisk Silvery i przewody zapłonowe na Janmor, żadnej zmiany.
Chyba wypadałoby wymienić te cewki, ale przeraża mnie ich cena (nawet za zamiennik Janmor). Czy macie jakiś pomysł jak je sprawdzić? Co jeszcze można sprawdzić?
Moja Madzia jest z 2002 roku, silnik 2.0 131KM, wersja GT (cokolwiek to znaczy).
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 16:42
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy Sportive 2002r. 2.0 benz+gaz

Postprzez Andi_79 » 24 maja 2013, 16:59

Cewki i kable pod kątem elektrycznym możesz sprawdzić zgodnie z instrukcją. Może to coś ci pomoże.
Załączniki
cewki test.pdf
(76 KiB) Pobrane 380 razy
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2011, 13:13
Posty: 93
Skąd: Gliwice Śląsk
Auto: Mazda Premacy 2002r 1,8 74kW (Pb+LPG STAG Hana+Magic III)

Postprzez seven9 » 25 maja 2013, 20:47

dzieki za test. testu nie przeszły nowe kable firmy Janmor, wróciłem do starych, chociaż to i tak nic nie zmienia. zrobiłem jak na razie te dwa proste testy cewki:
– test końcówek, do których wchodzą kable, wyszło po 9kilohm, powinno być pomiedzy 7.2-10.8 więc OK,
– test na >10megaohm tam gdzie należy przyłożyć przewód miernika ( z prawej strony na rysunku) nie jest metalowe, przykładanie do najbliższej metalowej części nic nie wykazuje na mierniku (chińskim).

Mam pytanie co do tego pierwszego testu: dry cell 3V to są dwa naładowane paluszki ?

Zauważyłem jeszcze, że na moich cewkach są ślady rdzy i odchodzi z nich farba.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 16:42
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy Sportive 2002r. 2.0 benz+gaz

Postprzez Rychu1984 » 1 cze 2013, 22:08

seven9 napisał(a):dzieki za test. testu nie przeszły nowe kable firmy Janmor, wróciłem do starych, chociaż to i tak nic nie zmienia. zrobiłem jak na razie te dwa proste testy cewki:
– test końcówek, do których wchodzą kable, wyszło po 9kilohm, powinno być pomiedzy 7.2-10.8 więc OK,
– test na >10megaohm tam gdzie należy przyłożyć przewód miernika ( z prawej strony na rysunku) nie jest metalowe, przykładanie do najbliższej metalowej części nic nie wykazuje na mierniku (chińskim).

Mam pytanie co do tego pierwszego testu: dry cell 3V to są dwa naładowane paluszki ?

Zauważyłem jeszcze, że na moich cewkach są ślady rdzy i odchodzi z nich farba.


Proponuję, sprawdzić (nic to nie kosztuje)
1. zawór egr (przemyć)
2. sprawdzić czujnik temperatury powietrza dolotowego
3. Zmierzyć ciśnienie na kazdym cylindrze ( możesz mieć wypalone gniazda zaworowe, gdy silnik gorący szczelina się powiekrza i kompresja ucieka, wtedy nie pali)
Początkujący
 
Od: 17 mar 2013, 10:35
Posty: 9
Auto: Mazda Premacy 1.8 benzyna 1999 rok.

Postprzez seven9 » 10 cze 2013, 07:47

Witam!
Problemem był faktycznie zawór EGR, chociaz mechanik sam na to wpadł (ciekawe, że oba autoryzowane serwisy mazdy w Krakowie na to nie wpadły). Podobno jest już tak uszkodzony, że cały czas dawał dwukrotnie więcej spalin niż powinien. W tym momencie mam zaślepioną tą rurkę od tego zaworu i silnik pracuje jak złoto. Mam nadzieje, że nic mu złego się nie dzieje, bo zamienników tego EGRa nie znalazłem.

Ten mechanik wziął za tą naprawę 100zł, a ja wcześniej wymieniłem świece, przewody, cewki i odwiedziłem dwa autoryzowane serwisy Mazdy na co wydałem parę set złotych <glupek2> .

dziękuje za pomoc i pozdrawiam <spoko>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2012, 16:42
Posty: 7
Skąd: Kraków
Auto: Mazda Premacy Sportive 2002r. 2.0 benz+gaz

Postprzez givance » 23 lis 2013, 20:41

Witam,

Nie chciałbym zakładać nowego wątku o ustawieniach wolnych obrotów, ale zmuszony jestem poruszać ten temat , gdyż przeszukałem w necie i są różne informacje. Moja problemem była syczące odgłosy ze strony filtra powietrza. Najpierw nie wiedziałem, gdzie może tkwić przyczyna. A więc, po przeszukaniu w naszym forum, znalazłem przyczynę i teraz jak chcę ustawić obroty bypassem to mam mieszane uczucie. W celu ustawienia wolnych obrotów reguluje śrubką bypassa i w tym celu posługuje się interfejsem diagn. ELM.
W związku z tym chciałbym zapytać:
1) czy trzeba mostkowac GND i TEN pracującym, rozgrzanym silniku, czy najpierw mostkuję i dopiero odpalam?

2) czy po mostkowaniu GND i TEN ile powinienem ustawić obrotów, żeby byli prawidłowe.? Do sprawdzania obrotów używam interfejs diagn., gdzie pokazuje obroty.

3) po ustawieniu obrotów, czy powinienem zdjąć zworek przy pracującym silniku, czy wyłączyć silnik i dopiero wyjąc zworek.

4) Jakie powinny być obroty po wyjecie zworka.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

givance » 24 listopada 2013, o 23:50

Dziś znowu próbowałem wyregulować obroty, nie ruszając TPS-u i zdziwiłem się, ze w trybie serw. jak ustawiłem obroty na 750 obr/min, to po wyjęciu mostka pokazuje 700 obr/min.. , to ile muszę ustawić obroty, żeby na normalnym trybie pokazał 750 obr/min. Ja te obroty odczytuję przez interfejs diagn. Czy coś nie tak zrobiłem.., czy bypass nie reguluje obroty.
Czy ktoś zagląda tu na dziale Premacy..?
Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 12:35
Posty: 31
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Premacy 1,8 16V, , 74 kW, 101 KM. 2004r, Pb + Gaz (Landi Renzo sekwencja)

PostTen post został usunięty przez Yard 25 lis 2013, 07:33.
Powód: post pod postem – regulamin

Postprzez aqaz » 22 lut 2017, 11:03

Witam.
Czy silniczek krokowy ktoś z Was czyścił odkręcając jedynie 2 śrubki które trzymają ruchomy grzybek? Czy też trzeba cały odkręcać wraz z elementem doprowadzającym ciecz chłodzącą?
U mnie po rozgrzaniu czasami zdarza się silnikowi spaść z obrotami poniżej 500 obr/min. Z góry dziękuję za odpowiedź.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2017, 12:28
Posty: 182 (0/5)
Auto: 1.8 100km, 2001

Postprzez lukaszrg » 25 lut 2017, 12:57

Tylko 2 srobki i masz go w dłoni
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2015, 13:02
Posty: 227 (0/2)
Auto: 626 gf 2.0b 16v 115hp

Postprzez matiass88 » 10 lis 2017, 16:37

Witam Panowie i ja dorzucę swoje 3 gr w sprawie wolnych obrotów :) Ostatnimi czasy zauważyłem, że po puszczeniu sprzęgła przy ruszaniu potrafią spaść nawet do 200 -250 (2 razy mi zgasł), zdarza się że podczas jazdy na niskich obrotach szarpie – wszystko to dzieje się na rozgrzanym już silniku. W trakcie jazdy na wyższych obrotach raczej nic mu nie jest ma pełną moc, warto dodać że nie mam też problemów z odpalaniem na zimnym. W związku z powyższym postanowiłem wziąć się za zbadanie sprawy. Mianowicie, na rozgrzanym już wcześniej silniku, przystąpiłem do wypinania wtyczek (oczywiście auto odpalone) i tak wypinając wtyczkę od przepływomierza auto zaczęło się dławić i zgasło (trwało to może z 5 sekund). Wydaje mi się, że w takiej sytuacji krokowy mimo wszystko powinien "przejąć pałeczkę" i utrzymać obroty. Wpiąłem wtyczkę z powrotem odpaliłem auto i skierowałem się do korkowca. Wypinam wtyczkę a tu nic – zero reakcji :| obroty ani w górę ani w dół, wpiąłem ja z powrotem. Wypiąłem również wtyczkę z zaworu (czujnika) podciśnienia – również zero reakcji. Panowie pomocy, padł krokowiec czy to coś z podciśnieniem ? <płacze>
Początkujący
 
Od: 14 lis 2016, 19:52
Posty: 12
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda Premacy 1.8 CP
tylko Pb
74,00 kW, 100 KM
2000 rok

Postprzez sebekle » 11 lis 2017, 11:50

wyczyść krokowca, przepustnicę a potem wyreguluj tak jak powinno być. no chyba że padł. a z przepływką to normalne
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2014, 02:28
Posty: 1047 (27/32)
Skąd: Słupsk
Auto: Mazda 626 GF FS +automat+lpg 1998r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy